Hier ook een baby die 1 kilo in 2 weken gegroeid is. Haar laagste gewicht in de kraamweek was 2990 geloof ik. En 2 weken later weegt ze gewoon 4 kilo. Gisteren kwam de wijkverpleegkundige langs voor huisbezoek. Ze groeit als een malle. Volgende week vrijdag gaan wij voor t eerst naar CB.
Ik moet zo naar cb, gok dat hij 4,5 kg weegt. Mijn moeder zegt 4 dus ben benieuwd Had vannacht 1x130 en 1x170 cc gekolft, gaat nog steeds prima. We bieden hem 100 aan dus mooi 1 voeding over
Hier gisteravond 23:15 laatste voeding en daarna pas 05:15 Ze gaat dr broer achterna die ook gewoon goede nachten maakte na een paar weekjes. Gevolg was wel dat ik met twee volle sloopkogels in bed lag @LaQueen ik val na een paar minuutjes meestal weer in slaap. @nadine001 hier zal ze in de wieg naast mij blijven tot het niet meer past. Broer ging toen met 4/5 maanden naar z’n eigen kamertje in het ledikant. @RachelleNM mijn ervaring is dat het toch steeds wisselt met die nachten. Zelfs na een half jaar nog. Dan denk je dat ze doorslapen en vervolgens komen ze weer 2x per nacht. Bij onze zoon was het vaak een sprongetje of dan had hij vlak daarna een nieuwe vaardigheid zoals kruipen of zitten. Hoe zijn jullie partners onder de nieuwe situatie? Bij ons wrijft het af en toe echt. Mijn man vraag ik om snachts de luier te doen. En in het huishouden vraag ik wat meer van hem. Zoals stofzuigen en af en toe eens de vaatwasser. Verder doe ik een hoop zelf. Maar hij kan zo mopperen en flapt er dan zo’n rotopmerking uit. Ik snap dat hij ook moe is, maar ik geloof niet dat hij hoeft te klagen. Vanochtend ook, kleine kwam om 05:15 voor voeding dus maakte ik hem wakker voor het verschonen. Gelijk chagerijnig. ‘M’n wekker gaat over een uur, je hebt niet eens medelijden’. Ik: ‘ja die van je zoon, en dus die van mij, ook. Jij kan nog een uur je ogen dicht doen, ik zit te voeden..’ Hoezo vind ie nu dat ik medelijden moet hebben soms snap ik echt niet wat nu het probleem is.
@LJJ mijn man doet de meeste nachten met zoon. Ik was gister veel te laat op bed en nog beneden toen de voeding weer moest (00:30) zie een fris gewassen en ingeolied kindje met schone kleren aan want hij rook wat zurig zei mijn man en hij moest weer naar baby ruiken. Hij doet beide jongens tegelijk in bad (hij is mega handig, eerst beide jongens in bad, dan baby eruit en die mag in een dikke laag handdoeken in de wipstoel zitten en dan gaat mijn man in bad nog even spelen met de kleuter dus zijn ze alledrie heerlijk schoon), kookt alle maaltijden, ruimt de was in, maakt mijn kolfset schoon in de nacht, dweilt, stofzuigt, brengt in de ochtend kleuter naar school etc. En ja hij werkt ook voltijd. Ik vind het wel rot voor hem dat hij zoveel doet, probeer hem ook te ontlasten waardoor ik te laat op bed lig en niet meer kan lopen dus dat geeft bij ons wrijving. Ik wil hem helpen, maar hij zegt ook: je helpt mij door juist rust te pakken want nu heeft niemand hier iets aan. Man is vanaf zwangerschap nr1 al mijn mantelzorger geweest. Toen ging hij door hel na de geboorte van zoon. Hij had echt nergens plezier in omdat hij zowel moest wennen aan nieuwe rol als vader, slaap gebrek, mantelzorger zijn liep ook gewoon door. Hij was eigenlijk overspannen. Relatie was ook niet leuk toen. Heeft maanden geduurd voordat hij echt zei: ik geniet. Nu is hij het gewend en ging hij er al vanuit. Ok slaapgebrek sucks maar hij mag al voorslapen in de avond. Dat helpt wel wat. Dan rommel ik beneden nog wat aan en zet alles klaar voor hun in de ochtend
