Sorry dat ik even niet op iedereen reageer. Zo even snel wat poetsen. Schoonouders komen. Die komen niet zo vaal dus dan willen we het schoon hebben. Gisteravond (laatste voeding) en vannacht waren niet leuk. Hij had duidelijk last en wilde steeds weer wat drinken. Rekken pikte hij niet. Op zich logisch want de osteopaat heeft zo aan zijn darmpjes zitten vroeten. Het heeft nu een paar dagen nodig om rustiger te worden.
Hier ben ik weer nog steeds met baby in de buik! Morgen rond deze tijd weet ik hoe het daar onderaan zit, of er al wat verweking is oid, dus ben wel lekker goedgezind! Juist de snoepkast eens uitgerommeld, bah -een hele hoop zoetigheid weggegooid (kinderen krijgen overal toch vieze plaksnoepjes, bah!). Ik heb nu echt zo het gevoel dat ik gewoon wat 'tijd extra' krijg om nog allerlei kleine klusje op te knappen Postbode heeft juist ook nog 2 borstvoedingsbeha's én regenhoes voor kinderwagen geleverd, dus geweldig op tijd ! Spaghettisaus staat op het vuur, nu nog wat verder rommelen in het washok! Hopelijk straks positief nieuws van diegenen die vandaag op controle moesten (even vergeten wie dat was) en misschien meld ik me vanavond nog, anders sowieso morgen om te laten weten hoe het bij mij was!
Hopelijk werkt het snel schmidt! Hier net Liene verzorgd, eerst 1 borst gegeven en haar daarna omgekleed en lekker ingesmeerd! Ze had geen puf meer om de andere borst ook nog te drinken! Benieuwd of ze het red op 1 borst!
Pamela, hier juist standaard 1 borst. Even korte pauze, want Robert wilde nadat hij alles eruit gewerkt had nog een slok. En dan wordt het aanpoten ander zijn zl en ml weer terug terwijl ik dan net gedweild heb. Boerderijmama, idd net op tijd. Hopelijk zien ze morgen dat er iets gaande is. Rustig aan vandaag.
Schmidt, hier krijgt ze normaal 2 borsten. Waarvan de laatste dan als toetje is! Ze begint ook eindelijk te snappen dat ze moet loslaten, deed ze in het begin nog niet!
Pamela, klopt dat is de reguliere manier. Heb zelf teveel melk waardoor ik in 4 uur tijd maar 1 borst aanbied. Anders krijgt ie teveel voormelk waardoor meer krampjes, spugen en minder verzadigd.
Ff klagen, na een shit avond wel een redelijke nacht maar nu alweer een rotochtend. ontevreden, huilen, krampen, steeds wakker en jengelen. Weet me ff geen raad. Ml zit nu maar ff bij hem want hij heeft uur geleden de voeding gehad. Pffff zie alweer het rampscenario voor me zoals bij de oudste. 4 maanden huilen. ... Dat trek ik niet nog een keer. Sorry voor mn ego berichtje.
Joy, was het nou bv die je gaf? Want dan heb je mss iets aan de tips die ik je eerder gegeven heb, maar daar hoort nog een verdere instructie bij. Zijn het verder echt krampjes? Ik dacht dat bij de oudste nl ook. Totdat ik na 2 mnd een zure lucht uit zijn mondje rook (verborgen reflux). Wordt hij rustig wanneer je hem overeind houdt? Ik houd Robert vaak tegen mijn schouder aan met mijn arm onder zijn voetjes waardoor hij in feutushouding zit. Draagdoek werkt ook geweldig. En de ha kwam nog met een andere houding, al vind ik deze lastig uit te leggen. Zelf zit je. De kleine met zijn rug tegen jou aan. Vingers (handen) in knieholte waardoor deze buigen en vrij hangen. De poephouding noemde hij dat 😉. Mss heb je er iets aan. Ik weet helaas hoe het is on reddeloos, radeloos te zijn. Als ik echt even rust wil gaat ie in de draagdoek. Ohw en met hem wanneer hij op mijn schouder in slaap is gevallen vaak in de foetus houding weg. Op de buik, knieën onder zijn buikje en het bedje of denkibderwagenbak wat schuin. Succes. En laat je emotie maar even lekker gaan, dan ben je het misschien even kwijt.
Oh joy, ik kan het mij helemaal voorstellen dat je er doorheen zit! Hier zo'n wezenlijk verschil met die bakerzak! Ze slaapt nu netjes van voeding naar voeding! Geen optie voor jullie? Hier was de oudste ook een huilbaby, vreselijk was dat! Dikke knuffel vanuit hier meid!
