Hoi dames, Hier wel een redelijke nacht gehad. Voel me helaas nog steeds ziek, heerst ook echt hier want in mn omgeving wordt iedereen. Klink als een zeehondje bah Heb ook alleen maar geslapen tot nu zover mogelijk met dat gehoest. Straks zoonlief weer zwemles maar ik blijf thuis. @ bv ik ga het zoals mamalindaa doen waarschijnlijk. Eerste paar weken en dan zie ik het wel. Ga niet moeilijk doen straks op mn werk daar heb ik geen zin in. Maar goed mijn 3e contract loopt af een paar weken na mn verlof dus miss zit ik wel noodgedwongen thuis, dan wil ik misschien wel wat langer doorgaan als alles lekker loopt.
@linda: bij de eerste ook al snel volledig op de fles hoor. Kwam niet op gang, afvallen, huilen, stress bij mij. .. Deze keer ben ik er veel relaxeter in gegaan en het werkt. Ik had nu zoiets:kijk wel Hoe het loopt en in hey begin ook gewoon bijgevoed (op advies van lactatiekundige) om zo de rust te bewaren. Na 2de dag begon bv al super te lopen en dat na de keizersnede.... Nu stroomt het eruit en krijgt Thijn het niet verwerkt. Net gewogen en al bijna 200 gram boven geboorte gewicht en dat Op dag 6. Dus ben best wel trots op mezelf. Heb ook geen doelen gesteld Hoe lang of zo, dan kan het ook niet tegenvallen. Schmidt bedankt voor de tip. Ik kijk het eens even aan Tot en met het weekend. Mag altijd de lactatiekundige vh ziekenhuis bellen voor advies gelukkig. Nu even uurtje plat op bed, heerlijk
Goedemiddag alweer! Was helemaal vergeten te schrijven vanmorgen. Hier vannacht nog veel last van m'n buik gehad. Maar nu is het weer rustig! Vanmorgen bij de vk geweest en weer goedgekeurd. Afspraak voor volgende week staat weer! Schmidt, fijn dat Robert wat lijkt op te knappen. Borstvoeding lijkt me inderdaad best wel lastig in het begin en een een hele investering voor het goed wil lukken. Ik zie wel of het hier gaat lukken. Boerderijmama, erg leuk die bekleding voor de maxicosi! Mommychar, wat knap alweer thuis bevallen! Rot die naweeën, lijkt me pijnlijk..
Ik geef vanaf het begin flesvoeding en ik moet zeggen dat bevalt mij super! Ik weet precies wat Cem binnen krijg en zo kan mijn man of dochter ook de fles geven vooral dochter vind het geweldig. Ik heb na mijn bevalling twee pilletjes ingenomen om de melkproductie niet op gang te laten komen en eerlijk waar ik heb geen seconde pijn gehad aan mijn borsten of stuwing gehad, echt fijn want dat was bij mijn dochter wel anders..Cem komt om de 3 à 4 uur voor een fles en s' nachts maken wij hem niet wakker, hij komt uit zich zelf. Ik kan dan ook zeggen dat het hier super gaat, eigenlijk direct de volgende dag al na m'n bevalling..ik moet nu binnen kort een afspraak maken bij de huisarts voor de anticonceptie want manlief en ik hebben al gemeenschap gehad, we willen misschien wel een derde maar niet over 9 maanden..al zal er ook geen 6 jaar tussen zitten zoals nu..
woow starry wat snel!! dat is natuurlijk ieder voor zich en als je je goed voelt waarom niet. moest er na de bevalling van dochter echt niks van hebben! maar ook wel een hoop hechtingen toen dus dat scheelt wel. in ieder geval fijn dat alles zo goed gaat! en inderdaad dat zijn wel de voordelen van flesvoeding! zit bij de vk.. mn afspraak staat niet in de computer en heb natuurlijk juist deze keer mn kaart vergeten dus kan het ook niet checken... nu wachten als het goed is zo toch nog aan de beurt....
Hey allemaal, Voor de bv dames, is fijn als het goed loopt! Hier bewust geen bv, wij gaan gewoon meteen aan de fles NBet gebeld door school, ook de oudste opgehaald met buikgriep....hoop zo dat ik het niet krijg...want.... mijn keizersnee is vervroegd!Ik krijg hem nu maandag! Ctg en echo waren wel goed, vruchtwater was wel toegenomen en de bewegingen zijn ook wel weer goed maar toch is hier voor gekozen. Moet tot en met maandag elke dag aan de ctg, en zaterdag nog een keer een extra echo!En dan maandag om 10.00 melden en dan ben ik s middags aan de beurt! Ik moet zeggen dat ze in het zh zo lief en begripvol zijn, ik had dit ook nooit verwacht eigenlijk...heb er ook niet om gevraagd ofzo, de arts kwam er zelf mee! Dus ik hoop 1 ding, dat ik die stomme buikgriep niet krijg, dan gaat het vast niet door maandag!
