Januari gestopt met de pil, klets gezellig met ons mee Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kim1990, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@kim
    Leuke foto. Echt heel schattig.
    Nee ben nog niet de avondfles aan het vervroegen. In ieder geval niet structureel. Dat is wel slecht , maar goed. Komt wel. Ben nu net weer met werk begonnen en dan ga ik toch eerder naar bed, dus het ritme van het naar voren halen van de laatste fles zal nu binnenkort wel komen.

2. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Kim: wat een schattige foto :D
    @All: eindelijk antwoord op mijn klacht gehad 'hoe kunnen ze zeggen dat het zaad van mn vriend goed is voor IVF (IUI gedaan), terwijl we nu een ICSI traject in moeten? Geen idee of ik een tegenwoord moet geven, wat zouden jullie doen??

De klachtenfunctionaris heeft mij verzocht uw klacht te beantwoorden.
    Wat jammer dat er zo'n verwarring is ontstaan over de zaaduitslagen. Dat spijt mij, want bij
    ons waren de resultaten heel bevredigend. Ik wil graag proberen uit te leggen waardoor de
    verwarring mogelijk ontstaan is.
    In april 2011 bent u door uw huisarts verwezen naar de polikliniek voor fertiliteit omdat de
    uitslag van het zaadonderzoek niet goed genoeg was om van een normaal zaadonderzoek te
    mogen spreken.
    In uw geval was het heel goed mogelijk dat dit te maken zou hebben met een klein
    volume. We zien dat vaker bij een eerste zaadonderzoek, het is allemaal wat onwennig en
    voor veel mannen voelt het uitermate gênant om zaad in te leveren.
    Het tweede zaadonderzoek was veel beter. Voor ons is het een maat hoeveel beweeglijke
    zaadcellen er in een zaadlozing zitten; de eerste keer waren er dat 9 miljoen, bij het tweede
    onderzoek 26 miljoen. Gewoon goed dus.
    Ook bij de inseminatie in april 2011 was er een fraai aantal zaadcellen nl. ruim 10 miljoen, na
    de bewerking op het laboratorium, bleven daar bijna 3 miljoen zaadcellen van over voor de
    inseminatie, een waarde die inseminatie rechtvaardigt en een aantal waarbij we een
    zwangerschap kunnen verwachten .
    Geen enkele waarde was en is voor ons reden om het traject dat werd ingezet op basis van
    de zaaduitslagen te veranderen.
    Wellicht ten overvloede: er was in onze ogen, en volgens de regels van de beroepsgroep,
    geen indicatie voor ICSI.
    Het spijt me te moeten constateren dat u door deze verwarring én het niet open zijn in het
    weekend, teleurgesteld bent in onze afdeling.
    Over het niet open zijn in het weekend heb ik uw partner, eind november
    2011 onderstaand antwoord gestuurd. Daarmee veronderstelde ik dat dit antwoord ook bij u
    bekend was. Mogelijk vond u mijn antwoord onbevredigend.
    Geachte mevrouw,
    er is een heel klein risico dat, als we gaan insemineren in de natuurlijke cyclus, de
    eisprong in het weekend uitkomt.
    We proberen dit te voorkomen door eventueel Pregnyl te geven (dit middel zet de
    eisprong in gang) bij een follikel van tenminste 18 mm.
    Helaas komt toch soms de eisprong in het weekend.
    We werken heel hard op de polikliniek voor fertiliteit, maar hebben dezelfde
    hoeveelheid personeel als 10 jaar geleden en we doen veel en veel meer.
    Kortom, we hebben geen uren om in het weekend te werken.
    Heeft u nog vragen, stel ze dan bij uw volgende bezoek aan de poli.
    Met vriendelijke groet,
    fertiliteitsarts.
    Ook hierin (geen weekend openstelling) kan ik me uw teleurstelling goed voorstellen. Wij
    kunnen deze teleurstelling echter niet weg nemen. Hoe graag wij daarin onze patiënten
    tegemoet zouden willen komen, er is echter geen mogelijkheid om dit op korte termijn te
    realiseren. En ik hoop dan ook van harte dat u in het AMC het gewenste resultaat zult bereiken.

3. nijnonijntje

Pinda wat een raar verhaal en heel langdradig zeg.
    Maar nu bij het amc, aks de zaaduitslag slecht is, dan herhalen ze hem toch nog een keer? Of ia dat al gebeurt?

4. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Pinda: heb eigenlijk geen idee of je er iets mee opschiet om een tegenwoord te geven.
    En die brief...... Tja wat moet ik ervan zeggen. Veel te langdradig en eigenlijk nog geen echt duidelijk antwoordt.
    Zou erop reageren als het je oplucht, maar als het je nog meer verdriet zal doen, zou ik het hierbij laten.

Hier: verwacht morgen wederom m'n ongi :(
    Vandaag al een lagere temp en ook de krampen beginnen nu al te komen.
    Op naar ronde 19.

Zit nu de film de gelukkige huisvrouw te kijken, maar wordt er alleen maar verdrietig van. :(

5. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Pindakoek,ik denk dat je moet waar je het beste bij voelt.

Net wat nijn en remmar zeggen het is langdradig.

Vind ze dan ook raar overkomen.

