Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Lekker trots zijn hoor @Seffie en van genieten!

Seffie vindt dit leuk.
  2. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Pfff. Weer zo'n gebroken nacht. 2:30/5:00 en uiteindelijk 6:10 wat ik heb kunnen rekken tot 6:30. Hij huilt dan gewoon met z'n ogen dicht, supermoe, maar komt ook niet terug in slaap o_O zo frustrerend...

3. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier een redelijke nacht gehad. 21.00 fles, schreeuwde daarna alles bij elkaar in zijn bedje.Viel om 22.00 bij papa op de arm in slaap. Om 23.00 in bed gelegd en kwam om 1.15 voor een flesje. Bleek hij zijn bedje onder gespuugd te hebben. Alles verschoond en geslapen tot half 8...

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Hier om 22:40, 3:45, 7:00 maar hij krampt gigantisch in de nacht en ligt dan op t hoofdkussen bij ons in bed. Voedingssessie duren 45 minuten in de nacht 'gaap' (nog steeds volledig bordtvoeding)

En hoera! Onze 4 jarige fietst zonder zijwieltjes! Op zn derde verjaardag kreeg hij een fiets en fietsen ho maar. Afgelopen 1,5 jaar misschien 10 keer een mini rondje gefietst waarvan t een wonder als we de fiets niet zonder kind thuis moesten duwen.
    Nu oud kleiner fietsje meegenomen van schoonouders en??? 3 keer oefenen zonder zijwieltjes en fietst volledig los, hard en recht. Remt ook perfect :D

Laragh, iez, Seffie en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hier ook hoor @GroeneBomen, 45 min en als ik geluk heb valt ze in slaap aan de borst en kan ik haar wegleggen.

Gisteren na slaapje wakker om 15 uur en wilde rond 16:30 nog naar bed foen (ze was doodmoe), maar alleen maar krijsen, echt niks was goed. Na half uur weer naar beneden maar moe natuurlijk. Mn man heeft met dr gelopen en viel ze in slaap. Na half uurthe wakkee en even naar beneden. Om 18:30 voedingstijd en daarna weer krijsen, wilde geen borst meer, geen speen, niet wiegen pfff. Uiteindelijk lopend aan de borst in slaap gevallen. Om 23 uur wakker met scheten en maar gevoed. Weeer beetje fepoept (4e keer!). Toen van 0:00 tot 4:00, aan de borst en van 4:30 tot 5:45... weer aan borst en in slaap gevallen tussen ons in tot 9. Ze heeft weer zo liggen draaien en kreunen. Heb net huisarts gebeld om forlax. Ze belt me vanmiddag terug. Lijkt of ze alles opspaart en er steeds meer last van ktijgt tot t er op 1 dag massaal uitkomt, 1x per week.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Lastig! Ook herkenbaar. Hij had dat tot 4 dagen geleden ook. 1 keer per week poepen en dan was hij de dag voor t poepen niet te genieten en zoveel huilen en krijsen. Dag van t poepen ook zo'n onrustige dag. En de ontlasting rook ook eh te smerig. Maar sinds 4 dagen poept hij ineens elke dag 4×! En veel. En je ruikt t amper, dus we verschonen wel eens iets te laat: zit de luier vastgeplakt aan de billen au.
    Ik hoop dat je laxeerspul krijgt, vaker poepen maakt hier de kleine een stuk blijer :) en ons ook ! Al kreunt hij wel flink nog in de nacht :( geen idee wat de oorzaak is

Speen accepteert meneer niet, alles geprobeerd. Zelfs de bibs speen wordt er gelijk uitgetufd en kijkt hij er boos bij haha

7. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @GroeneBomen zo zielig he en je kunt niks, thermometer bijv helpt niet (bij mn zoontje destijds wel).

Wel fijn dat t nu beter gaat. Hier ook wel periode gehad dat t ineens beter ging maar nu dus al n tijdje niet.

Ha gesproken en ook gehad over overloopdiarree. Morgen even langs om te voelen aan haar buikje. Wel begon ze te mekkeren dat t pas vanaf 6 mnd mag, de forlax (eerst zei ze 1 jaar maar moest t vervolgens opzoeken, schiet lekker op dat ik dat haar moet vertellen). Dus denk dat ze t niet wil voorschrijven... maar ik ga er wel voor, lactulose krijgt ze krampen van en gebruik ik liever niet.

@Haver11 heb jij moeite moeten doen voor forlax? Ik zag dat je t ook online lunt kopen, anders doe ik dat gewoon voor die 5 weken dat ze nog geen 6 mnd is.

8. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Nee ik kreeg het zo. Lijkt me dat ze er niet moeilijk over gaan doen, het zijn gewoon vezels.

9. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @GroeneBomen @sarah28 zo zielig als ze niet kunnen poepen.

