Januari 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door iez, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Helpt rechter op voeden niet? Dus zeg maar wat meer zittend??

2. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Dat heb ik eerder inderdaad geprobeerd, maar dan wil hij eigenlijk uberhaupt niet echt drinken... Maar ik ga het zeker straks nog eens proberen :thumup:

3. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @Dame09 hoe is zijn ontlasting? Speengaatje groot genoeg? kan een vorm zijn van reflux waar hij last van heeft, of een allergie.

4. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hij poept nu soms 2 dagen niet en dan meerdere keren per dag. Ik heb maat 1 speen van Dr. Brown, die zou tot 3 maanden geschikt moeten zijn. Hij doet ongeveer 25-30 minuten over z'n fles, dus wat dat betreft zit het volgens mij wel goed..

5. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik vind dit toch wel heel erg klinken als koemelkallergie :oops:

6. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ah herkenbaar de mannen pfff. Hier ook soms dat je denkt aargh. En hij moet staks toch een papadag met haar en mn zoontje doen dus ik zeg steeds dat hij er ook aan moet wennen.

@Dame09 lastig is t he.. hier ook nog krampjes (al gaan voedingen meestal wel goed, anders moet ik eerst wachten tot de krampkes weg zijn en dat duurt soms even). Ik vind t dus ook heel lastig nog steeds of t een allergie is of gewone krampjes. Mijn zoonyje had t nl ooknzo erg en met 3-4:mnd was t vanzelf over...
    Maar je zpu pepti kunnen proberen, als je alleen kv geeft is t makkelijker.

7. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    #1927 Dame09, 9 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2020
    Zijn nichtje (dochter van mijn zus) heeft ook koemelkallergie en ik krijg dus ook een beetje het vermoeden dat deze kleine man er ook enigszins last van heeft..

Ik vraag me alleen af of het kwaad kan als je bijvoorbeeld Pepti geeft, terwijl hij dit eigenlijk niet nodig zou hebben? (behalve voor je portemonnee dan) o_O

8. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    #1928 Dame09, 9 mrt 2020
    Hier is het echt al vanaf begin af aan dat we moeite hebben met voeden. Dat hij tijdens de voeding verkrampt... De echte krampjes zijn pas later begonnen (althans, zo voelt het)...

Het begint meestal als hij 5 a 10 minuten bezig is met drinken.

9. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik merk gewoon dat ik het vooral heel lastig vind om te bepalen of het "gewoon" krampjes zijn, of dat het iets meer dan dat is..

Maar ik heb bij andere nog nooit zo'n onrustig kind gezien met het drinken van een fles. Dat vind ik denk ik het meest bijzonder.

10. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Mijn dochter dronk ook altijd heel onrustig de fles. Veel schudden met haar hoofdje.

@Dame09 pepti geven kan geen kwaad hoor.
    Het zijn wel echt klachten die bij koemelkallergie passen.

De echte krampjes ( die er bij horen ) waren hier echt wel veel minder erg dan de kramp van de koemelkallergie.
    Hevige aanvallen van kramp bij koemelkallergie, en dan super rood aanlopen en de hele avond ontroostbaar. Verschrikkelijk om aan te zien.

11. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hij kan inderdaad echt verschrikkelijk rood worden en verkrampen en echt krijsen. Maar het is niet alsof het de hele dag is, of de hele avond. Het is vooral tijdens en direct na de voeding.

Na een tijdje leg ik hem in z'n bedje. Meestal gaat hij dan wel even slapen. Tijdens z'n slaapjes moet ik soms meerdere keren naar boven om te troosten, vanwege flink krijsen. Speentje, troosten, muziekje, kusje... Daarna gaat hij vaak wel weer verder slapen.

Vandaar dat ik dat dan weer niet echt allergie gedrag vind. Dat zou volgens mij heftiger en langduriger moeten zijn. Maarja, misschien is het maar een lichte variant en uit zich dat vooral rondom de voedingsmomenten :$

12. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Net telefonisch contact gehad met het consultatiebureau, die gaan terugbellen om een afspraak te maken om tijdens de voeding mee te kijken... Dat is wel fijn :)

Ik baal er dan alleen altijd van dat ik dan emotioneel word, tijdens zo'n gesprek. Dan krijg je gelijk de vraag of het allemaal wel goed met je gaat en of je het de rest van de dag wel red :$ ik ben gewoon erg slecht in telefoontjes plegen en praten over waar ik tegenaan loop. Verder gaat het prima...

13. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    #1933 Haver11, 9 mrt 2020
    @Dame09 dochter en zoon hadden het ook na elke voeding, zo'n half uurtje erna.
    Dochter had vooral savonds hele heftige krampaanvallen.

Doorslapen deed ze daar in tegen dan al weer met 2 weken.. snachts had ze nergens last van. Alleen wat reflux zoals slikken en neusje wat dicht zat. Maar daar had ze geen last van.

Ik lees nu dat er iemand mee gaat kijken. Fijn!

Ik moet wel zeggen dat ik wat koemelkallergie betreft weinig vertrouwen meer heb in artsen.. het kan zo lang duren voordat je gelooft word.
    Bij mijn dochter begon ik met 3 weken vermoedens te krijgen, veel uitslag, maar verpleegkundige en arts van het cb vond dat het babyacne was.
    Daarna ben ik naar de huisarts gegaan. Ook die vond het babyacne, en zo ook de kinderarts.
    De kinderarts gooide alle klachten op de reflux.
    Ik heb voeding moeten eisen en achteraf bleek dat ik gelijk had en had ze gewoon hele heftige koemelkallergie had waar ze nu nog steeds niet vanaf is ( 2 jaar )

Ik wil niet zeggen dat jouw zoontje koemelkallergie heeft maar laat je aub niet van alles aanpraten en vertrouw op je moedergevoel!

14. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Thanks. We gaan het allemaal maar weer verder aftasten en onderzoeken. Zou zo fijn zijn als de kleine man wat tevredener is/wordt. Vind het zo sneu voor hem..

15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Fijn dat er iemand mee gaat kijken @Dame09
    Het kan ook "gewoon" gevoelige darmen zijn. Mijn zoontje heeft dat nog steeds. Hij eet alles hoor maar als hij bijv moe is, krijgt hij last van zijn buik, misselijk etc.
    Ikzelf heb als baby ook die eerste maanden enorme krampen gehad en ook bij mij zijn mn darmen mijn zwakke plek. Geen allergie maar dus wel gevoelig.

Dat is dus waarom ik ook zo twijfel. Maar ik heb nu besloten om tot 3-4 mnd aan te kijken hoe t gaat. Gezien het bovenstaande maar ook omdat t een heel gebeuren is om die voedinh om te gooien (ik geef deels bv) en dan ben je zo n aantal weken verder en is ze al 3 mnd. T lastige is ook dat niemand t je zo kan vertellen, je moet t testen met die voeding en ptovoceren, anders weet je t niet.

Ik pleit voor een kma test voor elke baby in de eerste 2 mnd! :D zou zoveel gehuil, onzekerheid en stress schelen!

Haver11 en Dame09 vinden dit leuk.
  16. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige belde terug, wil graag meekijken met een voeding en komt volgende week. Ze kon helaas niet eerder. Wel kunnen we een voeding filmen en haar het filmpje mailen, dan zou ze er alvast naar kunnen kijken en eventueel kunnen overleggen met de artsen... Dus dat is wel fijn :thumup:

mimi1988, iez, sarah28 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Fijn dat er hulp geboden gaat worden!

Dame09 vindt dit leuk.
  18. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Zul je net zien dat de voeding daarna ineens helemaal prima verliep :confused: echt geen touw aan vast te knopen...

Ik hoop nog steeds dat het "gewoon" krampjes zijn en hij vanaf hier steeds beter gaat (morgen 6 weken)..

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    @Seffie hoe komt er in hemelsnaam ook poep op de muur? Hoe krijgt je kerel dat nou voor elkaar en hihi goed zo, spelcomputer uit.

@Dame09 gut, zijn telefoon kreeg hij makkelijker stil zeker
    En lastig hoor, kan ook babyacne zijn en toch iets van reflux. t boze trappelen, woest loslaten, ene nacht wel goed, andere nacht drama en gillen herken ik wel de verborgen reflux. Al ruikt onze zoon wel naar braaksel ook al spuugt hij niet. Anders eens naar de huisarts?

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    @RM1996 ik hoop dat jullie een omawaardig afscheid hebben gehad, sterkte!

RM1996 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina