Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Misschien wel haar hele leven:(. Het is nog allemaal onzeker. Ze gaan pas haar blaas onderzoeken als ze 3 maanden is. Hopelijk is alles gewoon goed, en hoeft het niet meer. Maar daar ga ik eigenlijk niet van uit..

2. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.285
    2.625
    113
    Vrouw
    Ja hier ook met precies 3 weken gehad. Duurde maximaal 3 dagen. Eigenlijk 2 met een kleine nasleep :) maar meneer drinkt nu volop goed aan de borst dus ik heb er mijn voordeel uit gehaald.

3. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @LJJ Ik snap volledig dat je daar kwaad om wordt! Daar hoef je niet eens sle het nachten voor te hebben, dit is gewoon stom gedrag.o_O Heb je wel eens gezegd dat jullie samen die verantwoordelijkheid horen te dragen en je niet z’n moeder bent die veel voor hem doet? De vaatwasser in- en uitruimen is toch niet zo’n moeilijk karwei?:| Super knap van je dat je al die dingen doet!

@nadine001 Wat zielig.:( Ik hoop voor jullie allemaal dat het bij de controle met 3 maanden positief uitpakt.

nadine001 en iez vinden dit leuk.
  4. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Pittig even hè?
    Heb net weer gevoed. 2,5 uur ertussen nu. Een borst gehad en ze ligt alweer te tukken. Ik hoop zo dat ze er genoeg aan had, straks komt ze weer over 2 uurtjes:confused:
    Kon ik maar kijken wat er in dat maagje zit...

5. Wizzy5

Wizzy5 Bekend lid

27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ha dames.
    Ik ga echt mijn best doen om wat meer mee te kletsen hoor. Best een druk leven hier nu haha. En wat veel kraambezoek hebben we gehad zeg. Niet normaal. Hier hadden we totaal niet op gerekend. Erg lief maar ook heel druk. Morgen nog 1 afspraak staan en dan zal het wel bijna klaar zijn gok ik.

Onze kleine meid heeft gisteren haar eerste nacht doorgeslapen. Serieus: 18.30-4.15 uur. :D
    Wat was dat ff lekker zeg. Maar toch tussendoor checken of ze nog ademd haha.
    Vannacht sliep ze van 18.30 - 1.30 uur. Ook super netjes dus:) 7 uur ertussen.

Overdag lukt het slapen nog niet erg goed. De ene dag slaapt ze de hele dag. De volgende dag is ze niet in slaap te krijgen of doet ze hazeslaapjes van 10 minuten. Beetje frustrerend. Maar liever overdag dan snachts :D

Verder gaat het heerlijk zijn gangetje hier. Het is een vrolijk meisje die al heel gericht lacht en begint te keuvelen. Genieten weer Dit!!:D

LaQueen, Isabella2020 en RachelleNM vinden dit leuk.
  6. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wat ben ik jaloers op degenen met goede nachten :rolleyes:

Mijn vriend is fulltime gaan werken nadat hij 3 maanden thuis heeft gezeten. Is dus best een pittige omschakeling. Het is een baan waarbij hij echt moet nadenken en er bij moet blijven met z'n koppie. Als hij ochtenddienst heeft (6.00 - 15.00) doe ik de nachten alleen. Heeft hij middagdienst (15.00 - 23.45) dan pakt hij ook een voeding zodat ik wat langer kan slapen. In het weekend doen we het om en om. Hij zorgt voor het avondeten en in het weekend doet hij de boel opruimen, de vaatwasser, stofzuigen etc. wanneer ik lig te slapen. Ik ben gewoon thuis dus ik vind het logisch dat ik het huishouden doe voor het grootste deel.

