Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Zo sneu die prikjes.. Z heeft er best last van gehad. Begon gister middag met verhoging, en uiteindelijk koorts. Gaat nu weer wat beter gelukkig!

2. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @nadine001 ach zo zielig hè:( hopelijk gaat het vandaag weer beter.

Hier heeft J ineens weer doorgeslapen van 19.00 tot 5.00. :)

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hier liggen beide kids npg in diepe rust (d. Heeft wel voeding gehad om 7:00 en daarna nog krampjes) dus ik zit al n half uur in alle rust te ontbijten, heerlijk.
    Straks naar cb voor de prikjes. Mijn zoontje had er nooit veel last van, hoop zij ook niet.

Seffie vindt dit leuk.
  4. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ja zielig he? M. moet dinsdag.. ik heb mij alvast voorgenomen dat ik die dag zo goed als niks ga doen en alleen maar ga knuffelen.

5. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    W. heeft vannacht weer een goede nacht gehad. 21:00 - 5:45 - 8:50. Superfijn :)

Vannacht hebben we hem gewoon in de cosleeper gehad. We gaan hem nu eerst een paar dagen overdag in z'n eigen kamertje/ledikant laten slapen en dan gaan we daarna maar eens een nachtje proberen. Spannend wel. Overdag gaat het in ieder geval goed :thumup:

RM1996, Isabella2020, LJJ en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik lees van alles over zelf in slaap vallen etc. Als het lukt dan is dat mooi (hier is het een beetje 3/4 keer wel en 1/4 keer niet), maar het is ook nog prima als ze in slaap gewiegd moeten worden op deze leeftijd. Soms hebben ze een goede dag, soms niet. Net als wij eigenlijk, haha.

M. had het eerst in de ochtend nodig om te knuffelen en op schoot te slapen, inmiddels herken ik z'n vermoeidheidssignalen en moppert hij dan wat in het babynestje voor hij in slaap valt. Dat ochtendslaapje duurt hier gemiddeld ongeveer een half uur. Na de fles die hij tussen 10.30 en 11.30 uur krijgt valt hij (soms weer na mopperen, soms zonder een geluidje en soms toch met een beetje wiegen) vaak weer in slaap, maar met het mooie weer doe ik hem standaard in de kinderwagenbak, zodat we ook gewoon naar buiten kunnen als we dat willen. Hij slaapt dan vaak 2 tot 3 uur achter elkaar. Tussen wakker en slapen zit vaak 75 min. tot 2,5 uur. Na de fles die hij tussen 14.30 en 15.30 uur krijgt doet hij vaak weer een slaapje van 1 a 2,5 uur en daarna is hij vaak van ongeveer 17.00 tot 19.00/20.00 uur wakker. Hij slaapt dan weer 1 a 2,5 uur en komt dan tussen 21.00 en 22.30 uur voor de laatste fles. Hier dus niks aan vastigheid... allemaal 'ongeveertjes'... :roflmao: edit: In de avond wil hij vaker in slaap gewiegd worden dan overdag. Hij heeft dan toch wel behoefte aan dat contact.

sarah28 vindt dit leuk.
  7. Laragh

Laragh Actief lid

7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    @Haver11 Wat fijn dat hij zo goed slaapt 's nachts! Hopelijk komt het overdag ook weer snel goed... De ontlasting klinkt idd niet normaal, ik kan me voorstellen dat hij daar last van heeft...

Ik heb gisteravond na het avondeten ook eens een badje geprobeerd, nog een voeding en toen op bed gelegd. Helaas, hij leek wakkerder dan ooit. Na een tijd hard huilen in bed maar weer eruit gehaald want hij raakte een beetje overstuur. Tot onze bedtijd super wakker, niet eens een kort dutje op schoot. Nou ja, ik blijf het proberen tot hij ooit wel na het avondeten gaat slapen.

8. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @Dame09 ik heb nu t ledikant naast ons staan, die verhuist dan straks naar eigen kamertje.

@LaQueen ja hier savonds en snachts ook nog wiegen hoor en idd t verschilt per dag. Nu moesr ik haar net wakker maken na 2 uur slapen!

LaQueen vindt dit leuk.
  9. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.280
    2.625
    113
    Vrouw
    Wat een nacht... kind was om 3 uur klaar wakker en vond alles veeeeel te grappig. Ik niet. Heb amper geslapen haha. Als ik veel slaap tekort heb word ik ziek. Nu dus een keelontsteking :( heel irritant dat mijn lichaam er al mijn hele leven zo op reageert. Ik doe de nachten in mn uppie vanwege borstvoeding snachts maar zit ernstig te twijfelen om dat wat vaker uit handen te geven en dat moment verplaatsen naar de ochtend zodat mijn man de fles kan geven snachts. Dit deden we wel eens maar omdat hij snachts zo weinig dronk leek het ons handiger om dan de borst te krijgen zodat hij gelijk verder kan dutten. Dit ga ik mooi even terug draaien haha.

