Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb nog bijna geen kraambeziek gedaan hoor, alleen ouders + broers met aanhang en 1 vriendin (schoonouders wonen in buitenland). Lekker rustig haha. Zeker die eerste week geen zin gehad om op te zitten voor mensen. Nu pas gaan we n beetje inplannen en op momenten dat t ons uitkomt, geen avonden en max 1 per weekend. Ouders mogen wel altijd komen.
     
    iez en LaQueen vinden dit leuk.
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Denken jullie trouwens dat t uitmaakt wat je als moeder eet voor krampjes (als je bv geeft natuurlijk)? Ik lees tegenstrijdige dingen, maar toen ik linzen had gegeten was t beduidend erger en ook na pikante humus op brood... probeer toch maar dat lijstje n beetje te vermijden.
     
  3. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.111
    4.953
    113
    Vrouw
    D
    M
    Zo hebben wij het ook! Elke dag proberen we sowieso maar 1x visite in te plannen, zodat we de rest van de dag tijd hebben om de dagelijkse dingen bij te houden en tijd voor het gezin te hebben. En het liefst niet ‘s avonds (tot nu toe maar 1x in de avond nu iets gepland) en idd als het kan maar 1x in het weekend. Onze ouders zijn daar een uitzondering in, maar die helpen ons ook wel met de stofzuiger en een wasje, dus daar gaat het gewone leven wel om door. Eerste week ook alleen onze ouders over de vloer gehad en mijn opa en oma, de rest pas daarna. Nadeel is wel dat we nu bijna elke dag visite hebben. Morgen is m’n vriend z’n laatste vrije dag en is hij 3 weken thuis geweest. Volgende week bijna elke dag visite overdag, maar zijn vooral collega’s van mij bijvoorbeeld. Mensen gaan na 1 a 2 uurtjes telkens weer keurig weg, maar we schenken ook maar 2 bakjes drinken om dat een beetje te stimuleren haha. Nadeel van visite in de middag vind ik wel de combi met eten maken. We eten nu wat vaker iets makkelijks daardoor en op de overige dagen een gerecht wat we kunnen invriezen, zodat we ook gezonde prakjes uit de diepvries kunnen pakken.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  4. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.111
    4.953
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik geef geen BV, maar ik hoor het wel van iedereen die dat wel doet. Pikant eten is nu ook even niet bevordelijk en dat zal met dat soort producten wel hetzelfde zijn.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  5. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja die kilo's blijven frustrerend he! Ik moet zeggen dat mijn buik al aardig plat is. S. Is nu 12 dagen oud. Er is 8 a 10 kilo af nu :) (maaaaar er zaten er ook 22 extra aan, en daarvoor ook al wat overgewicht) maar al met al ben ik best tevreden. Die vetjes herken ik helaas wel. Ook al vanaf 14 weken niet gesport door bekken instabiliteit en ik mag van de fysio de komende 6 (Ja echt, 6!!!) Maanden niet sporten :eek: en na die 6 maanden mag ik 3 maanden alleen fietsen en crosstrainer, cardio dus, en pas na 3 maanden kracht training. Dus we zien wel hoe alles loopt. Verder voel ik me goed. Heb alleen last van de hechtingen en mijn stuitje van de bevalling. Zeker met lang zitten op het toilet, draaama :oops:. Ik wil graag wandelen maar mijn bekkenpijn is nog te erg aanwezig dat 20 minuten de max is op dit moment.

    O ja en zweten snachts. Niet normaal :(
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  6. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Hier hetzelfde hoor. Vandaag is de kleine precies 4 weken oud en heb nu 2 visites ontvangen de afgelopen dagen. Ouders altijd welkom en verder wanneer het inderdaad ons uitkomt...
     
    sarah28 en LaQueen vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik heb al meerdere visites gehad, ook al van buren. Maar hakt er wel in bezoek doordeweeks nu ik met 2 kids zit (maar vond t ook wel even fijn dat bezoek) . Heb zoon van 4 naar bed bestuurd, baby net fles van 100 cc moedermelk op dus duim voor me dat beide gaan slapen. Ik loop op mijn tandvlees
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Zoon is stil, baby ook. T is gelukt! Ik kan ook slapen :D.

