@Dame09 oh spannend! Wij hebben morgen de intake en dan wenmomenten inplannen. Hopelijk gaat t goed! @Haver11 ja dat kan ik me voorstellen, zo naar om te zien en niet te weten wat er is. Uk zit hier ook weer in twijfel. Ze heeft nu elke avond n uur krampen na de borstvoeding (krijgt om 11:00 en 15:00 180+6 pepti). Mijn man denkt dat t doot de bv komt, dat ik iets eet waar ze niet tegen kan (eet melkvrij, maar miss soja) masr waarom heeft ze t dan niet na de bv snachts en in de ochtend?? Is het dan toch de pepti wat niet genoeg verknipt us? Maar waarom heeft ze t dan pas zo lang daarna? Of toch nog de gewone darmrijping? Het is iig mindercdan voorheen, nog maar 1 moment per dag. Pfff zo lastig! Straks naar osteopaat trouwens, kijkem of zij nog wat kan vinden.
Wegbrengen ging prima hoor. Ventje gaat zich daar vast prima vermaken. Vandaar maar twee uurtjes, morgen vier uurtjes en dan woensdag van 9:00-16:00. Leuke meiden op de groep, dus voorzie veel plezier de komende jaren
Dochter had ook alleen savonds krampen. Overdag slecht slapen. Heel gek ook bepaalde momenten van de dag. Als ze iets op had met melk, had ze altijd 2u later pas reactie. Soja zou idd goed kunnen, of wat je zegt niet genoeg verknipt. Zo'n zoektocht he
Misschien zeg ik nu iets heel raars... maar is het niet dat je zoontje al meer wil dan dat hij kan? En dat dat onrust bij hem veroorzaakt. Onze oudste heeft dat gehad namelijk. Toen hij goed kon praten en lopen, kwam er rust in hem. Achteraf bleek hij een mentale voorsprong te hebben, maar zat hij nog in zijn babylijfje.
Hoe merkte je dat? Hij wil nu steeds weer niet liggen, hij is heel erg hees. Merk ook dat hij helemaal niet meer zo brabbelt als dat hij eerst deed. Misschien doet het pijn? Het liefst bel ik de kinderarts weer, maar ik wil niet als een zeur overkomen..
W. heeft het goed gedaan op de opvang. Heeft zelfs nog een half uurtje geslapen daar Ben benieuwd hoe het morgen gaat, als hij vier uurtjes heen gaat..
Nee het is allemaal alleen telefonisch overleg. Ik heb gebelt, vrijdag belt de kinderarts voor overleg. Je ziet hem duidelijk slikken, en pijn hebben. En de nachten worden met de dag erger. Hij is nu tijdens de fles bij mij in slaap gevallen dus we blijven maar weer zitten tot hij wakker word.
@Haver11 onrust. Heeeel veel onrust. Snel overprikkeld, maar ook behoefte aan prikkels. En in de nacht alles verwerken. Hij sliep bij 26 maanden pas door. Tot 1.5jaar nachtvoeding gehad. Moesten tussen de 4-12x er uit snachts. Huilen in zijn slaap, jammeren, wakker worden... Maar volg je gevoel. Houd daar bij ook rekening met sprongetjes en slaapregressies die de klachten eventjes erger kunnen maken. En probeer niet te snel van aanpak te wisselen. Anders krijgt J geen rust in zijn lijfje en weet je niet of iets goed helpt.
Bij osteopaat geweest en ze vond n blokkade in dr nekje (dacht ik ook aan door t ellenlang draaien met haar hoofdje in bed), die ook gevolgen voor darmen kunnen hebben. Dat losgemaakt (huilen!). Daarnaast lag ze in n bochtje, dat had ik ook al gezien in de eerste dagen na haar geboorte. Was niet erg volhens cb maar volgens haar zorgt t ervoor dat bepaalde organen samengedrukt worden. Hier ook weer met druk haar recht gekregen. Ben benieuwd of t beter gaat zo!
