Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Het coronavirus is gewoon een virus dat voornamelijk een luchtweginfectie veroorzaakt. Het is wel een nieuwe variant van het virus en verspreid zich erg snel. Doordat het een nieuw type is (en er zijn er al veel bekend) is nog niet goed duidelijk wat dit virus bijvoorbeeld op lange termijn aanricht. Ook is er nog niet goed in kaart wie wanneer vatbaar is voor dit virus. Sowiezo de risicogroepen net als bij griep en mensen met chronische luchtwegproblemen. Daardoor wordt er wat panisch gedaan op sommige vlakken.
    Ik heb op t lab met dit virus gewerkt, alleen met andere types. Sinds april een andere baan, maar mijn oud collega’s werken zich een slag in de rondte.

Ik weet dat handhygiëne kan helpen. Maar als de caissière of buurvrouw het heeft en tegen je praat met consumptie of een keer hoest of niest ben je ook al klaar. Het is voornamelijk een lucht overdraagbare ziekteverwekker. Dus met handhygiëne ben je er zeker niet.
    Voor gezonde mensen heeft het voor zo ver bekend is weinig risico, behalve dat je er goed ziek van wordt. Net zoals met een griepje bijvoorbeeld.
    Dus ik ga gewoon overal heen. Tenzij ik weet dat er iemand ziek is, dan zoek ik het met de baby nu liever even niet op.

iez vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Mijn schoonzus is met 6 weken oude baby ook naar brabant afgereisd naar familie Die waren allemaal zo fris als een hoentje. Zolang ze niet snotteren en goed handen wassen bij binnenkomst, zou ik t geen punt vinden. Ik maak mij eerder zorgen dat onze kleuter t meeneemt van school oid, omdat die leeftijdsgroep nou niet bepaald braaf hoest in de elleboog.

Mijn longen zijn al ziek dus hoop écht dat ik de dans ontspring.

3. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje(3) hoest dus wel in zn elleboog. Ze leren het de kindjes hier op het kdv. En thuis zeggen we ook telkens als hij hoest of niest om hand voor zn mond te doen of in zn elleboog. Dus het kan wel!

Ik zelf ben astma patiënt trouwens. Dus voor mij is deze situatie ook niet heel best. Mn zoontje heeft het waarschijnlijk ook. Daar moeten we volgende week voor naar de kinderarts.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Maar ze peuteren net zo hard in hun neus en raken dan alles aan :p (tenminste een deel van de kids) en juf kan ook niet de hele klas continu in de gaten houden daarmee.
    Zoon hoestte ook in elleboog maar als ze tikkertje spelen hoesten ze nogal eh openlijk tijdens t rennen :p

5. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Haha ja daar heb je gelijk in!

6. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Van de week kleertjes in maat 68 (!!:eek:) besteld, want 62 leek wat krap te worden. En dat werd net bij het CB bevestigd... J. is 64 cm lang en weegt 6740 gram! Echt, hij groeit als kool!

Ook kreeg hij de kinkhoestvaccinatie, één hele harde brul.. en toen wast klaar. Gelukkig maar, want ik vind het zooooo naar om mn kind pijn te zien hebben.. :( verstand en gevoel matchen op zo'n moment niet, maar 'voor het goede doel'. Nu ligt hij lekker in zn bedje te slapen.

iez, LaQueen, Seffie en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Haha ja die kids spelen en vergeten t dan weer. Of zoals vandaag hebben ze gym ja dan raken ze elkaar ook veel aan, hou je nier tegen. En idd in de supermarkt, de pakketbezorger, in de wachtkamer bij de huisarts (dacht ik er ook aan vd week) etc. We gaan t zien, je kan t yoch niet helrmaal tegenhouden uiteindelijk.

@LJJ klopt t dat t bij kinderen en babies mild verloopt?

@Isabella2020 wowie haha. Hier n meisje van ong 55 cm en 4.5 kilo (morgen naar cb).

Ik durf t bijna nier te zeggen maar de krampjes lijken minder te worden, iig qua intensiteit en ook de hoeveelheid. Maar t us zeker nog niet weg en vooral sochtends is slapen dan drama. Ik probeer haar zelf in slaap re laten vallen met dr speen, dat lukt maar dan na 10 min begint ze te draaien en scheten, ze lijkt eerst nog door te slapen maar dan toch weer wakker. Schiet niet op. Zo is de ochtend rommelig en doet ze hazenslaapjes, al san niet op mijn arm. Smiddags maakt ze dan ineens een lange ruk van ong 14 tot 17 (innde kinderwagen want moet mn zoontje ophalen).

Seffie vindt dit leuk.
  8. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hier zijn de ochtenden ook lastiger qua slapen, dan de rest van de dag.. hij slaapt eventjes, wordt wakker van krampjes en dan komt hij niet meer in slaap en gaat blèren. Ik blijft het telkens proberen, speentje erin, muziekje aan, aai over z'n bol... Soms moet ik wel 4/5x naar boven in 2 uur tijd ofzo. Maar uiteindelijk slaapt hij dan toch wel af en toe :thumup:

Mannetje had vanochtend een klein beetje gepoept, na weer ruim 40u. Hopelijk komt er nog wat meer uit vandaag. Dan is hij ook wat leuker daarna..

9. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oh hier ook vaak smorgens niet kunnen slapen. Hij gaat rond 8.00 in de draagzak dan valt hij in slaap. Daarna gaat hij in de box en word dan natuurlijk wakker.
    Rond 9.00/10.00 krijgt hij zijn voeding, gaat daarna naar bed en dan slaapt hij wel, maar na een uur word hij wakker.
    Soms lukt het hem om verder te slapen als ik een speentje geef of een aai over zijn bol, zoals vandaag.
    Hij ligt er nu vanaf 10.15 in. 11.15 werd hij even wakker en is daarna dan toch weer verder gaan slapen.
    Nu begint hij weer wakker te worden.

10. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Iemand enig idee waar dit door komt?
    20200312_124740.jpg

11. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Het is ook super droog achter haar oren zie ik.. Moet ik er iets opsmeren?

12. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik was even een paar dagen afwezig. Druk weekend gehad en maandag en dinsdag heerlijk genoten van F. Hij had eindelijk goede dagen!! Gisteren wel een draagzak dagje, maar vandaag lijkt ook weer goed te gaan.
    Ik wilde hem zonet bijna opeten na alle lieve lachjes ❤️ Hij was zo tevreden na de fles.

We dikken zijn voeding (neocate) in met gelilact. Hij drinkt 5x 150+5. En dan met 1.5 a 2 schepjes gelilact. Dit lijkt goed te gaan. Vanmiddag belt de kinderarts weer. Want nog steeds komt het wel af en toe onhoog of er uit, maar al een stuk minder dus.

@corona wij zijn er vrij nuchter onder. Maar ik zou niet naar een feestje gaan waar van ik weet dat iemand in een risico gebied is geweest of bekenden heeft die nu besmet zijn.
    Wel maak ik mij meer zorgen voor de stiefmoeder van mijn vriend (copd) en stiefvader van vriend (ook longpatient).

@voedingen ik blijf 5 flessen onhandig vinden. Vandaag is dit zijn ritme:
    6.30 fles 1
    11.00 fles 2
    Fles 3 zal dan ongeveer 16.00 zijn en fles 4 rond 21.00. Daarna de nacht in vind ik laat, maar na 16.00 erg vroeg..

13. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Kan eczeem zijn. Beetje vettigheid zou ik doen.

14. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Dacht ik ook.. Gewoon vaseline?

15. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @nadine001 lijkt meer op huidschilfers.
    Dochter heeft het ook, is wat vergelijkbaar met Berg. Vaak blijft deze losgekomen huidschilfers plakken als ze in bad zijn geweest.
    Even invetten met olie voor de nacht. En sochtends met het badje ff goed boenen. En haartjes met een schoon kannetje water spoelen.
    Met de haartjes doe ik het ook zo als ik wat schilfers zie, want die ranzige gele korsten zijn echt niet nodig!

@sarah28 voor wat er tot nu toe bekend is lijkt het daar inderdaad wel op.

Hier ook nog een poppetje die nog in 56 zit en nog geen 5 kilo weegt.
    Ze slaapt zoveel snachts en meestal overdag goed.
    Vannacht van 23:00 tot 06:30.:eek: 22:00 voor t laatst aan de borst geweest.

sarah28 en RM1996 vinden dit leuk.
  16. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    @LJJ bedankt ik ga dat even proberen.. het zit ook echt in der haar. Bij der haar grens enzo.

LJJ vindt dit leuk.
  17. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.283
    2.625
    113
    Vrouw
    Fijn dat het lijkt af te nemen. Ik hoop dat het zo blijft :)

sarah28 vindt dit leuk.
  18. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Wiebelt jullie kleine snachts ook zo door zn bedje? :roflmao: Als ik N snachts onder instop ligt hij s’ochtends halverwege/boven in zn bedje!
    Hier hebben we lekker uitgeslapen van 23:30-05:30 en toen van 06:30-11:15 :cool:
    Overdag slaapt hij niet graag in de box maar liever bij ons

sarah28 vindt dit leuk.
  19. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Onze kleine meid heeft een paar waterpokken te pakken van zoonlief! Geen koorts gelukkig en ze zit er ook niet aan.
    Fysio kwam vanmiddag langs, maar ze lag te slapen en vond ze belangrijker dan wakker maken voor een voeding. Dus volgende week komt ze weer terug.
    We hebben haar nu ook in een inbakerzakje, dan maait ze ook niet zo met haar handen. En proberen om een ritme erin te krijgen, zodat t duidelijker is voor haar.
    Gaat op zich wel goed, maar ze is gewoon niet helemaal fit...

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ja of lanette ?

nadine001 en brusje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina