Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh moet je tegenwoordig terug voor nacontrole na het lazeren?

2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Weet je zeker dat hij wakker uit zichzelf zou worden als de nachtfles om 19:30u is? Ik zou dat juist ideaal vinden. Mijn baby krijgt haar avondfles variërend tussen 17-18:30u en ze slaapt gewoon tot 3:30-4:30u. Al weken en ze groeit prima. Ze zit op 5 flessen van 180. Persoonlijk vind ik dus 19:30 als laatste fles eerder ideaal en zeker niet vroeg.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Nee hoor, maar mag wel. Is dan bij lactatiekundige. Kwam voor mij goed uit, kon gelijk de pijnlijke rode plek laten zien en ik kon mooi nog even laten zien of ik goed aanlegde omdat t nog maar sinds dinsdag zonder tepelhoed is. Kreeg alle tijd en ruimte

iez vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Ik cluster van 7:00-11:00, voeding om 14:00, 17:00, 20:00 (fles) en dan kan t om 00:00 (fles) of om 2:30 en dan weer om 7 clusteren. Voeden live duurt ook een uur excl boeren

Al overweeg ik dit weekend even alle voedingen te kolven zodat ze a goed leeg zijn en b ik heb een blauwe plek op tepelhof en die moet ook eens herstellen (ja gaat nog niet soepel dat aanleggen zonder tepelhoed)

5. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw

Ik heb geen idee. Ik kan het wel een keer proberen natuurlijk.
    Bij dochters heb ik gewacht tot ze die laatste fles gewoon helemaal niet meer opdronken. En toen heb ik die laten vallen.
    Hij drinkt nog wel wat van de laatste fles maar begint wel steeds vaker en meer te laten staan dus misschien slaapt hij idd vanaf 19.30/20.00 door.
    Nu had hij de laatste om 21.00, maar toch weer wakker gemaakt en veel laten staan.
    Even kijken hoe we morgen uitkomen en dan ga ik het eens proberen om na die 5e fles niet meer te geven.

iez vindt dit leuk.
  6. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Vanmorgen werd hij wakker van de oudste om 6.00 die vroeg of ze naar beneden mocht :cry:

Daarna poepte hij en wilde hij natuurlijk een fles.
    Vriend een fles gemaakt ik hem verschoond.. vriend gaf fles maar J bleef daarna onrustig. En wie kan hem rustig maken.. juist, Ik.. vriend sliep alweer.. rond half 8 was hij rustig en toen was jongste dochter wakker.. vriend slaapt nu nog steeds, En ondertussen heb ik iedereen ontbijt gegeven voedingen voor vandaag klaar gemaakt en kon ik alsnog naar boven voor J die lag te huilen.. vriend sliep er gewoon doorheen :mad:

7. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.285
    2.625
    113
    Vrouw
    Mannen.. zo irritant (en lekker makkelijk) he? Pfff. Ik vind het zo'n k*t smoes "ik hoor hem niet". Terwijl ze wel wakker worden van een wekker met vogel geluiden (althans,mijn vent dan). Ik snap je irritatie heel goed ❤

LaQueen en iez vinden dit leuk.
  8. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.285
    2.625
    113
    Vrouw
    Dames, kraambezoek hebben we afgezegd ivm hoestende mensen. Maar buiten in de natuur wandelen kan wel gewoon toch? Ik wil zo graag even wandelen in het bos nu ik wat beter te been ben (klinkt wel erg 80+ :p)

LaQueen en LJJ vinden dit leuk.
  9. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oh hier ook ja, zo'n zachte wekker. Maar ze denken, de wieg staat naast moeders dus die doet zijn tutje wel in.. vannacht staat de wieg eens aan zijn kant, dat weet ik wel.

Isabella2020 vindt dit leuk.
  10. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja hoor zou gewoon lekker gaan wandelen! :)

Seffie en iez vinden dit leuk.
  11. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    en hij vraagt zich nog af waarom ik boos ben. :confused:

Minttu vindt dit leuk.
  12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Dat is biologisch aangelegd. Mannen worden wakker van geluiden die gevaar opleveren. Zoals vrouwen door die geluiden makkelijker doorslapen.
    Vervelend, dat snap ik wel. Maar die mannen kunnen er niks aan doen.

Inslaan doen we niet, als ik ziek wordt, dan doe ik hetzelfde als altijd. De jumbo app. Thyisbezorgen die hap.

Snachts is een drama hier. Want die krampjes zijn natuurlijk altijd in de nacht.

