Januari gestopt met de pil, klets gezellig met ons mee Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kim1990, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn....hihihihi, ik hou het nu ook steeds in de gaten om te kijken hoe de echo's van jullie tweetjes zijn geweest :D Heel veel succes zo!!!!
    O leuk, een meisje, die hebben we nog niet ;)....Hier wisselt het steeds met wat ik denk...zo spannend!!!

Pffff, de nesteldrang is hier begonnen, maar ik kan m'n ei niet kwijt, sowieso lichamelijk niet, maar we moeten natuurlijk ook nog eerst verhuizen..... Ik ga maar even op internet neuzen denk ik voor leuke babykamerspulletjes :D

2. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Echomeiden, is alles wel goed gegaan? Hopelijk hebben jullie wel goede uitslagen!

3. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Eerst even bericht over naomi:
    Ze krijgt een.........trommelgeroffel.... MEISJE.
    Haha leuk he. De echo was helemaal goed en alles zat er op en er aan zoals het hoort.
    Gefeliciteerd naomi

Mijn echo was: extreem.
    Baby is heel groot.
    Wordt morgen weer op suiker geprikt. Bah, ben er zo klaar mee.
    En dan volgende week vrijdag weer een groeiecho.
    Ben er zo klaar mee.
    Weet niet wat ze willen hoor.
    Ze willen de baby niet nu al halen. Maar zeggen wel: ja hij is heel groot.
    Ja dat zie ik ook denk ik dan. Ik ga hier al kapot.
    Maar zit dus nog steeds in afwachting.
    Pfff wat een gedoe.

4. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, hele hele hele dikke knuffel voor jou!!!! Hoe groot en hoe zwaar is je baby inmiddels? Bah bah, moet je alweer prikken :(.... Hebben jullie het anders al over een eventuele ks gehad? Mocht hij toch te groot zijn? Ik geloof wel dat ks niet ideaal is bij BI....
    Het is een schrale troost, maar hoe langer je baby nog even in je buik zit, hoe beter. Het is natuurlijk heel belangrijk dat de longetjes even goed door kunnen rijpen etc....
    Wat is het geschatte gewicht bij helemaal uitdragen van je zwangerschap?
    Heel veel succes meid, ik heb zo met je te doen....:(

@ Naomi, van harte gefeliciteerd!! Fijn dat alles goed is!! En weer een meid. Leuk!!!

5. nijnonijntje

Onze kleine grote man is bij een zwangerschap van 36 weken ( wat ik nu ben) formaat 38,5 week. Hupsakee. Bijna 3 weken voor op de groei. Terwijl hij eerst maar elke keer een week tot 1,5 week voorliep.
    Ze zeggen dat ik die lijn op dit moment door kan trekken, dat hij bij 40 weken een formaat heeft van een baby die dan 3-4 weken (na de geboorte dus) oud is.
    Oftewel, een grote vent.
    Vind het niet leuk hoor.
    Ze hebben het niet over een ks gehad en eigenlijk wil ik dat ook niet. Wel over inleiden. En hoe niet ideaal dat ook is, beter dan een ks en een kind die anders te groot is en het benauwd krijgt in de buik.

6. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    @nijn: balen dat ze zo vaag doen. Heb je zo weinig aan. Wat alice zegt is wel waar want zolang dr kleine blijft zitten rijpen de longetjes mooi door.

@naomi: leuk dat jullie een meisje krijgen. Was de echo verder ook goed?

@alice: vervelend dat je ziek bent geweest n dat t nu n ziekenboeg bij jullie is. Hipelijk voelt iedereen zich snel weer op en top.

Hier nig steeds heel moe. Heb ook veel last vzn rug n mn bekken links. VK raadde n bekkenband af omdat t dan zou verergeren n op de lange termijn t herstel rotter zou zijn.

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, oke, dus het inleiden is wel ter sprake gekomen. Heb je wel het idee dat ze je willen helpen als je nog wat verder bent in je zwangerschap? Ik hoop het!!

@ Happy, arme jij, nog steeds zo moe!
    Mmm, misschien dus ook aan een bekkenband....het heeft natuurlijk voor- en nadelen. Waarom ga je anders niet even langs een fysio?

