@sarah28 hier ook team oordop! En ik slaap tegenwoordig niet naast hem, maar mijn man ligt naast de cosleeper. Bevalt beter
Hahaha! Ja echt rot, mn vriend had een bestelling gedaan en ook niet goed gekeken. Toen contact opgenomen want wij hadden alles mt 56 besteld, kans dat hij daar over 2/3 weken nog in past is klein.. dus alles maar weer opnieuw besteld pff. Wordt tijd voor een nieuwe collectie bij Hema! Wij hebben ook nog een bon.
Gisteren heeft J echt de hele dag geslapen. Tussendoor even wakker geweest voor de fles, En daarna viel hij zowat meteen weer in slaap. Hij zit nu sinds een weekje in 62. Ik heb in die maat echt heel veel kleren gekregen. In 68 durf ik nog niks te kopen. Geen idee of ik dan korte mouwen moet bestellen of niet.
Ik koop de kleertjes meestal wel op leeftijd. Hier dus ook vanaf 2 maanden in maat 62, dus ik ga ervanuit dat ze met 4 maanden wel in 68 kan. Ik heb haar al wel een legging van tumble n dry aan in maat 68, qua middel zit t heerlijk, pijpjes sla ik om en doe er sokjes overheen. Dus ik kan nog wel even wachten op mijn bestelling van prenatal Haha. Heb ook nog een hoop in 62. Zo af en toe bestel ik iets wat in de sale is.
Dames, wij hebben al 1.5 week drama in de avonden. F wil dan niet slapen en verzet zich hevig. Tot hysterische krijspartijen aan toe. We zijn een beetje radeloos. Gisteren van 18.00 tot 21.30 bezig geweest. Gisteren was dit zijn schema: 7.15 fles - 8.00 naar bed. Tevreden in bed gelegen alleen paar keer speen moeten brengen. Uiteindelijk 45 min geslapen. 9.30 wakker. 10.00 fles. 10.40 in bed. Weer heel tevreden en paar keer terug voor alleen het speentje. Weer maar 45 min geslapen. 13.00 fles en 13.40 naar bed. Weer alleen terug voor speentje en 45 min geslapen. Daarna gewandeld en in de kinderwagen in slaap gevallen voor 45 min. Flesje om 16.45. Om 17.30 wassen en naar bed. Vanaf toen is het drama. Hij krijgt flessen van 150+3 en drinkt ze niet altijd leeg. Soms wel.. meer kunnen we echt niet geven, dan trekt zijn maagje niet. Zou hij overdag te veel slapen? voor heen maakte hij 2x een langere ruk van 2.5 a 3uur. En nu ineens dit... Zouden jullie willen meedenken? We zijn aardig op gezien we nul ontspanning hebben op een dag en ook geen tijd meer hebben voor elkaar.
Ik denk eerder dat de slaapjes te kort zijn. 1 slaapcyclus bestaat uit 45 min en dan zijn baby’s vaak niet uitgerust. Zo begrijp ik dat van een slaapcoach. (Slaaptipsvoorbabys) Denk dat ie dan misschien oververmoeid is waardoor het niet lekker gaat ‘s avonds. Maar dit is wat ik heb gehoord/gelezen. Niet ieder kindje is hetzelfde natuurlijk. Ik probeer m’n meisje altijd wel langer te laten slapen dan 45 min. Ik hoor dat ze na 45 min ook wel eens wakker wordt, maar ik laat haar toch liggen zodat ze zelf weer in slaap kan vallen. Meestal gaat dat wel goed en slaapt ze nog even een uurtje, of 2 uurtjes door.
Hier gaat het meestal ook zo. Na 45/60 min gaat hij ook huilen. Laten liggen is geen optie. We proberen dan nog wel een speen maar die spuugt hij meteen weer uit. Savonds gaat hij in bad, fles en dan naar bed, Hij is dan ook totall los. Misschien helpt het om hem in bad te doen? Zodat hij ontspant? Daarna meteen de fles.
Wat ik op internet over al lees is dat een baby gemiddeld 16-18 uur slaap nodig heeft met deze leeftijd. Dus sommigen maar 12 en andere 20. Er zijn hier een aantal baby’s die het klokje al rond slapen, en sommige daar van zullen overdag niet zo veel meer slapen. Met 6 maanden zit je meestal ook nog maar op 2(misschien 3) slaapjes per dag. Ik zou gewoon kijken hoe je kindje is onder zo veel slaap. Als hij/zij goed groeit, eet, plas/poept, zich goed ontwikkelt en vrolijk is, is er denk ik weinig reden tot zorg. Hier is het ook al 1,5 week bij de avondvoeding voordat ze naar bed gaat krijsen. Eerst dacht ik dat het samenhing met mijn (komende)menstruatie, maar dat is inmiddels over. Gisteren maar gekolft en een flesje gegeven. Geen idee wat het is ook. Te moe op een tsr op te wekken ofzo. Zojuist begon ze weer. Toen heb ik staand in de woonkamer gevoed. Haar rechtop tegen me aan... echt een diva is het Gisternacht lag ze een tijd te rommelen. De hele tijd in de weer met een speen er in en uit. Maar uiteindelijk gaan slapen. Nu vannacht weer, dus maar laten drinken. Blijkbaar een groeispurt en dus honger ofzo.
Hier ook al een aantal dagen overdag alleen maar slaapjes van rond de 30 minuten. Eigenlijk sinds z'n 12 weken sprong. Langer laten liggen helpt niet, dan raakt hij over z'n toeren. Ondanks even troosten. Met als gevolg 's avonds een oververmoeid kind. Hopelijk is het een fase...
@mimi1988 als hij zo over de touren is, lekker in bad doen en daarna nog klein flesje aanbieden? Ik zie mijn man alleen met eten tegenwoordig, om 19;00 doet hij beide jongens in bad (en gaat hij zelf ook in bad) en dan voed ik de baby en hij doet de oudste op bed (en valt vaak bij hem in slaap) en dan brengt man baby op bed die dan huil uur heeft en...valt man weer in slaap. Ach komt vanzelf wel weer die avond samen Overdag hier ook 2 a 3 slaapjes van max 1 uur, tussen de 30 en 45 minuten meestal
Heel herkenbaar dames. Hier de laatste dagen ook telkens slaapjes van 45min en daarna is het huilen/schreeuwen. Troosten, speentje, aaitje, muziekje helpt soms, maar vaak ook niet. Waar hij voorheen de cycli aan elkaar reeg, krijgt hij dat momenteel dus blijkbaar even niet voor elkaar. Ik hoop dat het te maken heeft met de sprong waar hij tegenaan/in zit. En dat het daarna weer beter gaat Papa en mama willen soms ook wel wat meer dan 45minuten rust tussen de voedingen
En toen ik dat schreef zag ik hem op de camera wakker worden, een beetje bewegen en doen en weer verder slapen... Hij is het dus nog niet verleerd gelukkig
Jeetje zeg. Misschien is het gewoon een fase, bijna elke baby slaapt hier dus max 45 min tot een uur Wat ik wel gek vind, is dat J in de maxicosi wel lang slaapt.. hij staat als het mooi weer is bij ons in de cosi. Dan word hij dus alleen met de voeding even wakker en slaapt weer verder.
Nou meiden er is hoop! Gister schreef ik over het vele wakker zijn van J., vandaag is het weer zoals het 'hoort', dus 2/2,5 uur achter elkaar!
Hier slaapt hij 1.5 uur. Maar de sprong moet nog komen hij is nu 11 weken Hebben jullie tips voor droge huid bij de baby? Zijn buikje is zo droog. Wat we nu doen: niet elke dag in bad. Elke dag insmeren met zalf voor droge huid of huid olie.
Hier is ze de afgelopen dagen overdags ook veel wakker. Soms maakte ze nog wel es een ruk van 3 uur. Maar de laatste paar dagen is 45 min aan een stuk de max...
Toch wel "fijn" om te zien dat meer van jullie het ook herkennen. Dan zal het er wel gewoon bijhoren in deze periode en zal het waarschijnlijk ook wel weer overgaan als we een beetje geduld hebben