    Waar je al niet blij van kan worden :p
     
    LaQueen en Langmuts vinden dit leuk.
  9. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    ik herken het hoor...wist vandaag ook echt even niet waar ik het zoeken moest. En we hebben vannacht bijna niet kunnen slapen. Onze zoon van 1,5 is sinds wij thuis zijn met de baby , enorm onrustig. Wil zijn eigen bedje niet meer in en zit bijna elk uur van de nacht huilend in bed. Bijna niet te doen zo...ik hoop snel op verbetering. Vandaag wilde de baby niet slapen, moet toch veel achter mn andere zoontje aan, want die zoekt de grenzen op. Buiten veel regen, dus wandelen was ook geen optie. Nou kon echt wel even huilen. En toen....rond half 3 was er ineens rust, beide heren sliepen en wat voel je je dan ineens anders haha.
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  10. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.111
    4.953
    113
    Vrouw
    D
    M
    Dat van dat slapen van je oudste kan ook komen door een grote verandering icm de leeftijd. Wij zijn verhuisd naar een tijdelijke woning toen dochter 1,5 was. Het heeft 2 maanden geduurd voor ze gewend was. Ze werd soms wel 10 tot 15 keer per nacht wakker en sliep meer in mijn armen dan in haar bed. Wij moesten gewoon werken, dus dat was voor ons allemaal op dat moment de beste oplossing. Het kost hem waarschijnlijk even om te wennen, uiteindelijk komt het weer goed. Wel heel vervelend voor jullie nu icm een newborn.:(
     
    Druffia vindt dit leuk.
  11. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wij doen het kraambezoek van familie (ooms, tantes, neven, nichten), vrienden en bekenden etc. op 2 momenten.

    Ouders, broers/zussen en goede vrienden komen, in overleg, door de weeks. Lekker uirgebreid kletsen.

    En daarnaast nog twee momenten voor collega's. Die van manlief een avond en de mijne een andere avond.

    Verder genieten we samen, met of zonder de andere kids, van kleine J., en liggen we graag op tijd op bed of lekker relaxen op de bank.
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  12. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Hier de eerste fles nutramigen op. Tot nu toe heel tevreden in slaap gevallen. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

    Bezoek: vandaag voor het eerst visite gehad in de ochtend. Straks komen de buren nog eventjes.
    We plannen het ook op ons tempo. Ook rekening houdend met zoontje van 3.. niet te druk en ook even momentjes voor hem samen.
     
  13. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik ben bijna op mijn oude gewicht. Nog 3 kg.
    We zijn toch over op de pepti nu. En j heeft de hele dag gehuild :( waarschijnlijk de overgang van de voeding.
    Ivm de uitslag in zijn gezicht zijn we toch over gegaan. Zijn gezicht zit helemaal onder :( zo zonde.

    Kraamvisite wil nu komen.. Ik heb daar zolang er nog geen ritme is nog helemaal geen behoefte aan.
    Ik wil eerst dat alles goed loopt met de kleine.

    Dat zweten is heel herkenbaar ja.. bah.
     
  14. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.111
    4.953
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wat sneu zeg! Ik begrijp ook goed dat als J. veel huilt je dan ook nog geen behoefte hebt om visite te ontvangen. Hopelijk went hij gauw aan de nieuwe voeding.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Zweten is bij mij helemaal over, in de kraamweek wel zeiknat brrr.
    En nog 2 kilo te gaan. Wel zacht buikje hihi

    @Druffia ja je kunt ze wel in slaap kijken dan pfff. Gister had ik baby om 15:00 eindelijk in slaap, komt zoon uiteraard net thuis van school dus daar ging mijn rust. Ik ben net wakker hihi, heerlijk!

