W. was vandaag wat eerder wakker van z'n laatste slaapje, dus ik heb hem net wat broccoli gegeven (1 ijsblokje). Ging er goed in Graag geef ik hem het structureel, maar ik bied het hem gewoon aan als hij wel "vroeg/eerder" wakker is.
Het schema van vandaag, voor het eerst best perfect allemaal qua dutjes. Zal morgen wel weer anders zijn 07:00 fles (140ml) Klein dutje 10:00 uur fruit ( 1peer+liga erdoorheen) 11:30 fles(120ml) 12:00 slapen tot 15:00 fles(140ml) 16:30 warm hapje (rijst/avocado 70gram) Klein dutje 19:00 fles (ik schat rond 100ml) 19:30 slapen tot ochtend Soms krijgt ze nog yoghurt tussen door, maar dat kwam vandaag niet uit.. Elke dag is weer anders
Zo doe ik het eigenlijk ook. J werd ook te vroeg wakker vanavond. Toen huilen.. heb ik wat bloemkool fijn geprakt en gegeven ( vind ie niet lekker ) maar mooi de fles uit kunnen stellen tot 20.30
@nadine001 jeetje wat wordt er al veel gegeten bij jou! ik heb vanavond ook bloemkool geprobeerd. In het begin deed ze gretig haar mondje open, maar met elke hap werd ze minder enthousiast. Totdat ze zat te griezelen. Nog een paar hapjes fruit gegeven omdat ik merkte dat ze wel graag wilde happen. Ik geef haar soms ook zo’n maispuff. Die vind ze echt heerlijk! En ze kan hem heel goed zelf oppeuzelen.
Pfff wat een klote avond ik haalde N uit bed rond 18u na zn dutje en tijdens het traplopen schieten we 5 treden omlaag. Geeeen idee hoe, maar schrok me dood. N “viel” tegen me aan maar heeft muur niet geraakt hield hem de gehele tijd vast. Zijn ons beide dood geschrokken N heeft flink gehuild en hebben ‘m direct gecontroleerd, begon gelukkig direct te kletsen en te kraaien. Uit zekerheid HAP gebeld en kregen wekadvies ook omdat hij de nachten door slaapt. Zelf buiten de schrik een pijnlijke blauwe dikke teen waar ik amper op kan lopen maar dat vind ik half zo erg. Ben allang blij dat N niks heeft.
De bloemkool zorgt hier geloof ik voor krampen en veel scheetjes. Hij had er gisterenavond zo'n last van! Echt heel zielig.
Volgens mij 'hoort' die reactie bij alle koolsoorten. Ik heb daarom ook nog geen kool gegeven, er zijn nog tal van andere groentes die hij wel zonder heftige reactie kan eten.
Soort babychips, vind d. Ook heerlijk. Alleen zit wel alles onder t gele spul, bij jou niet @LJJ ? Jee wat eng @RM1996 hopelijk is de nacht goed gegaan! En hoe is t met de spruw? @Haver11 ja ik durf die kolen ook nog niet. Vamnacht had ze ook krampjes en scheten, 2 uur bezig geweest. Enige wat ik anders had gedaan was banaan ipv peer. Zou dat t zijn?
@Isabella2020 het ligt bij de babyboeding vaak onderin het schap. Een soort grote kaasflip of pindaflip. Zit verder geen geur en amper smaak aan, maar ze vind het helemaal geweldig. @sarah28 Ja het zit naast in haar mond ook in dr neus haren en handen, soms wat op dr broek. Maar de oudste was een grotere smeerpoets. Qua fijne motoriek is ze ook best wel pienter vind ik. @RM1996 jeetje wat een schrik! Hoe is het nu met jullie?
Oh wat vreselijk schrikken! Ik weet precies hoe je je voelt, toen C 8 weken was zijn we van de trap gevallen. Eerst naar HAP en daarna door naar het ziekenhuis voor de zekerheid. Gelukkig had zij niks, maar ik was helemaal blauw/paars. Twee weken later ern traploper laten leggen. Gelukkig heeft je kindje niks!
De nacht is gelukkig goed gegaan, N 3x gewekt dit ging goed werd goed wakker en viel uiteindelijk ook na 10 min weer in slaap. Huilt niet en is zichzelf. Drinken gaat goed en het gemaai is hetzelfde gebleven. Gelukkig maar! Mijn teen is nogsteeds paars, paarser dan gisteravond en kan er nogsteeds niks mee dus daar bel ik straks de HA voor om even een foto te laten maken, moesten morgen toch op controle ivm het plekje op N zn arm. de spruw is ook goed aan het afnemen met de nystatine
Ohhh jeetje! We hebben van die halve (lelijke) maantjes op de trap maar ik kan me ook echt niet herinneren hoe dit heeft kunnen gebeuren. N begon hierna ook ontzettend hard te huilen dit brak extra mijn hart en voelde me onwijs schuldig terwijl ik er niks aan kon doen
Ja omdat ze zo weinig wilt drinken, bied ik meer eten aan. En dat gaat wel goed! Niet alles hoor. Had laatst broccoli met aardappel gemaakt. Maar daar ging der mond niet meer voor open na 3 happen. Potje kant en klaar gepakt, en toen ging der mond wijd open. Die maispuffs geef ik ook soms! Alleen zit alles daarna onder de oranje poeder
Hi dames, Ik probeer weer aan te haken nu, heb 20 pagina’s lezen overgeslagen. Sorry daarvoor. I heeft geen epilepsie meer. De medicatie heeft uiteindelijk gewerkt. Helaas omdat ze zo lang als een zombie lag heeft ze nu een ontwikkelingsachterstand. Ze is 6 maanden maar motorisch 4 maanden. Communicatief loopt ze wel op schema. We hebben de fysio elke week over de vloer gehad afgelopen 4 weken. Dat is fijn. Ze kan haar hoofd niet zelf omhoog houden, ze probeert wel te kruipen maar met het hoofd liggend op de vloer/box. vwb eetschema’s lopen we achter. Ze krijgt eigenlijk nogsteeds alleen melk. 5x per dag. Af en toe proberen er sporadisch een fruit of groente hapje 1x per dag te doen. gisterne gaf ik 3/4 potje en voor het eerst pindakaas. Arme meid heeft de hele avond lopen kotsen . Nu weet ik niet of het door het hapje kwam of door de pinda. al jullie kindjes kunnen zitten en kruipen? ze krijgt trouwens onderhoudsmedicatie tegen de epilepsie. In theorie zou het weer kunnen opspelen maar de arts denkt van niet. Daar hopen we maar op.