Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wacht iedereen de 6 weken af voordat ze weer intiem worden met hun man/partner?

waarom is dat advies ook alweer? Is het omdat dan pas alles genezen is en eerder nog niet?

2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dames die voor de bevalling bekkenklachten hadden. Hebben jullie nu ook nog last van jullie rug bij iets meer inspanning? Bijv lang wandelen, veel bukken overdag om Bijv vaatwasser in en uit te ruimen en na veel staan bij het wisselen van luiers en je baby dragen al wandelend?

3. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.285
    2.625
    113
    Vrouw
    Jazeker. Helaas wel. Ik dacht in de kraamweek dat ik er vanaf was maar dat bleek door adrenaline te komen. 4 dagen na de bevalling begon de ellende weer. Wel veel minder, en vooral anders, dan eerst. Nu vooral pijn stuitje en schaambot aan de voorkant. En tijdens de zwangerschap had ik echt overal last en kon ik mezelf niet eens aankleden. Dus het is wel verbeterd. :)

iez vindt dit leuk.
  4. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @iez Misschien heb je het inmiddels al gegoogled. En dat zou ik anders ook even doen om het even te zien.
    Maar therapeutisch voeden is dat je je kindje wat meer rechtop zit ipv liggend. Daarnaast hou je de fles niet helemaal ondersteboven zoals je ‘normaal’ wel zou doen, maar iets meer horizontaal. Zo ‘giet’ je de melk niet naar binnen, maar je kindje moet meer moeite doen om melk binnen te krijgen. De melk stroomt minder snel naar binnen en dit zou krampjes tegen kunnen gaan of minder erg maken. Je doet alleen wel wat langer over een voeding. Advies is dat je 20-25 min over een voeding doet.

6 weken is volgens mij idd ivm infectiegevaar. Je mag ook niet zwemmen enzo.
    Moet er eerlijk gezegd ook helemaal niet aan denken nog. Haha.

LaQueen en iez vinden dit leuk.
  5. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik zou ook zeker een osteopaat of manueel therapeut proberen!
    Soms is het daar mee op te lossen. En dan heb je misschien geen middeltjes nodig van de ha.
    Hier een zoontje die destijds slecht of niet sliep overdag. Gelukkig geen huilbaby..
    Na een paar bezoekjes aan de manueel therapeut sliep hij als een roosje.
    Bleek toch een blokkade in de nek te hebben en ook een beetje aan een heup.

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik had het nog niet gegoogled dus Thx voor de toelichting.

Ik voed al zittend, alleen de fles horizontaal vasthouden nog niet. Dus dat ga ik proberen.

ahhh infectiegevaar...
    Nou we hebben sinds ik een positieve test in handen hadden niets meer ondernomen, dus ik kan die extra 2 weken die ik nog te gaan heb gerust wachten :)

nadine001 en LJJ vinden dit leuk.
  7. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Even een vraagje van mijn kant.
    Ik weet even niet meer hoe het bij mijn zoontje was.

1,5 week geleden(op vrijdagavond) is het navelstompje van dochter er af gevallen.
    Een aantal dagen mooi droog geweest, maar sinds een aantal dagen zit en steeds onderaan een randje opgedroogd bloed.
    Ze ‘stempeld’ de hele dag door rode bloedvlekjes aan de binnenkant van de romper. Soms valt het korstje er af, bloed het weer een beetje en zit er weer opnieuw een korstje en vlekjes in de romper.
    Nu weet ik dus niet meer of dit normaal is.
    Een van jullie een idee?

8. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ja alleen wel opletten dat er altijd melk in de speen zit. Anders krijg je weer luchtbellen in de buik en dus krampjes.:o:

oh wow, dat is erg lang idd! Maar dan is twee weken ook geen ramp idd. Haha.

iez vindt dit leuk.
  9. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Mijn kraamhulp zei van wel! Dat het eigelijk is als een wondje dat het even tijd nodig heeft, zolang het maar niet begint te pussen/irriteren

iez vindt dit leuk.
  10. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Toen straks heeft mn vriend voor het eerst wat afgekolfde melk in het flesje gegeven (50ml) wat was hij trots! :D
    Zojuist maar weer even een flesje “gevuld” (90ml!) :eek:

net ook vriendinnen over de vloer gehad, allemaal diep in tranen zo verliefd zijn ze op N. Daar groeide mijn vriend en ik enorm van :p

iez, LaQueen en LJJ vinden dit leuk.
  11. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Leuk hè als papa dan ook kan voeden. Mijn man was toen ook zo trots.
    Je bent wel snel met een flesje trouwens! Advies is eigenlijk pas na 4-6 weken dit te doen ivm tepel/speen verwarring en ook kolven pas na een week of 4-6 ivm je productie. (Even uitzonderingen daargelaten zoals een aantal dames hier die noodgedwongen moet kolven en een flesje moeten geven).
    Kan best dat jou kleintje er geen last van heeft, maar je slaat jezelf voor je kop als je kleintje straks niet meer aan de borst wil.
    Ben je ook bekend met de berekening voor hoeveelheid borstvoeding in een flesje?
    Wellicht ben je al bekend met alles hoor... Het is goed bedoeld! :rolleyes:;)