@LJJ Dat is wel rot van je man! Jij moet ook goed herstellen. De baby is meer bij jou, vergt een hoop energie. Medelijden is eigenlijk niet echt het goede woord. Dan moet ie wat eerder naar bed gaan
@LJJ herkenbaar hoor, ik doe ook t meeste. Hij moest ivm keizersnede meer in huis doen en na n week liep hij al te zeiken, ja dat doe ik normaal allemaal. Op gegeven moment wel zonder morren de zware dingen doen (hij eil ook niet dat ik n verzakking ofzo krijg), maar snachts die ik alles. Is op zich niet erg maar bij t errste piepje zegt ie al: wat wil ze? Of sssht. Ja vriend alsof ze dan stopt! Ze mag best wat piepen zeg ik, als ze krampjes heeft of wat dan ook. Hij kan daar niet tegen, en of de krampjes komen door wat ik gegeten heb, hoelamg gaat dat dan duren etc. Alles van ons zoontje is hij weer vergeten. Nee die eerste 3 mnd zijn gewoon bagger (natuurlijk ook heel mooi hoor maar vind t vooral heel intensief).
Hier is een ritme echt nog verschrikkelijk ver te zoeken. Überhaupt z'n flessen leeg drinken is al een unicum. En schreeuwen kan hij heel goed. Pffff... We bieden 90+3 aan en zelfs die gaan niet eens op. Daarna is het een hoop gekrijs en slapen zit er dan niet in ik word er af en toe zo verschrikkelijk moedeloos van... Dat geschreeuw gaat echt door merg en been. In de nacht mag ik echt blij zijn als er 3u tussen zit. Soms is het 2,5 soms 2u. Echt vermoeiend op deze manier. Geen idee hoe hem tevreden te krijgen...
Wa vreselijk vermoeiend he! Kun je m bij t huilen kalmeren met je pink? Hier nu ook aan t klooien met fles, de enige die ze krijgt op n dag. 30 ml met moeite en staat nu nog 60 cc voor niks...
Net klaar met een voeding en ze slaapt nu weer, maar we moeten zo naar school. Hier heb ik dus een hekel aan. Ik laat haar liever slapen, maar misschien slaapt ze zo wel weer verder in de maxi cosi
Jeeej ik heb een gemiddeld kind, 900 gr boven geboortegewicht nu en 55 cm. Cb arts nam mijn verborgen reflux zorg serieus en ze gaat zelf mijn huisarts bellen voor overleg. Top! Hij heeft wel een groot hoofd haha, maar dat wisten we al. Op zn buik tilt hij zijn hoofd gewoon al makkelijk op en gaat rustig kijken
@LJJ heel herkenbaar hoor. Mijn man kan ontzettend slecht tegen weinig slaap en functioneerd dan ook nauwelijks. Ik doe de nachten en mijn man deed onze zoon totdat ie weer moest werken deze week. Onze zoon was wel bizar vroeg wakker maar s nachts kon ie blijven liggen. En dan nog zeuren. In huis doet ie wel veel maar dat gemopper over weinig slaap terwijl ik de halve nacht op zat is echt irritant. Gisteren is hij weer gaan werken en zijn humeur is een stuk beter dus thuisblijfpapa zit er denk ik niet in
Wat een lieve man @GroeneBomen . Mijn man was ook zo tijdens de zwangerschap. @LaQueen ik val helaas nooit direct in slaap na een voeding. fijn dat de ogen al weer beter zijn. Hier nog niet dus hopelijk komt het een keertje nog goed.