W. mag vanavond ook weer naar de osteopaat. Hij heeft nog steeds een voorkeurshouding naar rechts en we gaan toch maar weer kijken of we met een beetje hulp dit verder tegen kunnen gaan.... Ik hoop voor jou dat het effect heeft @sarah28
Wat fijn @sarah28 was 1x genoeg? wij willen binnenkort ook weer een afspraak maken. Zijn 3e afspraak kon door de Corona niet door gaan...
Fijn @sarah28 Hopelijk is het verholpen nu! @mimi1988 jeetje wat heftig zeg Ik wil ook niet te snel van aanpak wisselen, maar merk dat ik dat wel lastig vind. Al hebben we nu de laatste weken niet echt dingen veranderd. We dikken zijn voeding nog steeds in, zijn alleen 2 weken geleden opgehoogd met de nexium, dat ging 1 dag goed ( kon ook zijn dat hij net die dag een goede dag had ) en daarna ging t gewoon weer slecht. Ik weet niet of je de fbgroep kent, reflux baby's BE/NL? Daar lees ik ook veel ervaringen van andere moeders. Vriend is vandaag laat thuis.. Ik heb mijn jongste dochter snel af kunnen spoelen en in bed kunnen leggen, toen begon J kei hard te krijsen.. dus ik zit nu weer met hem. Oudste moet ik nog op bed krijgen..
Ja de eerste 2 jaar was super heftig met hem! Op goede dagen hadden we 4uurtjes achter elkaar geslapen. En dat 2 jaar lang. Je gaat dan over op je adrenaline. En vanaf het moment dat hij door sliep, moesten wij dat ook bijna weer leren. En in het begin werden we er heel erg moe van. We hebben bij hem ook meerdere opnames gehad voor zijn onrust en voor zijn slapen. Zijn ook bij een slaappoli geweest. Het enige waar ze achter zijn gekomen is dat hij iets minder melatonine aanmaakt dan een gemiddeld kind van zijn leeftijd. Daar doen we overigens niks mee. Vind hem te jong voor melatonine tabletjes. Hier zijn de avonden ook drama momenteel. Hij slaapt nu in de armen va papa. In de avond veel last van reflux/spugen. En dan wakker tot 22/23u... blij dat hij nu wel slaapt. Dan maar zo.. na de late fles in bed en dan zien we wel wat onze nacht brengt.
@mimi1988 pff snap dat je hem te jong vind voor melatonine. dat zou ik ook niet zomaar geven nee. Hoe slaapt hij nu? Hier juist wel na de fles van 20.00 redelijk rustig. We kunnen hem dan slapend in bed leggen, dan word hij heel even wakker.. tutje in en dan slaapt hij verder.. Tot ergens in de nacht. Dan is het de vraag of hij verder slaapt met de speen of dat hij toch een fles wil. Vandaag dus een half zakje gegeven, Ben benieuwd wat hij doet. Hij heeft in ieder geval vandaag zonder forlax 3x gepoept.. de nexium zorgde de afgelopen tijd dan denk ik wel voor obstipatie? Maarja het verschilt wel echt per kind wanneer ze het meeste last hebben van de reflux. Hier is het vooral in de middag.
Hij slaapt nu eigenlijk heel goed. We zijn met 26 maanden over gegaan op een peuterbed en gelijk de eerste nacht sliep hij door. Hij wordt nu alleen wakker als hij moet plassen, pijn heeft aan zijn voet of als er een monster onder zijn bed zit Ja denk dat het wat slechtere slapen van F nu komt door zijn sprong/slaapregressie. Hij heeft ontdekt dat we weg kunnen. Als we uit zijn zicht gaan dan is het jammeren/huilen.. ze leren weer allemaal nieuwe dingen.
Dat van dat bed had mijn neefje ook. Die sliep enorm slecht in een ledikant. Peuterbed sliep ineens als een Roosje. Die spijlen enzo gaven hem blijkbaar een naar gevoel.
Wat goed zeg, hoor het vaker, als ze een groot bed krijgen dat ze beter gaan slapen. Ik heb gisteren dus de helft gegeven.. en vannacht niet bij hem geweest, hij slaapt nu nog.. toeval of? Iets zegt me dat hij dus niet tegen de nexium kan. Ik weet niet zo goed of ik het vandaag moet geven..