Wij gaan volgend weekend met z'n tweetjes naar Valkenburg. Hij heeft een hotelletje geboekt :D De oudste is bij haar vader en baby gaat voor 't eerst uit logeren naar zijn ouders. Heeft hij allemaal geregeld. Superlief :D Lekker een nacht slapen :roflmao:

Morgen gaan we sporten samen. Oudste bij de opvang 's middags en baby gaat naar mijn moeder voor 3 uurtjes. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar: ik heb er echt zin in :roflmao::roflmao:

LJJ, Wizzy5, LaQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wat klink je enthousiast @RachelleNM ! Leuk hoor, er even tussenuit. Veel plezier iig. Wat betreft sporten, wat ga je doen?

@Wizzy5; leuk wat van je te lezen! De boel draaiende houden met 5 kids.. petje af hoor! Ik vind 3 al intensief zat.

Zaterdagavond gaat kleine J. ook voort eerst 'weg'. We gaan uiteten met familie en aan gezien zn huiluurtje tussen 18:30 en 19:30 nog niet over is, leek het ons niet verstandig hem mee te nemen. Ben benieuwd óf en hóe hij zich bij de oppas gedraagd.

Hier een hele goede nacht! 20:15 zn fles gegeven, om 21:15 ging hij mee onder de douche en waarna hij snel sliep. Hij meldde zich om 4:30 pas! Dat zijn 7 uurtjes achter elkaar. Ook goed voor onze energievoorraad.

Geven jullie je man/vriend nog iets voor Valentijn?

RachelleNM, LJJ, Wizzy5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Whooooop 22:30 laatste fles. Nog een beetje gejammer maar viel daarna snel in slaap.. En om 7 uur pas weer wakker!! Wat begint de dag toch anders als je gwn slaap heb gehad!:D

RachelleNM, iez, LJJ en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    @Isabella2020 hij kookt wat lekkers vrijdag. En heb toevallig gister een kaartje laten maken op greetz. Normaal ben ik daar niet zo van, maar heb de afgelopen tijd heel veel aan hem gehad. En wilde em dat wel ff laten weten eigenlijk:p

iez, LJJ, LaQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    @Isabella2020 haha ik wel, gister een kaartje gemaakt via greetz met donuts worden vrijdag geleverd. Of mn vriend iets doet geen idee, help hem er dit keer ook niet aan herinneren, hij is bijna 35, nu mag hij er eens zelf aan denken :roflmao:

LJJ, LaQueen en Isabella2020 vinden dit leuk.
  11. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Hier doen we beide het huishouden, ook ivm onze onregelmatige diensten is dit nodig. Ik ontferm me wel over de was maar hij is sinds de komst van N niet meer zo dwars dat hij de was niet wilt doen :rolleyes:. Hij is wel meer van het koken en de tuin, daar bemoei ik me dan ook wat minder mee.
    Je merkt hier wel verschil in huishouden, hij is meer van snelsnel en ik doe er liever iets langer over dan is het voor mijn gevoel ook schoner :p

Vannacht had N wat meer last van krampjes kwam dan ook om 00-04-08 ip nog prima maar mn vriend heeft weer ochtenddienst (start 06u) die vond het wat minder na de laatste (betere) nachten :roflmao:

LaQueen vindt dit leuk.
  12. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ook hier doen we beide het huishouden. De was is mijn domein. Vind ik leuk om te doen.. merk alleen dat de bodem van de wasmand bijna niet meer inzicht komt met een 5e in huis! :confused:
    Mijn man doet de tuin en kookt bijna altijd, alleen de ovenschotels met aardappelpuree maak ik. Opruimen en schoonmaken, de boodschappen doen we beide. Ik ben iets vlugger en minder secuur.. mijn man kan écht poetsen!

Seffie en LaQueen vinden dit leuk.
  13. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wij doen niks aan valentijn, nooit gedaan ook.

Vannacht ging stuk beter. Na voeding met veel krampjes tussen 19:15 en 21:15, pas wakker om 1:30 en daarna 5:30 en 9:30. Mijn hoofdpijn is eindelijk weg!

