Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ben wel trots op mn meisje (en mezelf haha). Gisteren alle slaapjes in haar eigen bed en zonder wiegen, zelf in slaap gevallen. Soms met 5-10 min huilen en 1x zonder een kik. Alleen nog kort, dat is t volgende doel.
    Verder vanmorgen wel een half uur krampen helaas dus zie nog geen verbetering (weet dat t even kan duren). Ga zo even op jcht naar wat koemelkvrije dingen voor mij.

Seffie vindt dit leuk.
  2. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.283
    2.625
    113
    Vrouw
    Nee online staan ze ook niet meer. Ik heb ondertussen wel een medewerker gesproken en die zegt dat het nog wel even kan duren. Dus we gaan vanmiddag maar even langs de Kruidvat en hopen dat ze daar wel nog voldoende op voorraad hebben :) Ik heb ook even het consultatiebureau gebeld om het toch even te vragen en zij zegt dat switchen geen probleem is maar dat we het dan tot de 6 maanden (dat hij naar nummer 2 kan) wel bij deze voeding moeten blijven en dan niet weer terug naar Jumbo als die er weer is.

3. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.283
    2.625
    113
    Vrouw
    Super goed en fijn :D

sarah28 vindt dit leuk.
  4. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    #2664 Haver11, 9 apr 2020
    Laatst bewerkt: 9 apr 2020
    Hier gaat het tot nu toe goed :D
    Vanmorgen heb ik besloten wat meer regelmaat er in te krijgen. ( proberen )

Vanmorgen een fles op, anderhalf uur later vertoonde hij wat vermoeidheidssignalen dus op bed gelegd. Na een half uurtje moest ik er even heen voor zijn tutje. Uiteindelijk heeft hij 3 uur geslapen.
    Toen weer een flesje, even in de box en weer na anderhalf uur op bed gelegd. En toen viel hij meteen in slaap, en tot nu toe nog niet naartoe gehoeven :D

LaQueen, mimi1988, sarah28 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    We beginnen W. gelukkig steeds beter te begrijpen. Als hij echt onrustig wordt met drinken, dan zit hem een boer dwars. Ja, zeg maar gerust boer. Want dat zijn geen lieflijke geluidjes voor zo'n klein mannetje. En het kan soms best wel eventjes duren voordat die boer eruit komt.

Nu is het dus gewoon op de schouder, klopjes op z'n rug/kont en gaan lopen in de hoop dat hij dan snel los komt. Daarna kun je verdergaan met de fles :thumup: heel fijn om dit te weten, neemt een hoop onrust bij ons weg...

LaQueen, mimi1988, Lalaatje90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Laragh

Laragh Actief lid

7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    @Dame09 Fijn hè als je signalen begint te herkennen. Zo dacht ik heel lang dat P veel krampjes had. Soms was dat ook zo maar sinds we proberen hem meer te laten slapen en rust te geven, blijkt dat het kreunen, trappelen, huilen en overstrekken een moeheidssignaal zijn van hem... :eek:

Dame09 vindt dit leuk.
  7. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.283
    2.625
    113
    Vrouw
    Hier laat hij al een paar dagen 50 ml staan. Hij komt ondanks dat niet eerder voor de volgende fles. Prima hoor kind. Misschien even tijdelijk wat minder nodig haha. Hij zit al op 180 + 6 want hij had ineens een groeispurt (past maat 68 al, hij is morgen 12 weken en was bij 8 weken al 6 kilo) misschien staat hij nu even stil? Geen idee :) gedraagt zich gewoon goed en vrolijk als altijd haha.

LaQueen, RM1996, Lalaatje90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Dat klinkt goed zeg :D

Hier W. vandaag voor het eerst overdag in z'n eigen kamertje en ledikant laten slapen. Tot nu toe doet hij dat ook echt super. Hij heeft geslapen van 8:15 - 9:30. Daarna van 11:15 - 14:00 en nu weer sinds 15:00u. Fijn ook dat hij het zo goed doet in z'n eigen bedje.

