Ja echt, ik ben blij dat ik volgehouden heb de afgelopen tijd (begon rond 10 weken met leren in eigen bedje slapen). Ja he maar elke leeftijd heeft leuke dingen!
Hier ook duidelijk een voorkeurshand, ik verwacht een rechtshandig jongetje @RM1996. Net weer peer gegeven, hij eet het nu echt. Wordt boos als zijn mondje leeg is.
Gefeliciteerd @sarah28 met je zoontje! leuke leeftijd. Ik heb kids tussen de 8 en 10 in de klas. Hier is F duidelijk met een sprong bezig. Dat slapen is al 2 dagen drama. Hoe goed hij zelf in slaap kon vallen, hoe erg hij nu protesteert bij elk slaapje. En wel gapen en ogen wrijven. Denk dat ik hem zo in de wagen gooi en blokje om ga. Dan valt hij wel in slaap denk ik.
@iez Had al een heel bericht getypt over dat ze nog niet omrolt. En nu rolt ze toevallig net om van buik naar rug! Precies toen ik niet keek uiteraard. Zal nog niet heel bewust zijn, maar het begin is er.. als ik haar optrek aan der armpjes, neemt ze soms haar hoofdje heel goed mee. Maar soms ook totaal niet. Verder is ze sinds een paar dagen constant aan het babbelen! Voor ons is het ook een beetje afwachten of de ontwikkeling trager gaat dan gemiddeld. Heb dit laatst ook in het ziekenhuis gevraagd. Maar ze zeiden dat ze dat pas kunnen inschatten na de eerste mijlpalen!
Tot nu toe goed. Krijgt nu zijn 5e fles. Alle verhoudingen waren 5 neocate en 1 nutrilon. Morgen ook en dan maandag 4 om 2..
Bedankt voor jullie reacties op mijn vragen! Fijn om te lezen en geruststellend. Tja je bent er zo op gefocus dat ik het idee had alle baby’s kunnen van alles en zij niet. Maar goed om te lezen dat zij niet de enige is. Ik lees wel veel sterke hoofdjes bij het vanuit liggende houden gaan zitten. Ik wil meer oefenen met haar maar dat komt niet altijd uit. Alleen als ze ruim voor de voeding wakker is en dat gebeurd bijna nooit. Ze moet vrijwel direct de fles krijgen. En vlak na de fles wil ik ook niet haar op de buik liggen want dat komt alle melk eruit. Dus ja ze oefent niet zoveel als ik zou willen. Wat ze wel heel veel doet is babbelen en lachen met ons, haar zus of Nijntje . LJJ: thuis praten is gelukkig geen enkel probleem. Mijn man is echt een prater dus daar bof ik mee. Maar ja als we de tijd hebben om te praten is als de kids slapen en dan ben ik meestal bek af. Ik word bekaf wakker en bekaf ga ik naar bed. Dus veel praten doe ik niet. Hier wat ventileren doet me wel goed. Dus allen bedankt!
Hier ook zoekende geweest naar het beste moment om te oefenen en wij doen het een uur na de fles en dus een half uur voor zijn slaapje. Dan gaan we lekker op bed liggen en oefenen met rollen haha. Hij vindt het geweldig Ik snap heel goed dat je bekaf bent. Hoop en duim voor een goede afloop❤ Dames die al met 4 maanden groenten en fruit geven toch? Ik heb niet zo actief meegelezen dus weet het even niet meer maar ik wil daar misschien ook mee starten. Hij is vandaag 4 maanden en heeft nog altijd krampjes, ik vroeg me af of (oefen)hapjes dat niet erger maken? Mijn moeder zegt namelijk dat de krampjes dan wel zullen afnemen maar ik ben juist bang dat het erger gaat worden
Zij gaat meestal heel snel na de fles slapen of eerder dan 1 uur voorbij is. Dat maakt het zo lastig. Over voeding geen idee.
Voor zover ik weet maakt het krampjes vaak niet beter. Die krampjes is ook een teken dat de darmpjes de melkvoeding al niet eens goed kunnen verdragen. Laat staan vast voedsel. Bij reflux kan het wel weer helpen, maar dat is puur symptoombestrijding. Er komt wat zwaars op de maag waardoor het niet zo makkelijk meer omhoog kan. V. Is vandaag ook precies 4 maanden. Wij wachten nog even ivm darmrijping. Daarnaast buigt haar groeicurve wat af en als we gaan bijvoeden met wortels en peren zal ze daar niet van groeien(weinig calorieën, maar wel minder borstvoeding drinken.
Ja dat dacht ik dus ook. Hij heeft ook reflux dus daar zou het dan wel weer bij helpen maar extra krampjes vind ik gewoon zielig. S. is vandaag ook precies 4 maanden maar groeit juist heel snel en hard. Nu al 8 kilo en 68 cm.
@Seffie bij mn zoontje ging t beter met krampjes toen we met hapjes begonnen. Bij d. helaas niet dus ben weer even gestopt. Hier n goede nacht weer, ik maak haar dus nooit wakker voor n voeding (omdat t geen garanties geeft), dus ze kwam nu pas om 3 uur en daarna 7. Van 8 tot 10 ook geslapen. Wel is t savonds nog n geklungel tussen 18:30 en 20:30. Soms gaat ze goed slapen maar meestal dus bezig met wakker zijn, jengelen, echt huilen door krampjes en scheten en oververmoeid raken pff. T is nog t enige moment dat ze krampjes heeft verder.
Hier ook een goede nacht. 19 u naar bed, om 22:15 wakker gemaakt voor een fles, 4:15 speen, 7:15 fles en daarna heeft ze nog tot 9 uur geslapen. @iez ik denk dat ik heb gemist wat er met jullie kleine aan de hand is omdat ik mega lang geen meldingen meer heb gehad van dit topic. Maar ik hoop dat het gauw beter gaat.
Oh dat is wel een verschil ja! Ik weet niet het exacte gewicht en de lengte van V. Maar 3 weken geleden was ze net geen 5,5 kilo en 60 cm. Lengte gaat prima.
Hier ook vooral een voorkeur voor rechts. Niet alleen z'n hand.. Maar met hulp van de fysio en osteopaat hopen we dat weg te kunnen krijgen. Die rechterhand voorkeur mag hij houden hoor W. gaat zo voor twee uurtjes wennen bij het kinderdagverblijf. Heel benieuwd hoe dat gaat. Heb hem na de voeding van 7:00 maar direct even terug in bed gelegd. Anders slaat hij dit volledige slaapmoment over en nu heeft hij in ieder geval nog een beetje slaap binnen Gelukkig ging hij ook meteen slapen.
Spannend @Dame09 ! Zal vast goed komen Hier weer pittige dagen gehad. Ik ga vandaag proberen af te bouwen met de nexium. Eens kijken hoe het gaat met minder. Hij was vanmorgen in ieder geval vrolijk. Vannacht zeker wel 10 keer naar hem geweest hij lag weer zo te kronkelen in bed.
Om te kijken of hij last heeft van de bijwerkingen.. De KA had ook gezegd geef eerst nog maar een heel zakje en dan proberen af te bouwen naar weer een half zakje. Ik weet het allemaal niet meer.. maar mijn gevoel zegt gewoon dat er nog iets aan de hand is.