@Lalaatje90 is t na 2 uur echt honger of zuigbehoefte?

RachelleNM, Wizzy5 en Isabella2020 vinden dit leuk.
  14. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wauw wat een mooie nachten hebben sommigen al!

Nu we op de neocate zitten slapen we alle drie al wel wat meer gelukkig. Nu kunnen we vanaf start voeding binnen het uur weer liggen. Voorheen waren we zo 2uur bezig.
    Hier was het vannacht: 22.15 - 2.15 (40cc laten staan) - 6.15 en nu slaapt hij.. om 11.00 komt de logopediste, dus dan ‘moet’ hij drinken...

RachelleNM, LJJ en LaQueen vinden dit leuk.
  15. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hoeveel cc krijgen jullie kindjes? J krijgt nog 90.. alleen ik begin te twijfelen of dat niet te weinig is.. zijn huiltjes snap ik nog niks van.. dus daar kan ik het niet aan merken.
    Hij huilt weer na elke fles.. kramp of honger?
    Ik weet het echt even niet meer..
    Vanmiddag weer naar de kinderarts, maar ik vraag me af wat hij nog kan doen.

16. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hoeveel cc krijgen jullie kindjes? J krijgt nog 90.. alleen ik begin te twijfelen of dat niet te weinig is.. zijn huiltjes snap ik nog niks van.. dus daar kan ik het niet aan merken.
    Hij huilt weer na elke fles.. kramp of honger?
    Ik weet het echt even niet meer..
    Snachts slaapt hij wel gewoon weer verder na een fles. Vannacht kreeg hij 90, Daarna nog 30 cc gekregen omdat hij op zijn vuistje bleef sabbelen. Daarna ging hij weer slapen.
    Nu heb ik dat nog een keer gedaan, eerst 90 cc daarna nog 30 cc maar hij heeft volgens mij die hele 30cc er weer uit gegooid..

Vanmiddag weer naar de kinderarts, maar ik vraag me af wat hij nog kan doen

17. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Hier rond de 90 + 3 schepjes.. soms drinkt ze die zelfs niet leeg. Maar net een fles met 100+3 gemaakt en die had ze gewoon leeg.. zat ook wat langer tussen de flessen nu, dus dan maak ik wat meer en kijk wel of ze het dan op drinkt.

18. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Hier 120+4, maar de hoeveelheid voeding heeft te maken met het gewicht van je zoontje @Haver11 .

Sabbelen op handjes is voor mij een signaal dat kindjes trek hebben. Ik zal dan een grotere fles aanbieden en kijken wat hij doet.

LaQueen vindt dit leuk.
  19. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hier is het echt honger, want ze tankt zo een borst leeg. Vannacht kwam ze weer netjes om de 3 uur

Wizzy5 vindt dit leuk.
  20. Wizzy5

Wizzy5 Bekend lid

27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Hier 120+4 in de nacht en overdag biedt ik haar 150+5 aan. Daar laat ze meestal 20 cc ongeveer van staan. Soms drinkt ze hem leeg.
    Ik doe snachts minder omdat ze toch in slaap valt en dan wat laat staan.

Hier doe ik de nachten alleen. Omdat mijn man rond 3 uur er meestal uit moet om te werken. (Vrachtwagenchauffeur )
    Ik vind het niet zo erg eigenlijk. Wel helpt hij de kinderen naar bed brengen savonds en maakt hij lekker een kruik voor mij en de baby:D

Zijn jullie al van alle vocht af van de zwangerschap? Hier lijkt het laatste beetje niet weg te gaan...zo vervelend.

Heb nu de pezen van mijn beide duimen ontstoken. Heb een spalk voor 1 duim gekregen. Man wat doet dat pijn. Ik kon S. Niet eens oppakken zonder het gevoel te hebben dat mijn polsen breken. Met spalk een heel stuk beter.
    Waarschijnlijk toch van de zwangerschap overgehouden.

Deel Deze Pagina