Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Wat komt dit binnen, zeg. Wat verschrikkelijk. Geen woorden voor. Heel veel sterkte voor jullie.
     
  2. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ik mag me inmiddels ook melden.

    Te licht dus nog in het zh, bijvoeding kolven etc. Maar ze doet het supergoed. Dus morgen lekker naar huis en dan normaal ritme aanhouden (en hopelijk kolf snel de deur uit....)
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik hoop ook dat je kolf snel wegkan :) fijn dat jullie morgen naar huis mogen
    Ik zit er nog steeds aan, hij valt bijna gelijk in slaap aan de borst (met tepelhoed), melk sijpelt gewoon in straal uit de mond. Blijft in zn energiebesparingsmodus terug vallen. Slaapt ook bijna van voeding tot voeding
     
  4. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier gaat het ook steeds beter.
    We mogen nu 4u tussen de voedingen laten. Hij drinkt inmiddels al 60cc.
    Komt ook weer bij en houd zichzelf goed op temperatuur.
    Hij lijkt nu alleen wat verkouden te worden :(
    Dochters en ik zijn ook flink verkouden, dus niet gek dat hij ook aan de beurt zou zijn. Ik hoopte dat hij geluk zou hebben, maar helaas.
     
  5. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hallo! Dit topic gaat een stuk minder hard dan het 'de eerste 100 dagen met je baby'. Ik schrijf graag mee!

    Ben 6 januari bevallen van mijn tweede dochter! Ze heet Elena, was 3860 gram en 52 cm. Ik geef volledig bv :)
     
    Saartje2, Minttu, iez en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
  7. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.096
    113
    Vrouw
    D
    M
    Leuk dat je hier komt meeschrijven @RachelleNM! Dat andere topic gaat idd véél te hard, maar dat komt omdat de dames met een baby van 100+ dagen ook blijven hangen en het daardoor volgens mij een hele grote groep is inmiddels en er een aantal dames héél veel schrijven op een dag.:roflmao:

    Hier gaat het ook heel goed, vandaag alweer dag 11! M. drinkt al sinds dag 8 ongeveer 90 + 3 schepjes, wat neerkomt op 100cc. Meestal gaat de fles schoon leeg, soms blijft er nog 10cc over. Wij voeden om de 3,5 a 4 uur nu, gelukkig lukt hem dit 's nachts nu ook eindelijk.:D In de nacht op verzoek, overdag probeer ik het een klein beetje te sturen, wat in de praktijk betekent dat ik soms een kwartier met de speen probeer te rekken tot die 3,5 uur er echt tussen zit en soms maak ik hem dan toch maar wakker, omdat we anders richting de nacht gaan kloten ben ik bang.

    Het voelt nu, na een paar dagen, al alsof het nooit anders is geweest. Bij L. moest ik toch echt wel nog wat meer wennen en de 2e gaat eigenlijk tot nu toe als vanzelf erbij. Maaar.... we hebben ook nog geen ochtendspits hoeven doen en vriend is nog thuis, ik denk dat dit het allemaal ook wel heel makkelijk maakt.:p
     
    iez en RachelleNM vinden dit leuk.
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het zo goed gaat @LaQueen!

    Ik merk dat ik enorm onzeker ben.. :(
    Snachts slaapt ik niet omdat ik lig te piekeren over wat er kan zijn met J.
    Waarschijnlijk zijn het gewoon darmkrampjes, maar zo rot om aan te zien.
    Die ervaring van onze dochter met koemelkallergie kan ik dus blijkbaar toch niet zo goed loslaten..
    Ik ben zo bang dat J dat ook heeft.
    Vraag me af of het 'normaal' is dat een baby van een paar dagen oud al darmkrampjes kan hebben.

    Maar goed. Overdag gaat het super goed, dan is hij echt heel tevreden, laat 3/4 uur tussen de voedingen. En tussendoor slaapt hij.
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Hier ook gewoon vroeg krampjes idd, helemaal na kunstvoeding. Ook al is t maar 10 cc per dag.

    Ik wist niet dat baby's ook zulke enorme stink winden kunnen laten, echt rotte eier lucht.


    Schrok wel, ineens grote rode vlekken op zijn gezicht en dacht ook gelijk terug aan zoon met zn kma
     
  10. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ons lieve mannetje is alweer 2 weken! Volop genieten. We bieden hem 100cc flesvoeding aan, drinkt hij niet altijd op, dan komt hij om de 3 uur. Gister al zn flessen leeg en hij kwam om de 4 uur.
    's Nachts laat hij er langer tussen zitten, zo'n 5-6 uur. Dat schema is heel goed te doen.

    Merk vooral dat de jongste, die nu de jongste niet meer is, moet wennen aan 'het-middelste-kind' zijn.
     
