Januari 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zyndi, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Zijn er dames uit regio Ede in dit forum? :)

2. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Nee, regio zwolle.

Hebben sommige hier ervaring met gastouderopvang?

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Schmidt, jij moet dan al best wel vroeg in de zwangerschap suiker prikken? Ik moet ook zo'n verdomde suikertest doen maar dat is pas rond de 27e week dacht ik? Maar ik zie er nu al tegenop :( wat is dat goor zeg!!!!

Loesje, foto van de commode???? Ben wel benieuwd!!!

4. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Fijne vakantie Schmidt! Klinkt goed Griekenland!
    Lastig te organiseren dat suiker prikken, maar dan is het niet anders en moet je man maar later gaan werken toch..

Loesje ben ook benieuwd naar je commode!

Hier niet echt regio Ede, wel Gelderland;)

Ik heb geen ervaring met gastouderopvang, ben wel benieuwd naar ervaringen trouwens!

5. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bloedsuiker wordt nu zo vroeg gedaan omdat ze er de vorige keer wel erg laat achter kwamen. Er waren geen signalen. Ik kwam alleen in het ziekenhuis terecht vanwege een veel te hoge bloeddruk en toen zagen ze dat het buikje 3 wkn voorliep. Bij de 20 wkn was dit 1,5 week. Was dan ook een flinke baby en nu is hij nog erg groot.

Zelf woon ik in Eindhoven.
    Gastouder, die van ons is overgaan op kleinschalige opvang al voor wij kwamen, dus niet echt ervaring. Weet dat het echt voordeliger is en denk dat het ook scheelt bij wie je terecht komt. Moet echt goed voelen. Daarnaast ben je afhankelijk van haar vakanties. Dat laatste kan echt een nadeel zijn. Wij zijn echt voor kleinschalig gegaan, een persoonlijke aanpak en een verticale groep. Daarnaast hebben wij het idee dat een opvang strenger gecontroleerd wordt dan een gastouder. Een gastouder moet in het begin door een keuring heen en daarna hebben wij het idee dat er geen tot weinig toezicht is.
    Het heeft dus zijn voors en tegens.

6. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier niet echt ervaring met gastouder. Hier past oma op, wel eerst gedaan via gastouderburo.
    Hun gaan op vakantie als de kids weer naar school gaan ook niet ideaal met wisselende diensten.
    Vanmorgen weer wat winkels afgegaan ivm oriënteren op slaapkamer van zoonlief! Nu lekker op de bank, mijn rug en bekken willen nu al niet meer! Balen!

7. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Hier wordt suiker getest op 24 weken, dan moet je zo'n oranje superzoet glucosedrankje drinken en even later wordt bloed geprikt om te zien of je suiker hebt. Ik vind dat niet zo erg goor, ben wel een zoetebek :p , maar lekker is anders natuurlijk!

Een vakantie in Griekenland zou ik anders ook wel zien zitten, genieten maar Schmidt!

Ik vermoed dat een gastouder bij jullie hetzelfde is als een onthaalmoeder bij ons, dwz een vrouw die enkele kinderen thuis opvangt. Hier is dat toch 50/50% in de opvang, de andere mogelijkheid is de crèche (of opvang bij jullie). Geen ervaringen met beiden, ik ben thuisblijfmama en eventueel vangen grootouders op!

Hey Loesje, en fotootje posten van de commode hoor! Ben nieuwsgierig!

Ik hoop het eerste kruippakje eindelijk straks af te kunnen werken, normaal gingen we deze avond nog eens samen weg (ml en ik), maar wegens te lage bloeddruk kan ik niet te lang rechtstaan (of ik draai weg), dus dan maar geen feestje voor mij... Kids gaan wel logeren bij de grootmoeder -was al afgesproken-, dus ik heb het huis voor mij alleen ;)

Zijn jullie al met namen bezig? Ik heb al een lijstje meisjesnamen (3, nog van de vorige keer) en 1 jongensnaam, maar dat is voorlopig nog niet dé naam :p Gelukkig nog even tijd! Wij willen ook het geslacht niet kennen, dus twee namen moeten voorzien worden...

8. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier wel al de jongensnaam maar nog niet de meisjesnaam!
    Vanmiddag weer eens een dutje gedaan en voel mij toch weer een stukje beter erdoor!

9. Joy1986

Joy1986 Actief lid

19 jun 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over namen gaan we pas nadenken als we weten wat het wordt, hoef je het maar over 1 naam eens te worden haha.

Wij moeten binnenkort ook maar eens aan de slaapkamer voor de oudste gaan beginnen zodat hij eerst nog even de tijd heeft om te wennen voordat de kleine geboren wordt. Wel leuk om dat allemaal uit te zoeken he?!

Wat een mooie buikjes allemaal. Ik zal er binnenkort ook wel eens 1 posten

Fijn weekend allemaal!

10. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Dank jullie wel voor het delen van de gastouderopvang. We werken allebei onregelmatig dus onze enige optie is een gastouder. Ik ken niemand die er gebruik van maakt.

Wij hebben wel ideeën voor namen, maar nog niks staat vast. Ik vind het wel moeilijk omdat je kiest voor een naam voor altijd. We willen wel 2 namen. Dat hebben wij ook.

11. Loesje9

Loesje9 Actief lid

18 nov 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha wat een nieuwsgierigheid naar de commode, het is 'gewoon' het Hemnes kastje van de ikea, wit met 3 lades. maar heb m nu al gekocht omdat ik m supercheap kon krijgen via mp :D (30,- en ziet er nog supergoed uit!) helemaal blij mee dus!

Jongensnamen vinden we heel moeilijk, al heb ik wel 1 favoriet maar manlief is nog niet overtuigd ;) meisjesnaam zijn we al jaren uit!

12. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Boerderijmama weet precies waar je het over hebt, alleen vind ik dat onderzoek verschrikkelijk ben er vorige zwangerschap echt erna niet lekker van geweest :(
    ik heb zaterdag geslachtsbepaling gehad en het is een MEISJE!! Mn oudste is helemaal in de wolken met dr zusje en is al flink het fantaseren over namen enz. De jongste vind nu dat we ook nog moeten zorgen voor een broertje :) hihi..

We hebben een lijstje met namen, maar weten nog niet welke het wordt, maar nog tijd genoeg :)

13. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    wow Bllondiie, is dat niet ongelofelijk snel, op bijna 14weken al bepalen welk geslacht? Heb er geen idee van hoor, heb er nooit achter gevraagd, telkens verrassing bij de geboorte (dus ik zou ook niet weten hoe je het kan zien ;) ) En LEUK, een meisje!! Kan je helemaal voor ROZE gaan :D !!
    Hier ook al een meisje en jongen, ze hopen allebei op een babyzusje... ;)

Loesje; ik heb ook de Hemnes reeks voor de babykamer gehad voor zus en broer, nu in het nieuwe huis zijn er ingemaakte kasten, dus ik twijfel om ze terug te zetten, de luiertafel wellicht wel.
    Mooi hoor, en erg goedkoop, idd! Mocht je niet laten staan :p !

14. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Dan kunnen ze het al vroeg zien blondiie! Gefeliciteerd met jullie meid!

Loesje9, heb het even opgezocht op de website van Ikea. Leuk kastje hoor!

Hier al wel een beetje aan het nadenken over namen, maar wil eerst weten wat het wordt.

15. Loesje9

Loesje9 Actief lid

18 nov 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow blondiie dat is vroeg dat ze het kunnen zien! Leuk hoor

Ik ben eigenlijk nog helemaal niet zo nieuwsgierig naar het geslacht, vooral omdat het me helemaal niks uitmaakt denk ik. Manlief is wel heel nieuwsgierig, maar ben er dus nog niet over uit of ik het wil weten of niet...

nouja eerst donderdag weer naar de vk, hopelijk gaat ze dan naar het hartje luisteren!

16. bllondiie

Ik ben in lommel geweest,, ze kan het vanaf 13 weekjes zien, mij heeft ze overtuigd hoor ;)

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Zo dat is zeker vroeg! Hoeveel procent zekerheid heb je? ;) als ze denken dat het een meisje is, kan er altijd nog 'iets' verstopt zitten he? ;)

Namen vind ik ook moeilijk hoor. Jongensnaam heb ik nog van toen mijn dochtertje een dochter bleek te zijn ;) en meisjesnaam moet ik nog verzinnen... Ik heb al wel een heel lijstje, maar nog niet zoiets van DIE wordt het. De naam van mijn dochter hadden wij ook al jaaaaaren, dat was makkelijk :) wij laten het geslacht van de beeb een verrassing tot de geboorte, dus wij moeten er wel echt 2 verzinnen!

18. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Da's wel grappig, vanuit België hoor ik alleen maar vrouwen die naar NL gaan voor geslachtsbepaling omdat het daar sneller kan (16w dacht ik?), en jij komt naar België :D !
    13w is toch SUPERvroeg lijkt me, zeker voor een meisje - bij een jongen is het toch duidelijker te zien :) Maar, als je overtuigd bent, des te beter, kan je alles in orde beginnen maken!

19. bllondiie

Waar woon jij in belgie? ik woon bij genk in de buurt,, maar weet dat er vanuit limburg en eindhoven veel mensen bij haar gaan omdat ze het zovroeg ziet, lees veel goede dingen over dr op internet.. bij mn zoontje ben ik ergens anders geweest en toen was het ook overduidelijk te zien,,
    Ze zei dat ze er zelf zeker van is dat ze anders er geen uitspraken over doet, ze heeft me laten zien waarom het dan een meisje moet zijn, en ik geloof dr ;)

20. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk, ik klets graag met jullie mee!
    Ik ben Danielle, ben 24 jaar en heb een dochter van 9 maand & 15,1week zwanger van de 2e! Volgende week hebben we de geslachtbepaling echo, spannend!
    Hele zwangerschap weer spannend, mijn dochter is met spoed keizersmede geboren, dus moet zeker naar het ziekenhuis, nog geen idee of het een gewone bevalling word of weer een keizersnede...

Deel Deze Pagina