Alice, ja jij vertelde dat verhaal wat je hierboven typte, en dat vond ik wel logisch klinken! Leuk dat ze zo lief aan het spelen zijn samen! Pindakoek, mooie echo hoor! Leuk om te zien he! Fijn hoor meis, worden mooie feestdagen! Nijn, zijn jullie al begonnen voor baby nr 2?
@ Pinda, mooie foto! En wat fijn dat de combinatietest goed was!! Dankjewel voor de felicitaties voor mijn zoontje. @ Sweet, soms kunnen ze heel lief spelen samen, maar soms ook wel even flink ruzieën helaas. Maar goed, dat hoort er vast allemaal wel bij. Gister bij de fysio te horen gekregen dat we waarschijnlijk wel in het nieuwe jaar bij de revalidatie-arts een afspraak kunnen maken om te zien hoe mijn lichaam ervoor staat voor nog een eventuele zwangerschap en hoe het traject voor de aanloop daarvan eruit gaat zien. Ik was dus helemaal blij!!!! Gister met manlief besloten dat we sowieso wachten met een afspraak maken tot na de verjaardag van dochterlief. Met misschien de 'rare' reden dat ik wel vind dat dit nog 'haar' jaar is... Dus wordt vervolgd in februari!
Pinda, Mooie echo meid!! Alice, dat is goed nieuws!! Hoop dat je groen licht krijgt en dat alles goed is! Nu nog even afwachten tot februari.. Hier gaat alles goed. Laatste dagje werken.. Heerlijk! Laatste kercadeautjes nog kopen deze week. Wat kopen jullie voor de kleintjes? Ik vindt het best moeilijk hij krijgt al zoveel.. hihi! En heb nu natuurlijk ook niet zoveel plek.. lastige keuze! Ik had een elefun safari snack gezien op tv, zag er grappig uit dat ze met een slurf dierensnacks moeten vangen.. Mijn moeder koopt al een trapauto voor hem.. kleding heeft ie zat!!!! Ik hoop dat jullie nog een tip hebben..
Ik heb geen tip. Wij halen niks voor kerst. Hij heeft met sinterklaas en zijn verjaardag in 1 week echt genoeg gehad. Daarnaast doen wij ook geen cadeautjes met kerst. Maar misschien iets van duplo? Of een trein ofzo? Hier een dagje vrij, maar kom om in de drukte. Morgen nog werken en dan 2 weken vakantie. Heerlijk!
Bedankt voor jullie antwoorden op mijn vragen! Fijn hoor dit forum om dit soort dingen makkelijk te kunnen delen. @pinda: wat een mooie echo! @nijn: succes met de laatste werkloodjes voor dit jaar @alice: dat is onverwacht nieuws toch? Ben benieuwd wat er gaat gebeuren in februari! @sweet: lukt het met studeren voor je tentamen morgen? @t84: ik heb geen tips voor je, wij doen ook niet aan cadeautjes met kerst... Vanochtend weer gezwommen met de kleine man, het was weer erg leuk! Ze verzint elke keer weer nieuwe oefeningen, dus het is lekker afwisselend. Daarna lag hij helemaal uitgeteld in z'n maxicosi en thuis heb ik hem meteen in bed gelegd.
@ T84, wij hebben een grote doos duplo (de dierentuin) en badspeelgoed gekocht voor beide kids samen. Dochterlief krijgt nog wat kleertjes en zoonlief een voorleesboek van Annie M.G. Smidt. @ Nijn, dat kan natuurlijk ook, het is een bonte maand met cadeaus in december! (Maar toch vind ik het nog erg leuk om ze te blijven verwennen ) @ Elja, heerlijk dat je zo lekker gezwommen hebt met je kleine man!! @ Revalidatie-arts. Zo'n vaart zal het allemaal niet gaan lopen hoor dames. Het is een 1ste soort gesprek met de vraag of het überhaupt nog kan en zo ja hoe we dit jaar bekken- en rugspieren nog extra gaan trainen om naar een eventuele zwangerschap toe te werken.... Maar goed, zoals jullie al zeiden, het is wel een beetje onverwacht, ik had nog niet verwacht dat ik op korte termijn al terecht zou kunnen
@alice Ja gewoon doen hoor. Lekker verwennen. Iedereen zelf weten natuurlijk. Wij hebben er alleen voor gekozen om het niet te doen . Net zoals kledingkast van mijn zoon. puilt uit elkaar. Ik koop teveel kleding voor hem. Hij kan het niet eens allemaal lang aan. Haha. Dat is een tic van mij. Dus ik vind het wel even genoeg. Zijn trouwens leuke tips.
@pinda: wauw prachtige echofoto!! @elja: hier beide keren met 4 maanden begonnen met bijvoeden, waren er beide ook aan toe. en hier gisteren voor het eerst sinds de bevalling weer ongesteld geworden, blegh echt het gevoel dat ik leeg loop.
@ Nijn, dan ben ik wel erg benieuwd naar de klerenkast van je zoon, hahaha.... Hier hebben ze niet zo'n volle kast. Ik vind kinderkleertjes kopen heel leuk, maar ook erg prijzig en ze zijn er zo weer uit gegroei helaas . @ Naomi, o heftig die eerste ongi ...hopelijk zakt het snel wat af.. Hoe gaat het nu trouwens met je en de drukte? Hier ook een ongi aan het afwachten, maandag laatste pil gehad, dus ik had hem gister eigenlijk al een beetje verwacht. Nou ja, opzich niet erg natuurlijk dat het een dagje minder is . Al is dat gezeur in m'n buik en rug niet zo tof.... Deze ronde trouwens weer redelijk gereageerd op de pil, op alleen die flinke honger 1 week voor de ongi en lichte chagrijnigheid na... Het gaat steeds beter
@alice: hier gaat het goed! maar lekker druk met een baby die staat en loopt aan tafel/bank enz. daarbij besloten alles te willen veranderen aan mezelf hhahah. ik MOET echt af gaan vallen, want ik walg van mezelf momenteel en hopelijk krijg ik dan wat meer energie om dingen te doen zodat ik me WEL een goede moeder en vrouw voel. gisteren een heel goed gesprek erover gehad met een goede vriendin (oke ze is wel 49 maar goed....) ze gaat me steunen, stimuleren en begeleiden en is ervan overtuigd dat het me gaat lukken. een hoop werk te doen hier dus. hopelijk dan ook wat meer rust in mn kop, want ik moet altijd zoveel van mezelf dat ik niet weet waar ik moet beginnen en dan uiteindelijk dus niets doe......
@Naomi: jeetje 9 mnd na je bevalling pas ongesteld? is dat normaal? hier ook na de bevalling drastisch afvallen... Thx voor de reacties meiden hier vreselijk last van verkoudheid en aambeien...
@pinda: ja hoor dat is normaal ik weet dat zolang ik bv geef ik niet ongesteld wordt. met 8 maanden gestopt en met 9 maanden eerste ongi, dus dan komt het ook acuut eer op gang
@ Naomi, wat fijn dat je een vriendin hebt die je daarin steunt!! Heel veel succes in ieder geval! @ Pinda, o wat naar dat je nu al aambeien hebt....
@Naomi: o oke, ik ga ook proberen bv te geven lijkt me zo'n mooie ervaring! Uhm iemand enig idee wat ik kan doen tegen de aambeien...
ah meid toch. Fijn dat je een vriendin hebt (ook al is ze 49) die je helpt en steunt. Wij steunen je hier ook hoor. Dikke knuff. Je kunt het hoor, dat weet ik zeker. Je bent een sterke vrouw.
Tuurlijk Naomi, jij kan het! Je bent een sterke vrouw!! Je hebt al 2 mooie meiden op de wereld gezet, dus dit kan je ook! Ik ben denk trouwens minder online, mijn telefoon is sinds gister stuk echt balen.. en dee dit veel via mijn telefoon dus! Hij wordt nu opgestuurd, kan dus wel even duren.. Thanks voor de tips.. cadeautjes zijn gelukt!!
@pinda: vervelend dat je aambeien hebt. Volgens mij kan het helpen om veel te drinken en vezelrijk te eten. Dit zorgt voor minder harde ontlasting, waardoor je minder druk hoeft uit te oefenen. Succes en ik hoop dat het snel over is... @naomi: succes met afvallen. Probeer het stapje voor stapje te doen, dat werkt beter dan in 1x je einddoel te willen halen. @t84: balen dat je telefoon stuk is! Fijn dat je geslaagd bent voor de kerstcadeautjes. Mijn kleine man was vanmiddag best wel huilerig, dat is hij normaal helemaal niet. Wellicht een regeldagje? Hij is om 7 uur wel lekker gaan slapen; moest wel 10x het slaapliedje zingen voordat hij rustig werd, maar daarna heeft hij ook geen kik meer gegeven.
Hallo Dames een tijd niet meer hier geweest... even afstand genomen.. Vandaag weer na de accupunctuur geweest nieuwe magneetjes laten zetten.. Mijn NOD is vandaag en nog niet geworden duss.. Heb wel wat pijntjes maar weet niet waar het vandaan komt.. ga er van uit dat ik ongesteld word.. Hoop natuurlijk stiekem wel dat het niet zo is... Maar kan er meer afstand van doen ben er niet meer zo mee bezig.. Hoe is het met jullie ?? Alvast allemaal Hele fijne feestdagen en een gelukkig en vruchtbaar 2013 !!! Groetjesss Mij
@ Tieta, ik duim voor je! Leuk dat je weer komt kletsen! @ T84, balen van je telefoon. @ Elja, je kleine man toch een goede nacht gehad? @ Nijn, jeeeeeej, heerlijk genieten van je vakantie! @ Naomi, natuurlijk gaat je dat lukken!!! Ongi is doorgebroken! Viel me deze ronde toch wel weer mee. Denk echt dat ik aan de pil aan het wennen ben.
De nacht is goed gegaan, hij heeft lekker doorgeslapen tot 7 uur. Nu ligt hij ook lekker op bed, dus even tijd voor mezelf