Omdat ik van de week iets las over Omeprazol die over datum was en zijn werking had verloren. Dat is blijkbaar maar 2 weken goed, dat spul. Maar dat is het dan waarschijnlijk niet...
Ik kolf borstvoeding, live haast niet meer hooguit 1x.. Tussen 6-7u 100/150cc borstvoeding 12u 180+6 kunstvoeding 16u 100/150cc borstvoeding en dan begint het meestal, niet voldaan dan krijgt hij 90+3 flesvoeding valt dan in slaap en dan rond 19/20u weer 180+6 kunstvoeding en als hij dan niet voldaan is maar weer 90+3 valt dan als een blok in slaap en hoeft dan geen droomvoeding de laatste dagen. Normaal maakte we hem daar voor wakker maar daar werd hij laats boos om dat hij wakker werd daarom misschien ook savonds zoveel drinken om de nacht door te komen? Dus dat is dan 300cc borstvoeding en 300/400cc kunstvoeding
Dat dacht ik zelf inderdaad ook maar ik merk dat het me ergens ook onzeker maakt want toen ik alleen nog deed borstvoeden wou hij dus meer aangelegd worden, nu ik combineer vind ik het lastig bepalen waar hij meer behoefte aan heeft, meer borstvoeding of meer kunstvoeding?
Wie van jullie gebruikt de BIBS colour fopspenen voor de baby? Hoe bevalt dat? Wij hebben nu Philips Avent, maar ik wil graag nieuwe spenen kopen met naam van kind erop (i.v.m. KDV) en dan kan ik 3 voor €12,15 bestellen. Dat is goedkoper dan 2 Avent spenen voor €17,10 en de BIBS spenen zijn van 3-36 maanden, terwijl je bij Avent de keuze moet maken tussen 0-6 of 6-12 maanden. Ook niet heel voordelig, want die van 0-6 kan hij dan maar even gebruiken en die van 6-12 is dan denk ik nog net even te groot met 4 maanden oud.
Wat we hebben begrepen is dat I om de 2 weken een EEG moet ondergaan. Of daar nog meer afspraken bij komen? Geen idee.
Even een check: rolt iedereen baby inmiddels van buik naar rug of rug naar buik? Of zijn er baby’s zoals I die dat nog niet kunnen?
Oh ja nog iets: Ben ik de enige hier met vreselijke haaruitval? Mijn hele huis zit eronder ondanks bijna dagelijks stofzuigen.
N gebruikt deze en vind ze erg fijn. Deze blijven beter in zn mond, andere spenen vallen er snel uit.
Hier ook bibs en heel tevreden over! Jeb er nu 3: 2 in bedje en 1 beneden. En haaruitval aargh, ik heb haar tot bijna op mn billen dus kun je nagaan wat n slierten dat zijn!
Ze is 1 week opgenomen geweest. Mijn man en ik waren beiden overdag en om en om in de nacht. Nu zijn we gelukkig weer thuis. Maar als ze wordt doorverwezen kan het zijn dat ze weer wordt opgenomen. Maar dat is nu nog niet duidelijk.
Wij gebruiken ook BIBS spenen, er wordt echter aangeraden ze na circa 6 weken re vervangen, omdat het natuurlijk materiaal is (ofzo iets..) Of dat uiteindelijk goedkoper is dan Avent die je wellicht langer kan gebruiken.. dat verwacht ik eigenlijk niet. We zijn er zeker tevreden mee, en.. ik vind ze mooi, ook niet geheel onbelangrijk!
Fijn dat jullie het zo hebben kunnen regelen, nóg fijner dat ze nu thuis en hopelijk thuis kan blijven. Heeft ze nog veel 'trekken/aanvallen' gehad? Hopelijk doen de medicijnen snel hun werk!
Mijn reactie komt voort uit mijn eigen (niet persé positieve) ervaring. Ik heb een aantal jaar op een KDV gewerkt en door volle en onrustige (huilen, negatieve aandacht) groepen kregen de 'makkelijkste' kinderen helaas de minste aandacht.. daar had ik moeite mee, want je wil ieder kind aandacht geven, of ze er om vragen of niet.. en dat kon niet altijd. Ik hoop natuurlijk dat dit tegenwoordig anders is en jullie kids een goede start hebben op het KDV.