Soms maakt hij even geluid, maar tot nu toe is hij telkens weer zelf in slaap gevallen nadat hij even wakker was tussen z'n cycli. Ondanks het geschreeuw van de buurkinderen in de tuin o_O

RM1996, Haver11, Lalaatje90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Zelfs een meisje kan heeeel hard boeren Haha. Er komen hier soms hele volwassene boeren uit dat kleine mondje hihi

LaQueen, nadine001 en RM1996 vinden dit leuk.
  10. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Houd je ook een tijd aan van wakker naar moe?
    En indd dat kreunen... net als een krakende deur had ik gelezen.
    Al die signalen heb ik onthouden, ook van dat getrappel.
    Heel fijn als je even een houvast hebt hè?

11. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Goed zeg!
    Hier was het eenmalig
    Hij werd na 3 kwartier weer wakker en ik kreeg hem weer niet stil.
    Later na de fles weer op bed gelegd maar hij begon meteen alweer te huilen.. Ik begin het een beetje zat te worden dat ik niks kan doen in huis. Of Uberhaubt even in de zon zitten..
    Ik wil zo graag wat regelmaat krijgen.
    Nu is hij weer in slaap gevallen in de box, Ik snap er echt niks van

12. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat het zo lastig gaat met slapen... Slaapt hij dan uberhaupt niet, of niet op de plek waar jij wil dat hij slaapt?

13. Laragh

Laragh Actief lid

7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    Ja zeker fijn, al voelde ik me eerst dus erg schuldig dat ik z'n signalen niet had herkend... Sinds z'n prikjes slaapt hij ook weer goed overdag, ik hoop zo erg dat dat niet alleen is omdat hij zich niet lekker voelt... Meestal wordt hij 1,5-2 uur na z'n vorige slaap weer moe. Alleen tussen etenstijd en onze bedtijd, dan wil hij nog steeds echt niet slapen.

@Haver11 Ik hoop dat hij snel weer beter gaat slapen. Ik vond dat ook vreselijk om nergens anders tijd voor te hebben, vooral voor de oudste. En heel vermoeiend. Ik heb helaas geen tips voor je, bij mij hielp niets om hem beter te laten slapen. Slaapt hij 's nachts nog wel goed?

14. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @Haver11 hier is het ook niet wat het zijn moet.
    Maar in de avond hebben we min of meer een vast ritme.
    Als wij klaar zijn met eten rond 19/19:30 ga ik met haar naar boven. Dan doen we erschonen-voeden-in haar wiegje leggen.
    Vaak blijf ik er even naast zitten, soms wel 30 min. Want die tijd heeft ze nodig om in slaap te komen. Maar ze woelt dan zo hard en slaat steeds haar speentje er uit, dan het geen doen is om op en neer te lopen.
    Of ik ga boven was opruimen, in haar kamertje rommelen etc.
    Dan slaapt ze daarna heel vast. Om 23:00 een droomvoeding en dan slaapt ze tot 07:00 vaak.

15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja hier twijfel.ik dus ook over ineens... ben sinds gisteren begonnen met in bed zelf in slaap laten vallen (wat steeds lukt!) en ik dachr steeds dat ze zo moe werd van de krampjes en dan in slaap viel als ik haar wiegde, maar denk ook dat t vaak vermoeidheidssignalen waren... ze heeft ook wel echt krampjes, zoals vanmorgen na de bv om 7:15, met grote scheten en borrelende buik. Maar niet zo vaak als ik dacht, denk ik nu..

Maargoed ik maak de 2 weken pepti en koemelkvrij dieet wel af en dan weer wat hero comfort, kijken wat er gebeurt. Gisteren en vandaag dus doorgezet met zelf in slaap vallen in eigen bed en dat lukte steeds, wel wisselend in hoe. Soms 10x teryg voor speen en aai over de bol, soms ging ze na 1 piep slapen. Wel fijn zo, kom eindelijk aan wat meer toe, al is t maar even jn de zon zittwn.
    Ze slaaot nog wel meestal kort, al lukte t haar vandaag bij 1 slaapje om weer zelf in slaap te vallwn en werd t 1.5 uur! Ben nu ook minder gestresst over dat t nooit meer goedkomt.