Hey meiden, Vervelend joy dat je er zo doorheen zit.. hopelijk is het van korte duur.. @ beebiebeeb ik ben om 15u aan de beurt hihi! Heb wat bijgeslapen, ook best wel wat zenuwachtig. Hoelaat gaan ze bij jou wroeten hihi! Vind het ook wel een vreemd idee dat ze daar gaan zitten rommelen maar heb het er wel voor over. @ knotteren, das idd typisch Limburgs hahaha, staat gelijk aan jammeren/mopperen. @schmidt, leuk dat je schoonouders komen, zullen we heel nieuwsgierig zijn naar de nieuwe aanwinst. Veel plezier samen @boerderijmama, ben eens benieuwd hoe het er morgen bij jou voorstaat! Jij bent volgens mij de 1e op de lijst die moest bevallen toch? Nou strakjes weer update! Meiden die controle hebben succes
Joyyke, hier ook die tijd! Vind het ook wel een beetje spannend! Ben ook benieuwd of ze me pijn gaat doen Maar ik ben me er ook wel van bewust dat ik er teleurgesteld van kan worden.. Als er niks te wroeten valt zegmaar en die kans is groot voor de 40w
Ja daar zit ook wel wat in, maar bij een tweede zeggen ze toch vaak dat er wel wat ontsluiting is dus ik hoop daar een beetje op.. Weet wel dat mijn bmm al zacht was, dat had de huisarts laatst iig geconstateerd. Of dat verder iets zegt geen idee.. En ook al kunnen ze het doen wil het nog niks zeggen of het ook daadwerkelijk iets doet helaas.. Is alweer afwachten. Je zou zeggen dat we hier heel geduldige personen van worden toch hihi, ik zie het niet gebeuren bij mij..
Ja ik hoop ook dat het makkelijker gaat nu bij de tweede, maar ik zal eens niet uitzondering op de regel zijn! ik ga maar nergens van uit, ik heb net plannen gemaakt voor zaterdag. Hopelijk worden ze in de war geschopt Geduldig worden? Hmmm nee denk het niet
Succes dames bij de vk Hopelijk kunnen ze wat doen en helpt het ook! Hier net terug alles weer goed. Niks bijzonders 12.5 kilo aangekomen totaal. Valt me nog mee omdat het in het begin zo snel ging met de kilo.s Hoeveel zijn jullie aangekomen? Ga dochter lekker voor de tv zetten en zelf ook op de bank met een boek. Even genieten nog want ook al kan ik niet wachten als ik jullie allemaal hoor over voedingen,krampjes. Jengelen,huilen en knotteren( haha ook een nieuw woord voor.mij) kan ik beter nog even genieten van de rust met 1 kind. Fijne middag!
Hihi, beebiebeeb en joyke, laat het daar maar eens goed rommelen, na wat gewroet !! Ik hou ook niet zo van het 'inwendige onderzoek' normaal, maar ik trek morgen graag mijn broek uit om te zien wat het geeft hoor !! Ben benieuwd, misschien komt er deze nacht na het gewroet bij jullie toch nog eens een beebje piepen.....? Ik was inderdaad de volgende in de lijst, maar steek me gerust voorbij! Joy, ik zou je ook écht aanraden om in te bakeren! Bij zoonlief pas na één maand begonnen (ik kende het eigenlijk niet), en was een wereld van verschil. Heb toen zelfs een roze inbakerdoek gekocht omdat de andere kleuren uitgeput waren en ik wou niet meer zonder doek voort (een 'swaddle me' heb ik altijd gebruikt, is niet te duur in aankoop om te proberen, als je niet zeker bent. in vergelijking met een puckababy bijvoorbeeld) En hopelijk kan je inderdaad even soms je rust nemen door hem aan je man te geven, soms is teveel gewoon ook teveel!!
Hey dames, bedankt voor de peptalk. Schmidt Ik ben al in overleg met lactatie kundige met jouw tips aan de slag gegaan. Mag helaas nog niet baten maar heb ook weinig geduld. Geef idd bv. Ivm koemelkallergie vd oudste nu zelf melk vrij aant eten. Let ook op wat ik eet en drink. Baker Thijn al vanaf het begin in. Lijkt wel te schelen. Reflux kan ook omdat ie lang na blijft slikken, soms vd pijn vertrekt en vaak de hik krijgt ondanks dat ie 30min rechtop blijft na de voeding. Oudste had dat ook allemaal maar kreeg toen kv. Door de hele situatie van toen ben ik toen het een Na het ander gaan proberen en zelf ook in een depressie geraakt. Nu wil ik het rustig aan doen en steeds 1 ding proberen om ook voor mezelf de rust te bewaren. Maandag osteopaat. Tot die tijd goed op eigen voeding en aanleg techniek Letten. Als dat allemaal niet helpt ga ik de kinderarts vragen of we de afspraak van over 4 weken kunnen vervroegen. Dames succes zo meteen bij de vlk, hoop dat er dit weekend weer s wat babies geboren gaan worden, kunnen jullie ook meepraten over krampen, knoteren en slecht slapen 😉