Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @LJJ fijn dat het goed gegaan is! En dat het vertrouwen er nog niet helemaal is is begrijpelijk. Hopelijk blijven ze dit nu zo doen.

@GroeneBomen herkenbaar hoor! Hier ook 2 makkelijke meiden, qua slapen en voeden. Die moest ik ook echt wakker maken. Dat maakte het zoveel makkelijker allemaal.

J had vanavond ergens pijn.. we wisten niet meer wat te doen en hebben toen een PCM gegeven.. na een half uur viel hij op mijn buik in slaap. Ennnn nu ik dit type word hij alweer wakker :cry::cry::cry:

2. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Och, arme J... Hoe is de nacht verlopen? Heeft hij nog wat geslapen?

Hier was het vannacht 4:05u toen meneer het op een schreeuwen zette. Ik weet af en toe echt even niet zo goed waar dit vandaan komt. Hij krijgt overdag 5 flessen van in totaal 1000cc. De laatste fles krijgt hij om 21:30/21:45 (210cc) en daarna gaat hij direct slapen.

Vrijdagnacht en zaterdagnacht sliep hij "gewoon" tot 7:00/7:30. Zondag, maandag en dinsdagnacht is het weer drama met 5:10/4:55/4:05. Heeft hij last van slaapregressie? Krijgt hij overdag te weinig eten, waardoor hij 's nachts echt honger heeft? En waarom zou dat dan op vrijdag en zaterdagnacht niet zo zijn en de andere nachten wel? Pffff :$:confused:

3. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @Dame09 Ik ben dus zo ook elke keer aan het denken.. waarom gaat het soms een week heel erg goed.. en dan weet niet. Ik snap er ook niks van.

Hij heeft om 1.00 nog een fles gehad van 150, niet helemaal op.. En toen om 6.15 weer.. nu heeft hij weer een uur geslapen en word alweer wakker.. dat is normaal ook niet. Vandaag krijgt hij ook nog eens 2 prikjes, bah.. :(

4. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Sterkte dan vandaag... Kan me voorstellen dat je er even niet op zit te wachten..

Haver11 vindt dit leuk.
  5. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @RM1996 ik geef nog steeds volledig bv.
    De lactatiekundige vond gezien het monanatomieprobleem dat ze heeft, dat ze er nog goed genoeg op groeit. Ik hoef dus ook niet bij te voeden, niet met bv maar ook geen kv.
    Ik wil ook graag volledig bv blijven geven.
    Bij m’n zoontje door slecht advies van het cb kv bij gaan geven. Gelukkig weet ik nu wel beter :)

Ik heb voor V een dun slaapzakje met een dekentje en lakentje. Soms woelt ze zich eronder vandaan, maar dan heeft ze het iig niet koud.
    De bewegingen die jij omschrijft vind ik wel
    op hongersignalen kijken hoor? Woelen met hoofdje, handjes naar gezicht brengen..

@GroeneBomen onze oudste liet zich ook beter horen dan deze dame.
    Maar jullie luchtalarm is wel extreem Hah :roflmao:. Er is iig geen twijfel over of dat het honger is of niet.

6. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik denk dat t erbij hoort dames, t zijn babietjes met allerlei gevoelens, fases etc. Van mijn zoontje weet ik niet alles meer maar wel dat er geen pijl op te trekken was, dan weer n paar dagen zo, dan weer totaal anders. Dan weer goed slapwn en dan weer slecht. Hier net ook 3 avonden krijsen gehad dat je denkt wat wil je in godsnaam! En daarna 3 avonden niks aan de hand. Als je geluk hebt, heb je n baby die goed doorslaapt en dat blijft doen maar vaker nog is dat niet zo. T eerste jaar is soms echt overleven en continu aanpassen. Vind ik ook heel irtitant af en toe hoor! Maar ik probeer bijv voor de nachten er vanuit te gaan dat t niks wordt, kan t altijd meevallen :D dus altijd op tijd erin (liefst voor 21 uur), savonds bankhangen komt wel weer.

Gisteravond lag ik dus op tijd erin en om 22:15 werd mevrouw wakker van n paar flinke scheten. Ze probeerde heel goed om door te slapen maar lukte niet. Dus aangelegd en na 1 borst lag ze er om 22:30 weer in. Ik dacht zal ze snel wel weer komen maar t werd 4 uur. Daarna 7 uur. Voor ons prima nacht.

@Haver11 aah succes vandaag met de prikjes!

LJJ vindt dit leuk.
  7. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @RM1996 ik had afgelopen nachten een extra dekentje (andere vond ik dun) en slaapzak. Nachten zijn best fris en ik vond haar soms beetje koud aanvoelen. Dus miss toch beetje koud?

@LJJ wat fijn dat er verbetering inzit zeg! Ik hoop sat t bij ons ook beter gaat straks!

RM1996 en LJJ vinden dit leuk.
  8. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb die onzekerheid en twijfel dus trouwens altijd met haar darmen. Kwamen ze maar met n gebruiksaanwijzing op de wereld he :D

LJJ vindt dit leuk.
  9. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Als ik jullie nachten lees, mogen wij echt in onze handen knijpen. Vannacht 1x eruit voor een speen, verder slaapt hij de klok rond.

Qua voeding krijgt J.:
    08 uur - fles 210 met rijstebloem
    10 uur - fruithapje
    12 uur - fles 180 met JHBP
    16 uur - fles 180 met JHBP
    18 uur - groentehapje
    20 uur - fles 180 met rijstebloem

Haver11 vindt dit leuk.
  10. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Mooi schema @Isabella2020 !

Wil J nu weer in bed leggen maar hij ligt dan zo te woelen, alsof hij kramp heeft. Eerst helemaal in elkaar en dan strekt hij zich helemaal uit.. En dan huilen.. zodra hij recht op bij mij zit is het goed..

11. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    5 min later nog eens geprobeerd toen viel hij wel meteen in slaap, en hij slaapt nu nog.. nu moet ik hem zo wakker maken voor het CB :cry: Hopelijk word hij zo uit zichzelf wakker.

@Isabella2020 Hoeveel geef jij fruithapje en groentenhapje? Ik vind het lastig ook wanneer ik het moet geven.. welke tijd zeg maar. wil het volgende week nog eens proberen.

12. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn dat het goed gaat! Mis dat soms echt nog wel!
    Jaa niet veel later na de post werd hij wakker voor de fles en sliep hij tot 9. Maar hij woelt met zn benen n uurtje nadat hij slaapt dus anderhalfuur na de fles denk ook dat hij het dan fris heeft. Want als hij in ons bed slaapt met deken slaapt hij prima. Achja vanavond eens met lakentje weer proberen

13. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    @Haver11, zojuist was het 3/4 middelgrote peer. Ik weeg het niet af ofzo, doe het op gevoel.

Haver11 vindt dit leuk.
  14. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Snap dat je het mist.
    Wat was de reden dat je gestopt bent? Misschien heb je dat al geschreven hier, maar soms kan ik het allemaal niet goed bijhouden:o:

En wat heeft hij aan?
    Misschien met een pyjamaatje of kleertjes en sokjes er in leggen? Of mouwtjes aan de slaapzak. En ander een winterslaapzakje zonder mouwen?

15. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Productie liep sinds het werken drastisch terug. Ondanks het kunnen kolven op werk was het soms niet haalbaar door drukte op de afdeling om echt iedere 4u te kolven. Live drinken was al langer geen doen meer ivm ongeduldige mannetje én tepelhoedje was er meer strijd dan wat anders..

Hij slaapt in een rompertje korte mouwen in de hema slaapzak non-padded met de mouwtjes eraan. En dan vanavond met lakentje, afgelopen tijd had hij dat niet dus alleen in t slaapzakje

16. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Het zou best kunnen dat hij het dan wat fris heeft. Die slaapzak is maar 0.8 TOG. en een rompertje met korte mouwen geeft ook niet heel veel warmte af.

W. lag afgelopen nacht in z'n kleren (rompertje zonder mouwen, shirtje lange mouwen, tuinbroekje) met een slaapzak van 1.0 TOG, een lakentje en een dun dekentje erover. En dan was hij echt niet bijzonder warm toen ik hem uit bed haalde vanochtend. De slaapkamer is ongeveer 18 graden de afgelopen dagen..

17. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Oh dan snap ik wel dat hij het koud heeft.
    V. slaapt in haar pakje in een dunne slaapzak zonder mouwen (van hema ook) met nog een dekente en lakentje tot halverwege.
    Toen het zo warm was en op haar kamertje 25 graden lag ze in haar rompertje in een dunne slaapzak, soms met en soms zonder mouwen er aan.
    Had ik hier laatst geen afbeelding gedeeld waar kamertemperaturen op staan en wat qua laagjes kleding wordt aangeraden in de nacht?

Jammer dat je bv zo terugliep. Heeft ie achteraf geen tongriemproblemen gehad? Zo klinkt het namelijk wel. Bij mn zoontje was dit namelijk precies zo.
    Ik kolf nu trouwens elke 2,5-3 uur ander krijg ik het niet bij elkaar gekolfd.
    Nu vaak precies, soms iets meer, soms ietsje minder. Maar toch nog een 2 liter in de vriezer ook:D

18. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Kamertje is hier rond de 19/20 graden. Als ik tussendoor boven ben check ik wel in zn nekje en dan voelt hij soms warm aan met wat hij aanheeft. Maar zal vanavond wat warmers aandoen onder de slaapzak en dan met lakentje en evt deken:)

Dame09 vindt dit leuk.
  19. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Zou zomaar kunnen dat je die gedeeld hebt! Kan het me niet meer herinneren :oops: zoals boven geschreven voelt hij met weinig aan wel warm maar gaan het eens proberen!
    Geen idee of hij dit had, eigelijk niet achteraan gegaan maar op een gegeven moment alles gekolfd en daaruit bleek als hij dan een flinke fles had dat hij het maar 2uurtjes trok ipv fv. En met onregelmatige diensten leed mijn productie er echt onder.
    Ohhh netjes!! :thumup:

LJJ vindt dit leuk.
  20. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oh hier een winterslaapzak met romper lange mouw, en 22 graden op zijn kamer.

Deel Deze Pagina