Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Zoontje heeft de waterpokken!!
    Nu niet handig met een baby van 5 weken :(

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    O nee! Sterkte :(

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Nacontrole gyn was hier goed, inwendig ook mooi herstel. Hoorde nu ook hun ervaring en hoe kritiek het allemaal geweest is met zoon. En hoewel ik er totaal niet aan dacht, begon de gyn over anticonceptie. Iets dat de verloskundige in de kraamweek alleen benoemde door 'denk je al na over anticonceptie? Nee? Oke'. Was heel fijn om daar even met de gyn over te praten, merkte ineens hoe graag ik een derde wil (en hoe onverstandig dat is en man absoluut niet die wens heeft) en zonder anticonceptie zou ik toch stiekem hopen op dat ene foutje. Wil ik mijzelf ook niet aandoen, dus ik heb een recept voor de minipil meegekregen omdat die de minste kans heeft op verergeren migraine. Al was zij zelf laaiend enthousiast over het spiraal dus als ik toch spiraal wil, kan ik even bellen want die schuift ze er zo ff in haha

Isabella2020 en iez vinden dit leuk.
  4. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Onee!

5. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @GroeneBomen fijn is dat je als je even een goede gesprekspartner hebt. Ik ga ook de spiraal weer doen trouwens, altijd tevreden over geweest. En absoluut geen wens voor n 3e haha, t is goed zo! Ik ben al dingen aan t verkopen wat te klein is haha :D

Gebruiken jullie de stoelverkleiner in de maxocosi nog? Ik heb m er vandaag maar uit gehaald, ze zat zo dubbelgevouwen in met ook nog n voetenzak. Ik las tot 3-4 mnd nou hoe dan, ik heb al n mini baby en die zit er al niet goed meer in.

6. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hoe heb je die voetenzak erin dan? Wij hebben eerst de voetenzak erin en dan de verkleiner erbovenop. Niet een dikke winterjas aan, maar een dun jasje/vestje. En hoofd past er prima in :)

7. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Vervelend @Lalaatje90.

Hier is meneer vandaag gewoon niet tevreden. Heel weinig willen slapen, heel veel jengelen en veel/vaak eten... Hopelijk wordt hij vanaf nu wat rustiger. Zou heel welkom zijn :roflmao:

8. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Helaas weer niet gelukt :( wat een kutdag

9. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Vandaag al paar keer gehad dat ze mijn rechter borst weigert. Geprobeerd te kolven, 20 cc, maar ze weet nog niet wat ze met die speen moet Haha.
    Na lang stoeien werd ze wat moe en toen nog een keer aangelegd en nu pakte ze m wel.
    Wat een strijd! En ik wil gewoon niet stoppen met borstvoeding geven.

10. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    @sarah28, toevallig vandaag de hoofdverkleiner eruit gehaald. Deze was al krap maar icm voetenzak past kleine J. hoofd er niet meer tussen... :$

Vandaag gestart met Johannesbroodpitmeel. Had dit een week geleden al in huis gehaald.. maar past niet door de speen van de fles.. :rolleyes: En kleine J. maar zuigen.. :|
    Vanmorgen even de stad in geweest en een speen groter gekocht; met dubbel resultaat: én hij heeft al 2 flessen niet meer gespuugd én de fles in no-time leeg! :thumup:

@Lalaatje90, beterschap met je zoon. Hopelijk heeft hij er weinig last van!

RM1996 en LJJ vinden dit leuk.
  11. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Heb je een verstopte melkklier misschien? Of kolf je altijd lastig?

12. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Vandaag ook een jengeldag, wilt niet weg gelegd worden is dan zo ontevreden zonder echt een reden. Zodra je m oppakt is het goed. Zag in de Oei Ik Groei app dat er weer een sprongetje aankomt dus waarschijnlijk is het dat.
    Vanavond is hij weer even naar mn ouders gegaan omdat we een verjaardag hebben, afgekolfde melk mee en nu lig ik met volle borsten en een diep slapend mannetje in bed, heeft misschien 3 slokjes gedronken net :roflmao: dus hij zal vannacht wel ergens komen.

mn schoonmoeder heeft tegen mn vriend gezegd dat ze jaloers is dat N nu al 2x naar mijn ouders is geweest als wij wat hebben. Tja als je koorts en longontsteking hebt wil ik er geen hummeltje van bijna 6wkn heen brengen.. pff :rolleyes:

13. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Beide nee :)
    Ik heb alleen zo’n klein beetje gekolfd, want ze weet niet wat ze met de speen moet, anders is het zonde van de melk als ik veel kolf :(
    Ze heeft van 19.30-2.30 uur geslapen :eek:
    Borst deed zo pijn, moest echt even de druk eraf kolven. Toen pakte ze de rechterborst ook weer en daarna zelfs nog links gedronken.
    Toen van 4.00-7.20 uur geslapen en linkerborst moest ook echt de druk er vanaf. Echt overproductie hier :roflmao: ben ook zo gewend dat ze om de 2-3 uur komt ‘s nachts

LJJ vindt dit leuk.
  14. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Heel logisch dat je je schoonmoeder nu even als oppas overslaat. Je wilt met zo'n kleintje geen onnodig risico lopen.