    Haver11 vindt dit leuk.
  11. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja je let echt op alles he.
    Ik hou ook echt zijn huidje in de gaten merk ik.. En bij elk plekje vraag ik aan de kraamzorg of dat van de hormonen is. :rolleyes:
    Welke voeding geef je?
     
  12. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Zo wennen he voor de broertjes en zusjes. Ik merk vooral aan de oudste dat ze het moeilijk vind dat ze minder aandacht krijgt.
    Ze is de hele week wel naar school geweest en zaterdag een kinderfeestje gehad. Maar vandaag is ze de hele dag thuis.
    Ze is wel echt super trots, en wil haar broertje continue vast houden, alleen is ze niet altijd even voorzichtig :p
    Dus dan gaat hij weer spugen als ze veel zit te bewegen ofzo.
     
  13. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij hebben de eerste paar dagen moeten bijvoeden. Omdat mijn vriend als baby-zijnde praktisch overal allergisch voor was en enorm exceem heeft gehad (uiteindelijk hebben ze voeding uit Amerika moeten laten overkomen toen, keiduur), hebben we op aanraden van de kraamzorg de Extra Care H.A. in huis gehaald, i.p.v. de 'normale' voeding. Dochter heeft tot nu toe geen reacties gegeven. Maar ben nu ook volledig over op bv. Productie is nu wel goed op gang :D

    Heb nog een tip: de app Baby+. Kun je precies invoeren hoe laat en hoeveel voeding je hebt gegeven en je krijgt een overzicht met de tijden. Daarvan maakt de app een enorm handig overzicht.

    @Haver11 Het gaat super, eigenlijk! Heel anders dan bij de eerste. Verbaas me er echt over hoe het allemaal gaat. Maar vriend moet de 27e weer gaan werken (ploegendienst) dus ik ben dan erg benieuwd hoe het dan gaat. Zal wel weer echt wennen zijn, zoals @LaQueen al beschreef. Ik zie er stiekem ook wel een beetje tegenop.

    Ohja.. ik pas de meeste kleding weer van vóór de zwangerschap (oké, broeken heb ik nog niet aangedurfd) :D:D:D
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Zijn huid begint nu ook al enorm op te vlammen bij warmte, in badje zit hij onder de vlekken nu grrr en de huid is zo droog ook.
    Ik geef reguliere AH kunstvoeding erbij (al heb ik vandaag overproductie dus vandaag volledig gekolfde melk)


    Man gaat morgen weer werken, gelukkig eerste week halve dagen en zoon zit op school. Mijn vader haalt hem op van school dus ik hoef niet in actie verder
     
  15. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    En de oudste heeft zij geen allergieën?
    Gelukkig heeft jullie meisje nog helemaal nergens last van! Hopelijk blijft dat zo :)
    Ik moet vrijdag onze dochter weer naar school brengen. Ben ook wel benieuwd hoe dat gaat :p
    Het ophalen hoeft alleen op dinsdag, de rest van de dagen haalt mijn moeder haar op en woensdag mijn vriend, dus dat scheelt weer.

    Qua kleding pas ik ook weer alles. Broeken ook nog niet aangehad haha, maar ik ben zowiezo niet zo ban de broeken.
    Mijn buik is ook weer zo goed als plat. Bizar hoe snel dat gaat.
     
  16. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
  17. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    M'n oudste heeft voor zover bekend geen allergieën, maar ze heeft ook een andere papa :p
    Ideaal dat je moeder en vriend haar kunnen ophalen! Hier moet ik dat dan zelf gaan doen o_O Over 2 maanden wordt de oudste 4 en start dus met school. Voor nu gaat ze alleen op dinsdagochtend en vrijdagmiddag naar het kdv.
    Fijn he, weer in je oude kleding! Ik vind het heerlijk :D
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik loop nog steeds in een nachthemd hihi, o nee gister even wat anders aangehad. Ik heb ook aardig mijn vorm weer terug. Buikje nog wel ronder maar baarmoeder zakt ook heeeeeeeeeeeeeel traag bij mij. Maar goed, zit nog geen 4 kilo verwijderd van begin gewicht dus ben zeer tevreden :D
     
    LaQueen en RachelleNM vinden dit leuk.
  19. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ik draag ook mn eigen kleding weer, zó fijn! Zelfs mn broeken, een klein buikje heb ik nog wel, maar ach.. volgens de kraamverzorgster was ik 6 weken lang kraamvrouw, wat betekende 'doe rustig aan', dus ik negeer dat buikje.

    Het is toch 9 maanden op, 9 maanden af..!?
     
    LaQueen en RachelleNM vinden dit leuk.
  20. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wat betreft werken; mijn man start komende week volledig. Dat betekent om 8.45 / 12.00 / 13.15 / 15.30 iedereen in het gelid om de oudste op school te brengen/halen. Dat vind ik echt een uitdaging en intensief zat!
     

Deel Deze Pagina