@LaQueen ja ik val vrij snel in slaap na een voeding maar wel pas als de baby slaapt. Dus die wrijf ik dan lekker over zn bolletje en zet een slaap muziekje op via een app (echt geweldig!) En binnen no time is meneer in dromenland Hij hoest nog wel mega veel met slijm, blijft er Soms in hangen, maar dat pieperige in zijn ademhaling is weg. Dus hoop dat we nu een beetje de top hebben gehad Vannacht 10 minuten borstvoeding gegeven. Meneer wilde niet drinken door al dat gehoest maar werd vervolgens pas om 06.00 wakker voor de volgende voeding. Toch best knap, 23.00 laatste fles (door mijn man want ik slaap dan al). Ik merk echt dat de borstvoeding beter gaat en ik ben er zo blij mee. Ga dat voortaan snachts doen. Hij laat er nu telkens 4 uur tussen
Dat katheteriseren was/is prima te doen behalve als ze helemaal overstuur is. Wat meestal 1x per dag met verschonen zo is..(altijd als ik alleen ben) Ben zojuist 3 luiers 2 hydrofiel doeken 1 nieuwe outfit en 2 katheters verder. En het is gelukt! De poep spoot nog net niet in mn gezicht.. nu kan ik er een soort van om lachen. Maar op zon moment wil ik het liefst het hele zooitje katheters t raam uit gooien.
Mijn vriend is wel heel erg behulpzaam. Hij doet veel in huis, niet per sé minder dan ik en we doen alles gewoon samen. Daarmee bedoel ik dan dat we geen vaste taken hebben, we pakken beiden onze verantwoordelijkheid in hef huishouden zeg maar. Dus we overleggen wie wat doet per dag eigenlijk. Hij draait z’n hand er niet voor om om een luier te verschonen, de fles te geven, kindjes in bad of onder de douche te doen, etc. Wat dat betreft heb ik aan mijn vriend heel erg veel en heb ik absoluut niks te klagen. Wel doe ik de nachten nu, want hij werkt fulltime. Toen hij thuis was hielp hij wel elke nacht. In het weekend doe ik het ook ‘s nachts, maar dan laat hij mij rustig ‘s ochtends nog even slapen. Hij brengt ook 2 ochtenden in de week onze dochter naar de opvang, ze gaat in totaal 2 ochtenden en 1 hele dag. Dus ik hoef zelf maar 1 ochtend in de week iedereen vroeg in de kleren te hebben.
Hebben jullie al ‘last’ gehad van de regeldagen? Ook met 3 weken? Ben de weg even kwijt vandaag. Ze is bijna niet in slaap te krijgen overdag. Als ze rustig is en gevoed is dan leg ik haar maar even weg en al twee keer is ze zelf in slaap gevallen, maar ze slaapt ook echt heel kort. Ik ben echt gesloopt.
Fijn dat de meeste partners wel zo behulpzaam zijn. Maar ook goed om te horen dat ik niet de enige ben met een mopperkont. Nu is het bij ons altijd al ‘oneerlijk’ verdeeld geweest. Ik deed/doe eigenlijk alles in huis. Van schoonmaken, koken tot de was. En hij zorgt voor het afval, de katten en de kattenbakken. Onze zoon brengt hij nu ook over het algemeen wel naar bed omdat ik vaak aan het voeden ben. Feit blijft dat hij fulltime werkt en ik normaal 24 uur. Dus oke.. dat ik wat meer doe is logisch. Maar ik heb nu 2 kids waar ik voor moet zorgen. Ik heb nu meer werk gekregen dus ik vind het vanzelfsprekend dat hij andere dingen moet overnemen. Maar als ik toch vraag of hij een keertje wil koken of de vaatwasser uit wil ruimen.. man man. Meestal doet ie het wel, maar met een hoop gevloek. mooi voorbeeldje van gisteren waar mijn bloed dan van gaat koken. hij had zoon naar bed gebracht, luier verschoond op bed. Bleek een dunne luier te zijn. Doorgelekt in ondergoed en ook wat op zijn hoeslaken. Komt ie beneden met die was en zegt doodleuk ‘Uh ik zou niet te lang wachten met dit wassen’ en gooit het voor de wasmachine op de grond. Toen zei ik dus dat ie het ook ín de wasmachine had kunnen doen en hem aan kon zetten. Hij deed het niet joh. Daar wordt ik dan zo pislink van. Oh ja.. ik stond op dat moment met een berg strijk.