Ja heerlijk om je zo trots te voelen hè!

iez vindt dit leuk.
  12. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Mannn ik loop weer achter! Ga morgen, hopelijk, even teruglezen :D

@LaQueen Oooh dan valt het hier nog wel mee! Bij m'n oudste gebruikte ik ook forte. Uiteindelijk volledig overgestapt daarop, echt een ander kind kreeg ik. Ze sliep toen opeens ook door, was een stuk vrolijker en gewoon een tevreden kindje :D We gebruiken nu Hypoallergene voeding, uit voorzorg omdat vriend zo ongeveer overal allergisch voor was als baby zijnde. Hier doet ze het prima op!

@GroeneBomen Moest erg lachen om je opmerking :roflmao: Dankjewel! Toch best fijn, geen polonaise meer aan m'n lijf :|

Hier heeft mevrouw lekker lopen clusteren. Heeft nu net maar 75 cc gedronken, maar ze is diep in slaap. Hopelijk voor een lekker lange ruk :thumup: Ik ga d'r in bedje leggen en dan zelf ook lekker slapen (vriend doet de eerste dienst, ook zo heerlijk :D:D:D)

RM1996, iez, LJJ en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Jaa hij vond het zo leuk! Voelde zich zo trots.
    Ik kreeg in de kraamweek juist het advies van de vk, kraamhulp en eigen huisarts om 1x per week/2weken te kolven en hem ook aan de fles te laten wennen, ik heb nu al behoorlijke productie en lek zo ontzettend veel maar moest wel opletten met overproductie. Tevens is er aan het einde vd maand carnaval en mocht hij dan naar opa en oma gaan dat we een flesje mee konden geven met bv en hij dit wel kan nemen
    Ben ook niet van plan om volledig fv te geven maar doe het op advies:oops:

Berekening geen idee? :oops:

14. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.285
    2.625
    113
    Vrouw
    Word ik net gebeld door de doktersassistente.. dat de huisarts ziek is en mijn afspraak morgen niet door kan gaan.. of ik met S. woensdag kan komen..

Ik heb haar duidelijk gemaakt dat het om een newborn gaat en ik dit wel belachelijk vind, zeker omdat er meerdere huisartsen in dat centrum zitten en ik vaker een andere heb gehad!!! Heb haar bedankt voor woensdag en verteld dat het door zelf dokteren en door tips online al zo goed als over is. Maar het is toch wat?! Donderdag gebeld voor een afspraak door pus aan zijn vingertje en pas 6 dagen later terecht kunnen.

Zo dat moest er even uit :oops:

iez en Isabella2020 vinden dit leuk.
  15. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Haha! Heel goed! Go girl! :thumup:

Seffie vindt dit leuk.
  16. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik ben vorige week bij de osteopaat geweest, woensdag weer. Maar hij zei al eerlijk dat hij dacht dat hij het niet op kon lossen. Hij heeft hem helemaal nagekeken maar er is niks wat vast zit of wat dan ook.

17. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik wel na een ks, maar heb ook nog licht bloedverlies af e n toe.

iez vindt dit leuk.
  18. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    De vorige keren heb ik geloof ik niet gewacht tot 6 weken.
    Zodra het vloeien echt helemaal over was geloof ik.

iez vindt dit leuk.
  19. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Misschien regeldagen? Of ophogen idd, als hij niet hoeft laat hij t vast wel staan. Elke baby is anders en heeft andere drinkbehoeften.
    Ik weeg trouwens vaak op de keukenweegschaal (tot 5 kilo) :D

iez en Isabella2020 vinden dit leuk.
  20. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Kijk eens op de website van la leche league. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles
    Er is ook een fb pagina, maar daar zit ook de bv maffia :roflmao:
    Hoewel ik destijds veel heb meegelezen en een hoop heb geleerd, zitten er ook typetjes die denken dat kv vergif is..
    Anyway. Er is een formule op basis van leeftijd, gewicht en aantal voedingen per 24 uur. Zo weet je ongeveer wat je aan bv in een fles kan doen.
    Dat zijn kleinere hoeveelheden dan van kv. Want over het algemeen geef je met kv minder vaak een grotere hoeveelheid.
    Er staan bij het bv abc veel meer handige dingen over kolven en melk bewaren etc.

Oh wat een gek advies. Nog nooit van gehoord.
    En als je idd al overproductie hebt zou ik idd oppassen.
    De eerste weken is je productie hormoongestuurd, dus over het algemeen al te veel. Na een week of 4-6 is dat meer afgestemd op de behoefte van je kindje, maar als jij te vaak te veel kolft naast je voedingen, kan het gebeuren dat je nog meer overproductie krijgt.
    Maar je geeft zelf al aan dat je dit goed in de gaten houd.
    En als je later deze maand melk nodig hebt voor een flesje zou ik ook wel wat verzamelen hoor! Slim!

iez en RM1996 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina