Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @nadine001 dat lijkt me ook super vervelend, mensen gaan gewoon door terwijl er thuis veel gebeurd is.

Ik moet 1 juni weer beginnen, ik werk in een verpleeghuis, lijkt me heel raar in deze tijd weer te moeten beginnen. Hopelijk is ons huis dan nog steeds corona vrij.
    Ik dacht ik blijf thuis tot alle ellende voorbij is, maar aangezien dat nog lang kan duren is dat geen optie ivm de financiën.
    Ik ben nu een maand onbetaald thuis, dat redden we wel, maar meerdere maanden gaat niet.

J heeft het vannacht super goed gedaan! Gisteren merkte ik dat hij na 180cc nog niet genoeg had, dus nog 30cc gemaakt.
    En hij heeft geslapen als een roosje!
    20.00 de laatste fles, en vanmorgen om 7.30 pas weer!!

iez, Laragh en Isabella2020 vinden dit leuk.
  2. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hier ook idd en dan na half uur. Hoop dat t beter wordt als ze ouder worden. Bij mn zoontje was dat wel zo. Iets langer slapen (maar meestal n uur of echt max 1.5), maar iig wat langer wakker kunnen blijven. Dat scheelt ook.
    Heb nu t idee dat ik de hele dag bezig beb met in bed leggen, in slaap krijgen of houden etc.

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wauwie mijn dochter is 4800gr hihihi
    Is j. Al 4 maanden nu? Ik wil ook met 4 mnd beginnen, ben benieuwd

4. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Daar maak ik me ook zorgen over. Ik heb nog 2 mnd verlof maar hoe moet ik in godsnaam thuiswerken naast de zorg voor n baby die amper slaapt (hoop dat t dan beter gaat) en n kind dat thuis onderwijs heeft of miss weer deels naar school gaat (en dus weer gebracht en gehaald moet worden, wat ok weer tijdens slaapmomenten kan zijn). Als t cotona gedoe nog niet voorbij is passen opa en oma ook niet op dus ik kan nirt veel. En savonds werken zie ik ook niet zitten, ben doodop na 20 uur.

iez vindt dit leuk.
  5. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat het hier komt omdat hij eigenlijk honger heeft ofzo?
    Aangezien hij vannacht wel super goed heeft geslapen na een flinke fles.

Van mijn dochters herken ik het helemaal niet. Die moest ik wakker maken voor de flesjes. Hoop idd ook dat het beter word!

6. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Nog niet, hij is van 5/1. De arts bij het CB zei: "Als hij smak geluiden maakt, als hij op schoot zit terwijl jullie eten en hij jullie eten volgt, mag je het proberen. En, daarbij als hij last van zn darmen krijgt, dan stoppen".
    Ik denk dat ik start als hij 4 maanden is. Was wel blij met dr advies aangezien ik pas 25/5 weer naar het CB hoef.

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier een goede nacht gehad met F. Hij had gisteren wel wat verhoging van de prikjes, 38 graden. En was na de fles van 19.00 ook echt even uit zijn doen en laten. Heel sneu. Uiteindelijk sliep hij om 20.15 tot 1.00 (fles) toen om 5.30 fles en geslapen tot 7.30. Zijn buikje begon toen weer te rommelen (krampjes en scheten). Nu kon hij het beter hebben dan de nachten er voor als het om 6u al begon. Dan wilde hij nog slapen, maar werd van zijn buikje dan heel onrustig.

Gisteren heeft F 1x 1.5u en 1x 2.5u geslapen. Zou wel door de prikjes komen ;) ken dit niet van onze andere zoon, maar fijn was het wel.

@Haver11 mooie nacht voor jullie. Heerlijk!

@LJJ scholen verwachten niet dat jullie als ouders alles rondkrijgen thuis met thuiswerken en het huiswerk van de kinderen. Ze hopen alleen dat je zo veel mogelijk doet wat haalbaar is. Zo is het tenminste bij ons op school. En er zijn genoeg leerkrachten die het ook niet rond krijgen thuis. En thuiswerken en thuisonderwijs geven. Het is voor iedereen pittig nu..

8. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik weet t niet, zit somscin t kind denk i hoor. D. Slaapt altijd half uurtjes of t nou voor of na n voeding is... en snachts wel goed (wel 1 nachtvoeding).

9. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Aha ja d is van 7 jan. Met mn zoont je ook met 4 mnd begonnen en ging goed, had t idee dat t juist beter met zn darmen ging toen ik daarmee startte.

Isabella2020 vindt dit leuk.
  10. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Fijn dat de nachten goed gaan!
    Ja zal ook zeker per kind verschillend zijn ja. Hij heeft net weer 45/uur geslapen haha. Maar wel vrolijk in de box nu.

11. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wauw J draaide net van rug naar buik! De meiden deden dat pas met 5 maanden :eek:

nadine001, iez, Isabella2020 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Isabella2020 Ik had het bericht over bijvoeden helemaal gemist. Wij begonnen met onze dochter met 4 maanden, maar nog niet de bloemkool enzo. Zo gaan we het met M. ook doen vanaf 9 mei, want dan is hij 4 maandjes.

@iez Wij werken beiden in een vitaal beroep, maar wel beiden waar mogelijk thuis. Echter hoef ik pas aankomende donderdag te beginnen, maar zie er wel tegenop. Wij doen denk ik de kindjes toch (heel moeilijk) wel naar de opvang voor een aantal halve dagen, want wij worden op gezette tijden 's ochtends (online) verwacht. Mijn man bij grote meetings (dus videobellen) en ik ben docent.. Dit loopt telkens ongeveer tegelijk op, dus niet handig als hier dan ook nog 2 kindjes aandacht nodig hebben.

@nadine001 Ik kan mij nog herinneren dat ik de eerste 2 maanden dat ik weer moest werken bij L. ook heel vermoeiend waren. Je moet echt een ritme zoeken met de nieuwe gezinssituatie. In jullie geval natuurlijk een heftig verhaal, logisch dat je emoties dan veel energie vreten.

@LJJ Oh ja, dat schuldgevoel naar je kinderen! Vreselijk! Ik heb dat nu zelfs nu ik de hele dag thuis ben, maar toch het gevoel heb dat ik drukker dan ooit ben. Ik run het hele huishouden doordeweeks, want vriend werk 40 uur.. daarnaast natuurlijk 24/7 de kindjes om je heen en gelukkig hoeven we hier niemand uit te leggen dat dit soms best zwaar is, je wilt zelf wel eens wat me-time tussendoor. Zo stom, maar ik heb het gevoel dat ik nu L. niet naar de opvang gaat juist minder leuke dingen met haar doe dan wanneer ze daar wel heen gaat. Ik voel mij ook wel eens schuldig dat ik sommige dagen alleen ff een filmpje met haar heb gekeken, even met d'r geknuffeld heb en een rondje heb gewandeld met ons gezinnetje en ze zich de rest van de dag voornamelijk zelf heeft vermaakt. Maar logisch, want mijn schoonmaakster komt nu niet en er is niks open om even gezellig naartoe te gaan. In de middag gaat ze met het mooie vaak buitenspelen, dus dan bereid ik in die tijd het eten zover mogelijk voor als M. slaapt en tussendoor check ik ongeveer elke 10 min. waar ze is, aangezien ze nog geen 4 is en ik dat best spannend vindt dat ze nu oefent om buiten onze eigen tuin met de kindjes in de buurt te spelen. Ze mag niet ver hoor, ze spelen gewoon op het tussenpad en in de tuin van de buren om ons heen... maar toch, haha. Dat is wel precies het moment dat ik normaal even 1 op 1 tijd voor haar zou hebben, aangezien ik dan alle dingen in huis klaar heb (dat probeer ik op dit moment zoveel mogelijk in de ochtend tussendoor te doen).

nadine001 en Isabella2020 vinden dit leuk.
  13. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Hahaha... ik wil dus net zeggen.... EN big news, M. draait nu van buik naar rug!!! Maar dit is dus nog knapper van J!

nadine001, iez, Laragh en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik kijk ook op tegen aankomende maandag weer starten met werken. Normaal gesproken zou ik maandag, dinsdag, woensdag werken en zou W. die dagen naar de opvang gaan. Mijn man werkt fulltime en ik straks 24u.

Al deze uren zullen we nu moeten maken, met de zorg voor de kleine man erbij. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat. Het zal uiteindelijk wel goedkomen. Maar het is toch niet hoe ik het voor me gezien had toen ik nog zwanger was :(

Ik zou het eerlijk gezegd wel eens heerlijk vinden om een dag zonder m'n kind door te brengen, om eens geen mama te zijn... :|

nadine001, iez en sarah28 vinden dit leuk.
  15. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Super knap!! :D

16. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Vraagje voor jullie... W. kreeg voeding om 8:50 en ging om 10:00u naar z'n bedje, omdat hij signalen vertoonde en ging jengelen. Toen heeft hij geslapen tot ongeveer 11:00u. Hij ging huilen in bed, boven geweest, speentje aaitje whatever. Bleef huilen. Dus eruit gehaald en beneden in de box gelegd met z'n muziek mobiel aan.

Hier in z'n box zie ik hem meermaals gapen en onrustig met z'n beentjes trappelen. Na een minuut of 5 begint hij weer te jengelen/huilen. Ik ben niet van plan om hem te gaan vermaken tot z'n volgende voeding rond 12:00u. Ik heb hem nu maar weer naar boven gebracht, slaapzak weer aan, muziekje weer aan en strak ingestopt. Misschien gaat hij toch nog even slapen... Hoop het.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik word er af en toe echt gek van. Kan die kleine zichzelf niet gewoon even vermaken tot die tijd? Waarom moet je in hemelsnaam zoveel huilen als je wakker bent? Kun je ook leuk/rustig wakker zijn? Af en toe is het zo frustrerend :|

En dan lees ik bij jullie over kindjes die omrollen en leuk en gezellig zijn. Ik ben al blij als hij gewoon stil is tot de volgende voeding... Of in ieder geval niet huilt :(

17. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier gaat het niet anders hoor. Ik zit nu ook al een tijdje met J op schoot en is nu bij mij in slaap gevallen..
    Hij kan best even tevreden in de box liggen.. maar na een tijdje word hij dat ook zat.

18. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Om 12u moet hij zijn voeding hebben.. maar hij slaapt nu dus.. o_O

19. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Als J. wakker is, wisselen we af met in de box, in de wipper, op schoot, op de grond met de babygym. Zo 'vermaken' wij hem.

20. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Toch wel een kleine domper.. ik zou as donderdag weer beginnen met werken maar ivm het corona virus verviel mijn laatste week vakantie dus nu tm woensdag. Hiervoor mijn beschikbaarheid opgegeven en nu moet ik maandag al beginnen.. :( het is niet dat het zo druk is bij ons dus waarom ik wordt ingezet idk, de aantallen nemen alleen maar af gelukkig! Had er stiekem niet meer op geteld.. :$

Aan de andere kant heeft N van 21.30-06:30u geslapen, werd met geen mogelijkheid gisteravond wakker, nog uitgebreid met de hond geweest wandelen, zn luier kunnen verschonen. Hij sliep zo vast:p maarja ik zat vanochtend met behoorlijk wat stuwing :roflmao:

Deel Deze Pagina