Januari gestopt met de pil, klets gezellig met ons mee Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kim1990, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

@Step echt fijn voor je meis :D heerlijk genieten!
    Pff ik had echt hoge koorts vannacht en dan is het best zwaar om 's ochtends om 7.00 uur je bed uit te komen voor hond en kind :(

Ben trouwens nog op zoek naar een leuke 'goedkope' kledingkast voor de babykamer :p nog tips ;)

2. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@Steph
    Wow wat een mooi geluid moet dat zijn geweest.
    En nu echt helemaal gaan genieten he ;)
    @Miranda
    Zo spannend zeg.
    Ben heel benieuwd of het kindje eerder komt of op tijd :D

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @steph: super dat jullie het hartje hebben kunnen horen!!!
    leuk geluid he :D

@alice: wauw wat een mooi gewicht heeft jullie ukkie dan al zeg!

@miranda: jeetje meid het wordt steeds spannender voor jullie ;)
    hopelijk horen we snel goed nieuws dat jullie kleintje geboren is :)

@lisette: balen van je koorts!! is die nu weer gezakt of nog niet??

hier weer heerlijk tot half 11 geslapen! toen werd ik wakker gesmst door mn man:p

we hebben gisteren een deal kunnen maken met de garage over de kosten van onze auto!!
    wij betalen de kosten die we sowieso binnenkort gehad hadden (kleine beurt, olie enz.) kwamen op een totaal van 670,- de overige 1300,- betaald de garage!!!!!
    de auto is in ieder geval alweer gemaakt en we kunnen er weer mee rijden :) hoef ik me eindelijk niet meer dubbel te vouwen om in en uit de auto te kunnen komen hihi.

4. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Lisette, beterschap! Kan je niet op MP kijken voor een leuke kast? Of Ikea?

Naomi, wat een geluk! Het blijft veel geld voor zoiets stoms als een auto, maar zo kom je er wel goed vanaf.

Zo, ben net terug van college. Was al om half 9 op de VU, ben blij dat ik thuis ben. Moet met een kwartiertje alweer naar mn paard, daarna ga ik even liggen tot mn vriend thuis komt. Vanavond uit eten met vriendinnen. Ben nog steeds helemaal gelukkig met het mooie geluid dat we gehoord hebben gisteren!

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Steph, heerlijk dat je het hartje hebt gehoord!! Hoe voel je je nu?

@ Miranda....ow, echt aftellen dus...
    Ben je met de vorige ook gestript?

@ Naomi, prima deal van de auto!!!

Hier gaat alles weer oke vandaag, ben nog steeds met babyspullen aan het rommelen....zooo leuk!! Kleintje is wel flink aan het groeien vandaag, staat enorme spanning op de buik!! Dus flink smeren met striae-creme dus!

@ Lisette hoe is het inmiddels met de koorts?

6. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Alice, lekker dat je dat zo voelt zeg! Lijkt me zooo leuk om dat te voelen. Nog eventjes wachten..
    Ik voel me heel goed. Ben alleen nog een beetje moe, maar dat was ik van mezelf ook wel. Heb een lange dag gehad vandaag en ben wrs laat thuis vanavond. Morgen dus relaxen!
    Net even gespeelt met de kleine van hiernaast, is zo'n lekker jochie.. Kan niet wachten!

7. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Spannend Miranda, mocht ik je niet meer 'spreken' voordat het grote moment aanbreekt..alvast veel succes!! Geen oldtimer fan maar vriendlief wel :D

8. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    hai allemaal

ben er nog steeds! haha

naomi wat een goed bericht,dat scheelt een hoop kosten!
    lekker als je uit kunt slapen he ;).

steph je zult ongetwijfeld wel weg zijn,maar toch veel plezier met je vriendinnen,wat kun je in de wolken zijn he door het geluid van je kindje!

alice je voelt je eigen goed vandaag? lekker toch! ben je uitgerommeld met de babyspulletjes :p,ik ga nog elke avond een rondje maken op de babykamer :D
    nee,bij mijn dochter hebben ze niet gestript,ik vermoed ook niet dat het deze keer nodig is hoor.

pinda ik probeer nog zoveel mogelijk aanwezig te zijn hier ;).
    maar in ieder geval bedankt!!!!

9. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @miranda: gelukkig ben je er nog, zou niet goed zijn als je er niet meer was ;)

hier mijn bevallingsplan gemaakt toen net. over 3 weken maar met verloskundige bespreken eens kijken wat ze ervan vind!

10. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@naomi
    Wat goed. Dan ben je tenminste goed voorbereid :)

11. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ja inderdaad dan weten ze wat ik wil en wat mn man wil
    misschien loopt het wel heel anders maar zo zou ik het graag willen. ik zal hem hier zo eens wegzetten dan kun je eens kijken, misschien ben ik nog was vegeten hihi.

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    Bevallingsplan:

Naam: Carola
    Geboortedatum: 24-05-1987
    Plaats van bevallen: hopelijk thuis
    Kind: 1e kindje
    Aanwezig: mijn man
    Uitgerekende datum: 04-01-2011

Begeleiding van de bevalling: verloskundige, geen stagiaires/leerlingen ik wil er zo min mogelijk mensen bij hebben.

Houding: ik wil indien mogelijk zelf de houding uitkiezen die ik op dat moment het prettigste vind. Tips zijn altijd welkom! Ik wil graag de mogelijkheid hebben tot een warme douche zodat ik me het beste kan ontspannen. Het persen zou ik graag op een baarkruk willen doen met mijn man achter me.

Pijnbestrijding: ik heb het liefste geen pijnbestrijding, mocht ik er op het moment zelf wel om vragen omdat de pijn me te veel wordt wil ik dat er op dit verzoek in gegaan wordt, welke soort pijnbestrijding moet op dat moment maar bekeken worden. Ik ben best bang voor naalden, dus daar graag rekening mee houden zover dat kan.

Foto’s: ik wil dat er gelijk na de geboorte foto’s van de kleine gemaakt worden, foto’s van de bevalling hoef ik niet.
    Mijn man wilt graag de 1e paar minuten filmen na haar geboorte.

Na de geboorte: ik wil de kleine gelijk op mijn borst/buik (indien medisch verantwoord natuurlijk). We zouden het fijn vinden om even alleen gelaten te worden met de kleine zodat we even met z’n 3tjes aan elkaar kunnen wennen.

Navelstreng: T. wilt de navelstreng doorknippen. Hier wil ik graag foto’s van hebben!!

Hechten: als er gehecht moet worden wil ik dat dit gebeurt door een ervaren iemand.

Borstvoeding: ik wil dat de kleine binnen het uur bij me drinkt, graag hulp bij het juist aanleggen.

Onderzoeken en wegen: graag waar wij bij zijn.

Wassen: het liefste ben ik erbij met het 1e badje, T. wilt de kleine als 1e in bad doen graag goede begeleiding en uitleg hierbij.

Aankleden: ook dit doen we het liefste zelf.

Bezoek: wij zullen zelf aangeven wanneer we familie gaan bellen, onze ouders mogen gelijk komen als we gebeld hebben, broers en zussen ong. 3 tot 4 uur na de bevalling zodat we de tijd hebben om te douchen en bij te komen.

Medisch ingrijpen: als dit nodig is, wil ik wel dat er verteld wordt wat er gedaan wordt zodat ik niet voor verassingen kom te staan.

Eventuele keizersnede: ik wil dat T. bij de geboorte is, er mogen foto’s gemaakt worden.
    Als het mogelijk is wil ik dat T. bij de kleine blijft, als ik op de OK lig. Wanneer ik klaar/helder ben wil ik graag even tijd met z’n 3’en hebben.

Ziekenhuisverblijf: ik wil als het mogelijk is dat de kleine bij mij op de kamer blijft, zodat ik haar makkelijk kan voeden en aan haar kan wennen.

Voeding: borstvoeding, mocht het echt niet kunnen om 1 of andere reden dan flesvoeding. De 1e fles wil ik graag zelf geven met bij zijn van T.

Algemeen: Ik zie niet op tegen de bevalling. Ik ben bang voor naalden zoals hierboven al ergens staat. Graag daar rekening mee houden. Ik zal hierdoor niet snel voor pijnbestrijding kiezen, mocht ik dit wel aangeven dan wil ik dat het ook gebeurt want dan zal het teveel pijn doen om het zonder te kunnen.
    Ik wil dat er op mijn ademhaling gelet wordt, als ik veel pijn heb wil ik weleens anders/verkeerd gaan ademen waardoor ik ga hyperventileren, iemand die me verteld hoe ik moet ademen en er ook een beetje op let is fijn!

13. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Naomi, fijn dat je hier je geboorteplan neergezet hebt!! Ik kom net van de vk en moet er ook eentje gaan maken....nu heb ik een mooi voorbeeld, dankjewel :D

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @alice: hihi alsjeblieft:p ik heb ook afgekeken bij iemand anders hoor, bang dat ik iets zou vergeten. als je aanvulling hebt hoor ik het graag!!

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Heb hem alleen even 'gejat' en opgeslagen in een word-documentje, morgen ga ik er denk ik eens even rustig voor zitten en bedenken wat ik wil....als ik een aanvulling heb, dan laat ik het je weten!!

16. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Goed idee om zo'n geboorteplan te maken.
    Gister gebeld door de kraamzorg, ze komt volgende week hier kijken.. Weten jullie misschien waar ze allemaal naar gaat kijken?
    Verder gister even een momentje gespijbeld van de bank, moest met mijn schoonmoeder een box uitzoeken en dus in een hele grote prenatal geweest.. gelijk wat leuke dingetjes gekocht nu ik de kans had, hihii..

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ T84, leuk zo'n grote prenatal!! Doe je wel rustig aan trouwens?
    Hier nog geen kraamzorg over de vloer gehad, zelfs nog geen telefonische intake....zo meteen manlief nog eens even vragen om nog maar weer eens te bellen naar ze....

18. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Lekker dat je even kon spijbelen T84. Kan je er weer eventjes tegenaan.

Naomi, duidelijk plan lijkt me!

Nijn, misschien heb ik het gemist, maar je zou gisteren toch de arts spreken?

19. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

hey meiden,

weer even een bericht van hier... vind het knap dat sommige van jullie zo trouw kunnen reageren en bij lezen! mij gaat het soms echt even te snel!

Naomi: wat handig dat je het plan voor ons ook hier neer hebt gezet, ik heb hem ook als voorbeeld opgeslagen, want een voorbeeld is toch wel erg handig!! Vind het er duidelijk uit zien hoor!

hier druk met vanalles, gister mn ventje 29 geworden! Vieren het alleen zondag voor onze fam. omdat het toch wel erg druk word met al onze dingen die op het programma staan.
    woensdag is het al zo ver dan gaan we trouwen! begint toch wel wat te kriebelen en spannend te worden hoor!

Afgelopen week maar eens een lijst met 200 jongensnamen afgedrukt, en alle2 aangegeven op de lijst welke namen we leuk vonden... er kwam niet 1 naam hetzelfde uit! Ja achteraf noemde vriendlief 1 naam uit mijn rijtje dat hij eigenlijk ook wel leuk vond... Maar tjonge zeg.. wat zie ik hier nog tegenop.

De verf inmiddels in huis... hoop dat we snel de tijd vinden om het op de muur te smeren! kan niet wachten!!!

liefs!

20. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    vinden jullie het echt handig zo'n geboorteplan? of is dat bij jullie regio heel normaal?

ik ken het wel hoor , maar nooit iemand gehoord die dat heeft gebruikt.
    ik moet zeggen dat het hier allemaal vanzelf wel zo ging,er werd bij twijfel wel gevraagd wat we wilden.

alice wat raar dat er niemand is geweest! je moet toch weten op hoeveel uren je recht hebt tijdens de kraamweek? en hoe het allemaal gaat.Je mag het wel snel gaan regelen,je kunt ook te vroeg bevallen en krijg je niemand,want ze moeten ook wel iemand kunnen inzetten op dat moment!

t84,het is niet zo heel bijzonder wat ze je komen vertellen hoor,tenmisnte niet hier haha.
    ze komt gegevens uitwisselen,kijken hoeveel uren je krijgt,wat ze wel en niet mogen uitvoeren aan werkzaamheden,of je borst of fles voeding gaat geven,en wat ze zoal verwachten tijdens de kraamweek.
    leuk even lekker shoppen he ;)

wian nog gefeliciteerd! ooh wat spannend nog 6 daagjes,heel veel plezier met de laatste voorbereidingen!!
    jeetje 200 namen :$ hoe kom je daar in godsnaam nog uit haha.
    wij vonde het ook gigantisch moeilijk die jongensnamen.
    welke kleuren gebruiken jullie??

hier net even lekker 2 uurtjes bijgeslapen,jee wat was ik op zeg!
    het is de laatste weten en nachtelijk spoken,elk uur wakker,elke morgen weer om 7 uur op voor mijn dochtertje,gelukkig brengt mijn moeder haar elke dag naar school!
    maar kon het vanmorgen niet mee trekken,als ik moet bevallen heb ik niet eens meer de energie ervoor haha.
    ga nu maar eens gauw in de kleren er moeten nog boodschappen gedaan worden voor vanavond bleh,had me voorgenomen helemaal niet mee van huis te gaan,maar dat lukt me toch maar niet de hele dag in huis te blijven,wat ene veveling!

Deel Deze Pagina