Januari gestopt met de pil, klets gezellig met ons mee Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kim1990, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Nee he meis wat balen zeg!!:(:(

Hele dikke knuffel en doe rustig aan!

2. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Zo lekker rustig weer hier zeg.
    Om het weer even op gang te krijgen gooi ik weer even een vraag in de groep:).
    Het is echt een vraag wat me opeens bezig houdt. Hij is voornamelijk gericht voor de mama's onder ons, maar ieder die wat weet...alle tips zijn welkom.

Overal lees je nu dat je om wiegendood te voorkomen je je baby op z'n rug moet laten slapen. Vroeger was het toch de zij?? Blijkbaar mag dat nu niet meer.
    Maar door het op de rug liggen krijgen baby's vaak een plat hoofd of door een voorkeursligging een scheefhoofd.
    Ja en je raad het al, daar maak ik me nu dus zorgen over.
    Hoe voorkom je dat dan?
    En hoe laat je je baby liggen om dat te voorkomen? :(:(

Ja ik ben er vroeg bij, maar beter toch?? Dan kan ik me vast voorbereiden :)

3. nijnonijntje

@naomi
    ik zie een nieuwe banner :)
    Je bent al goed op weg zie ik :D
    Doe je best meid :D

4. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, ze moeten inderdaad op hun rug slapen, maar je kunt afwisselend hun hoofdje op de linkerwang of rechterwang leggen. Na elke luier trainden we zoonliefs nekje door hem op zijn buik te leggen op het aankleedkussen, rustig opbouwend, ook goed om afgeplatte hoofdjes te voorkomen.
    Verder slaapt die van ons op een aerosleep, mocht hij toch onverhoopt op zijn buik draaien, dan kan hij door de toplaag heen ademen. Ik ben blij dat we die aangeschaft hebben, want nu hij draait ligt meneer regelmatig op zijn neus. (Echt op zijn neus....).
    Kinderfysiotherapeuten kunnen je ook heel veel tips geven m.b.t afgeplat hoofdje.

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Naomi, ik spotte je banner ook, succes meid!!!

6. nijnonijntje

Maar blijven ze dan wel op die wang liggen? Kan me voorstellen dat ze even later lekker hun hoofdje de andere kant op draaien :)

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, geen idee eigenlijk, misschien dat die van ons niet zo bewegelijk was of dat hele kleine babies dat sowieso niet zijn, maar hij bleef zo wel liggen eigenlijk. Ze zijn in het begin toch om de 3u wakker, dus dan is het elke keer linkerwang-rechterwang, etc. etc. ;)

8. nijnonijntje

Oke, bedankt vvoor de tip, ben al meer gerustgesteld ;)

9. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, mooi ;) en anders vraag je maar weer raak!

10. nijnonijntje

Ja ik zal door de zwangerschap heen nog wel met veel meer vragen komen. Ben daar wel perfectionistisch in. Wil wel graag overal op voorbereid zijn en alles weten haha :D

11. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @nijn: isabel heeft altijd op haar zij gelegen. na elke voeding draaide ik haar op haar andere zij. toen ze zich naar haar buik begon te draaien ben ik haar steeds iets meer op haar rug gaan leggen. ze wilde nl nooit op haar rug liggen.
    ze had na een paar weken ook zo een sterk nekje dat ze alle kanten op draaide hihi.

ze zeggen een speeltje leggen aan de kant die ze op moeten kijken, dan kijken ze daar heen.

thx meiden :D
    ja in 5 dagen 2 kilo kwijt ik ben er heel blij mee! hopelijk mogen er nog vele volgen hihi.

12. nijnonijntje

@naomi
    Jij hebt haar dus wel altijd op haar zij gelegd. Ik dacht ook dat het zo moest, maar blijkbaar mag dat nu niet meer ofzo.
    Ja ik weet het ook niet.