Remmar,ah nee he meis!!:(

*Blaast eventjes flink*

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
    FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
    FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    even mn verhaal over vanmorgen bij de gyn...

groeiecho zag er prima uit, ze wordt geschat op 2615 gram nu dus gewoon een mooi klein kindje. buikje was netjes gegroeid.

vruchtwater was ook weer prima in orde.

doppleronderzoek (doorbloeding navelstreng) helaas niet geweldig. meestal voel je dan minder leven maar dat was niet het geval. toch aan het CTG gemoeten voor de zekerheid, ze was wel erg rustig dus op mn linkerzij moeten liggen, wel meer activiteit maar nog niet veel variatie dus rechterzij ook nog even. toen registreerde dat ding wel alles goed en alles was in orde.

maandag weer een doppleronderzoek en controle bloeddruk want die was weer iets omhoog. zit nu op 130/80 terwijl ik normaal op 120/55 zit. dit moet ik goed in de gaten houden icm sterretjes zien, band gevoel, vocht vasthouden enz.

dus kwa groei en vruchtwater is alles prima nu. blijf dus nog wel onder controle bij de gyn. verwacht niet dat ik nu nog terug mag...
    ze hebben gezegd bij verandering van leven voelen of de eerder genoemde symptomen acuut bellen.
    toch niet helemaal de uitslag die we wilde dus...
    al ben ik heeeel blij dat ze in ieder geval niet TE klein is, maar gewoon klein ;)

7. nijnonijntje

@naomi
    Jee, nee die uitslag verwacht je niet.
    Gelukkig doet jullie meisje het goed. En is ze. Niet te klein.
    Maaruh wel balen van die navelstreng.
    Gelukkig ben je bij 37 weken, dus mocht er wat zijn kunnen ze meteen je meisje halen.
    En wie weet meld ze zich wel eerder.

8. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Hey meiden,

Naomi: nee kan me voorstellen dat je deze uitslag niet verwacht had. :(
    Maar gelukkig mag de kleine binnenkort komen. Hoop voor je dat alles mee gaat vallen en dat je het kleintje maar lekker mag voelen bewegen.

Rest: zwaai

Ben op het moment een beetje depri. Ben door naar ronde 19 :(
    Lees dus voorlopig even alleen mee, maar even de puf niet om te reageren. Maar ik hou alles wel in de gaten ;)

9. nijnonijntje

@remmar
    Heel begrijpelijk meid.
    Wwat ontzettend balen dit :(
    Hoop toch zo dat het heel snel raak mag zijn. Dat verdien je zo.
    Wel gek eigenlijk. Je hebt stan wel, dus je lichaam kan het best, maar waarom het nu dan zo lang duurt?? Dikke knuffel!

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @remmar: logisch meid.... dikke knuffel!!
    echt balen dat het weer niet gelukt is..

@nijn: ja ik ben heel benieuwd wanneer ze gaat komen! ik hoop dat de uitslag maandag beter is maar verwacht het maar niet, kan het alleen maar meevallen. vooral omdat bloeddruk al een tijdje oploopt verwacht ik het niet.

11. nijnonijntje

@naomi
    Dan is de kans groot dat ze de kleine meid gaan halen denk ik of niet?
    Nou ja, als ze in de buik niet meer goed zit, dan maar eerder eruit toch?

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    tja als het echt heeeel slecht is denk ik dat wel maar het was niet heeeel slecht. ik ben heel benieuwd wat we maandag te horen gaan krijgen!

13. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Hey meiden, ik kom ook weer even kletsen:D
    Ik ben even een paar daagjes niet fitgeweest en heb dan niet zo'n zin om te reageren :)
    Het lijkt alsof mijn weerstand me de laatste tijd best snel in de steek laat, zal wellicht komen door het slaaptekort etc.
    Gelukkig is het nu weekend en is manlief thuis. We hebben niet veel gepland dit weekend, dus kunnen lekker rustig aan doen :)

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    O ja, ik ben weer begonnen met anticonceptie, dat voelt echt heel maf na het 2 jaar niet meer gebruikt te hebben. Maar goed, mijn lijf heeft echt even rust nodig....

15. nijnonijntje

@alice
    Ja ik hoop ook binnenkort ongesteld te worden en dan begin ik ook weer met anticonceptie, na ruim 2 jaar niet gebruikt te hebben.
    Hoop dat ik het niet vergeet haha.
    Volgende week, als ik dan nog niet ongesteld ben geworden, dan begin ik blind....of hoe heet dat?!

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, ik weet niet hoe dat heet.... Maar moet je dan eerst je ongi afwachten?
    Ik gebruik nu cerazette met de bv, dus kon gewoon direct beginnen.
    Wanneer zouden jullie voor n 2e willen gaan?

17. nijnonijntje

@alice
    Nee je hoeft niet te wachten, maar dan ben de de eerste maand dat je de pil slikt niet beschermd. Ik vermoed dat ik deze week ongesteld word, dus ik dacht dat wacht ik af, ben ik meteen beschermd.
    Wij wilden eigenlijk meteen voor een tweede, maar omdat ik zo'n zware bevalling had en een depressie heb, wachten we toch even totdat ik wat meer mezelf ben.....

18. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, dat is wel verstandig om dan te wachten inderdaad. Het kan langs me heen gegaan zijn hoor, maar waarom was jouw bevalling zwaar?
    En inderdaad wel fijn dat je meteem beschermd bent :)

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    even een zwaai, baby zit nog in mn buik (helaas)

voel me vreselijk beroerd en kleine meid is erg rustig geweest vandaag, is dat morgen weer zo dan bel ik het zkh. denk dat het toch te maken heeft met mn hoge bloeddruk....

20. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Naomi, inderdaad bellen! Geen risico's! Wat naar dat je jezelf zo beroerd voelt :(
    Heel veel beterschap en hopelijk komt je kleine meisje snel!

Deel Deze Pagina