Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier ook voor pepti :) als het niet voldoende was hoef ik maar te bellen dan schrijft hij een machtiging voor nutramigen of neocate.:)
     
    GroeneBomen, LaQueen en Langmuts vinden dit leuk.
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Oh wat fijn!
    Sinds we op verzoek voeden wel al een rustiger kind, maar nog steeds dikke oogleden, kapotte billen, golven spugen en verborgen reflux.
     
  3. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ik ben ook niet zo geschikt voor de eerste periode hoor. Niet een echte baby moeder denk ik. Al geniet ik er nu wel van maar heb het vorige keer ook geen moment gemist. Heerlijk dat dit de laatste keer is met gebroken nachten, clusteren en relatief aan huis gebonden zijn. Heb dus ook al afgesproken dat er een Mirena geplaatst gaat worden :)

    Hier lijkt het nu ook weer minder. Vannacht alleen bij mij slapen en gisteren en vandaag continue aan het voeden. Duurt nu ook lang.... En nog steeds niet gepoept. Verloskundige gebeld en aangezien ze goed te troosten is en goed plast mogen we het tot vrijdag aankijen.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  4. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hai dames! Ik check weer even in. Baby is erg onrustig, merk dat ik er zelf ook minder relaxed van wordt. Nogal geklooi met voeden ook steeds. Maar volgens mij heb ik nu de truc gevonden :D Ze ligt iig in d'r wieg en tot nu toe is het stil. Ben zelf nog even aan het kolven. Even goed leegmaken :) Vooral rechts begon zeer te doen, wil graag een ontsteking voorkomen.

    Heb niks terug gelezen, waren 5 pagina's :roflmao:
     
  5. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Vandaag laatste dag kraamzorg gehad, poeh wat is die week voorbij gevlogen! Hadden zo’n leuke klik met de kraamhulp dat ik dr echt wel ga missen maar dat we hebben afgesproken dat ze bij een 2e maar weer moet komen! :D

    hier heeft N toch nog geregeld last van krampjes, zo zielig maar oh als hij eenmaal knettert poeh! :roflmao::roflmao:

    vandaag ook de handkolf binnen gekregen deze week maar eens proberen.
    Vannacht gaan we even geen wekker zetten en gaan we zien hoelaat N zich eens uit zichzelf meldt.
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Heb ik ook op die dagen, dan komt bij mij de onrust en irritatie naar boven. Hopelijk morgen een betere dag? Kan ook regeldagen van 3 wk zijn...
     
  7. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oh jeetje, zo heftig dan!
    Hier nu ook op verzoek, en dat gaat eigen ik ook heel erg goed.
    Hij slaapt vandaag weer de hele dag.. Ik snap er niks van.
    Gisteren bijna de hele dag gehuild.
    Krijg je ook iets voor de reflux of dat niet ?
     
  8. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Nee dat niet. Wilden wij niet. Eerst kijken of de reflux met voeding te maken heeft voordat hij aan de medicatie zou moeten ..
     
  9. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ohhh dat zou ook nog kunnen idd!
     
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ah hier ook ja. Ook eerst kijken of de reflux weg gaat met pepti of evt andere voeding.
    Hij heeft nu om 2300 de laatste fles gehad, normale voeding. En ik moet hem zo wakker maken voor de fles..
    Hij doet het ineens zo goed, dat ik gewoon begin te twijfelen om pepti te geven.
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  11. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ohh dat snap ik wel. Je kan nog even wachten?
     
  12. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    Grappig, mijn baby was ook onrustig gisteren. Wilde veel meer drinken dan normaal en gisteravond en aan het begin van de nacht veel krampjes. En nu lees ik de reactie van @sarah28 over een regeldagje rond de 3 weken en denk ik... ahhhh, dat was het dus! :roflmao: Ik was (in ons geval ivm fles) al aan het googlen of ik misschien forte erbij moest gaan halen, want meneer krijgt al meer dan ‘de voorgeschreven regel ‘. Volgens mij kan ik daar nog wel even mee wachten.:p (Hoop ik) M. Heeft opeens hele bolle wangetjes, vreetzakje!
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  13. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wauw, heeft hij gewoon geslapen zonder nachtvoeding?! Jaloerssss :roflmao: Maar okay, dat verdienen jullie ook wel na al dat gedoe met hem.:)
     
  14. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    We hebben het telkens over onze kleintjes, maar hoe gaat het met de mama’s?

    Ik ben (morgen 3 weken geleden bevallen) nog maar 5kg kwijt. Ik was 12kg aangekomen, maar eigenlijk zat ik toen ik zwanger raakte inmiddels 4,5kg boven mijn streefgewicht en 2kg boven mijn ‘standaard’ gewicht, wat dus betekent dat ik zelf minimaal nog 9kg eraf moet werken en het liefst 11,5kg. Ik pas wel weer wat broeken, maar ik heb echt 2 vetjes bet onder m’n bh-band op m’n rug gekregen. Snap ik ook wel, ik heb vanaf 16 weken zwangerschap niet meer gesport door bekkenpijn.. maar ik baal wel! Helemaal omdat het weer ook niet echt uitnodigt om een stuk te wandelen, maar ik mij lichamelijk wel daartoe in staat voel. Maar okay, niet zeiken.. 9 maanden op, 9 maanden af.:p (Maar HOE oneerlijk is het dan dat het meisje van de aflevering van gisteren bij vier handen op één buik gewoon na 4 weken alweer slank was..o_O)

    Merken jullie ook al hormonale veranderingen op? Ik word nu alweer gek van al dat uitharen (zo niet gemist sinds de vorige x ontzwangeren) en ‘s nachts zweet ik mij te pletter. Maar verder, op de wallen onder mijn ogen na, voel ik mij best wel top en daar valt ook wel iets over te zeggen, want dat was de vorige keer absoluut niet zo (en dit x eigenlijk al vanaf dag 1) en ik denk dat dat misschien toch wel belangrijker is dan mij ergeren aan die extra kilo’s die ik over een paar maanden met hard werken echt wel weer kwijt ga raken.:rolleyes:
     
    RachelleNM en Haver11 vinden dit leuk.
  15. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @LaQueen ja dat zweten he pfff. Het is nu minder geworden maar ik moest echt 2x per dag andere kleding aan. Dat is ook veel vocht wat eruit moest denk ik, ik ben 10 kilo kwijt. Was 16 aangekomen maar idd ook 4-5 kilo te zwaar voor ik zwamger werd. Ik kan verder nog 3 weken niks doen, daarna wil ik t er wel af krijgen. Wandelen gaat wel maar dat weer idd en zo'n wisselend schema dat t niet echt wil lukken. Oh en de band van de kinderwagen is leeg, die moet mn nan eerst oppompen. Hopelijk dit weekend een keer met haar naar buiten.

    Nacht ging hier weer goed: 19 uur (na badje), 23 uur, 3 uur en 7 uur. Ik vind zo elke 3 of 4 uur prima zolang t maar geen geklooi is tussendoor. Ik was zelf trouwens na de voeding van 19 uur naar bed gegaan (tegelijk met mn zoontje) en van 20 tot 23 geslapen!

    Kunnen jullie goed dlapen tussen de voedingen? Met mijn zoontje lag ik toen steeds "op wacht", nu gaat dat stukken beter.
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  16. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Vanmorgen D. Gewogen en ze weegt nu 3540 dus alweer terug over haar geboortegewicht. :D super trots!
    S'nachts slaapt ze ook goed door:thumup:

    Waar ik zelf sinds gister last van heb S'nachts is een stekende pijn in mijn borst, dus zo bij mijn hart o_O.geen idee wat het is. Kijk het even aan anders ga ik even naar de Huisarts.
     
    RachelleNM, LJJ en Haver11 vinden dit leuk.
  17. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Gisteravond was hier drama! Kleine J. was ontroostbaar, ik vermoedde kramp. Adhv filmpjes van dit forum hem verlichting kunnen geven, dus.. dank meiden voor het delen hiervan.

    Om 20.30 is kleine J. meegegaan onder de douche, dat deed hem goed. Was heerlijk ontspannen. Daarna om 21 uur - 2.30 uur - 7 uur de fles.

    Kan ook dat hij last had van 3 weken sprongetje. Het lijkt of hij meer ziet, boxmobiel volgt hij nu en bewust tegen speeltje in de box slaat. Echt leuk om te zien!

    Onze peuter is al een week ziek. Menn.. dat kost bergen energie en geduld. Ben inmiddels bij de huisarts geweest, kwestie van uitzieken. Hij klaagt om buikpijn, weinig trek, geen energie, verkouden en koorts gehad. Gisteravond konden we om de 10 minuten naar hem toe, om 21 uur bij ons in bed genomen. Nu ligt hij ook weer te slapen op de bank. Zo sneu..
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  18. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Gisteren naar cb geweest voor de 1e afspraak. Onze kleine I woog 4210, dat is alweer 220 gram boven haar geboortegewicht en eindelijk weet ik hoe lang ze is 53cm.
     
    RachelleNM, RM1996, LaQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Gister cb hier op huisbezoek geweest. Z. weegt nu 4360. Dat is 120 gram boven haar geboortegewicht en 110 gram boven haar laatst gemeten gewicht 7 dagen geleden.
     
    iez, LaQueen en RM1996 vinden dit leuk.
  20. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Hier was gisteravond ook drama, N had weer last van krampjes, ook nog zo ontroostbaar zo zielig :( uiteindelijk toen hij sliep ook lekker kunnen uitslapen

    Maandag eerste afspraak met CB ben erg benieuwd.
    Vanochtend stond er -7 op de weegschaal, nog 4 te gaan:D very happy! :thumup:

    Vandaag is de eerste dag zonder kraamzorg en hebben bewust vandaag even geen kraamvisite gepland, even lekker met zn 3tjes :)
     
    LaQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina