Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jetje1991

    Jetje1991 Actief lid

    16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Zijn er hier nog meer verkouden babys?
     
  2. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Niet verkouden gelukkig.

    Wel elke drinkbeurt een flinke verslikking. Hoesten en hijgen... dood eng. Uiteindelijk gaat hij "piepen" en dan blazen we in zijn gezicht (moest van de kraamhulp) en beseft hij weer dat hij moet ademen. Super irritant. Elke voeding gebeurt dit, soms 2 a 3x. We voeden al zo veel mogelijk rechtop en 3x een pauze om te boeren.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Gelukkig zijn ze zo gebouwd dat ze niet snel stuk gaan :D
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  4. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Geef je bv of fles?
    In geval van fles zou ik even kijken voor een kleinere speen, en wellicht wat meer rechtop voeden zodat hij iets meer moeite moet doen om melk te krijgen?

    In geval van bv even je tsr laten weglopen. Misschien is die wat sterk en krijgt hij de hoeveelheid melk niet goed weggeslikt.

    Dat halve stikken hadden we hier de eerste twee dagen. Hele golven vruchtwater gaf ze op. Zo eng en zielig. En idd dat blazen is dan een uitkomst!
     
  5. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    We hebben al de kleinste speen. Meneer is gewoon te gulzig haha.
    @GroeneBomen nou gelukkig maar he :roflmao:
     
  6. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Toen mijn zoontje geboren werd met 41+5 was zijn huid echt mega uitgedroogd, vond dat ook best zielig om te zien. De baby had ook droog huidje, lekker ingesmeerd met Eucerin, ruikt zo lekker! En gebruikten ze ook in het ziekenhuis
     
    iez vindt dit leuk.
  7. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Wat fijn dat jullie lekker thuis zijn! Hele fijne kraamweek!!
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja heel erg :( al vanaf vorige week woensdag. Zo zielig.
    Blijft ook maar terugkomen. Het begon bij de oudste, toen ik een dag voor de bevalling, daarna jongste dochter en toen J.
    Nu de oudste weer opnieuw :(
     
  9. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ja, helaas wel. Ben zelf ook snipverkouden, dus het kon niet uitblijven. Vind het zo eng.
     
  10. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Zoon en man zijn ook verkouden. Wij (nog) niet.
    Je mag gewoon zoutoplossing gebruiken volgens mij.
    En ik hoor wel eens dat borstvoeding in het neusje druppelen ook helpt. Zelf nog nooit geprobeerd overigens. :roflmao:
     
  11. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Grappig is dat hoe t kan verschillen, ik had tijdens ee zwangerschap nog wel zoiets van wie weet n derde. Nu denk ik nee echt niet, weer zo'n newborn periode. Vind haar prachtig hoor en kan er uren naar kijken, maar voel me ook ontheemd en een kluizenaar. Is ook waarom er zo lang tussen zit bij mijn kids. Ik ben gewoon niet zo geschikt voor die eerste periode.
     
    LaQueen, Isabella2020 en Druffia vinden dit leuk.
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Vannacht ging hier goed, ze heeft steeds 2 goede dagen en nachten en dan een slechte dag en nacht. Ze had n voeding om 22:30 uur, om 3 uur en om 7 uur. Ik brn wel altijd een uur tot anderhalf bezig met n voeding: 1e borst, boeren, verschonen, 2e borst, boeren en dan even bij me houden tot de krampjes weg zijn en dan kan ik haar in bedje leggen.

    Jullie ook? Bv mamas
     
  13. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik had na mijn 2e ook heel snel al het gevoel een 3e te willen. Tadaa, daar is ie dan haha.
    Nu is het ook echt wel klaar.

    Hier ook anderhalf uur bezig. Wel flesvoeding.
     
    LaQueen en Druffia vinden dit leuk.
  14. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Hier met flesvoeding ook ruim een uur bezig, helaas laat meneer er nog niet langer dan 3 uur tussen zitten 's nachts
     
  15. Laragh

    Laragh Actief lid

    7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    Hier met bv ook ca anderhalf uur bezig, inclusief luierwissel.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Hier heel soms 20 minuten, maar veel vaker minimaal een uur/1,5. Ik kolf, man doet dan de voeding en luier. Overdag eerst luier, dan hangt ie 20 minuten aan mij, daarna fles moedermelk erin, daarna hopelijk slapende baby of rustig want ik moet nog kolven dus ook lange zit
     
  17. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb denk ik geluk deze keer.
    Mijn zoontje hing destijds al zeker 45 minuten aan de borst, en dan nog boeren en verschonen.
    Onze dochter is met 20 min klaar aan beide borsten. Boertje tussendoor en nog even verschonen. Dus nu duurt de hele riedel hooguit 45 minuten..

    Moet ik er wel even bij vertellen dat ze er de eerste nachten een potje van maakte en soort van aan het clusteren was in de nacht waardoor ik gewoon amper sliep en op zeker 12 voedingen zat. Nu voed ik haar tussen 23-24uur voordat wij in bed kruipen. En dan rond 3/4 uur en dan pas in de ochtend weer rond 7/8 uur. Ik zet nog wel een wekkertje omdat ik denk dat ze anders langer doorhaalt. Maar vind het nog een beetje te vroeg daarvoor. Ik wil wel 8/9 voedingen halen per 24 uur.
     
  18. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.097
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ja, dat zei mijn kraamverzorgster ook. Ze zit al 48 jaar in het vak, dus ik geloof haar wel. :p Onze zoon heeft ook echt mega lange nageltjes en was super veel aan het vervellen, terwijl hij dus met 40+2 werd geboren. Of dochter lange nagels had weet ik niet meer, maar ze is met 39+5 in de zomer geboren en ook zij was flink aan het vervellen.
     
    LJJ vindt dit leuk.
  19. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    We hebben een machtiging voor nutramigen lgg gekregen. Hopelijk gaat dit ons ventje wat meer rust geven :)
     
    GroeneBomen, LJJ, Langmuts en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.097
    113
    Vrouw
    D
    M
    Voeding/verschonen Wij geven FV en doen er incl. verschonen gemiddeld 45 min. over. Ons ritme: 1e helft v/d fles, daarna een boertje, schone luier, 2e helft v/d fles, boertje en ‘s nachts vervolgens weer wegleggen. Als we het niet in 2 etappes doen dan geeft hij sowieso terug. Luierwissel doen we tussendoor omdat hij dan weer wat beter wakker wordt en hij nog wel eens begint te poepen zodra dat lekkere warme flesje in z’n buikje belandt.:roflmao:

    Badderen/douchen Omdat hij een vrij droog huidje heeft douchen we 1x per week met hem (met zo’n washand waar @LJJ het over had :D) en dan wassen we z’n haartjes even. Daarnaast doen we hem 1x per week in z’n badje met wat badolie voor het huidje. Maar hij drinkt over het algemeen ook z’n fles tot de laatste druppel leeg en geeft dus niet terug als hij keurig boert, dus dan blijft hij ook wel schoon. Wellicht verandert de frequentie als hij wel vaker terug geeft. Tot nuctoe redden we het nog om hem dan even fris te maken met een washandje en schone kleertjes aan te trekken.
     
    iez en LJJ vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina