Januari gestopt met de pil, klets gezellig met ons mee Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kim1990, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Vandaag voor het eerst sinds tijden weer gekookt. Pfff voelt wel goed hoor. Vind koken al zo leuk!
    Heb een zuurkoolschotel gemaakt. Ben dus maar even eeen kwartier op de been geweest daarvoor. De rest doet de oven.
    Maar het ruikt heerlijk en ik ben trots op mijn creatie.
    Ben benieuwd wat manlief ervan vind als hij zo thuiskomt.
    :D

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @nijn: wat fijn!!!!! ene zuurkool dat eten wij ook :) alleen dan als stamppot met ananas en spekjes en een rookworst erbij hihi.
    zal wel goed voelen om het weer eens zelf gedaan te hebben!
    hopelijk smaakt hij lekker :D

hier sinds 4 weken weer een keertje gefietst..... het opstappen doet beetje pijn maar het fietsen zelf gaat wel zolang ik niet teveel kracht zet. lekker met isabel en mn moeder naar de supermarkt gefietst, alleen kan ik dat niet gaan doen want ik kan en mag isabel niet zo hoog tillen...

3. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ohhh zuurkool vind ik zo lekker en idd met ananas en spekjes en dan lekker op aardappelpurree en afgedekt met bladerdeeg uit de oven. Maar ja manlief lust geen zuurkool op welke wijze dan ook. Ik drijg nu wel n beetje zo van de kleine eet wat de pot schaft dus jij ook.

Nog 1 dag werken n het is weekend. Ben er wel aan toe.

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @happy: mijn man luste ook nooit graag zuurkool:p maar wel op de manier die ik doe!
    ik kook de zuurkool namelijk met water en het sap van de ananas, dat maakt het zoeter.

5. nijnonijntje

Mijn man is zuurkool ook lekker gaan vinden zoals ik het maak. Blijkbaar kunnen de moeders van onze mannen niet goed koken haha ;)
    De zuurkool smaakte hier heerlijk!!
    Nu lekker samen op de bank. Maar niet te lang want ik verlang alweer naar mijn bed haha.
    Wat erg.

6. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    @naomi en nijntje: ik kook de zuurkool ook met ananassap. Ik ga t binnenkort gewoon eens maken. Kijken wat hij zegt. De kleine moet later eten wat de pot schaft dus de papa's ook. En ja tis waar omdat schoonmoeders niet zo lekker koken denken onze mannen bij veel gerechten dat ze het niet.

Jaaaaa weekend. Oh was ik echt aan toe.

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @happy: heerlijk weekend, geniet ervan meid:)
    hihi ja kijk maar eens wat hij zegt ;) wat wij ook weleens eten is zuurkooltaart, de zuurkool even koken met de ananassap en beetje water, maar paar minuten hoor. gehakt rul bakken, prei snijden. bladerdeeg in een ingevette ovenschaal leggen ook de zijkanten. daar het mengsel van zuurkool,ananas, prei en gehakt bovenop. dan reepjes bladerdeeg eroverheen net als bij appeltaart, dan geraspte kaas erover en een eitje eroverheen bestrijken.
    moet 20-25 minuten in de oven dacht ik... is ook erg lekker in ieder geval ;)

hier ook een schoonmoeder die niet echt kan koken, ja de aardappel groente en vlees maar meer ook niet echt... en dan is daar het vlees nog eens niet altijd gaar hihi. geen keukensterren dus:p

8. nijnonijntje

Ja hier laat ze het vlees vaak aanbranden. Ook niet heel lekker.
    Tiz wat met die schoonmoeders haha!

9. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden!
    Hoe is het hier?
    Zuurkool hou ik meestal niet zo van, maar die manier van jullie ken ik nog niet. Miss ff een keer testen..
    Zo ben blij, hebben een leuke nieuwe stal gevonden.. aan het bos, met alles er verder ook bij, echt super!! 30 november gaan we de paarden verhuizen.. zo zin in!!
    Met Ryan is ook alles , hij wordt echt lang. hij blijft groeien, haha!!
    Eten ze bij jullie wel als is een keer mee met de pot?

Fijne dag meiden!

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @nijn: ja hier ook aanbranden en dan van binnen niet gaar.... het is inderdaad wat met die schoonmoeders hihi.

@T84: isabel eet bijna altijd al met de pot mee! alleen als het te pittig is niet maar dat eten we haast nooit. maar frietjes, andijviestamppot, zuurkool, pastas ze eet alles lekker mee hoor ;) en lekker dat ze het vind!! vooral van andijviestamppot krijgt ze niet genoeg hihi.
    ik ben benieuwd of jij de zuurkool zo wel lekker vind!
    super dat je een nieuwe stal gevonden hebt!!! je kunt al lekker snel over, heerlijk zo aan het bos :)

zo hier nu echt opschieten gaan even naar de stad en daarna middagje frisbee met de hond :D

11. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ow ja vandaag precies 20 weken :D jippie!!!!!

12. nijnonijntje

Gefeliciteerd met je 20 weken meid! Alweer op de helft. Wat gaat dat snel zeg.

13. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    @naomi: leuk dat je al op de helft bent. Heb je de 20 weken echo al gehad?
    @nijn: voor jou begint t echt op te schieten nu.

Vandaag erg moe. Gelukkig hele dag om uit te rusten. Morgen weer werken. Straks denk ik even bij mijn oma op bezoek. Daarna weer lekkr thuis op de bank. Ons kleintje is super druk. Ik kan daar echt van genieten.

14. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Goedemiddag!

Hoe is het hier?

Naomi, wow alweer 20 weken !!

Happy, pak inderdaad goed je rust.

Hier vandaag 38 weken , heb veel last van voorweeen en ben daar dan ook echt gesloopt van het is namelijk midden in de nacht en heb al problemen net slapen.Ga woensdag ook even dingen overleggen met me gyn aangezien dit niet leuk meer is.

15. nijnonijntje

@kim
    Ik ben bang dat de gyn niks doet. Voorweeen horen erbij en kun je al vanaf week 32 hebben.
    Ze grijpen alleen in als moeder en kind in gevaar komen. En met voorweeen is dat niet zo.
    Ik begrijp wat je bedoeld hoor. Maar zelfs bij mij in mijn rare situatie ondanks dat er soms zelfs lichtelijk gevaar was, laten ze de kleine mooi zitten.
    Maar misschien verschilt dat ook weer per ziekenhuis.

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @happy: leuk dat de kleine zo druk is!!

@kim: helaas doe ze niets met voorweeën.... ik had ze vanaf week 36 al veel en ook valse starten maar ze doen niets zolang er geen gevaar is of jezelf niet instort hihi.
    hopelijk wilt de kleine meid er binnenkort echt uit! nu mag ze dus kom maar op zou ik zeggen hihi

hier vanmiddag naar de intocht van sinterklaas geweest met isabel en vanmiddag kon ze met hem op de foto en kreeg ze een cadeautje :D
    ze vond het helemaal geweldig, ze lag helemaal dubbel van het lachen om de zwarte pieten en sinterklaas zijn baard was ook favoriet hihi. gelukkig bleef die mooi op zn plek maar we hebben er heerlijk om kunnen lachen met zijn allen.
    als cadeautje heb ik muziekspeelgoedjes uitgezocht voor haar! houten fluitje, sambaballen en tamboerijn ze is er echt helemaal gek op, echt een trek van haar vader:p
    de pepernoten vond ze ook heeeeeel lekker hihi. nu ligt ze uitgeteld op bed.

17. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    @kim: niet fijn die voorweeen. Zeker niet zo 's nachts. Schiet nu wel echt op zeg. Nig eventjes en jullie kleintje is er gewoon.

@naomi: leuk dat ze zon pret heeft met sinterklaas. Je hebt ook kindjes die hem doodeng vinden. Leuk zulke muziekcadeutjes. Zal ze vast veel plezier mee hebben.

Ik ga deze week ook n keer een schoentje voor onze mini zetten. Leuke gedachte ook dat we volgend jaar sinterklaas vieren met onze mini. Sint en puet gaan vast veel te veel pakjes bezorgen. Ik ben echt dol op sinterklaas n het hele verhaal. Geweldige traditie.

18. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Btw ik las laatst ergens dat prpernoten en speculaas niet goed zijn om te eten als je zwanger bent. Zou komen door de kaneel ofzo die zich in een bepaalde stof omzet tijdens t bakken. Ik heb al best veel pepernoten op voiral die met caramel van bolletje. Zou dat echt zo slecht zijn of zijn dit weer van die verhalen....

19. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

hey meiden,

kom even langs...
    Jurre is vorige week weer bij t cb geweest.. inmiddels 74 cm en 9630 gram.. het gaat maar door! Hij is een erg vrolijk mannetje en gaat als een speer, trekt zich op aan de tafel en de bank, zwaait en klapt in zn handjes, erg leuk om te zien hoe hij zich ontwikkeld.

Ikzelf begin steeds meer in een dipje te raken en doe mijn best positief te blijven, maar vind het erg moeilijk! Na zo'n lange tijd met bekkeninstabiliteit te lopen begin ik er behoorlijk zat van te worden! Merk in mijn omgeving dat mensen steeds weer meer verwachten en dat ik het heel moelijk vind dat dat gebeurd, en het zo sloom blijft gaan. Heb ook het gevoel dat er aan me getrokken word door ouders en schoon ouders die hun kleinzoon graag vaker willen zien.. pff.
    Heb niet zoveel zin alles hier neer te zetten, maar bah..wat vind ik et Kl*te allemaal! ZUCHT..

Sorry voor mn ego bericht!

20. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Hey meiden,

Kim: Pff... niet echt prettig dus op het moment met al die voorweeen :(. Nog even vol houden!!
    Dikke knuf

Naomi: Haha... ik snap inderdaad dat julliemoesten lachen met de baard. En maar goed dat deze goed vast zat ;) anders hadden een hoop kindjes vragen gehad. :D
    Muziekinstrumenten zijn echt heel leuk voor die kleintjes!!

Wian: Kan me goed voorstellen dat veel mensen vaak denken dat het zo weer over is, maar helaas is dat niet altijd zo. :(
    Dat is zeker voor jou alles behalve leuk als ze je ook nog eens gaan pushen. Hoop voor je dat het snel wat beter gaat, maar je moet vooral doen wat je lichaam aangeeft.
    Wel heel fijn dat Jurre zo gezellig is :D
    Altijd zo leuk om te zien hoe die kleintjes zich ontwikkelen.

Hier vandaag naar de winterefteling geweest, maar oefff wat was het druk:x
    Gaven gezellige bedrijvigheid aan maar dan wil ik er in elk geval niet zijn als ze druk aangeven ;)
    Was zoals bij Joris en de draak gewoon een wachttijd van 90minuten.
    Maar we hebben ons goed vermaakt en lekker gewandeld en gegeten. En vooral Stan vond de vele kampvuren helemaal geweldig.
    Kijk nog even tv en duik dan lekker mn bedje in.
    Ben moe van het vele lopen en de ziekenboeg is helaas nog steeds niet helemaal over.

Liefs vanaf hier

Deel Deze Pagina