Van het weekend weer getest, had dit als resultaat: Weet dat ik bloed had verloren maar ze lijken al duidelijker te worden
goede morgen Wian: ook ik ben heel nieuwsgierig naar je trouwfoto!! Pinda: Gewoon afwachten meis.. Weet dat het moeilijk is maar meer kun je toch niet doen. Ik heb zo'n vermoeden dat ik vanacht een kippenei heb gehad Werd om half 3 huilend van de pijn wakker. Hartstikke misselijk en een buikpijn!!! Was bijna in staat om mijn mannetje wakker te maken, maar ja... wat kan die er aan doen. Heb hem dus maar laten slapen en heel hard gehoopt dat het zou zakken. Rond kwart over 3 was de pijn redelijk gezakt en heb ik toch nog even lekker kunnen slapen. Denk dus dat ik nu op het wachtbankje mag. Hebben afgelopen dagen flink geklust en zelf mannetje vroeg gisteravond. "Hoeft het morgen nu niet?" Die was gisteravond zo moe, maar hij moest nog even aan het werk. Voelde gisteravond mijn baarmoedermond nog maar net en die stond wijdopen. Sorry voor de details!!! Liefs vanaf hier
@Miranda, wat een scheetje zeg!!! @Wian, ben benieuwd naar de foto en je verhaal. Hoop dat je een superdag hebt gehad. @Pinda, miss was dat bloed de innesteling? Verlies je nu nog bloed? @Renmar, ow meis toch.. maar goed geklust dus!! Hier alles goed. Ben de boodschappelijst voor komende week aan het maken, maar heb geen idee wat we moeten eten savonds.. Jullie nog een idee?
@wian: ik ben benieuwd meis!! hopelijk hebben jullie de dag van jullie leven gehad @pinda: hij lijkt duidelijker maar zou over 2 daagjes weer testen en kijken wat ie dan doet. bloed je nog steeds?? @remmar: he meid wat klote dat je zo een eipijn hebt gehad! goed geklust in ieder geval, hopelijk met resultaat!! @T84: zuurkoolstamppot!! rode kool met aardappelpuree en gebakken appeltjes vind ik ook altijd lekker met dit weer! pfff wat ben ik blij dat ik uit kan slapen zeg... vannacht weer niet geweldig geslapen dit keer door het maagzuur maar vanmorgen heb ik heerlijk geslapen dus dat scheelt weer. nu alweer indalingsweeën, had gehoopt dat ze over waren na gisteren...
Goedemorgen meiden, Daar ben ik weer. Ben zoveel aan het werk. pfff Zit nu alweer opm ijn werk en ik ben psychisch zo moe. WErk eingelijk te veel maar ja niks aan te doen. @Miranda Wow wat een scheetje. Leuke foto ook zo met je dochter @Alice Hoe is het met jou dit weekend gegaan? Denk je dat ie nog even blijft zitten of niet @Kim Balen, op naar de volgende ronde.
Naomi: Hoop dat jullie druktemakertje toch nog even blijft zitten. Nijn: Balen joh dat je zo moe bent. Hopelijk kun je snel een beetje bijtanken. Ook ik ben heel nieuwsgierig naar hoe het met Alice gaat!! Ben hier ook een lijstje aan het maken voor de wekelijkse boodschappen. Wij gaan vanavond voor de boerenkoolstamp. mjamie!! Of zal ik toch maar Hashee maken? Wat een dilemma
@remmar Ik ben gek op boerenkoolstamp. Maar hachee is ook heerlijk met dit weer. Als je genoeg tijd hebt zou ik voor hachee gaan en anders lekker aan de stamppot. Makkelijk, snel klaar maar echt heerlijk
Denk inderdaad dat we vandaag voor de hashee gaan (vandaag een vrije dag ) En dan vanavond nog even de boerenkool maken voor morgen. (Moet dan werken en pas tegen zessen thuis) Dan hoeven we het morgenavond alleen nog maar warm te maken Haha wat een wonderkok ben ik toch
@remmar: die indalingsweeën zeggen niets he tenzij ze over gaan in echte weeën maar dat verwacht ik niet. ik hoop ook dat ze nog eventjes blijft zitten natuurlijk! @nijn: pfff let je wel goed op jezelf meid!! hmmm hachee!!! vind dat heerlijk en dan inderdaad het liefste zelf gemaakt jammie!
@ Wian, leuk! Ik ben benieuwd!!! @ Nijn, yep, de kleine zit er nog in en vannacht helemaal geen gerommel in de buik gehad en nu ook nog steeds niet, dus ik denk dat ik weer door blijf lopen tot 42 weken.... @ Remmar, o jee, een kippenei!!!
He meiden ik reageer een andere keer ff op jullie allemaal hoor maar ff een egoberichtje want ik weet niet wat ik nu allemaal moet doen... Heb mn verhaal ook al ergens anders neergezet dus ff kopieren: He meiden, Ik zou graag jullie advies willen hebben over de volgende situatie. Ik ben zelf geboren met 32 weken en was 28 weken groot omdat mijn moeder het HELLPsyndroom had. Nu ben ik zelf zwanger, voor de zwangerschap had ik een bloeddruk van 120/70 maar eigenlijk is mijn bloeddruk in de zwangerschap nu elke keer rond de 158/87, soms ook 145/86 maar de bovendruk altijd wel redelijk hoog. Nu heb ik daar ook andere klachten bij zoals hoofdpijn, lichtflitsen en sterretjes zien, pijn bij mijn ribben voor en achter aan de rechterkant en sinds deze week houd ik vocht vast. NU heb ik mijn zorgen geuit bij de vk en de ene vk gaat er goed mee om maar de andere geeft mij elke keer het gevoel dat ik me aanstel. Ik mag nu elke keer urine meenemen en dat wordt dan getest op eiwit en suiker. 2x kwam hier niks uit dus ik had zoiets van als er niets uitkomt zal het wel goed zitten. Tot de laatste keer toen kwam er ineens suiker en eiwit uit! Ik schrok me rot want dat was mijn laatste strohalm zeg maar. Zegt de 'vervelende' vk o dat ik niet zo erg want ik heb net je bloeddruk gemeten (was op een andere locatie met een heel oud ding die het de eerste 3 keer niet deed) en die was 117/74 goh zei ik das wel erg laag he weet je zeker dat het klopt. Jahoor die klopt wel. Nou ja uiteindelijk heb ik voor de suiker morgen een lunchtest maar ik ben er niet gerust op op het eiwit bedoel ik. Dus de volgende dag naar de dokter geweest met urine weer eiwit en suiker en mijn bloeddruk was 140/86. Nu het volgende: Ik had de 'leuke' vk (sorry voor de benamingen maar zo voel ik het...) gemaild omdat ik mijn kindje wat minder voelde en veel harde buiken had heeft zij teruggemaild als ik het kindje echt minder ging voelen moest ik gelijk bellen. Nou moet je weten dat ik niet van bellen houdt en dat dus erg moeilijk vind. Dit hele weekend mn kindje niet heel veel gevoeld maar wel af en toe. Gisteravond opeens misselijk en overgeven en heel veel sterretjes zien en vandaag heb ik mijn kindje misschien 1 x voelen trappen. Dus om half 11 ik al mijn moed bij elkaar geraapt om te bellen want ik vertrouwde het niet. Krijg ik helaas de 'vervelende' vk aan de telefoon ik uitleggen dat ik mn kindje nog niet heb gevoeld en het ook niet reageert op aanraking etc. ook verteld dat ik zo misselijk etc. was gisteravond. Zegt ze doodleuk o maar dan is je kindje gewoon geschrokken van gisteravond omdat je zo moest overgeven en dan slaapt het kindje nu gewoon heel veel. Ik nogmaals aangeven dat ik me toch wel veel zorgen maakte inmiddels met tranen in mijn ogen zegt ze je kan morgen om 13.00 uur nog wel even langskomen dan testen we je urine nog een keer en gaan we even luisteren. Ik was helemaal bedust en zij had al opgehangen. Het koste mij zoveel moeite om te bellen en dan krijg ik dit... Wat moet ik nu doen?
@ Lisette, dit is echt vervelend zeg....wellicht moet je even je huisarts bellen, aangezien je jezelf toch echt niet 'gerust' voelt. Of anders je man even laten bellen naar de vk-praktijk....jezelf ongerust maken is ook echt helemaal nergens goed voor!! Pak alsjeblieft nog een keer de telefoon!! Zeker met je geschiedenis!
@lisette: jeetje meid wat vervelend! wat alice zegt vind ik een hele goede! laat je man maar eens bellen. logisch dat je je ongerust voelt en de kleine zo weinig voelen is niet oke. misschien dat de dokter even naar het hartje wilt luisteren voor je? heb je die zekerheid in ieder geval al... ik snap niet dat die ene vk je niet serieus neemt! je klachten zijn meer dan serieus, ze horen hier gelijk wat mee te doen! probeer nog eens je moed bij elkaar te rapen en te bellen, desnoods barst je in tranen uit maar dan weten hun wel dat het echt serieus is en je je echt zorgen maakt. kun je niet vragen of je die andere vk mag spreken? laat je in ieder geval niet zo afschepen... makkelijker gezegd als gedaan ik weet het. ik vind het ook zo vreselijk om te bellen maar dit gaat wel om de gezondheid van jou en je kindje vergeet dat alsjeblieft niet!!
Lisette: Ik zou toch nog een keer de moed bij elkaar rapen en inderdaad nog een keer bellen. Als je je zo druk maakt kunnen ze je echt niet tot morgenmiddag laten wachten, Dat is gewoon onmenselijk!!! Lijkt me alleen echt heel vervelend om zo'n vk te hebben!! Naomi: Oeps sorry Haha heb wel een zoontje maar nooit geen voorweeen enz gehad. Ze hebben het opgewekt en vlak daarna ruggenprik, dus ik heb er gelukkig geen ervaring mee.
@remmar: maakt niet uit hoor maar oefenweeën en indalingsweeën doen meestal niets, gelukkig. na vanmorgen er ook nog geen gehad dus valt toch nog mee vandaag.
wat een mooie foto van je kroost miran! hier sneeuwt het ook, en het is wit!! leuk hoor! ik heb inmiddels aantal foto's voor jullie! ook van de aanstaande baby kamer! vrijdag geverfd en zaterdag meubels in elkaar gezet... Met mezelf gaat helaas mindergoed, veel rugpijn en bekken pijn, kan woensdag bij de fysio terecht.. en werk nu boventallig en helemaal in de ziektewet het is helaas niet anders, maar moet wel mn lichaam volgen, tillen gaat nu echt niet meer! Ik zal kijken hoe ik de foto's er op kan krijgen! denk dat ik even een mapje aan ga maken! kunnen jullie daar in kijken!