Laragh, mimi1988, Seffie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Nou, ik ga morgen toch even de huisarts bellen om spruw uit te sluiten. Heb sinds nu af en toe wat pijnscheuten door de tepel heen en nu na het voeden een branderig gevoel.
    Het zit alleen aan de linkerkant. Kan dat wel bij spruw? En moet het niet aan beide kanten zitten dan?

17. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het bij jou ook gelukt is en dat ze ook weer een wat langere slaap heeft gedaan. :thumup:

sarah28 vindt dit leuk.
  18. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @Laragh @LJJ
    Hij doet het savonds wel heel erg goed. We doen hem meestal als de meiden op bed liggen in bad of even wassen.
    Daarna een flesje, en dan naar bed, dan slaapt hij eigenlijk meteen.
    De laatste tijd snachts wel weer een voeding, maar dat is prima.
    We vinden beide dat hij wel heel erg moeite heeft met zijn ontlasting.
    Dochter had obstipatie, maar dan heel erg.
    Het is bij hem heel erg droog en hij heeft van te voren hele erge kramp, dan moet hij heel veel moeite doen om te poepen.. soms duurt het wel een kwartier.. En dan is hij nog niet eens klaar..
    De andere helft komt dan later, en dan is het ook huilen. Zo zielig.
    De cb arts zei gisteren dat we hem dan moeten vertellen dat het goed komt, En dat zijn darmen aan het werken zijn blabla.
    Ik vond het zo'n raar advies o_O

De kraamzorg vond toen ook al dat hij zoveel moeite moest doen voor een klein beetje. Maar eigenlijk verder nooit zo op gelet.
    Misschien heeft het nog te maken met het rijpen van de darmen.. geen idee.
    Maar kan dus wel zo zijn dat hij daar zo'n last van heeft.

@LJJ maak je haar om 23.00 dan wakker voor die voeding of komt ze dan zelf?

19. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Poepen gaat hier prima, dus geen advies.
    Wat dat betreft ben ik blij met die volledige bv, dat gaat als een trein qua poepluiers.:roflmao:
    Het heeft zeker ook met darmrijping te maken denk ik. In flesvoeding zitten ook stofjes die meer belastend zijn voor de darmen, omdat die nog niet uitgerijpt zijn. Daarom hebben kindjes die flesvoeding krijgen vaker last van bijvoorbeeld krampjes. (Al kunnen borstgevoede kindjes het ook hebben bij veel melk oid)
    Hetzelfde met bijvoeden met 4 maanden.. eigenlijk is dat dus helemaal niet zo goed voor de darmbelasting.

Ik maar haar eigenlijk altijd soort van wakker. Heel soms wordt ze zelf wakker omdat wij aan het tanden poetsen, wc etc zijn. Maar vaak pak ik haar gewoon uit bed en laat ik haar drinken.
    Eerst ging ik ook luier verschonen, maar die was altijd zo weinig gevuld dat ik dat niet meer doe.

20. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Haha ja dat scheelt wel.
    Maar idd in gewone kv wel, Maar neocate is heel licht verteerbaar, dus daar zal hij dan toch geen last van moeten hebben?
    Moet wel zeggen, toen we al even bezig waren met neocate, vroeg de kinderarts wel meteen hoe het met zijn ontlasting was. Maar toen had ik het idee dat het wel prima ging, dat het zo hoorde.
    Ik merk nu eigenlijk pas dat hij er last van heeft. ( waarschijnlijk omdat hij hiervoor ook last had van reflux en de KMA ) je weet op een gegeven moment gewoon niet meer waar hij last van heeft.
    Ah oké, Ik heb het vanavond voorgesteld aan mijn wederhelft. Maar hij wilde hem niet wakker maken, bang dat hij alsnog vannacht komt :p
    We wachten vannacht af, en anders maken we hem morgenavond gewoon wakker.

Deel Deze Pagina