Verder loopt bv prima :)

13. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Nou emwij zijn dus een slaapzak gaan gebruiken en mevrouw slaapt als een Roosje. Deed ze al.. maar nu nog meer.
    Gisteren 19:15 laatste voeding. Tut een uurtje of 21 onrustig in de box maar wel in slaap gevallen. (Mss toch maar boven laten slapen)
    Om 23:30 kreeg ik haar mooi niet wakker, dus in bed gelegd en zelf even gekolft voor de zekerheid. Was maar goed ook want om 08:00 begon ze pas wakker te worden. En net ook weer tot 11:30 omdat ik dr wakker maakte.
    Dat wordt clusteren vanmiddag/vanavond vrees ik.

@Haver11 oh irritant als die mannen zo doen. Gelukkig heeft hij hier in een automatisme de zorg voor zoon op zich genomen. Behalve op zn werkdagen, dan kan ie ook zo’n hork zijn.

@Seffie ik zou ook lekker gaan wandelen!

Ikzelf ben ineens flink verkouden. Heel irritant.

RM1996 vindt dit leuk.
  14. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @brusje, In Afghanistan sliep hij door de mortieren heen :|
    Rot die krampjes :(

Hij heeft inmiddels gestofzuigd en de wc's gedaan :p ( toch wel een schuldgevoel ) :rolleyes:
    We hebben gepraat en afspraken gemaakt.

Heerlijk zeg @LJJ
    Ik ook sinds gisterenavond keelpijn :( hopelijk gewoon een verkoudheidje.

Seffie en Isabella2020 vinden dit leuk.
  15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja biologisch bepaald zeggen ze, nou... mijn man wordt wel wakker hoor maar laat t toch aan mij over (want hij werkt), dus t is ook soms gemakzucht "ik hoorde t niet". Maargoed.

Hier maak ik D. Ook niet wakker. Gisteren was n beetje gerommel met voeden en ze werd om 22 uur wakker dus ik gevoed. Ik denk nu slaapt ze miss langer, maar gewoon weer om 3 uur wakker. Komt vanzelf wel.

Ik vind de ochtenden irritanter, hazenslaapjes of uren niet slapen, alleen op de arm maar daar heb ik niet de hele tijd zin in. Draagzak besteld maar wil ze niet in, gillen steeds. Dus die gaat terug.

16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    #2076 GroeneBomen, 14 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2020
    Ik word ook wel wakker gemaakt door mijn man dat de baby moet eten of dat onze oudste huilt. Er is vorig jaar een auto gecrasht in de straat middenin d e nacht na een achtervolging met een hoop politieauto's. Onze straat loopt rond met alleen fietspaden die wel rechtdoor gaan, vandaar ook de crash... de straat zat vol gillende sirenes en lampen en geschreeuw. Praktisch onder ons raam.... niets gehoord. Ik sliep heerlijk, terwijl mijn man de gordijnen al open had haha. Gewoon niets meegekregen, onze slaapkamer zat vol blauwe lichten hahaha.
    Als man erbij is, ben ik minder in alertstand. Dus ik snap echt die mannen wel. En op de wekker lig je meer. Dus ja ik word wakker van fluitende vogela haha
    Zodra man naar zn werk is , slaap ik ook lichter

In mijn rem slaap maakte man mij vannacht ook wakker dat ik moest kolven. Hij had de kleine al verschoond, fles in de fleswarmer gezet en al.

Seffie vindt dit leuk.
  17. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    @Haver11, fijn dat er afspraken gemaakt zijn, onenigheid is zo naar. Hopen werken de afspraken ook!

Ik had 2 dagen een zieke man, koorts en hoesten, maar.. hij hoefde niet getest te worden op corona omdat hij niet tot de 'risicogroep' behoort. Gelukkig is hij weer zo goed als opgeknapt.

Vanmorgen zijn we een uur wezen wandelen, daarna in de tuin bezig geweest, vervolgens kwamen mn schoonouders kleine J. knuffelen. Ik hou van zulke zaterdagen!

Haver11 vindt dit leuk.
  18. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Wow, die heeft een flinke ruk gemaakt dan.

Hier vannacht ook best ok, 19:30 - 2:30 - 6:00.
    Gelukkig was ik zelf direct met hem mee naar bed gegaan. Daardoor best wel wat kunnen slapen... Nachtvoeding was alleen drama. Hij had tijdens de voeding last van krampen, dus voeding ging er zeker niet met gemak in o_O duurde ruim een half uur, misschien wel drie kwartier...

LJJ vindt dit leuk.
  19. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.285
    2.625
    113
    Vrouw
    Hahaha ik wil dat oooook. Vannacht wakker gelegen van ieder kreuntje pff.

Lekker een uur gewandeld in de natuur :)
    Al een paar dagen hoofdpijn, dat is minder, maar buiten wandelen doet me wel goed. Nu wel helemaal gesloopt haha. 5 km gewandeld :)

LJJ vindt dit leuk.
  20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Welke zak heb je?

Deel Deze Pagina