Anieska, ik hoop mee voor jou dat je niet ziek wordt! Nu kan je echt uitkijken en dat zou wel de KS in de weg staan denk ik.... Starry, ja, wat snel . Ik had na de bevalling telkens teveel bloedingen om daar de eerste weken nog maar aan te dénken! BV, hier zeker terug aan de orde! Vind het ideaal, ook om op verplaatsing te voeden, je hebt alles bij de 'hand' . Een kleine bedenking; als je van tevoren beslist om maar enkele weken te voeden, ondervind je de geweldige voordelen niet echt vind ik... Het duurt altijd toch een tijdje voor je op mekaar 'ingesteld' geraakt, er zijn nog wat regeldagen in de eerste weken enzovoort.... Pas nadien is het 100% genieten vind ik, dan leg je je baby aan zonder nadenken en zonder dat andere mensen het kunnen zien als je elders voedt. Maar ieder zijn keuze daarin natuurlijk, je moet ook de 'luxe' hebben om dat te kunnen op of naast je job... (hier bij dochter 1.5 jaar, zoon 1jaar) Morgen ctg en controle, ik hoop stiekem op een inwendig onderzoek bij de gyn, dat kan zomaar het laatste zetje zijn dat nodig is ...
Ohhh Anieska, spannend! Hoop idd dat je zelf niet ziek wordt maar ook dat je kids snel opknappen! Heel fijn det ze zo begripvol zijn, kun je wel gebruiken. Sow starry, dat is idd snel. Fijn dat het zo goed gaat. Wat betreft voeding: vooral doen waar je je het beste bij voelt, dat werkt ook voor jezelf en je kindje het fijnste. Fijne avond allemaal en een rustige nacht
Hier vanavond een rustig meisje! Ze ligt nu lekker bij papa te slapen! Ze wilt alleen slapen als ze bij ons ligt nu! Ach ja, dat gaat vast veranderen! Starry, wat snel weer! Ik moet er nog niet aandenken voorlopig! Anieska, fijn dat ze de ks verschoven hebben en nu maar niet ziek worden! Alhoewel dat met buikgriep niet gaat meevallen! Bv, het is al aardig op gang hier! Kraamhulp voelde wel al wat stuwing in de borst! Ik laat mij maar verrassen! Ik vind het wel heerlijk na 3 fleskinderen gehad te hebben!
Hallo dames, Hier een drukke dag gehad, beetje teveel hooi op mijn vork genomen.. vanochtend wat in huis gedaan, vanmiddag spontaan met mijn zus en tante uurtje naar de stad, en ook nog naar de verjaardag van mijn oma. Nu lekker op de bank, morgen afspraak kapper en savonds verjaardag en zaterdag ook nog een verjaardag.. en dan is de rust weer weder gekeerd.. Starry, dat is al snel.. fijn dat het zo goed gaat. Anieska, ik hoop dat je niet ziek wordt! Fijn dat de ks vervroegd is. Boerderijmama, succes morgen. Schmidt, fijn dat het wat beter gaat.
