@ Happy, het komt helemaal goed met het slapen. Toen onze kleine meid 7 weken was sliep ze opeens door! @ Nijn, hier niet op de zij aan het slapen hoor. Ik leg haar altijd op haar rug neer. Zoonlief is nu oud genoeg om zelf te bepalen hoe hij slaapt, die vinden we wel regelmatig op zijn buik terecht @ T84, hier een lui kind wat betreft het eten. Hij vindt het maar wat makkelijk als we het zelf in zijn mond stoppen. Als ik een boterham voor hem neerzet omdat ik zijn zusje aan het voeden ben en geen handen vrij heb, dan duurt het echt een kwartier voordat hij wat oppakt en dan ook nog eens met tegenzin. Hahaha en Ryan dus ook ondeugend. Helaas ben ik het stadium van het 'eerst-even-naar-mama-kijken' al voorbij, hij doet het gewoon!!! Eigenlijk ben ik dus nog niet echt helemaal aan het genieten van mijn dagje vrij, ik ben net maar met opruimen begonnen, het is nog steeds een bende van de verhuizing en heb net weer 2 doosjes gedaan. En ben aan het schoonmaken geslagen. Over een uurtje komt mijn moeder, dan gaan we wel lekker naar de paarden wandelen denk ik. Nu eerst nog maar even hier in huis aan de slag. Dat lukt me normaal bijna niet als ons kleine draakje thuis is
die herdenking van dat busongeluk kijk ik bewust niet... denk niet dat dat helemaal goed gaat komen momenteel @nijn: isabel heeft heel lang op haar zij gelegen, toen ze beetje begon om te rollen steeds platter op haar rug tot ze helemaal op haar rug lag. wanneer dit precies was weet ik niet meer... jasmijn ligt nu ook bijna altijd op haar zij, vind dat veiliger met spugen dan op de rug... @happy: pff vervelend zulke nachten!! hopelijk gaat ze snel wat beter slapen.
@naomi oke, ja mijn zoon, draait zich toch o zijn rug als hij niet wil slapen of moet huilen. En soms ook in zijn slaap. Maar ik leg hem nog steeds altijd op zijn zij in bed en als ik zijn speen terugstop of naar hem toe ga voor wat anders, leg ik hem ok weer terug op zijn zij. Ik vind dat ook fijne ivm spugen, hij heeft een beetje last gehad van reflux. Nu niet meer gelukkig. En hij slaapt gewoon veel lekkerder en sneller in, omdat hij dan lekker in elkaar gedoken kan liggen. @alice heef hij geen last van een afgeplat hoofdje? ik heb nu al soms het idee van het liggen in de box enzo, dat het hoofdje er al iets anders uit ziet dan in het begin. Daar ben ik best bang voor. Vandaar ook de keuze voor de zijligging.....en het beter kunnen slapen en spugen.
Ryan heeft ook eigenlijk altijd op zijn rug gelegen, wel deden we zn hoodje de ene dag die kant op en de andere dag de andere kant op.. dit had de kraamhulp gezegd tegen een afgetplat hoofdje. En nu ligt hij ondersteboven achterstevoren in bed.. Haha! @Alice, ow wat fijn zeg!! Haha.. Nee hij kijkt mij eerst aan en dan zeg ik al niet doen, maar doet het toch, hhihi! Deugniet! Het is alleen bij het avoneten dat hij er zo'n puinhoop van maakt, overdag gaat gewoon goed. Boterham zet ik in stukjes voor hem neer en eet hij zelf op.
We hebben trouwens een vakantie geboekt, we gaan lekker eind mei een weekje naar spanje met zn drietjes!! Helemaal zin in!!
@T84 Ja dat deed ik in het begin ook. Maar mijn zoon bleef echt niet stil liggen dan. Hij spartelden en draaide met zijn hoofd en ging met zijn armen zwaaien. En dan kwam hij helemaal niet meer in slaap. Het is gewoon een beweeglijk ding haha. Hij had wel dat knusse nodig. Na de kraamweek dus meteen op de zijn gaan leggen en dat gaat heel goed. O lekker spanje!!! Ben jaloers!