    @Haver11 hopelijk trekt het nu snel bij! :( sneu
     
    Druffia vindt dit leuk.
  16. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Zojuist ons eerste “uitstapje” gemaakt, even naar de wedstrijd van mn handbalteam geweest, oh wat vond ik het fijn om weer even buiten te zijn geweest. N was fijn rustig, nu even aan het voeden.
    wat een lekker dagje, duimen dat de nacht ook zo gaat :D
     
  17. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Hier gaat het ook goed. Was 20 kilo aangekomen en ben 12 dagen na bevallen er al weer 10 kwijt. De rest zal wel met een beetje diëten gedaan moeten worden.:rolleyes:
    Vandaag voor het eerst ook even een kleine wandeling buiten gemaakt.

    BV loopt hier goed. Ik eet en drink alles, alleen geen superpittig eten. Maar nu moet ik zeggen dat er hier (nog, klopt af) geen krampjes zijn.
    Vanochtend even na de voeding gekolfd, zodat er voor nood wat melk was omdat ik vanmiddag even de naam van dochter op mijn arm ging laten vereeuwigen.:rolleyes::D
    Niet nodig gehad gelukkig , maar toch 30cc na een voeding er uit gekregen. Best wel trots! De voorraad in de vriezer heeft iig een begin.

    Wij doen met kraambezoek ook rustig. Vooral het eerste weekend druk ivm ouders en zussen+aanhang.
    Verder doen we max twee bezoekjes per dag en tussen 13-15u houden we rust en doen we een dutje.

    Hoewel onze zoon zich in de kraamweek supergoed heeft gedragen, is dat nu een beetje veranderd.
    Soms wil hij van mij niks weten. Als hij zn zin niet krijgt gaat ie volledig over de piep en blijft ie er helemaal in hangen.
    We geven hem de ruimte om verdrietig te zijn en we knuffelen hem en leggen uit waarom iets niet mag. Dat lijkt het beste te werken. Aan de andere kant is ie ook superlief tegen mij en komt ie bij me zitten als ik bv geef. Dat vind ie heel interessant, maar ook doodnormaal lijkt het.
     
    GroeneBomen, LaQueen, RM1996 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Die kilo's ja... Ik was zo'n 20 aangekomen. Nu net iets meer dan de helft kwijt. Wordt hard werken :rolleyes:

    Ik ga de bv afbouwen. Haal er geen voldoening uit en ik vind de fles geven ook een stuk makkelijker :oops:
     
    iez, LaQueen, Seffie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    L
    Lekker dat je al weer zo veel kwijt bent zeg!
    BV geven is ook best zwaar. Ik doe het met liefde en wil het graag nog een flinke tijd volhouden, maar fles is idd voor de mama makkelijker omdat je wat vaker je handen vrij hebt.
    Je hebt toch je dochter toch de eerste periode laten groeien op jou melk! Dat is iets waar je best trots op mag zijn!
     
    iez en RachelleNM vinden dit leuk.
  20. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hier werd onze zoon gisteravond ineens huilend wakker van oorpijn, de arme schat:(.
    Hij is al verkouden waar hij haast niet vanaf komt met dit strontweer. Dus maar een zetpil gegeven en neusspray. En als het zou aanhouden dan toch naar de arts zouden gaan destenoods Snachts.
    Maargoed kort na de zetpil is hij toch weer gaan slapen.
    En vanmorgen was er niks meer aan de hand gelukkig.

    Maar als ik dus gisteravond opstaan moest, omdat mijn partner nooit goed weet wat hij pakken moet kwa medicijnen :rolleyes:.
    Had ik het STEEN en STEENKOUD ik was zo erg aan het klappertanden alsof ik dagen in een vrieskist gelegen had.
    Heb vanmorgen maar gegoogeld wat dat zijn kon en lees veel over hormoon omstellingen. Dus dat zou het wel geweest moeten zijno_O. Zo koud heb ik het echt nog nooit gehad en kwam werkelijk uit het niets.
     

Deel Deze Pagina