Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw

Hier gaat het precies zo.
    Hij word standaard na 45 min wakker.. dan probeer ik het nog met een tutje. Maar na 3x wakker worden neem ik hem maar mee, soms slaapt hij dan na een tijdje weer in de box. Maar meestal is hij dan wakker en na de fles inderdaad valt hij in slaap, dan naar bed, weer na 45 min wakker.. En zo blijven we door gaan.

Hij werd net na 45 min weer wakker. Maar beneden meegenomen terwijl je gewoon zag dat hij nog moe was.
    Beneden kreeg hij super erge krampen.. dus in de draagzak gedaan. En daar is hij na een half uur krijsen in slaap gevallen en slaapt nu al een uur bij mij.

2. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ja, hij is hier om 12:45 naar bed gegaan. En nu is hij weer wakker en niet meer in slaap te krijgen. Dus ik neem hem dan maar mee naar beneden ja. En de voeding is pas om 15u.

Dus tot die tijd moet hij dan maar in de box ofzo... Ik word er af en toe echt zo gefrustreerd van dat hij niet gewoon slaapt tot z'n volgende voeding :$

3. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Bezoekje bij CB gehad. J. is 2 prikken rijker.. :cry: weegt 7,9 kg en is 67 cm lang. :o::thumup:

Over het spugen van J. terwijl we al Johannesbroodpitmeel geven, zei ze dat sommige baby's dat 'gewoon' hebben. J. spuugt namelijk zonder dat -naar het lijkt- hij er last van heeft. Ook mogen we hem zacht fruit geven (appel, peer, meloen) omdat hij ons eten van ons bord kijkt. Oef.. dan begint J. wel baby 'af' te raken. :eek:

LaQueen, nadine001, RM1996 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Laragh

Laragh Actief lid

7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    Wat een mooie nachten zie ik hier voorbij komen zeg! P komt 1 keer 's nachts dus ik klaag niet.

Echter, dit is nu de 3e dag dat hij overdag amper drinkt. Langer dan 5 minuten lukt niet. Het lijkt of hij enorme krampjes krijgt. Hij wil wel drinken maar daardoor lukt het niet. Heel hard huilen en overstrekken. Ik hoop dat er een flinke poep dwars zit, alhoewel zijn laatste grote dinsdagochtend was en die dag begon de ellende. Zo vervelend dat ik niet weet wat het is. Ik zit nu te kolven want het zit nu erg vol. Ik hoop dat dit snel voorbij gaat voor hem, ik kon net wel huilen zo zielig en frustrerend vind ik het. Laatste en eerste voeding van de dag en ook de nachtvoeding gaan wel goed. Klinkt iemand dit bekend? Ik moest het even kwijt...

5. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @Laragh hier wordt er überhaupt zelden 5 minuten aan een borst gedronken. Meestal 3-4 min per kan.
    Mss schiet stopt de melkstroom, en moet hij er moeite voor doen. Dan zie je ook vaak dat baby’s dit doen.
    Ochtend en avond/nacht gaan hier op zo’n moment idd ook goed.
    Bij mij gebeurde dit toen mijn menstruatie kwam. Alleen werd er overdag gewoon compleet geweigerd.

@Isabella2020 nu al bijvoeden? Wow, wat een advies. Met nog geen 4 maanden oud vind ik echt wel shocking dat ze dat adviseren. :eek:
    https://groenevrouw.nl/blog/darmrijping-eerste-hapjes-bijvoeding
    Heb je dit wel eens gelezen? Was voor mij wel iets waardoor ik ging nadenken. Her en der een was zweverig artikel mss.. maar daar zou ik overheen lezen.
    Ieder z’n eigen manier, dus als je wel wil starten helemaal prima.

@Dame09 het vele slapen gaat er nu ook echt wel af denk ik hoor. Volgens mij als er nu 2/3 slaapjes per dag worden gedaan is het helemaal prima.
    Hier is er totaal geen ritme in slaapjes. De ene keer wel, dan weer niet. Dat ik er heen ritme in krijg vind ik wel lastig. Ze slaapt vaak ook niet tot de volgende voeding. Echt hazenslaapjes. Vaak wel 1 langere slaap.
    nu ligt ze bijv in de wagen naast me buiten te slapen.

Hebben jullie een voorbeeldje van slaapschema van jullie kindjes?

6. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wauw nu al hapjes!
    Ik denk er wel over na het ook te doen bij J alleen vind ik het voor de darmen nog niks. Maar voor de reflux misschien wel de oplossing. Het liefst wacht ik tot 6 maanden.
    En wat een grote jongen al @Isabella2020 !

Qua ritme baal ik ook enorm dat het niet lukt.
    J krijgt meestal rond half 9 één fles 180cc Anderhalf uur wakker daarna 3 kwartier slapen.
    12 uur 180 cc dan vaak meteen naar bed 45 min.
    Dan wakker tot fles 15/16 uur. Dan weer proberen te slapen 45 min, dan wakker in de box tot de laatste fles 19.00/20.00

LJJ vindt dit leuk.
  7. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Het lastige vind ik dus ook om een ritme te vinden. En om hem tevreden te houden tot de volgende voeding als hij eerder wakker is. Nu was hij om 14:00u echt wel wakker en voeding om 15:00u. Tussendoor in de box en uiteindelijk maar in de draagzak, want hij ging liggen huilen in de box. Maarja, op een kinderdagverblijf gaan ze dat niet telkens doen natuurlijk. Dus hoe moet dat dan?

Vandaag was het so far:
    5:00 voeding
    5:30 weer in bed (slaap 2:30 maar is nog nacht)
    8:15 voeding
    9:30 weer in bed (slaap 1:00 max)
    10:45 wakker
    11:45 voeding
    12:45 weer in bed (slaap hooguit 45min)
    14:00 wakker
    15:00 voeding
    En nu net in bed, helemaal uitgeteld o_O

8. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    En geloof me, ik vind het echt niet erg als hij wakker is hoor. Maar ik vind het wel heel vervelend als hij veel huilt als hij wakker is, dan heb ik liever dat hij zoveel mogelijk slaapt :confused:

9. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Nou.. ik moet je zeggen ook licht verbaasd te zijn, toen de arts over bijvoeden begon, hoor! Ik ga me er eerst nog eens goed over inlezen.

iez vindt dit leuk.
  10. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wij doen het een beetje zo:
    07.45 uur wakker, schone luier, kleertjes aan + daarna fles 1.
    08.15 uur in de wipper eten laten zakken.
    08.30 tot 09.00/09.30 uur op het speelkleed (ligt eraan hoe lang hij het volhoudt).
    09.00/09.30 uur in het babynestje zelf in slaap laten vallen (soms met mopperen) hij is de laatste dagen na 1 a 1,5 uur weer wakker.
    Als hij dan weer wakker wordt, dan leg ik hem weer op het speelkleed als hij nog niet per se hoeft te eten.
    11.00/11.45 uur schone luier + fles 2.
    Na de fles nog even weer in de wipper het eten laten zakken.
    12.00/12.30 uur weer slapen (vaak in de kinderwagenbak, want dan kan ik ook met 'm naar buiten) voor 2 al 3 uurtjes.
    14.45/16.00 uur schone luier + fles 3.
    Daarna even weer spelen op het kleed, maar is hij vaak al sneller weer moe.
    Rond 17.00 uur doet hij vaak een slaapje van 30 tot 60 min. en gaat daarna in de wipper, omdat wij dan aan het eten zijn.
    18.30/19.00 uur schone luier + fles 4.
    19.30/20.30 uur slapen tot de laatste avondfles.
    21.30/23.00 uur schone luier + fles 5.

Als hij op z'n kleedje ligt dan laat ik hem een deel van de tijd zelf spelen, z'n zus speelt geregeld met 'm en zelf spelen we vaak ook even een paar minuutjes samen.

11. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Het lastige is dat W. na een half uurtje in de box/wipper/kleed vaak begint te huilen. Je kunt hem dan wel vermaken en dan is er niks aan de hand. Maar ik ga niet elke keer die kleine vermaken :confused: samen even spelen prima, maar ik ga je niet vermaken.

Heel erg zoekende dus hoe en wat..

12. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ja snap ik! Ze zijn nog zo klein. Een hoop baby’s hebben nog last van flinke krampen zelfs. Dan kan je er toch geen vast voedsel in gaan stoppen?
    Inlezen kan nooit kwaad!
    Bij zoon zijn wij met 4,5/5 maanden een beetje begonnen. Maar nu wil ik wat langer wachten denk ik.
    Tenslotte is het maar BIJvoeding. En van wortelpuree groeien ze niet :rolleyes:

Isabella2020 vindt dit leuk.
  13. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier net zo. Ik weet dat het na 45min slaap huilen is.. we willen nu eten maar meneer wil nergens liggen.. Dus wachten tot hij rustig is..

14. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Dat is echt super netjes.

15. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Gelukkig slaap hij nu wel sinds 15:30 :thumup: voeding is weer om 18u, dus dat gaat prima zo.

Maar we moeten dus blijkbaar weer opzoek naar z'n nieuwe ritme. Waar hij eerst altijd wel 1,5uur pakte na z'n voeding, zit dat er nu gewoon niet meer in...

Haver11 vindt dit leuk.
  16. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oefff nu al bijvoegen. Tjonge de tijd vliegt voorbij. Ik hou I liever nog lekker baby hahahaha

dames het werken en voor I en onze Peuter zorgen valt me zwaar!

zijn hier dames die werken en een partner hebben met een vitale functies? Hoe regelen jullie dat dan om al je werkuren te maken terwijl je ook voor je kids moet zorgen?

17. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh ja, morgen 1e prikje. Ik denk dat manlief met haar gaat. Er mag maar 1 ouder. En ik krijg alleen maar stress als ze moet huilen.

18. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Vandaag mn eerste werkdag gehad, en ben helemaal gesloopt.. De tijd dat ik alleen met haar thuis ben is ze gewoon een normale baby. Maar vandaag op werk vroegen al mn collegas 1 voor 1 naar het hele verhaal. Bevalling/operatie/openrug etc. Vind het niet erg om erover te praten. Maar merk wel dat ik er dan na zon dag weer veel meer mee bezig ben. En dat valt dan wel zwaar.
    Het voelt ook een beetje gek op werk. Alsof er niks gebeurt is, terwijl er juist zo onwijs veel gebeurt is in de afgelopen maanden.

Hoop dat de werkdagen snel minder uitputtend worden..

19. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier heeft kleine F veel geslapen na de prikjes. Eind van de middag en vanavond was zijn temp 38 graden. In de vooravond ook wat jengelig. We lagen hem nu lekker slapen en zien wel hoe laat hij zich meldt.
    Hij zou morgen vast wel weer de oude zijn.

Ons schema van de afgelopen dagen was wakker worden, voeden, spelen en naar bed. Van wakker worden tot naar bed gaan is ongeveer 1.5uur. En hij slaapt vaak maar 45 a 60 min. Vind het ook erg vermoeiend soms die dagen.. vooral ook omdat hij snel huilt als je hem in bed legt en je dan eerst 10 a 15 min bezig bent hem slapend te krijgen en beneden loopt ook nog een kleuter rond.

20. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @nadine001 ik had dinsdag precies hetzelfde. En gisterenavond heb ik van vermoeidheid en alles even een potje zitten janken. Ik was moe, mijn hoofd zat vol. Voelde me schuldig naar de kindjes, vooral dat ik V. net iets langer dan een uurtje heb gezien en toen naar bed moest. In die tijd heb ik ook nog staan koken. Dus voelde me een beetje rot.
    Vond jij het wel lekker weer even geen mama te zijn?

@iez ik denk dat het onmogelijk is om én je kids aan de praat te houden én zelf te werken. Vind het zo bizar dat er maar gewoon vanuit wordt gegaan door scholen en werkgevers dat dat allemaal lukt.
    Ik werk zelf in een ziekenhuis. Mijn man werkt om de dag thuis. Maar de dagen dat we allebei werken gaan de kindjes nu naar mijn ouders. Want mijn man krijgt anders niks gedaan.
    En als hij thuiswerkt als ik met de kindjes thuis ben is hij gewoon veel minder productief. Zoon die snapt er niks van dat papa thuis is en wil alleen maar met hem spelen. Ik probeer hem dan wel bezig te houden, maar met een baby is dit gewoon niet altijd haalbaar.

iez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina