Dit is mijn Dieet: [FONT=Arial, serif]Ontbijt[/FONT] [FONT=Arial, serif]2 snee brood, bij voorkeur bruin- of volkoren of 2 sneden knäckebröd[/FONT] [FONT=Arial, serif]besmeerd met dieet halvarine[/FONT] [FONT=Arial, serif]belegd met 20+/30+ kaas, magere vleeswaren of zoet broodbeleg[/FONT] [FONT=Arial, serif]thee met 1 klontje suiker[/FONT] [FONT=Arial, serif]In de loop van de morgen[/FONT] [FONT=Arial, serif]koffie zonder suiker met halfvolle koffiemelk eventueel met zoetstof[/FONT] [FONT=Arial, serif]Broodmaaltijd[/FONT] [FONT=Arial, serif]2 sneden brood, bij voorkeur bruin- of volkoren[/FONT] [FONT=Arial, serif]besmeerd met dieet halvarine[/FONT] [FONT=Arial, serif]belegd met 20+/30+ kaas, magere vleeswaren of zoet broodbeleg[/FONT] [FONT=Arial, serif]een beker halfvolle melk [/FONT] [FONT=Arial, serif]In de loop van de middag[/FONT] [FONT=Arial, serif]thee en/of koffie zonder suiker[/FONT] [FONT=Arial, serif]een portie fruit[/FONT] [FONT=Arial, serif]Warme maaltijd[/FONT] [FONT=Arial, serif]eventueel een bord magere soep[/FONT] [FONT=Arial, serif]een portie mager vlees, vis of kip (ongeveer 100 gram rauw gewogen)[/FONT] [FONT=Arial, serif]met water verdunde jus[/FONT] [FONT=Arial, serif]een ruime portie groenten[/FONT] [FONT=Arial, serif]4 kleine aardappelen of 3 opscheplepels pasta of 2 opscheplepels rijst[/FONT] [FONT=Arial, serif]een mager nagerecht of een beker halfvolle melk[/FONT] [FONT=Arial, serif]In de loop van de avond[/FONT] [FONT=Arial, serif]thee en/of koffie zonder suiker[/FONT] [FONT=Arial, serif]evt (mineraal)water-naturel of light-frisdrank[/FONT] [FONT=Arial, serif]een portie fruit[/FONT] [FONT=Arial, serif]2 sneden knäckebröd met mager beleg[/FONT] [FONT=Arial, serif]NB: gebruik voor de bereiding van de warme maaltijd per persoon 1 eetlepel vloeibaar bak- en braadvet of olie[/FONT] Ik probeer me zo strik mogelijk hier aan te houden het is ook Gebasseerd op mij.
Goedemorgen meiden.. Alles goed hier? @Pinda, spannend hoor je test.. ik hoop het echt voor je.. @Kim, goed bezig met je dieet. Ziet er wel goed uit wat je allemaal mag.. Net naar het zkh geweest.. moest alvast urine en bloed inleveren.. morgen weer controle bij de gyn. Ik heb het idee dat ze denkt dat er een zw. vergiftiging aankomt.. Hoop dat alles morgen gewoon goed is.. anders heb ik kans dat de kleine nog eerder gehaald word.
@Kim: toch best wel een streng dieet hoor, kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om vol te houden! Ik heb vroeger toen ik op de basisschool zat ook bij een dietist gelopen..moest alles opschrijven in een schrift wat ik at en zij beoordeelde dit dan ook. Ik weet toen nog wel dat ik een snoeptrommeltje had van David de Kabouter (tekenfilm) met allemaal kleine snoepjes en waar ik een maand mee toe moest haha! We aten toen 1x in de 2 weken patat en op een gegeven moment mocht dit niet meer (begrijpelijk, maar toch moeilijk als je een kind bent van 11/12). Ik heb toen 1,5 jaar bij haar gelopen en was toen 2 kilo afgevallen maar ! mijn moeder gaf de hoop op toen. Weight Watchers hielp mij beter maar dat is natuurlijk per persoon verschillend @T84: hoop dat het geen zw.vergiftiging is en dat je controle morgen goed gaat!! Vanaf wanneer mag de baby komen? @All: nou ik heb mijn ochtendurine bewaard en in de koelkast gezet. Straks maar weer naar het kruidvat voor een testje..nog geen enkel teken van een naderende ongi...
@pinda: spannend hoor! hopelijk een mooie 2e streep straks! @kim: pfff heb je daar genoeg aan?? ik zou nog hartstikke veel honger hebben hihi.hopelijk gaat het afvallen lekker snel en ben je zo wat kilos kwijt @T84: hmmm hopelijk geen beginnende zw.schapsvergiftiging... hier slaapt Isabel nu eindelijk!! ze is zo verkouden echt zielig. ze huilt heel veel en hoest behoorlijk vaak, vind het ook niet fijn klinken. sinds gisteren spuugt ze ook regelmatig. hopelijk is het snel over! wil kijken of mijn zus vandaag even naar longetjes wilt luisteren, en even vragen of zij het nodig vind om naar de HA te gaan...
mn zus vond het erg belangrijk dat we naar de HA gingen vandaag. dus heb gelijk de HA maar gebeld voor een afspraak. om 12 uur vanmiddag mogen we komen, ze deden voor het eerst niet moeilijk om een afspraak te maken voor dezelfde dag!
Hee meiden, Kim, lang niet 'gezien'. Streng dieet hoor, maar wel te doen toch? Ik hou wel van zo'n richtlijn, hoef je zelf niet na te denken. Spannend dat je een afspraak hebt staan bij de gyn. En wat ontzettend fijn voor je zus dat het zo goed gaat! Is ze de 12 weken al voorbij? Oh Pinda, zou het dan toch zo zijn op de valreep?? Ik hoop het zo voor je! T84, oh das niet zo fijn.. k hoop dat het gewoon een extra controle is.. Gelukkig hoor je het al snel! Is alles wel klaar voor de komst van de baby? Naomi, wat zielig zeg voor je dochtertje.. Snap dat je ongerust bent. Gelukkig kan je vandaag nog terrecht, succes! Haha, mn moeder heeft weer wat.. Mn vader wordt 50, dus we organiseren half feb een feestje. Nou zijn gisteren de uitnodigingen binnengekomen hier. Zaten we net te pingen, stuurt ze per ongeluk een ping naar mn vader met de vraag wanneer we de uitnodigingen gaan schrijven.. Mn vader had het meteen door natuurlijk, en geloofde niet dat het voor een babyshower voor mij is. Mn moeder houdt het wel vol, maar hij heeft nu al een vermoeden ahha. Het feestje is het weekend nadat hij jarig is geweest, dus misschien dat hij het niet meer verwacht.
Nou de ochtendurine uit de koelkast gehaald en er kwam zowaar een heeel licht streepje, al moet je wel je beeldscherm ervoor kantelen haha...
@pinda: ik hoef mn beeldscherm niet te kantelen hopelijk gaan ze donkerder worden meid!!! ik duim voor je. vanmiddag naar de HA geweest en de longen waren gelukkig schoon! we moeten het nu even aankijken, is het over een week nog niet over dan moeten we terug komen. ik heb een neusspray, eens kijken of dat gaat werken om het slijm op te lossen. we zijn ook nog naar het cb geweest om te wegen en ze woog 3130!!! gram dus ze is in 1 week tijd 155 gram aangekomen
@ Pinda...ik zie ook wat!!!! @ Naomi, wat fijn dat het niets ernstigs lijkt te zijn en dat Isabel zo goed is aangekomen!! @ Steph, wat leuk een feestje voor je vader!!! Hier nog steeds alles oke, maar ook nog steeds wat druk....ach, maar wel allemaal ontzettend leuk!!!!
@ Kim, ik kan begrijpen dat het vervelend is dat je weer wat aangekomen was met de feestdagen Maar ik vind het zo ontzettend knap van je dat je nu met een diëtist bezig bent!!!
Fijn dat jullie ook zie wat ik zie hopen idd dat hij donkerder wordt...ben zooo moe alleen.. @Alice: wow wat gaat dat snel zeg..alweer een maand geleden dat je bent bevallen
@ Pinda, ja de tijd vliegt echt voorbij!!! Ben zo benieuwd naar je test.....hopelijk snel donkerder!!
Zo hier ben ik ook weer eventjes, tussen alle drukte door, je word echt geleefd, pfff, maar wel super hoor! Vandaag was de kraamhulp voor het laatst en ooh wat ga ik haar missen, was echt een geweldig mens! @Pinda: Ik zie ook wat, hoop echt dat het raak is voor je! @Naomi: Wat zielig voor je meisje..Gelukkig zijn haar longen schoon en heb je wat tegen de verkoudheid. @Steph: Oooh wat balen dat je vader het nu al doorheeft, snap dat hij het verhaal van de babyshower niet gelooft. @Kim: Best een dieet dat vol te houden is, snap wel dat je er doorheen zit, maar goed dat je zo je best doet! @Alice: *zwaai* @T84: Nog van harte met je verjaardag!
Pinda, ik zie het ook hoor! Morgen weer!!! Alice, heee meis! Ja dat jochie van je wordt alweer oud, wat gaat dat snel! Het kaartje staat nog steeds haha! Naomi, gelukkig waren de longen schoon. Lekker warm inpakken, komt helemaal goed meis! Rosa, jammer dat de kraam weg is. Show nog ns een foto van je mooie mannetje!
En pinda nog getest? Ben benieuwd.. (strooit met hcg) Rosa, fijn dat alles goed gaat. Zal denk ik wel wennen worden zonder de kraam.. maar dat komt helemaal goed!! Hier zo naar het zkh voor controle, hoop zo dat het goed is en gewoon naar huis kan.. heb vannacht er steeds over gedroomd haha.. hoezo ermee bezig zijn.. Dus meiden als ik even niet reageer dan moest ik toch helaas blijven.. Maar daar gaan we niet van uit.. dus tot vanmiddag!!
Dames: vannochtend getest en heb geen duidelijkere streepje gekregen was eigenlijk net zo als gisteren. Van het weekend maar nog een keer proberen..of ik moet even kijken voor een ander testje... @T84: veel succes zo meid! Hoop dat je niet hoeft te blijven!!
Success T84! We horen het van je! Pindar, volgend mij is het normaal dat het streepje niet donkerder wordt, dat gaat om de dag ofzo.. Maarten well jammer! Vanavond weer werken, nu eerst een par uurtjes leren. Dus ben hier. well te vinden vandaag!
Jippie, bloed en urine was goed, mocht lekker naar huis!!!!!!!!!!!!! Helemaal blij!!!!!!!!!!!! Gewoon volgende week weer op controle..
Hoi hoi, T84: Dat is goed nieuws!! Pinda: Ik zag ook wat op de foto. Mn duimen draaien voor je!! Alice: Wat gaat de tijd toch snel, ukkie is alweer ruim een maand oud. Steph: Balen dat je vader al een vermoeden heeft, misschien vergeet hij het nog!! Kim: Ik snap goed dat het tegen valt om af te vallen. Hopelijk volgende keer beter nieuws. Zag ook dat je een afspraak bij de gyn hebt staan, hoop voor je dat je voor die tijd gewoon zwanger bent. Naomi: Wat sneu voor jullie kleine meisje, hopelijk voelt ze zich snel weer beter. Rest: Heb wel alles terug gelezen, maar kan zijn dat ik iemand ben vergeten, sorry daarvoor!! Hier zijn we opzoek naar mn ei, verwacht hem zondag of maandag eigenlijk, dus dat wordt klussen!!! Gisteren cursus in Maarssen gehad en ben gewoon op de heenweg 2 uur onderweg geweest door de files. :x Haha, was dus ook te laat en had ook nog eens de afslag gemist doordat ik op de verkeerde baan reed. Waren gelukkig wel redelijk op tijd klaar, maar was helemaal gaar van een dagje in de schoolbanken zitten. Haha, dat is in elk geval niets meer voor mij. Vanmiddag nog even 3 uurtjes werken en dan lekker weekend. Wilde misschien met mijn mannetjes naar de efteling gaan op zondag, maar zag dat het best wel druk was, dus we denken er nog even overna.