Januari 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door LoveLaughLive, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLindaaa

MamaLindaaa Actief lid

27 jan 2011
    163
    0
    16
    NULL
    NULL
    net mn buik gemeten. zwz doe ik dat elke maand voor in mn zwangerschapsdagboek. hij is 1cm gegroeid sinds vorige maand. bij dochter was hij van 7 mnd tot 8 mnd 2 cm gegroeid dus dat verschilt niet veel.
    bij dochter was mn buik bij 9 maanden 105 cm en nu deze keer is hij bij 8 maanden 105.5 cm dus heb opzich me eigen wel gerust gesteld dat mn buik wss al op z.n max zit. + is de beeb indd al ingedaald dus meer ruimte om te groeien zonder dat je het nog merkt... mja we zullen zien wat de vk er van zegt vanmiddag!

fijne dag dames

2. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

Nou niemand nog bevallen... maar lees wel heel veel die zouden kunnen bevallen ben benieuwd..

Schmidt alweer een maand, jeetje wat gaat dat snel en wat een schatje!!

Ellis mooie foto, hopelijk komt babytje vandaag.
    Hier ook bijna geen gezelligheid, wel gewoon heel veel samen knuffelen en dingen proberen te doen, hier vind ml het idee dat baby daar ingedaald zit ook eng.

Hier denk ik laatste tijd wel wat gegroeit maar meer gezakt naar beneden, waggel echt erg.

Hier weer bezig met bed verschonen, reiswieg opmaken en net fruit gegeten met zoontje, kijken wat de dag brengt...

3. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Goedemorgen allemaal,

@schmidt wat heb je een mooi zoontje!

@pamela veel plezier in duitsland! hier eergister ook nog 2 setjes besteld in maat 50. Heb nu totaal 5 setjes maatje 50 aangezien ons kereltje op 3000 gram wordt geschat.

@anieska succes bij de intake, en afspraak Gynacoloog.

@miekie en poedie spannend hoop dat het vandaag voor jullie doorzet!

@ks wie weet wat het gaat doen..

@ellis mooie foto.

@vrijen: wij zijn wel nog intiem maar zonder penetratie. Al hoewel dat nu ook minder wordt. We vinden het beide niet erg, komt straks wel weer.

We ondernemen leuke dingen samen, praten veel, liggen lekker dicht bij elkaar op de bank, knuffelen, kussen, samen douche etc, dat vinden we momenteel belangrijker dan seks.

@drinken herken het, drink ook zoveel met name het savonds heel veel dorst.

Vandaag een rustig dagje, vl moet werken tot 23:00 heb me voorgenomen om lekker niks te doen. Fijne dag allemaal vandaag! & mogen er een paar baby's vandaag komen! :)

4. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Hey,

Net weer op controle geweest bij de gyn, alles was goed!Moet alleeen wel weer voor zo'n stomme suikertest i.v.b met de dorst!Bah zeg....
    Intake gehad op de kraamafdeling over de keizersnee, stelde ook niks voor.
    nou ja voor nu alles goed!

5. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Goed geslaagd in Duitsland. Heb nog 2 setjes meegenomen voor de kruimel, 1 in maat 56 en 1 in maat 62! Ook voor de oudste 2 kleren meegenomen. Bij de takko was sale!
    Hier ook heel veel dorst maar mijn suikerwaardes waren altijd goed! Ik probeer wel in de avond minder te drinken zodat ik er in de nacht wat minder vaak uit hoef!
    Net de bedden van ons en Imre verschoond! De bedden van de meiden komen in het weekend wel want die zijn toch naar papa! Nu snel alles weg werken want stel je voor de baby komt nu zit de kraamzorg met al die beddenwas!

6. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Nee helemaal niks geholpen. Gezelligheid moet hier door mij ook flink opgewekt worden anders is er weinig gezelligs aan. Vl heeft er geen moeite mee. Alhoewel het steeds lastiger word met buik.

Vandaag maar de laatste poets dingetjes doen zodat we na het zh een schoon huisje hebben. Ik ga er nu echt niet meer vanuit dat het vanuit zichzelf komt.
    Mijn voorspelling 5 of 8 bevallen zit er waarschijnlijk niet meer in.

Internet in het zh is via mijn telefoon erg slecht. Kan zijn dat jullie laat een bericht krijgen. Ik hoop dat ik voor maandag een mooie baby in de handen heb.
    Ik ben erg benieuwd hoeveel baby's er nog meer geboren gaan worden.

7. MamaLindaaa

MamaLindaaa Actief lid

27 jan 2011
    163
    0
    16
    NULL
    NULL
    nu nog een suikertest anieska?? werd vandaag gebelt door de diabetes verpleegkundige om te kijken hoe het gaat en die zei ook dat ze niet meer ging bellen voor de laatste weken.
    stel de suikertest is niet goed.. eer dat je dan alle afspraken heb gehad (intenist,diatist enz.) ben je mss al wel bevallen.. mja natuurlijk wel goed dat ze alles in de gaten houden!

even een foto.tje van mn 37 weken buik!!

Bijgevoegde bestanden:

8. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Anieska, suikertest met zon drankje of gewoon via een prikje?
    Dat ze zo laat in de zwangerschap nog testen op suiker...

9. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier ook even een buikfoto!

10. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Dames, ik snap het ook niet hoor, waarom die suikertest....het is echt met dat smerige drankje en nuchter zijn enzo...maar wat willen ze nog dan?Op dieet voor die anderhalve week?
    Misschien is het voor de baby?Zodat zij die beter in de gaten kunnen houden als ze het van te voren weten?Dat is het enige wat ik kan bedenken.

11. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Mooie buikkies hoor dames!

12. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Hmm ik drink ook veel. Zal het zo ook eens aangeven en kijken wat zij zegt..

Lijkt me er wel bijhoren, ben altijd wel iemand die sneller wel dan niet drinkt.

Bijgevoegde bestanden:

13. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Suikertest, wanneer je toch suiker blijkt te hebben wordt de kleine wss eerder gehaald. Dat is mijn ervaring. Ik kon tijdens zs 1 ook niet meer op dieet. Daarnaast moet de klein na geboorte 24 uur geprikt worden op glucose.

Wat een mooie buiken komen er voorbij. Baal steeds weer dat ik geen foto van mijn buik heb.

14. MamaLindaaa

MamaLindaaa Actief lid

27 jan 2011
    163
    0
    16
    NULL
    NULL
    heb je helemaal geen foto.s schmidt? wat jammer. zou ik ook van balen maar zwz elke week een foto!! maak ook een filmpje vanaf de zwangerschapstest tot aan dat de baby 1 jaar is. heb ik bij dochter ook gedaan (uiteindelijk tot haar derde jaar doorgegaan)

bij dochter had ik ook zwangerschapssuiker maar dochter is na de bevalling niet een keer geprikt op suikerwaarde en was ook helemaal geen sprake van dat ze eerder gehaald zou moeten worden ...
    mss is dat anders als je insuline spuit......???
    maar indd anieska n dieet voor zo.n korte tijd zou nog weinig zin hebben maar goed dan weten ze het in ieder geval wel...
    ik heb juist helemaal niet meer dorst als anders, gewoon normaal eigenlijk

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Even ego hoor :)
    Ik ben ook vanmorgen maar weer eens bij de verloskundige geweest.
    Ze willen geen groeiecho meer maken omdat ze dat niet betrouwbaar vinden met deze termijn. Ik heb echt gezegd dat ik, ook ivm met zw.suiker, het niet vertrouw en me zorgen maak dat de baby erg groot zal worden.
    Ik mag nu voordat ik 40 weken ben naar het ziekenhuis, zodat ze daar gaan kijken (wél met echo, hoe raar is dat?) of het kindje idd erg groot is en of ik dus bij wijze van spreken met 40w1d al ingeleid kan/moet worden.
    Ik ben, ondanks dat ik nu geen echo krijg, erg blij dat ze me wel serieus nemen. Ik heb gezegd dat ik echt niet ga wachten tot het kind zo groot is dat het niet meer past en ik een keizersnede moet. Dan maar een ellendige ingeleide bevalling.
    Ook ga ik vanaf volgende week voetreflextherapie doen, hopelijk doet dat ook nog iets...
    Samengevat dus toch een redelijk goed gevoel voor vandaag :)
    Hopelijk houden de VKs zich aan hun woord, ik vind ze deze zwangerschap zoveel meer meegaand en meedenkend dan de vorige keer! Alsof ze bij de eerste zwangerschap dachten, dat groentje weet toch niks :D

16. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Stel dat je suiker veel te hoog is dan moet je insuline. Dan bedoel ik 10 na 2 boterhammen kaas. Dat is wel belangrijk om te weten. Is je baby groter en heb je veel vruchtwater? Dat kunnen symptomen zijn van een veel te hoge suiker.
    Ik heb rond jou week gehoord dat het goed ging en hoefde niet meer zo streng te zijn. Je kindje is al helemaal ontwikkeld en hoeft alleen maar te groeien.
    Ik denk dat ze zekerheid willen. Heb ook 2x zwangerschapsvergiftegings test moeten doen terwijl ik al wist dat het niet zo zou zijn. Ze zijn gewoon erg voorzichtig met zwangeren.
    Stel dat je moet prikken dan zou ik het niet al te nauw nemen zo kort van te voren. Zoals al eerder geschreven. Tegen de tijd dat jij een dieet en prikschema hebt dan ben je al bevallen..
    Wat je wel kan doen is letten op koolhydraten. Even geen pizza, patat, pannenkoeken. Niet te veel boterhammen in 1 keer. Niet te veel zoet in 1x. Zoals flinke zak snoep weg eten.

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ahhhhrg Miek, die laatste zin van jou... Ik krijg er honger van!!! :D

18. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Dat is alleen als je baby te groot is en je insuline moet spuiten. Anders gelden de gewone zwangerschapsregels.

19. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Haha zal volgende week wel een bericht plaatsen in alle lekkers die ik weer kan eten. Haha. En vooral dat het zo heerlijk smaakt!! ;)

Vervolgens hang ik dan een dag boven de pot en hele dag zon vieze smaak in mijn mond...

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Haha jaaa god straft meteen zou mijn omaatje zeggen :p

Maar meid, ik zou lekker je lijstje afgaan en het heerlijk laten smaken!!! Mijn tijd komt ook wel :)

Chocoladeletter, gevuld speculaas, zak schepsnoep, aardbeienlimonade, vers geperste jus d'orange, witte pistoletjes met rosbief en filet, pizza, kroketten en kipburgers, milkshakes, ohhhh ik verlang er zo naar!!!

Deel Deze Pagina