J slaapt snachts wel heel goed. 19.30 ongeveer laatste flesje en dan om 6.00 weer. Vannacht was het 4.00 maar hij had zijn flesje gisterenavond niet leeg ( viel in slaap tijdens het drinken ) Nu heeft hij zo'n 1.5u geslapen dus dat is weer fijn Vanmorgen eens pap geprobeerd en dat gaat dus goed
Ik wil binnekort beginnen met een eerste hapje. Maar wat is nou verstandig om mee te beginnen? Ik lees dat veel eerst groente doen omdat ze anders zoet gewend zijn. Maar Z krijgt vanaf de geboorte medicijnen met surcrose.. Dus zoet is ze volgens mij wel gewend Iemand tips?
@LJJ terecht hoor! Wat ellendig Is voor t vertrouwen niet fijn ik heb dat meegemaakt met poepluiers die niet verschoond werden en zoon de bips helemaal open had liggen (en hij was niet gevoelig voor luier uitslag) ik verschoonde hem dan om 17:00. En dat niet 1 keer helaas.... was t daarna goed nadat ik ze erop had aangesproken. Blijkbaar zijn zelfs de meest logische handelingen niet heel logisch pff @Isabella2020 hoera! @Haver11 kan je man niet bij bv zn ouders werken? Lijkt mij heel pittig zo, 3 kids in redelijk rust modus houden omdat meneer moet werken. Ben wat dat betreft ergens wel blij dat hier man gewoon buitenshuis moet werken, omdat thuiswerken onmogelijk is daarbij. Ik hoef daar geen rekening mee te houden. @sarah28 als ik spiraal ga doen, doe ik dat ook in t ziekenhuis. Wil wel gelijk echo. Maar goed, ik wacht nog even haha Hier 00:00, 5:00 dus een redelijke nacht. Wel van 5-7:30 stuiterende baby haha, dat was minder. 5 uur is voor mij nog nacht hoor! Zoon 1 gilde om 6 uur al papaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dus helaas hadden we beide een kind. Al zou de wekker van man om 6:30 gaan dus ik had mazzel, hij bracht oudste eten en drinken boven (was te moe) en baby mee naar beneden dus kon nog 45 minuten slapen
Doperwten zijn vrij zoet of gewoon old school worteltjes. Ik gaf nr1 als eerste wortels, hij kreeg lactulose dus was ook zoet gewend haha. Was gelijk succes. Tip bij wortelvlekken: na t wassen nat in de zon hangen, zon breekt t enzym af. Werkt ook bij tomatensaus (leuk zoon die mond aan zn mouw afveegt zucht)
Hij moest in de ochtend werken toen ik ook werken was. Hij werd opgebeld dat hij nog iets moest doen. Lekker handig Nu is hij boven aan het videobellen met een aantal leerlingen. Nu liggen J en peuter op bed dus ik ook even rust
Is achterhaald hoor. Bij zoontje begonnen met fruit van 4 tot 5 mnd en met 5 mnd pas met groenten. Hij eet beiden nog steeds prima. Ik vond t persoonlijk teveel verandering van zoete melk uit een fles of borst naar eten van n lepel met totaal andere smaken. Dus wilde liever iets zoeters geven zolang hij niet aan die techniek gewend was. Gelukkig had ik n makkelijke eter. Met d. Dus weer even gestopt maar wat ze kreeg at ze met smaak.
@GroeneBomen oh kapotte billen. Die zijn bij m’n zoon ook geen uitzondering. Maar ik heb dus twee kinderen die alleen zwitsal billendoekjes kunnen verdragen. Die vind ik zelf ook het fijnst en lekkerst ruiken. Maar al die water doekjes, etos, Kruidvat, Pampers etc krijgen ze een soort blaren van ook. En rood. Op het kdv gebruiken ze pampers doekjes. Echt na die ene dag is het altijd rode billen.
@LJJ das inderdaad niet netjes zeg wij hebben op ons kdv schriftjes waarin we alles schrijven. Ik snap heel goed dat je je zo voelt @GroeneBomen elke keer poep is niet oké moet wel zeggen dat er bij ons ook wel eens INEENS poept 1 minuut voordat moeder hem/haar komt halen. Hier gaat het super goed op het kdv. Ik werk in een andere gang dus zie S niet maar gisteren kwam de leidster met hem langs mijn groep zodat ik hem een kusje kon geven. Te schattig hij lacht ook alleen maar de hele dag. Nooit huilen. Snachts gaat het ook goed. Af en toe even miepen voor zijn Speen maar hij zit ook in een sprong waar ik tot nu toe niks van merkt dus misschien is dat het wel haha.
Makkelijk kind zo :D Verschil tussen verse poep vs het zit er al +1 uur en moet t van de kont haast afkrabben en de vooraf perfecte zachte billetjes zonder rood plekje ineens wonden hebben is wel duidelijk brrrr vooral omdat geen van de dames zich konden herinneren hem te hebben meegepakt bij de check rondes. De eerste keer niets gezegd, had zoiets: kan gebeuren, heb een erg rustig kind. Maar gebeurde keren erop weer. Is goedgekomen gelukkig maar leuk is anders. Hier nu ook af en toe even oppas omdat ik met de oudste op pad moet. Vandaag moest ik naar t paard en ging weg toen baby sliep. Kwam terug en hoorde een compleet overstuur kind :( en mijn moeder ook in de stress: hij lachte eerste en ineens gillen! Mijn arme mama deed zo haar best, zweet was al uitgebroken. Baby was zo getroost met de borst maar mijn arme mama had langer nodig om bij te komen haha
@Seffie wij hebben ook een schriftje idd. Zij hebben het daar wel in geschreven. Maar ik vind dat je zoiets hoort te zeggen in de overdracht. Ik kom Namelijk tussen 17:30 en 18:00 thuis met twee hongerige kindjes die moe zijn. Dus dan ga ik bij thuiskomst niet eerst de schriftjes uitgebreid bekijken. Wat fijn dat je zo dichtbij je kleintje werkt! Heerlijk om af en toe even te spieken.
Nou ik kon wel janken gisteren. Ik had gezegd haar rond 16 uur op te halen. Was er om 15:45 en haalde eerst mn zoontje van bso boven. Liepen we daarna naar haar groep en ik hoorde haar al krijsen, ook mijn zoontje zei mama ik hoor haar heel hard huilen. Ze lag dus in bed, volgens hen pas 5 minuten maar ze deden allemaal ineens heel afwezig en kreeg vrijwel geen overdracht. Een haalde haar zonder te praten uit bed (geen "kom lieverd, mama komt je halen" oid). Ik vroeg zelf heeft ze uberhaupt wel geslapen vandaag? Ja maar ze was na 30 min wakker, ja dat heb ik dus al 3x aangegeven dat ze dan niet uitgeslapen is. Als t niet lukt om in slaap te krijgen ok, maar haal haar niet meteen eruit. Ze heeft soms even nodig, ze gaat vanzelf weer jengelen en valt dan met speen meestal weer in slaap voor vaak een uur! Vind wel vervelend dat ze dat niet proberen. Flessen had ze ook maar 200cc op de hele dag. Nu was ze dus total loss, ze kon er net n lachje uitpersen naar mij maar viel in de auto in 1 min in slaap. Thuis in bed gelegd en even een uur laten slapen. Vervolgens de hele avond over haar toeren, van 18:30 tot 21:30 bezig geweest en in de nacht elk uur wakker. Pfff hoe moet dit goedkomen
Kan me voorstellen dat je wel kon janken. En herken het tweede gedeelte ook onwijs, weinig slapen en weinig drinken en dat er dan een soort van laconiek over gedaan wordt. Voor ons is dat best een big deal natuurlijk met je kleintje. W. doet het met de dag beter op de opvang. Slaapt langer en eet beter. Hopelijk gaat het bij jullie zich ook zo ontwikkelen en komt ze daardoor minder overstuur thuis... In ieder geval een dikke digitale knuffel!
@sarah28 oh wat sneu dat ze zó moe was. Ik begrijp je helemaal! Je krijgt ook gewoon het gevoel dat je kindje de aandacht niet krijgt die het nodig heeft. @Seffie hoe is dat bij jullie dan? Of hoe kijk jij tegen dit soort dingen aan? Voel jij dat ongemak ook wel eens? Of zien jullie(ik wil niet alles en iedereen over één kam scheren hoor) soms ook dingen gewoon niet. Zoals honger, vermoeidheid etc. Als je ziet dat een kindje moe is trek je die toch niet gelijk uit bed? En net zoals dat V. dan maar 200 ml melk krijgt terwijl ze niet een proberen of ze meer wil. Ik kan er dan niet bij dat de juffen zelf niet bedenken dat het wel heel weinig is. Kijk als een kindje om wat voor reden dan ook de flesjes niet leeg drinkt vind ik het een ander verhaal. Ben eens benieuwd hoe jij tegen dit soort dingen aan kijkt.
Ja dat inderdaad, dat t tijd nodig heeft begrijp ik maar zou wel graag t gevoel willen hebben dat ze er alles aan doen om t voor haar zo comfortabel mogelijk te maken. Dat hoop ik ook! T lastige is dat ze maar 1 dag in de week gaat. Mn man is er eigenlijk al helemaal klaar mee maarja wat is t alternatief? Ik heb net een half jaar thuis gezeten, kan niet steeds vrij nemen. Dat is wel goed om te horen over w! En thanks voor je knuffel, lief
@LJJ ze had nog n foto gemaakt van toen ze wakker werd en daar zie ik dus een doodmoe kind gewoon, niet t stralende meisje dat ik ken als ze goed uitgerust heeft. Ik denk dat ik t nog maar n keer moet bespreken. Ja ik moest ook meteen aan jouw verhaal denken. Ben ook benieuwd naar @Seffie, miss hebben wij net pech! Waar werk jij @Seffie hihihi. Zeker met jouw aanpak van t droomritme met 1.5uur wakker enzo denk ik dat t bij jou heel goed zou gaan
Ah wat leuk @Seffie dat ze langs komt met hem ! Oh wat verschrikkelijk zeg.. is er niks anders in de buurt? Nu ga je haar elke keer met tegenzin brengen Kan ook zijn dat ze haar flesjes niet leeg dronk omdat ze er te moe voor was misschien?
Dat gevoel van 'minder oog voor je kind hebben' heeft ons destijds laten besluiten de kindjes bij een gastouder onder te brengen. Zij was echt een verlengstuk van onze opvoeding. Hele fijn tijd bij gehad. Waren ook altijd andere kinderen om mee te spelen. Hier viert J zn 5 maanden oud zijn, met van buik naar rug rollen!