Dat scheelt idd! Ik vond zelf een katheter vreselijk toen ze m inbrachten, geluklig heeft zij er geen last van. Maar wel ontzettend klote zo!
Hier was t ook niks hoor. Ik ging om 21:30 liggen en zakte net weg toen ze keihard huilend wakker werd. Krampen? Weet t niet... uiteindelijk ook de borst gegeven en totaal 2 uur bezig geweest pfff. 1:30 wakker en onrust maar met speen weer gaan slapen. 3:15 voeding. En 6:15 weer honger. Toen wel goed gedronken en in slaap gevallen aan de borst tot 9 (in ons bed). Ze doet wel duidelijk nieuwe dingen, pakt gerichter speeltjes om dan aan te vallen, andere geluiden (soort gillen ook) en rollen van buik naar rug. Maargoef, blijft n lastige periode dit. Eergister sliep ze overdag best aardig, maar gisteren half uurtjes en na half 3 helrmaal niet meer (wel geptobeerd maar klaarwakker en kletsen).
Ik merk dat het erg slopend is zulke nachten. Dochter staat om 6 uur ook gewoon weer naast ons bed. Ze gaat dan wel zelf naar beneden. Maar J gaat na half 8 ook echt niet meer verder slapen.. als hij dan beneden is is hij vrolijk dan krijgt hij rond 8.30 meestal weer honger. Vervolgens is hij tijdens het drinken natuurlijk hartstikke moe en valt dan in slaap tijdens het drinken, daardoor gaat zijn fles niet leeg. Nu heeft hij even bij vriend op schoot geslapen, 10 minuten ofzo. Heeft hij hem in bed gelegd en dan is hij klaarwakker
Jaa ik kreeg er ook een tijdens de bevalling. Vond het ook vreselijk. Maar die kindjes voelen er al snel niks meer van gelukkig..
Waar N al langere tijd de nachten door slaapt kwam hij vannacht ineens om 3u/3:30u. Kreeg om 20.30u voor het eerst 210+7, is hierna in slaap gevallen maar is denk ik ook wakker geworden van een volle luier want daar kon niets meer bij toen ook hongersignalen, klein flesje 90+3 erin en slaapt nu nog steeds. Zometeen maar wakker maken om de dag te beginnen
Haha nee we beginnen meestal eerder maar hebben beide vandaag een dagje vrij dus hebben het er vanmorgen even van genomen dat hij zolang sliep
Vandaag gaat het 5 flessen schema een stuk beter. Vanochtend kwam hij rond 7:00u. Dat maakt het een stuk makkelijker dan 5:15 de dag starten nu was het ongeveer 7:00/11:00/15:00/19:00 en straks rond 21:30 de laatste Tussendoor heeft hij supergoed geslapen. Vanochtend van 8:00-10:00 Vanmiddag van 12:00 -14:00 En namiddag van 16:00 - 17:45. Hopelijk zet dit door. Zou heel fijn zijn
Onrustig dagje met J. Veel krampen daardoor veel huilen.. daardoor veel wakker, heel boos worden en krijsen als hij in zn bedje wordt gelegd.. gevolg: veel wiegen en met hem rondlopen... Pff.. intensief zat!
@nadine001 wat verschrikkelijk dat jullie dat zo vaak per dag moeten doen. Is de kans op een uwi daardoor niet groot? Lijkt me niet goed als er telkens een slangetje naar binnen worden gebracht en dus je urinebuis beschadigd. Ik had bij de bevalling van m’n zoon een epiduraal en daardoor 3 keer gecatheteriseerd. Dikke vette blaasontsteking.
Hier gaat het met de dag slechter. Morgen ga ik de huisarts bellen, dit kan zo niet langer. Overduidelijk de reflux.. Hij slikt en dan is het krijsen. Hij heeft vandaag 2x een half uur geslapen waarvan 1x in de draagzak. Ik was zeiknat van de kwijl/spuug. Ook nu kan hij gewoon niet in slaap komen, terwijl hij doodmoe is hij heeft daar nooit moeite mee gehad.
Hebben jullie geen follow up verpleegkundige in het ziekenhuis? Wij hebben echt een top verpleegkundige! Zij weet zo veel van babys. Ik leer heel veel van haar. Had ook al veel geleerd bij R toen der tijd. Net als nu: handjes in de mond en kwijlen: kokhalsteflex dat gaat veranderen, meer last vab reflux tijdens sprongetjes, slaapregressie etc.
Toen ik hier las dat je de bibs spenen na 6 weken moet vervangen, heb ik dat zaterdag gedaan. Gewoon weer de 0-6 maanden gehaald. Maar hij moet ze niet. Iemand een idee hoe dat kan??
Dat 'probleem' hadden we hier ook! Bij de oude spenen is het rubber door het zuigen 'uitgezet', bij de nieuwe spenen is dat nog niet. Wij wisselden af. Eerst nieuwe aanbieden, spuugde hij deze uit, dan oude speen erin. Zo zoog hij ook aan de nieuwe spenen, na een paar dagen pakte hij de nieuwe spenen!
Aiii heb de oude al weg gegooid ... wij hebben er 3: 1 jn bed, 1 in de box, 1 aan een koord in de wagen/draagzak/maxi cosi.. alle 3 worden wel elke dag eventjes gebruikt. Maar hij spuugt ze nog steeds uit. Dacht er aan om de 6 maanden speen te halen, maar ja.. die is natuurlijk ook niet voor niets vanaf 6 maanden pas.. we proberen het nog een paar dagen. Maar die tip ga ik wel onthouden voor de volgende keer.
@nadine001 oh wat een teleurstelling dat het blijvend is. En dat voor de rest van het leven van je baby? Ze kunnen het niet later met een operatie verhelpen of iets dergelijks? Hoe moet dat als je baby naar de crèche gaat? Wel fijn dat je baby zich verder normaal ontwikkelt en dat ze kan lopen.
Nee ik moet zeggen dat ik slecht begeleid word. Maar je merkt duidelijk dat hij heel veel pijn heeft. Hij lag net te kronkelen in zijn bed, zo hard dat hij tegen de zijkant van zijn bed ramt met zijn hoofd. Dit is zo verschrikkelijk zielig om te zien. Meer last van reflux kan zeker, maar we zijn op dit moment gewoon terug bij af. Het is weer net zo als toen hij 2 weken was.