Goedemorgen!!! Hier weer met buikbaby!! Ben vannacht goed wakker gehouden... De baby was zooo druk!! Mijn ribben zijn bont en blauw en mijn maag beurs. Volgens mij heeft mijn baby een heeeele dikke kont, want echt wat een gevaarte ging er heen en weer in die buik. Ik kon wel janken en als ik dan even lekker rustig lag, kwam mijn dochter er ineens uit! Nu dat weer...pfff Schmidt, hier hele goede ervaringen met infacol bij mijn dochtertje toen...
Goedemorgen.. beebiebeeb hier same story! Ben kotsmisselijk van dat geduw tegen mijn maag/ribben.. lag er supervroeg al in, zo rot voelde ik me en het is nog steeds niet beter bah.. Zometeen komt zoonlief uit school, had eigenlijk fysio maar heb dat afgezegd. Wil even helemaal geen verplichtingen meer tot baby er is
Joy, dienende ik nog niet. Beebiebeeb, heerlijk zo'n kleine in de buik die je wakker houdt....not Joyyke, echt mega vervelend dat jij je zo rot voelt. Kaneel zeggen, het moment daar komt steeds dichterbij, maar daar heb je nu niet veel aan. Hopelijk voel jij je op zeer korte termijn ietsje beter zodat je ook nog wat kunt genieten. Vannacht zaten er weer 2x min. 4 uur tussen de voedingen. Heerlijk. Net zelfs wakker moeten maken en zo weer, anders wil ie net drinken wanneer we bij de osteopaat zijn. Niet leuk dat ik hem voor het drinken wakker moet maken. Want vind het heerlijk dat er steeds langer tussen zit. Vanochtend het sollicitatiegesprek gehad. Mooie school, aardige mensen. Het gesprek verliep voor mijn gevoel warrig omdat ik nu natuurlijk met andere zaken bezig ben. Heb nog gevraagd of mijn verhaal wel duidelijk was en dat was gelukkig zo. Ik heb 1 groot minpunt en dat is dat ik geen bevoegdheid heb. Denk dan ook niet dat ik de baan heb, maar we wachten af, want hoop het natuurlijk wel.
Ik hoop het ook voor je schmidt! Hier net bij de voetreflex geweest en ze zei dat het haar niet zou verbazen als er nog een weekje bij zou komen... oftewel nog niet genoeg ruimte om te strippen en dus misschien wel een week overtijd.. Nu is zij natuurlijk geen waarzegger, maar mijn gevoel werd wel bevestigd helaas. heel jammer! Heb net lekker een kipsatebroodje gehaald voor vanmiddag zit nu lekker op de bank en ga er denk niet meer vanaf komen
Vanmiddag de kraamzorg uitgezwaaid! Nu moeten wij het alleen doen! Wat hebben wij een lieverd gehad, ga haar echt missen! De volgende baby's laten wel op zich wachten zeg! Zo vervelend die laatste loodjes maar nog even doorbijten meiden!
Schmidt, ik ga heel hard voor je duimen meid! Beebiebeeb, ik was er ook van overtuigd minimaal de 41 weken te halen maar hier kwam ze netjes op de uitgerekende datum! Het laat zich niet voorspellen helaas!
Hier ook nog even melden, met buikbaby Heb me er inmiddels helemaal over gezet, verwacht de baby niet meer voor zaterdag! Ik denk nu: zaterdag als het een meisje is, zondag een jongen - als het nu toch niet doorgaat, ga ik wel weer even een dipje hebben ... . Alleen de reacties van anderen storen me dan ook echt nu. IK KAN ER OOK NIETS AAN DOEN DAT DE BABY ER NIET UITWIL HOOR!! (maar dat kan ik natuurlijk niet echt roepen aan de schoolpoort , vandaar dat ik het hier effe doe!) De baby's van deze week laten duidelijk wat op zich wachten, inderdaad!! Joykke, ik snap dat je even geen verplichtingen meer wil, ik vind het zelf wel vervelend om niks meer te kunnen plannen... Vanavond vergadering van vrouwenvereniging waar ik in bestuur zit, ik had tevoren gezegd dat ik wellicht niet zou kunnen, maar nu ben ik natuurlijk nog wel mobiel genoeg. Dus ik ga even langs, straks. Kan ik nog eens 20x horen 'En, nog stééds niks?!?' . schmidt, wanneer weet je of je de job hebt? Laten ze iets weten? Ik duim mee!!
Schmidt Ik heb nog aan je gedacht vandaag, zal voor je duimen dat je het wordt! Fijn dat Robert steeds meer tijd tussen de voedingen laat, hoop dat dat hier snel gaat gebeuren. Zolang ie s nachts nog iedere 2.5 Tot 3 u komt blijf ik hem overdag ook iedere 3u wakker maken Even een vraagje voor de andere mama's:Thijn slaapt s nachts op onze kamer/bij ons in bed. Ik kan heel slecht slapen door al zn gekreun en gesteun. Denk dat het normale baby geluiden zijn maar lig er wel Veel wakker van omdat hij ze best luid maakt. Ik slaap al met oordopjes in. Hebben hier meer mama's last van? Misschien nog tips? Soms denk ik hem over te leggen op zn eigen kamertje maar dat vind ik ook zo zielig en dan is het voeden weer zwaarder als je er echt voor moet lopen. .. ideetjes?? BeebieBeeb Ik ben benieuwd of ze gelijk krijgt. Laat het broodje je smaken! Joyyke Ik snap dat je ff geen verplichtingen wilt, lekker rustig aan thuis met je zoon. Sterkte meid. Boerderijmama irritant je die vragen en opmerkingen. ..
Ach.. weet je boerderijmama, als niemand iets vraagt, is het ook niet leuk!! Ik snap wel wat je bedoelt, want je wilt zelf ook graag dat de baby komt, maar ja zo is het altijd wat! Dames die al bevallen zijn, moesten jullie niet keihard huilen toen de kraamhulp weg ging?? Bij mijn dochter was ik heeeelemaal in tranen toen ze wegging haha niet dat ik bang was, of dat het niet goed ging, maar ik had zo'n schat van een meid en dan die hormonen erbij...!
Joy1986: ik heb altijd door de geluidjes van de kinderen geslapen, het slaaptekort en de hormonen die vrijkomen bij de borstvoeding zorgden voor goede "tussen"slaapjes Maar ik heb al vaker gehoord, dat ouders hun baby op z'n eigen kamer leggen om toch zelf ook enkele uurtjes goed te kunnen slapen, dat is tenslotte ook veel waard... Geen echte tip hier dus...
Hier ligt Liene sinds gisteren op haar eigen kamer! Ik vind het heerlijk en hoor haar toch wel! Ik vind het ook makkelijk om haar te voeden op haar kamer, staat een lekkere stoel en ik hoef niet met haar over de koude gang! Hier gaan de nachten nog goed. Vannacht om 22.30/4.00/7.30! Overdag netjes iedere 3 uur maar in de avond wel al eens 2 uur ertussen. Kraam zei dat dit wel normaal is bij bv! Hier geen kraamtranen gehad, ik vind het ook jammer dat de kraam al weg is! Wij hadden echt een topper! Zo irritant die vragen steeds, blij ervan af te zijn!
@ beebiebeeb das balen maar misschien zegt het niks! Je kunt er toch niks van zeggen helaas.. @boerderijmama herkenbaar, op zich wel leuk dat ze interesse hebben maar had laatst ook een vriendin die zei hoe hou je het vol haha, nja weinig keus toch? @schmidt hoop voor je dat je de baan krijgt! Weg bij die ene wat helemaal niet leuk is.. @babygeluidjes, poeh ik ben ook een die werkelijk alles hoort. Ben echt benieuwd of ik er tegen ga kunnen. Wil dr denk ik wel zoveel mogelijk bij me, ook ivm voorgenomen bv.. Heb op en af wat krampjes maar er zet niks door.. lig nog steeds voor pampus op de bank, gisteravond zwaar overstuur en in tranen omdat ik "zo last had van de geluiden".. Vriend had de tv aan vrij luid, ik wilde slapen boven en hoorde dat. Dus gevraagd t zachter te zetten maar hoorde t nog steeds. Kon wel doordraaien ervan.. herkende mezelf niet meer zucht..
Heey moedersss Hier ook nog niks, nog 8 dagen officieel!! De dubbele gevoelens herken ik ook wel, aan de ene kant zo ongeduldig en aan de andere kant krijg ik de zenuwen echt nog even en dan heb ik gewoon 2 kinderen! Whaaaa haha De vragen ben ik ook zo zat pff is de baby er nog niet? Dan wil je toch zeggen jawel hoor die ligt alleen thuis en dit hier is een kussen onder mn trui mja ze bedoelen het goed en inderdaad als niemand ergens om vraagt is het ook niet leuk! Hier komen nog wat verjaardagen aan en ook mn ouders hebben nog een dag dat ze weg gaan krijg ik elke keer te horen van allerlei mensen doe maar niet die of die dag hoor dat vind ik nog het ergste. Baas van vriend had ook nog gezegd(als soort van grap) doe maar niet deze week hoor het is zo druk. Ja mensen hou met jullie allemaal rekening hoor pfff laat me met rust haha kan ook steeds minder hebben vooral ook van dochterlief die met de dag drukker wordt (ook zenuwachtig misschien) maarja daar kan je natuurlijk helemaal niks tegen doen behalve op mn liefste stem vragen of ze mama misschien even 5 minuten met rust kan laten. Net maar even met haar met de strijkkralen bezig geweest. Mama lekker zitten en ook een figuurtje leggen en dochter ook blij en even rustig bezig. Hier nooit tranen gehad toen de kraamhulp weg ging. Was een schat hoor maar was blij dat ze weg ging. Lekker weer met je eigen gezinnetje. Zal nu niet anders zijn denk ik. Schmidt duim mee voor de baan. Zou hartstikke fijn zijn. Knap ook dat je daar nu mee bezig bent!!
Joyyke, dat niet tegen geluiden kunnen herken ik heel erg. Heb dat altijd wanneer ik echt over de top moe ben. Zo irri. Hoop zo dat die krampjes een voorteken zijn. Pamela, heerlijk dat er in de nacht wat langer tussen zit. Hoer wordt in de avond ook vaak wat meer gedronken. Dan clusteren ze. Over 1,5 week hebben ze gevraagd of ik een avondje mee kom badmintonnen, maar dat moet met het voeden wel gaan. Afscheid kraamhulp, ik had toen net een rosbief van school waardoor ik overstuur was. Dat deze kraamhulp weg was, vond ik eerlijk gezegd niet erg. En er komen steeds meer dingen op het pad waardoor ik steeds bozer op haar word. Geluidjes, ben zo moe dat ik wel slaap 😉. Ik hoor altijd alles en heb ook oordopjes in. Echt tips heb ik noet. Hier wordt het minder wanneer Tovert op de borst ligt of wanneer ik en pas wegleg wanneer hij in diepe slaap ligt (dit us het geval wanneer ik tijdens het voeden ook in diepe slaap val en een uur later wakker word) Beebiebeeb, bereid je dan maar voor op nog een week, kan het bijna alleen maar meevallen. Fijn is het niet. Boerderijmama, vervelend is dat, dat je niks kunt plannen. Hoop zo dat je niet over het weekend gaat. Sollicitatie, Bedankt voor jullie reactors. Over 2 wkn weet ik zeker meer. Krijg balen dat je zo lang moet wachten. Osteopaat, net terug. Zat een flinke knoop in zijn dikke darm. Als het goed is gaat het nu langzaam de goede kant uit. Hij maakte nog een opmerking dat het oprecht een mooi mannetje is en de hoofdomtrek een dikke 10 krijgt. Zo mooi rond en in evenwicht.
Ahhh joyyke, ik zit ook al echt de hele middag op de bank.. ik heb echt NERGENS energie voor. Heb ook 2 uur geslapen net.. Nou had ik niet zo veel voor vandaag op mijn to-do lijstje gelukkig. Vanmorgen een paar kleine boodschapjes en naar de voetreflex en vanmiddag wilde ik nog even wat was en strijk doen. Nou die ligt er nog, ik had er geen zin in.. Zo mijn dochtertje halen van de creche, maar ik moet mezelf echt van die bank af sleuren!! Ben nu energie aan het verzamelen klaagklaagklaag blehhhhh
Zo ik kwam even spieken of er nog baby's geboren zijn. Ik zit nog midden in de kraamweek en ben veel bezig met voeden etc. Dus vergeet elke keer te schrijven.. Dames die nog moeten bevallen, zet m op!
Hopelijk gaat het snel beter met Robert Schmidt! Osteopaat schijnen veel baby's echt baat bij te hebben! Hier ook een geweldige kraamhulp, morgen en overmorgen nog. Zal haar ook zeker missen. Vind het ook wel spannend om het straks ' alleen' te moeten doen met ons gezinnetje. Meer omdat ik haar nu van alles kan vragen en ze heel veel advies en tips heeft. Maar zal ook deels de hormonen zijn, vriend maakt zich nergens druk om. En dat is natuurlijk ook niet nodig..
Sow Pamela, je maakt me jaloers.... ff voorbeeld van mijn gemiddelde nacht: onrustige avonden met gezellig knuffelen en voeden. Rond 21u voeden en zelf ook naar bed. Met heel veel geluk gaat Thijn dan ook slapen, liefst in eigen bedje. Vaak blijft een boer dwars zitten en zijn we snel 2u verder voor ie slaapt. Dan eerst nog ff voeden. Rond 1 a 2u weer voeden en vaak gaat manlief met hem naar beneden zodat ik ff kan slapen en zij slapen dan samen op de bank. 4 a 5 u weer voeden en dan zelf met beetje geluk Nog uurtje slapen. Overdag gaat stuk beter gelukkig. Hakt er wel in. Maandag osteopaat. Hoop dat die hem kan helpen met zn niet kunnen boeren. En over 4 weken afspraak kinderarts voor controle. Hoop dat het dan beter gaat
Julia, zijn idd de hormonen. Altijd fijn die goede tips in de eerste week. Daarna is het vertrouwen op je eigen gevoel, maar dat zal wel goed komen. Hoe gaat het voeden? Joy, zeer herkenbaar wat onrust betreft en de tijd die erin gaat zitten en dat op de late avond nacht. Hopelijk kan de osteopaat iets betekenen. Hier ligt Robert weer heerlijk te slapen. Waarschijnlijk totdat wij aan tafel gaan. Dan is het meestal even gedaan met de rust 😜.