15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Aha haha ik had t andersom... maar t hoofdje is t probleem niet, het lijfje meer. Maar ze zit nu goed zo met de voetenzak en zonder verkleiner dus ik laat m zo hoor!
    Steekte met je stuwing! Hopelijk blijft ze dit n beetje aanhouden dat je niey voor niks 2 dagen met ontplofte borsten loopt.

Lalaatje90 vindt dit leuk.
  16. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Nee precies! Maar oma denkt daar anders (egoïstisch) over.. o_O

17. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Zo, jullie hebben weer lekker veel geschreven. Ik merk dat ik niet altijd even goed meer weet wie wat schreef en soms lees ik ook alleen ff kort, maar dan geen puf om te reageren.:rolleyes:

Jemig, zo bizar dat M. alweer 7,5 week oud is! Zijn er ook dames die alweer bijna moeten werken? Pfff de tijd gaat zo snel hè! (Ik gelukkig nog niet hoor)

Van de week was gewoon een eenmalig cadeautje, want ik was vannacht gewoon aan het voeden.:roflmao: Gisteren rond 21.30 uur, vannacht 03.00 uur & vanmorgen 08.30 uur. Dus opzich keurig, telkens 5,5 ertussen. Maar hij begint er nu al mee dat hij tussendoor ook zuigbehoefte heeft en soms dus puur wakker wordt, omdat hij een speentje wil. En die valt er dan uit op een moment dat hij niet diep genoeg slaapt. Met als resultaat dat ik ook soms om de 20/30 minuten naar z’n kamertje kan wandelen.:o: Meestal begint die zuigbehoefte ongeveer 1,5 tot 2 uur voor hij voeding wil. Dus eigenlijk slaap ik dan 3 uurtjes goed, daarna 1,5 a 2 uurtjes half, dan minimaal 45/60 min wakker ivm voeding, dan weer ongeveer 1,5 tot 2,5 uur goed en dan is dochter wakker.:rolleyes: Echt, nu al jaloers op de mama’s met kindertjes die nauwelijks een speentje hoeven. Ik maak blijkbaar kindjes met veel zuigbehoefte.:roflmao:

18. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik zal je vertellen.. ik vertrouw überhaupt alleen mijn eigen ouders buiten ons nog maar met zo’n pasgeborene. Dus jammer voor de rest, maar jij bepaalt hoor! Ik zie hoe mijn ouders met een kleine omgaan en hoe schoonouders dat doen. Schoonouders zijn gewoon veel onhandiger en dus wil ik ze zo jong nog niet aan het oppassen hebben! Dochter liet ik ook pas vanaf 1 jaar bij ze logeren en dat zat mij eigenlijk zelfs nog niet lekker. Terwijl ik nu beide kindjes over 7 weekjes wel bij mijn ouders last logeren, dan is M. 14 weekjes oud.

19. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @Lalaatje90 die productie stemt zich vanzelf weer goed af als het goed is. Bij mij is de stuwing ook al minder nadat ze 7 doorslaapt snachts.

@RM1996 ik heb dit ook gehad met m’n schoonouders toen mijn zoontje geboren was. Maar zij wonen ook 45 min hier vandaan en mijn ouders hier praktisch om de hoek. Nu heb ik het wat minder, maar dat komt omdat ik weet dat het echt wel goed komt.

Hier heeft V. gisteren haar eerste flesje gehad.
    Grote broer heeft hem gegeven, en papa heeft het afgemaakt. Zo schattig en het ging super goed! Nu elke week even een voeding blijven oefenen. Maar ze pakte hem zo makkelijk dat ik voor nu geen problemen voorzie.

Lalaatje90, Isabella2020 en LaQueen vinden dit leuk.
  20. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Van 1 poepluier in 3 dagen, naar 3 poepluiers op 1 dag... :eek::eek:

Is dat 'normaal' voor een 8 weken oude baby?

Deel Deze Pagina