Hier vannacht ook een gebroken nachtje. Dochter 2:45 en 06:15 wakker voor een voeding. Prima. Maar onze zoon dacht 02:30 dat de dag al was begonnen. Had mijn man hem bij ons in bed gelegd. 3x raden wie er slecht heeft geslapen daardoor :confused: doe je 3,5 jaar je best om je kind niet snachts in je bed te hebben, gaat de man het ff verpesten.

vanochtend ook de vpk van het cb geweest. Ze woog nu 5610, wat betekent dat ze in 4 weken 220 gram is gegroeid.
    De vpk maakt zich nog steeds geen zorgen, zei nog ff dat ik hapjes moest geven. Ene oor in... andere oor uit :D
    En ik heb haar om een verwijzing gevraagd voor de lactatiekundige.
    Gelijk geregeld en daar kan ik zaterdag al terecht. Ben benieuwd of zij ons nog ergens in kan helpen.
    V. Was namelijk wel weer gezakt in de curve.

10. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.283
    2.625
    113
    Vrouw
    Gisteren op het kdv ging het zo super goed en vandaag weer bij mn moeder een drama. Alleen maar huilen huilen huilen en hij huilt echt nóóit!! Vind ik dan zo kl*te om te horen.. En foto's van hem met rode ogen en wallen. Terwijl het dus altijd overal goed gaat behalve bij haar omdat ze gewoon maling heeft aan alles . Mijn man kwam hem brengen toen heeft hij hem daar in het campingbedje gelegd maar toen hij weg was Heeft ze hem eruit gehaald om te gaan wandelen... WHYYYYY. Waarom zou je dat doen?!?! Ze wilt zo graag met hem wandelen en naar buiten en met hem showen maar come on:(

@LJJ hoop dat ze zaterdag wat voor je kan betekenen.

Jeetje @sarah28 ook niet leuk :( alleen maar krijsen. Zo zielig.

@GroeneBomen wat goeddddd:D

11. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    ohhhh hier zou ik ook zo boos om kunnen worden :confused: inderdaaad WHY doe je zoiets.. het lijkt me leuker showen als hij wakker is en vooral lekker geslapen heeft. N krijgt anders echt een humeurtje.. arm kind:oops:

12. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.283
    2.625
    113
    Vrouw
    Ja hier dus ook echt humeurig. En hij is altijd vrolijk omdat we hem altijd na 1.5 uur wakker op bed leggen.. altijd. Ook als hij 'niet moe' is. want uiteindelijk is hij wel moe. En maar zeggen dat hij zoveel huilt.. Ja hoe zou dat komen..

13. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    N is sinds vandaag wat snotterig, af en toe een hoestje maar gelukkig geen koorts. Maak al geregeld zn neusje schoon met zo’n peertje.

Het laatste flesje geven als wij naar bed gaan doet N goed, slaapt hierdoor ook weer langer.
    Ook een afspraak gemaakt bij het cb om hem even te laten wegen, ik merk sinds hij volledige fv krijgt dat hij goed aankomt, ben erg benieuwd naar zn gewicht nu. :D

14. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Jaa gek he o_O frustrerende situatie! Probeert ze het dan ook goed te praten als je haar hierop aanspreekt?

15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    @Seffie ik zou haar vannacht uit bed trekken, in een kruiwagen zetten en dan her en der even aanbellen om haar ook te showen. Kijken of ze het zelf ook kan waarderen

Seffie vindt dit leuk.
  16. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.283
    2.625
    113
    Vrouw
    Hahahaha sorry ik moest keihard lachen. Bedankt. Ben weer vrolijk

GroeneBomen vindt dit leuk.
  17. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.283
    2.625
    113
    Vrouw
    Ja altijd. "Ah zo zijn jullie ook groot geworden". Ja maar wij voelen ons ook niet altijd goed.. heb een mini trauma aan vroeger omdat we zo moesten zijn. En mijn broer heeft een gedragsprobleem die gek genoeg over was toen hij op zichzelf ging. Geen medicatie meer nodig ook. Gek he? En ik zeg heel vaak: ja ma maar we leven niet meer in 1990. 30 jaar geleden was alles anders en we weten nu veel meer dus doe nou maar gewoon wat WIJ willen en niet zo eigenwijs datgene niet doen omdat ze dat vroeger ook niet deden.. (zoals inbakeren, geen water/siroop (wtf) geven, geen appelsap (ook wtf.. ). Dat wilde ze hem allemaal geven. Hoop zo dat ze dat niet gedaan heeft. Maar het maakt me echt gek. Zeker dat gehuil als hij nooit huilt. Pfff ben echt een beetje gestresst. (Oké na de opmerking van @GroeneBomen wat minder :p )

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @Seffie en iemand anders dan je moeder is geen optie? Zoals ik hier lees ben je er namelijk niet heel blij mee en gerust op dat zij oppast...

@sarah28 hier hebben we ook een poosje forlax gebruikt. Heb nog wat staan, weet niet waar je woont, maar je mag het zo overnemen tot dat ze 6 maanden is... wij gebruiken het niet meer namelijk.

19. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @Seffie ik zou overwegen om mijn kind daar niet meer te brengen :eek: dit is toch idioot. Ze horen toch het beste voor je kind te willen... en niet dit egoïstische gedoe. Bah!

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat een nacht :cry:

Deel Deze Pagina