Goed hoor 2 kilo in 5 dagen. Wij steunen je hier meid. In het begin gaat het heel snel en later langzaam, maar niet opgeven hoor. Je kunt het :D

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hihih ik hoop dat ik het kan ;)

een half jaar geleden mocht het eigenlijk ook niet, maar de kraamverzorgster deed dat de 1e dag omdat isabel vruchtwater in had geslikt en dus wat misselijk was. en daarna wilde ze niets anders:p

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    nou meiden we hebben de makelaar gemaild voor een afspraak te maken voor een bezichtiging :D

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Naomi, wow, die kilo's vliegen gewoon :D!!! Wat voor dieet doe je?
    En heerlijk dat jullie die bezichtiging aangevraagd hebben!!!!

@ Nijn, op de zij leggen 'mag' inderdaad niet, maar je moet gewoon net zoals Naomi deed lekker doen waar je jezelf het beste bij voelt.
    Hier ook heel perfectionistisch in al dat soort dingen, de kraamhulp schrok ervan wat er allemaal al in huis had, dat zag ze niet vaak zei ze, hihi..... Maar ik maak me nog steeds regelmatig druk of ik alles wel 'goed' doe hoor!

Zo meteen even lekker uiteten, alleen even kijken dat ik niet ga verregenen, hihi....

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @alice: hmmm lekker uit eten hihi.
    ik volg eigenlijk geen dieet:p
    ik let extra goed op mijn eten en drinken, als alle slechte dingen uit huis zijn komen ze er niet meer in.

17. nijnonijntje

@naomi
    Ja dat werkt vaak veel beter dan een of ander dieet.
    Waar je niet op kunt vertrouwen of niet kunt volhouden.
    Spannend de makelaar gemaild! Hoop dat jullie snel een bezichtiging hebben. Ben heel benieuwd.

@alice
    Ja ik zal ook wel doen wat ik denk dat het beste is, maar wil wel eerst alle risico's uitsluiten. Lijkt me niks zo erg als dat er iets is of gebeurt en dat is mijn schuld of had ik kunnen voorkomen :(
    Lijkt me vreselijk.

18. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Rosa, wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte.

19. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Nijn, hier ligt onze meid ook op haar rug, en wisselen we ook de kant af waar ze op ligt. Ik zet steeds een klein knuffeltje aan de kan waar ze naar kijkt, zo onthou ik ook welke kant ze dus de volgende keer op moet liggen. Vooral snachts handig haha.

Naomi, goed hoor, al twee kilo kwijt! Ik wil ook nog wat afvallen, maar het lukt nog niet zo goed om van de lekkere dingen af te blijven...
    Ik zal trouwens als ik achter m'n laptop zit proberen je een foto te sturen, of je moet je Hyves of Facebook account even heven, dan voeg ik je toe. Kan je m'n meisje bekijken.

Alice, lekker gegeten? Was je met man en kind weg?

M'n dochtertje had vandaag een ikwilnietwegbijmama dag. Was even bij m'n paard, had gevoed voordat ik wegging, en ik werd al na 5 minuten gebeld dat ze ontroostbaar aan het huilen was. M'n moeder is toen maar gaan lopen met m'n paard, en ik ben naar huis gegaan. Bij mij was ze weer stil. Ze ligt nu lekker te slapen. Heb ook het gevoel dat m'n borsten niet meer zo 'vol' zijn, dus ik hoop dat ze nog genoeg voeding krijgt... Ga nu ook slapen!

20. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @sweetbel: dat je borsten niet meer zo vol lijken is normaal ;) je productie blijft nu op peil dus je hebt geen/weinig stuwing meer.
    lastig als ze zo een dag hebben! Isabel had het rond die periode ook maar wilde niet bij mij zijn maar bij mijn vader hahaha.
    ik zal je mijn hyves ff sturen via pb.

er is weer 0,2 kilo af :D het gaat wel erg snel zeg!

Deel Deze Pagina