Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Wat vinden jullie van de verlenging van de corona regels?
     
  2. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    K. U. T. :( ben er heel erg van van slag. Kind kan niet wennen op het kdv. Hij slaapt, als ik weer ga werken, 1 nacht bij mijn ouders maar hij kan daar ook niet wennen. Ik moet hem daar dumpen zonder dat hij ze kent/het huis herkent in principe. En dat voor een nacht+dag+avond. Zitten allebei in de risico groep dus kan geen uitzondering maken. Nee ik baal er zo erg van. Ik kan dat mentaal niet aan, voor S. Ik krijg het niet over mijn hart om hem zo te "dumpen" zonder wennen. (En ik merk dat ik alleen nog maar daarover kan klagen omdat de muren op me af komen. Terwijl ik hartstikke blij ben dat we gezond zijn)
     
  3. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Dat is de 3e sprong (ook wel 12 weken sprong) die rond 12 weken na je uitgerekende dag start. En aangezien jij op dezelfde dag was uitgerekend, zit jullie zoon er waarschijnlijk ook middenin en de gok ik dat de dochter van @LJJ er ook last van heeft, haha.
     
  4. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Zat eraan te komen, ik heb mij al ingesteld op alles t/m 1 juni. Zoals Rutte ook zei, na 28 april zijn we er echt absoluut nog niet, dus ga ervan uit dat het wel weer verlengd wordt. Maar mennnn, ik vond het best pittig met peuter, baby en werkende man thuis. En nu is het duidelijk, ik moet vanaf 23 april echt gaan puzzelen hoe ik dit ga combineren met het werk, mwehhh... scheelt wel dat ik lichamelijke opvoeding geef, op dat gebied zit ik nu even niet vast aan lessen en kan ik een nieuw lesplan gaan schrijven ofzo in die tijd. En verder ben ik coördinator, wat betekent dat ik de stap tussen mentor en teamleider ben, dus ik heb het denk ik in die periode dat we thuiszitten druk zat met leerlingen bellen, videobellen, etc. En ook de voorbereidingen op het nieuwe schooljaar worden altijd voorbereid na de meivakantie.
     
  5. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Wat moet dat moet. Maar het is wel echt heel erg balen.. vanaf 20 april zal ik weer aan het werk moeten. Man werkt vanuit huis, ik zal ook vanuit huis moeten werken en die kleine is ook gewoon in huis, want geen opvang...

    Maar we kunnen niet anders dan accepteren dat het zo is en zoeken naar de beste manieren om dit te kunnen handelen. We zullen elkaar af moeten wisselen met werken en zorg voor de kleine man. Gelukkig ga ik straks 3 dagen werken, dus ik kan de uren nu wel spreiden over meer dagen.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Verlenging zat eraan te komen dus was erop ingesteld, tja sh#t natuurlijk. Kleuter onderwijs geven die nu eindelijk ook huiswerk heeft gekregen en baby en mijn eigen revalidatie en man die nog steeds voltijd buitenshuis werkt is zwaar. Maar als t weer zo mee blijft vallen, is dat voor t humeur ook beter :p
    De schoonouders blijven vast ook wel zo lang weg.

    In mei belt t uwv voor mij, ben benieuwd.


    @LaQueen hier maken de LO'ers online lessen :D ze maken filmpjes voor uitdagingen.
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ja deze hebben wij ook! Zoon heeft sinds hij 3 a 4 weken is al slaapzak, maat 60 cm is echt perfect van de prenatal daarvoor. Heb nu weer 1 besteld in maat groter

    @Sarah89 pittig zeg :( knuf! Had nr 1 ook, poepen was ook drama, alleen met medicatie ging ie en dat naast de zware eczeem en kma. Ging pas beter toen hij vast voedsel kreeg, maar o wat doet dat die ukkies zeer die verstopping :( breekt je hart maar is voor jezelf ook zo uitputtend dat ze zich niet lekker voelen
     
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik kwam er gisteren dus achter dat hij alle symptomen van de reflux weer heeft.. dus we zijn gestopt met indikken van de voeding.
    Ik weet dat een sprong de reflux ook kan verergeren.
    Dus weer zoeken wat het is.
     
  9. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik heb morgen een afspraak bij de dokter om toch eens te laten kijken of W. verborgen reflux heeft. Hij heeft namelijk wel veel symptomen ervan, dus beter dat ook maar laten onderzoeken...
     
  10. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @brusje ik vind het ook ronduit kut. Ik wist dat het er aan zat te komen, en dat we na 28 april er ook niet vanaf zullen zijn.
    Maar neemt niet wel dat ik enorm baal van mijn laatste weken verlof.
    Daarnaast moet ik zometeen ook naar mijn werk, want vitaal beroep. Dochter mag niet wennen bij het kdv. En ik wil haar daar echt niet op mijn eerste werkdag daar dumpen bij voor haar vreemden.
    Mijn moeder heeft al aangeboden die dagen óók op te willen passen, normaal doet ze al 2 dagen. Ze zei dat ze beter 3 dagen bij hen konden zijn ipv 1 dag kdv en daar wat oplopen en vervolgens opa en oma ziek maken.
    Dus wij moeten het nog even bedenken hoe we dit gaan doen.
     
  11. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Mwha, had mn laatste weken verlof wel anders gepland dan binnenshuis, maar man en ik hebben beide vitale beroepen dus zitten niet thuis. Mijn schoonmoeder zit in zelfisolatie is een risico groep en herstellende van een forse longontsteking. N. zal wanneer onze diensten overlappen naar mijn moeder gaan.

    maar zei gister wel nog tegen mn man ik ben blij dat N nu nog niet naar school gaat. Dus echt respect hoe jullie het flikken! You rock! :cool:
     
  12. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ik loop tegen hetzelfde aan. Maar S heeft mijn moeder dan al zo lang niet gezien dat dat dus ook een "vreemde" is voor hem. Hoe doe jij dat? Ga jij met je dochter gewoon langs je moeder deze weken (om te wennen)?
     
  13. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Klopt! Hier sprong twee gehad en veel meer gespuugd de laatste dagen.
     
  14. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    o_OIk kan me jullie zorgen om werk en opvang wel voorstellen.
    Ik hoef zelf pas eind mei weer, maar zit ook al te denken: hoe gaan we dit doen mocht dat nog nodig zijn. Ik ben leerkracht in het basisonderwijs, vitaal beroep, maar we werken nu vanuit huis voornamelijk. Kom nu overdag al amper aan mijn eigen dingen toe, als ik dan ook nog instructiefilmpjes moet opnemen... we gaan het zien..
    Ik baal er ook van dat je in je verlof bijna geen kant op kan. De wandelingen die ik met F wilde maken, komt er bijna niet van. Oudste zoon wil geen uur wandelen, wat ik wel snap. 1x in de 2 a 3 dagen naar de supermarkt in je eentje is al een uitje.. o_O
     
  15. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik vind het ook erg klote dat de scholen zo lang dichtblijven. Hoe kan ik nou werken aan zoonlief z’n ontwikkeling wat school betreft. Daar leert ie het toch veel beter dan hier thuis?
    Merk dat hij geen zin heeft en snel afgeleid is... ben bang dat t nog heel lang gaat duren.

    Wat voor jasje gebruiken jullie?
    Ik heb nu een jasje van Little Dutch besteld, licht gevoerd, maar merk met aantrekken dat t niet heel elastisch is, maar hij staat haar zo mooi!
    En eentje van Tumble n Dry, maar dat is een vestje, lekker rekbaar, maar staat haar minder mooi. Maar ik kan niet kiezen. Wat zouden jullie doen voor aankomende maanden? Het is maat 68, past nu wel. Tot ongeveer juli zou ze erin kunnen.
     
  16. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @Seffie mijn moeder woont vlakbij. We zien elkaar normaal gesproken heel vaak. Maar nu 1 hooguit 2 keer per week. Mits klachtenvrij natuurlijk. En we zorgen dat we niet op elkaars lip zitten. Maar mijn dochter is wel redelijk gewend al aan haar. Mijn moeder heeft ook al bij haar thuis een keer een flesje gegeven. Dus dat komt denk ik wel goed.
    We komen van beide kanten ook verder nergens behalve een keer een boodschapje. Dus we kunnen er vrijwel vanuit gaan dat we niet zo snel wat oplopen.
     
  17. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik zag er enorm tegenop het werken. Vandaag ben ik dus begonnen. Ik had er al stress van want ik ben zo oververmoeid en duizelig geworden van de afgelopen weken dat ik er min of meer alleen voor stond met een aandachtvragende peuter en de baby en nog koken en tja aan huishouden kwam ik niet toe.

    en nu moest werk erbij komen. Maar! de werkgever van mijn man is heel meelevend en heeft zijn functie vitaal verklaard en nu kunnen we iig twee van mijn 3 werkdagen in de ochtend mijn peuter onderbrengen bij de Kdv. Dat geeft zoveel meer ruimte zeg. Wat een opluchting. Dan kan ik iig de ochtenden goed werken en tussendoor mijn man en ik afwisselend een flesje geven. En dan in de middag is ze er weer maar dan heb ik de meeste uren kn de ochtend al gehad. Want ik wil al vroeg beginnen. Om 7:30u.
     
    LaQueen, GroeneBomen, RM1996 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wat fijn dat er op deze wijze een oplossing is gevonden!

    Ik heb mn 2e werkweek er op zitten.. en ja, na 16 weken thuis leek het me heerlijk om buitenshuis te werken. Tja.. dat zit er nu niet in. Enkel de dinsdag, dan werk ik bij mn schoonouders in huis en passen zij -mits klachtenvrij- op de kids. Want videobellen met 3 kids om me heen, daar begin ik thuis niet aan!
     
    iez vindt dit leuk.
  19. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Succes met werken! :thumup: ik moet er echt nog niet aan denken pff. Dus ik zal voor je duimen dat alles soepel gaat verlopen bij jullie.
     
    iez vindt dit leuk.
  20. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Fijn hé om even een escape te hebben. Ik voel me al zoveel minder moe deze twee dagen. Omdat de zorg nu ook verdeeld is over mijn man en ik. En idd dus Kdv. Sterkte!
     

Deel Deze Pagina