Hey dames, Hier vandaag bij de vk geweest. Alles goedgekeurd gelukkig. Volgende week donderdag gaan ze kijken of ik gestript kan worden, en als dat niet lukt dinsdag weer. Dat is dan met 39.4w en 40.2w. Als dat niks uithaalt gaat ze proberen dat ik met 40.4w bij de gyn mag komen. Ze zei dat ik waarschijnlijk niet voor de 41w ingeleid zal worden, mocht het zover komen, tenzij ze aan het eind van week 40 zien dat de baby echt een reus is. Maar dan moet de baby echt 9 pond of meer zijn Kort samengevat, ik word niet eerder ingeleid, ik moet het echt uitzitten. Ik had vandaag even een huilbuitje... Van de ene kant wil ik ook helemaal niet ingeleid worden, maar van de andere kant wil ik gewoon niet t/m of over de 41weken lopen. Maar misschien is het allemaal niet nodig en beval ik gewoon binnen nu en anderhalve week. Voor mijn gevoel ben ik al bijna 40 weken zwanger en kijk ik al veel te ver vooruit. Ik ben tenslotte nog niet eens 39 weken. Komt denk ook omdat er hier nu zoveel meiden al bevallen (zijn).... Ik weet het gewoon effe niet meer, heb even een dipje denk ik
Ahhhh BeebieBeeb, leef met je mee. Als je er echt klaar mee bent dan is iedere dag te lang. Heb je ook veel lichamelijke klachten of valt dat nog wel mee? Wie weet gaat het vannacht al gebeuren. ... 😉 nee maar even serieus: kan me goed voorstellen hoe je je voelt en kan alleen maar met je meeleven en hopen dat het snel gaat gebeuren. Veel sterkte en dikke knuffel 😊
Tja ik heb haast geen klachten die wijzen op een naderende bevalling. Nu weet ik dat dat niet altijd hoeft, maar het geeft me ook weinig hoop.. Niet ingedaald, geen voorweeën, waarschijnlijk veel vruchtwater dus placenta doet het ook nog supergoed... Niet echt redenen voor een kindje om al te komen. Ik ben benieuwd of er volgende week een kans is om te strippen.. Verder heb ik klachten zat helaas.. De hele zwangerschap misselijk en spugen, ijzertekort waardoor erg moe en zw.suiker.. Ach iedereen heeft wel wat, maar soms verdrink je gewoon even in je eigen ellende Morgen weer een nieuwe dag. Ik moet ook zeggen dat ik bijna niks meer gepland heb de komende weken. Mijn huis is af en schoon. Ik heb te weinig energie om erop uit te gaan, want dan heb ik weer zo'n last van harde buiken en andere pijntjes. Ik zou bijna zeggen dat ik niks meer te doen heb. En dan duren die dagen zo lang.. En om dan 2 weken vooruit te kijken..pfff kan de tijd niet wat sneller gaan. Mijn vraag aan de dames die nog niet bevallen zijn.. Wat doen jullie om je dagen te vullen behalve poetsen in huis? Ik zit bijna alleen nog maar op mijn tablet te klooien (of natuurlijk voor mijn dochtertje zorgen)
beebiebeeb. begrijp je heel goed. zit zelf ook de dagen af te tellen. lijkt allemaal eeuwig te duren terwijl ik dus inderdaad ook gewoon nog 2 weken moet (officieel) vandaag voor de eerste last gehad van van voorweeen en baal dan echt dat het niet echt wordt! bij dochter had ik dat dus helemaal niet, toen nog vol op aan het genieten van mn buikbaby de laaste weken. maar inderdaad al die ongemakken:niet makkelijk kunnen bewegen,alles voelt zwaar aan 1000x naar de wc en de erste boosdoener de diabetes ben het allemaal zo beu en wil de baby gewoon ontmoeten. en heb zelfs precies het zelfde meer als de helft is.hier.al.bevallen en wij.lopen.maar haha Overdag ben ik wel druk met vanalles maar indd voornamelijk schoonmaken,wassen,strijken naar de winkel lopen en voor dochter zorgen. ontspannen kan ik.slecht en verveel me dan ook snel. een leuke film.kijken is dan bijvoorbeeld.wel weer leuk maar ja met een 3 jarige in huis die.elke 5 minuten vraagt wanneer zij iets mag kijken is.er ook weinig aan. en om nu weer frozen of sprookjesboom de film.mee te kijken nee dankje
Beebiebeeb, als je er doorheen zit dan hoop je op een ander bericht. Lekker laten gaan die tranen. Het is allemaal ook niet niks. Misschien 1 troost. Ik had ook geen enkel voorteken dat ik zou gaan bevallen en in now time was Robert er. Anieska, dijn dat ze eerder de ks gaan doen.de rest, wel gelezen. Maar ben even druk geweest. Ben benieuwd hoe het met Ellis gaat. Gaan er maar vanuit dat ze nu ligt te genieten al had ik van haar een heel klein berichtje verwacht. Bv of fv, ik vind dat iedereen moet doen wat hij/zij wil. Persoonlijk vind ik bv pas leuk na de eerste wkn. Al drink Robert goed. Ben alleen steeds zoekende zeker omdat er periodes van cluster drinken zijn. Robert heeft soms nog hoestbuien maar gelukkig een stuk minder en heeft een enorme dorst. Wanneer hij nog verkouden zou zijn moest ik morgen naar de ha. Ik wist even niet of ik wel of niet langs moest gaan. Ml, bel even en vraag het. De assistent wilde toch dat ik even het zekere neem en langs kom. Morgen dus nog 1x naar de ha. Ik ga even proberen Robert in zijn bedje te leggen dat ik hier wat kan ruimen 😉. Morgenochtend 2 verschillende mensen op bezoek dus wil alles weer aan kant hebben 😉
Starry, wil trouwens nog even op jou reageren. Wat fijn dat het zo goed gaat. Persoonlijk heb ik lang niet aan gemeenschap willen denken. En nu is er eindelijk wat rust en is ml te gestrest, dus hier echt geen onverwachte beeb 😜.
Hallo dames, Het heeft even geduurd idd... Het was allemaal erg heftig.. Gisteren zijn om 16.00 uur de weeën flink begonnen.. Om de minuut en heftig.. Tot 23.00 uur volgehouden, toen was de ontsluiting 4 cm!! Mijn vk kwam langs en raadde aan om de ruggeprik te pakken, want dat zou ik niet gaan volhouden. Advies opgevolgd want ik was volledig gesloopt. Beetje kunnen slapen.. 3 uur was de baarmoedermond eindelijk verweekt en hoopten ze dat het nu zou gaan vlotten... Ontsluiting nog steeds 4 cm.. 5 uur weer controle en toen was t nog 4 cm! Hoop opgegeven en Grummels hartslag bleef erg hoog. Dus... Om 6.01 is onze dochter Emma met een keizersnede ter wereld gekomen... Trots, opgelucht dat t voorbij is, uitrusten en genieten! Zal morgen even bijlezen en meer reageren. Lig op n kamer met een vrouw die me gek maakt!!! Hele dag bezoek en ook nog luidruchtige mensen alleen pfffff en kampioen in aanstellen.. Verschrikkelijk.. Maar ja.. Als dat vannacht doorgaat eis ik morgen een andere kamer.. Lieve mensjes, tot morgen!
Ellis, allereerst natuurlijk GEFELICITEERD!!! Nu kan het genieten beginnen. Poeh, wat een bevalling. Was er al bang voor, omdat het zo stil was. Nu bijtanken. Wel balen dat je überhaupt een kamer moet delen. Hopelijk kun je toch een beetje tot rust komen.
Jeetje Ellis, wat een heftige bevalling/keizersnee! Begrijpelijk hoor dat je niet eerder hebt ge-update. Maar van harte gefeliciteerd met jullie dochter Emma! Mooie naam! Hoe voel jij je nu? Geniet er lekker van! Beebiebeeb, kan me je teleurstelling goed voorstellen. Je verwacht toch wat anders qua beleid..Je wilt graag je baby ontmoeten en hier zijn al veel dames bevallen. wat geweldig is natuurlijk, maar waardoor je extra naar je eigen kindje uitkijkt. Lekker even je tranen laten gaan! Livelovelaugh, poeh drukke dagen dus als hoogzwangere! Ook even je rust pakken tussendoor. Qua dagen doorkomen.. Vind het ook lastig nu omdat je zo wacht op de baby. Ik probeer iedere dag even uit huis te gaan. Hele dag thuis zitten word ik niet vrolijk van. Verder in huis poetsen, op de iPad of telefoon spelletjes doen en Netflix kijken. Dus niet veel bijzonders..
@ Ellis jeej eindelijk is ze er! Shit dat het moeizaam verliep maar dat vergeet je hopelijk snel weer.. jammer dat je een kamer moet delen, ik zou gewoon netjes vragen of het wat rustiger kan aangezien ze niet alleen ligt? @ beebiebeeb heel herkenbaar.. het is dat ik nu ziek ben en daaraan al genoeg afleiding heb maar de dagen gaan ook niet voorbij.. heb mn ritueeltjes, slaap snachts slecht dus overdag als zoonlief naar school is slaap ik bij. Verder probeer ik het huis een beetje bij te houden maar ook alleen nog maar heel rustig. Boodschapjes doen, koken ligt eraan. Als ik me belabberd voel neemt vriend dat over. In de avond zoonlief verzorgen en in bed leggen. Kijk dan goede tijden en erna dek ik hem toe. Meestal ga ik daarna in bad een uurtje om te ontspannen en daarna niks meer.. het is steeds weet hetzelfde dus van mij mag meisje zich ook aandienen.. Heb na telefoontje met de huisarts een licht kuurtje gekregen en een pufje voor de benauwdheid zodat ik hopelijk voor de bevalling een beetje energie heb. Morgen weer controle vk