Hey meiden, * zwaait eventjes * Zit in de auto naar me moeder in Zoetermeer , we gaan daar even paar dagen heen Vind het alleen zo lang rijden pff 2 à 2 1/2 uur, maar wel altijd erg gezellig. Zal vanavond even reageren op iedereen.
@happy Ik vond de nachtvoedingen ook erg zwaar. Ik heb hier ook vaak gevraagd en geklaagd over het doorslapen haha. Maar je meisje is amper 4 weekjes. Ze heeft die nachtvoedingen echt nog nodig. Over een maandje slaapt ze wss al door of grotendeels van de nacht door, of is ze al zo goed op weg, dat je haar die nachtvoeding af kunt leren. Ze is nu ook wel klein....sommige beebjes slapen bijna meteen door, maar de meest niet. En je hoort altijd de bijzondere gevallen dus dan lijkt het alsof alle kinderen meteen doorslapen, of jaren wakker zijn 's nachts. En dan denk jij na twee weken.....ojee, ze slaapt nog niet door, nu zit ik er jaren aan vast. En dat is ook niet zo gek hoor. Ik had dat ook. En daarnaast breekt de vermoeidheid je zo op, dat het allemaal extra zwaar is.
@Kim! He das vlakbij mij! Even zwaaien... @Nijn, Ok ja als hij beter slaapt op zijn zij zou ik het ook zo houden.. Ja weekje spanje, heb er echt zin in!! @Happy, Ryan wordt nu nog wel eens snachts wakker.. haha je went eraan!! Nee maar komt goed, straks als haar ritme goed is gaat ze lekker doorslapen..
Onze zoon neigde een afgeplat hoofdje te gaan ontwikkelen, maar met fysio was dit zo opgelost en hij heeft nu een prachtig rond bolletje Wij doen het net zoals T84, steeds wisselen van kant en dat gaat goed hier. Ik durf juist echt niet op de zij, schijnt meer kans te hebben op wiegendood dan. @ T84, o heerlijk, naar Spanje!!!! Slaapt Ryan onder een dekentje? Ons zoontje is ook zo beweegelijk in bed, die vind je echt nooit terug zoals je hem er in hebt gelegd, wij hebben geen dekentje meer omdat hij er ook geregeld onder kroop. Maar ik weet nu niet hoe ik hem ooit nog onder een deken geleerd krijg... @ Kim, heel veel plezier!!!
@Alice, Nee ik heb ook geen dekentje meer. Ook idd omdat Ryan eronder kroop. Ik hoop dat als het weer koud gaat worden dat hij mij dan begrijpt als ik probeer uit te leggen dat hij onder zijn dekentje kan slapen. Komt vast wel goed, hihi!
Haha ik zie het nu al voor me dat hij je bedenkelijk aankijkt en denkt, wat wil ze nou van me @alice dat klopt, maar mijn zoon is er heel veel beter van gaan slapen. In het begin was het echt een drama dat slapen.
Wat eten jullie allemaal vanavond Hier staat verse spinazie op het menu. Hmmmmm heb er nu al zin in, maar moet nog even op manlief wachten.
@dekentje: isabel slaapt onder een dekbedje of nou ja ze krijgt hem over zich heen maar gaat er altijd op liggen.... heeft ook altijd slaapzak aan dus koud heeft ze het niet @eten: zwager en schoonzus komen zo om eten te maken we eten andijviestamppot hihih heerlijk!
Ons meisje lag de eerste dagen thuis op haar zij, in het zkh lieten ze haar op haar buik of zij slapen dus ze wilde niet op haar rug. Ik ben haar op de rug slapen wel gaan aanleren omdat ik t eng vind ivm wiegendood. Idd ook beweeglijk, ze kruipt gelukkig niet onder haar deken, maar als ik haar onder in de wieg leg, ligt ze een tijdje later boven in haar wieg en of boven op haar dekentje. Ik vind het wel grappig, gelukkig is het niet koud.
Goedemorgen meiden! Wat een heerlijk weertje is het al.. Zo als Ryan wakker gaan we lekker wandelen en de paardjes buitenzetten. Jullie nog wat leuks doen vandaag?