Gisteren kwamen opa en oma even op raambezoek. Super raar voor het raam. Normaal lacht S. de hele dag door, maar er kon geen lachje vanaf :(. Ze zijn praktisch vreemden voor hem. Hij kon alleen lachen als ik gek deed.. hier had ik het achteraf best moeilijk mee. Hoe lang duurt dit nog? Juist nu ze een band kunnen ontwikkelen en leren om zich veilig kunnen gaan voelen bij mensen.

10. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @Laragh volgens mij is het zo'n beetje normaal om 2 poepluiers per dag te hebben?
    Daar komt hij echt niet aan.

Wat balen dat het niet werkte om hem in bad te doen :( had hij daarvoor veel geslapen? J is meestal rond 17.00 wakker tot hij in bad gaat rond 18.30. Dan in bad en fles. Dan is hij ook wel echt heel erg moe.

11. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @Seffie wat rot dat je meteen ziek bent door slaaptekort :(
    Zou dan idd je man dan ook eens een flesje laten geven als dat lukt.

Niet leuk he zo, in deze tijd.
    Mijn moeder zei ook al, hij kent me helemaal niet :(
    We zien elkaar normaal dagelijks en dus ook de kinderen.. en nu gewoon weken niet.

12. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.280
    2.625
    113
    Vrouw
    Ja echt een rot tijd. Hij is het eerste kleinkind. Ze zijn zo verliefd op hem en gaan opassen enzo. Maar hij kent hun dus helemaal niet. Zo moeilijk. Had het zo graag anders gezien inderdaad. :(

13. Laragh

Laragh Actief lid

7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    Mmm ik weet niet wat normaal is bij kv maar het zou volgens mij niet zo droog moeten zijn en hem niet zo veel moeite moeten kosten natuurlijk.

P is meestal ook ergens tussen 16.30u en 17.30u wakker. Dus rond 19-19.30u zou hij ook wel weer moe moeten zijn. Soms is hij ook wel heel erg moe en dan wordt hij ook echt huilerig. Soms valt hij ook wel op schoot in slaap maar zodra ik hem wil weg leggen, al is het in de box, dan wordt hij wakker en dan gaat hij niet meer slapen. In bedje vooralsnog 0% succes.

@Seffie Ik zou ook zeker je man wat meer de nachtvoeding laten doen. Je moet ook aan jezelf denken en als je ziek bent, kun je er ook minder zijn voor je kleintje overdag. Wel echt vervelend dat je er echt ziek van wordt zeg!

14. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    2 poepluiers per dag is hier ook echt niet hoor. 1x in de 3 dagen is wat hij vaak doet. En ja, dan zie je soms wel dat het hem dwars zit en dat hij er wat moeite mee heeft... Maar het komt wel vanzelf dan uiteindelijk.

15. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @Haver11 krampjes met neocate mag bijna niet zei de kinderarts tegen ons. Hier heeft F al dagen lang vanaf 2e deel van de nacht last van veel scheten. Valse lucht. Vandaag zijn we overgestapt naar de difrax flessen. Wel met de Brown speen. Net 1 flesje gehad en dronk al veel rustiger.

@Seffie moeilijk hè?! Vind het ook zo sneu voor de opa’s en oma’s.

Dit zijn ongeveer de tijden van F met drinken: 7.00-10.00-13.00-16.00-17.00-22.30-3.00(max 90cc). We bieden overdag flessen van 150cc aan, maar hij laat altijd tussen de 20 en 40 staan. Vannacht zelfs maar 60 gedronken.

16. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ah oké, dat wist ik niet.
    Ik heb net toch de kinderarts gebeld en we moeten beginnen met forlax. Toch niet zoals het hoort zei hij.

17. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Maar het mag niet zo zijn dat ze er moeite mee hebben. J moet elke keer huilen als hij moet. En dan kost het ook nog eens een hoop moeite.

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Zielig als het zo’n pijn doet. Hier ook forlax (gebruikt). Dit had hij echt nodig zolang we de voeding indikten met gelilact. Nu dikken we een week niet in en heeft hij elke dag een poepluier wel. Het was heel veel, maar laatste twee dagen wat minder. Even kijken of hij er geen last van gaat krijgen.

19. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Dat over eigen ouders niet zien en dat het iedereen verdrietig maakt dat gevoel heb ik nu ook dagelijks. Het doet mij best wel verdriet om m'n ouders zo te zien, heb ik meer dan bij m'n schoonouders. En dochter wil alle opa's en oma's ook zo graag weer knuffelen. Iets in mij zegt ook steeds meer.... als dit nog héél lang gaat duren dan worden we gillend gek, dus misschien dat af en toe toch een beetje schijt aan de regels en toch maar m'n ouders langs laten komen. Het 'probleem' is dan wel dat m'n schoonvader en vrouw dan natuurlijk ook willen en schoonmoeder met man ook... lastig hoor! Nog niet gedaan natuurlijk, maar het schiet steeds vaker door m'n hoofd, omdat ik dit gevoel en het zien van iedereens verdriet verschrikkelijk vind.

Seffie vindt dit leuk.
  20. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    W. huilt niet gelukkig. Je ziet alleen dat hij flink aan het persen is soms, terwijl het echt wel goed vloeibaar is over het algemeen...

Deel Deze Pagina