Mijn kleine ventje hier lijkt zich al wat beter te voelen dan vanochtend gelukkig. Mama voelt zich ook alweer wat fitter, al ben ik wel heel erg moe. Ben toch een beetje aan het dromen over het inrichten van de babykamer, heb toch wel heel erg zin om heel snel iets aan te gaan schaffen :D

8. nijnonijntje

@alice en happy
    Ja het is idd beter de baby nog even blijft zitten. En danblijft het ook wel, maar niet tot 40 weken. Tenminste daar is vandaag over gesproken. Het is nog even de echo volgende week afwachten, maar daar zal hetzelfde uitkomen. Anders stopt de baby met groeien en dat klopt niet.
    Heb wel het idee dat ze me willen helpen, maar dat ze het vaak ook weer terugdraaien. Dus dat ze me een beetje aan het lijntje houden.

9. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, je komt dus wel iets in de richting....misschien dat ze na de echo van volgende week de knoop doorhakken, dan zit je natuurlijk ook tegen die 38 weken aan. Dat zou mooi zijn. Eigenlijk hoop ik gewoon dat je kleine ventje uit zichzelf komt en dan over een weekje ofzo, zodat jij niet meer te lang hoeft te wachten, maar dat hij wel goed gezond, maar niet te zwaar is!!!

Net weer even namen gezocht, ik vind vooral jongensnamen zoooo moeilijk!!! We hebben al wel een naam, maar ik twijfel steeds, ik wil gewoon zo'n gevoel van "jaaaa" dit is hem!!! Dus als iemand nog een tip heeft ;), ik hou me aanbevolen!!!

Mannetje is op weg naar huis, dus ik ga maar eens koken. Tot morgen meiden!!!

10. nijnonijntje

@alice
    Ja dat hoop ik ook. Maar anders idd dan maar inleiden. Dan loop ik tegen de 38 weken aan en dat is een mooie tijd.

Ik weet heel veel mooie jongensnamen, maar wellicht dat je die zelf ook al hebt. Daarnaast hebben wij ook een naam waar we echt allebei: jaah bij zeiden.

11. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, jij bent vast wel jongensnamen-expert :D

Meiden, wat kan ik beter doen? Een kinderkamer voor mijn zoon aanschaffen of een extra babykamer aanschaffen? Ik twijfel zo....

12. nijnonijntje

@alice
    Haha wie weet ja.
    Maar over je kamercrisis.
    Ik zou een kinderkamer voor je zoon aanschaffen. Dat heeft hij straks toch nodig en anders zit je met twee babykamers.
    Je moet alleen even kijken hoe je dat met het bedje doet.
    Hij kan natuurlijk nog niet in een gewoon bed.
    Maar misschien dat je daar een tijdelijke "goedkope oplossing voor kunt vinden. Je hebt bijvoorbeeld van die peuterbedjes die je eerst als ledikant kan gebruiken en later een peuter/kleuterbed van kunt maken.

13. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    @Naomi, fijn dat de echo goed was! En leuk weer een meisje!
    @Nijn, hmm.. ik denk dat ze bij 38 wkn iets gaan doen. Dat had ik ook.. Mijn ks stond gepland als ik precies 38 wkn was, daarvoor wilde ze liever niks doen, tenzij het zelf begon natuurlijk. Ik zou het gewoon duidelijk ter sprake laten komen. Dat hielp bij mijn gyn toen wel
    @Alice, fijn dat de ziekenboeg op de betere hand is. Ik zou ook voor een kinderkamer gaan en dan ook zo'n ombouw/meegroeibed.

Hier alles goed, Ryan was beetje vroeg wakker, flesje gegeven en toen heeft ie lekker tot 7 uur geslapen.
    Hebben jullie kindjes ook koud snachts? Ryan heeft een dikke pyama, slaapzak met mouwen en toch had ie ijshanden.. denk namelijk dat het door de kou komt dat hij wakker wordt.

Fijne dag!

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, ik blijf zo twijfelen. Eerst wilde ik voor een kinderkamer voor hem gaan, maar dan moeten we dat bed inderdaad eerst even opslaan en moet hij een ander ledikant, dus tja, dan heeft hij er toch nog niet zoveel aan. En ik moet hem dan altijd bij de baby verschonen, want hij zit natuurlijk nog wel een jaartje in de luiers. Ook gezien de BI is het denk ik wel handig dat ik ook nog voor hem een commode aanschaf. Mijn man vond dus dat we nog een babykamer moesten. Gelukkig gaan we zaterdag kijken en kunnen we dan gerichter een keuze maken.

Ik ben nu wel aan het zoeken op babykamers, maar wat ik in m'n hoofd heb zit er niet tussen :(.....

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ T84, ons zoontje slaapt in een romper met lange mouwen en nog steeds in dezelfde slaapzak die hij ook in de lente / zomer had. Hij ligt ook nog onder een wollen deken met lakentje, maar daar werkt hij zichzelf 's nachts wel uit omhoog. Hij lijkt nog niet zo'n last te hebben van de kou. Heb er wel al aan gedacht om misschien zijn ledikant voor te gaan verwarmen met kruiken ofzo, maar ja, dat helpt helaas niet tegen de koude ochtenduren..... Mocht je een tip hebben gevonden hoe we ze warmer kunnen laten liggen, plaats je dat hier dan ook?

@ meegroeibed, denk dat ik dat een beetje zonde vind juist van mijn geld, ik vind het mooi als de hele kamer bij elkaar past en dan moet hij straks toch nog een 1-persoonsbed. Ik las net dat veel kindjes rond de 2 jaar overgaan naar een ander bed en sommigen zelfs tot 3 jaar in het ledikant liggen. Ik vind die 'boomhutbedden' zo leuk of zo'n bed wat eerst laag staat en waar je dan zo'n semi-hoogslaper met een hutje eronder van kunt maken, met zo'n glijbaantje :)

Onze zoon is trouwens vandaag alweer 11 maanden!!!

@ Naomi, gister leuke dag gehad?

@ Kim, hoe gaat het met je?

16. nijnonijntje

@T84
    Ja ik denk dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt, maar dat ze er dus weinig aan doen. Volgende week vrijdag heb ik weer een afspraak en dan ben ik bijna 38 weken. Dat zal ik echt wel vragen om het doorhakken van een knoop hoop. Dan mag de baby gewoon komen.

@alice
    Ja als je dat toch handiger lijkt moet je dat doen.
    Maar wat maakt het uit als je je zoon bij de baby moet verschonen? Maar misschien praat ik nu heel makkelijk haha. Let niet op mij. Ben een bonk hormonen. Met BI en helemaal uitgeleefd.
    Ben het ineens zo zat!

Nou nu net prik 1 van 3 gehad.
    Ze laten iemand met BI gewoon 3 keer naar het ziekenhuis klepperen om voor de zoveelste keer een dagcurve te doen.
    Zo vermoeiend en vooral pijnlijk dat heen en weer gesleep!

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, toch bizar hoe ze met je omgaan. Als ik bloed moet prikken komt er iemand bij ons thuis omdat ik immobiel ben. Maar ik heb natuurlijk geen suikercurve hoeven prikken. Misschien dat dat verschillend is?
    Enne, ik vroeg juist om je advies, dus ik vind het alleen maar fijn dat je mee denkt hoor :). Het is toch een hele aanschaf zo'n kamer. Mij leek het eerst ook prima dat dat gewoon bij de baby kon, of gewoon beneden op de bank of tafel ofzo. Maar als ik bedenk dat al zijn zooi (rompers, pampers, hydrofielen, doekjes, slaapzak etc.) zo lekker voor het grijpen in de commode ligt, vind ik dat wel heerlijk. Dan zou ik ook zijn kleding bij de commode willen. Had ook al bij mijn man geopperd om ze beiden op 1 kamer te leggen (als de baby 3 maanden is ofzo). Maar ik vraag me af of de oudste dan wel genoeg slaap krijgt...
    Heel veel succes met je prikken meid!!! En de rest natuurlijk ook...hopelijk over 2 weken je zoon in je armen!

18. nijnonijntje

@alice
    Ja dat is ook wel weer zo. Als je elke keer heen en weer moet lopen voor kleding en spulletjes.
    Misschien idd gewoon zaterdag even kijken wat er te halen valt.
    Hou je dat wel vol met lopen?! Niet te lang gaan he!
    Ja hier zijn ze daar anders in. Ze laten me gewoon heen en weer klepperen voor zo'n darcurve.
    Pffff, ik zit echt in een klaagmodus vandaag. Ben bang dat jullie dat allemaal moeten aanhoren. Sorry alvast :D

19. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Nijn, klaag maar lekker hoor!!!
    Enne, veel lopen zal niet gebeuren hoor, ik zit in een rolstoel, want kan echt niet meer dan 100 meter maken (soms wel op een goede dag, maar ik let goed op mijn lijf, dus ik doe dat niet :) )

20. nijnonijntje

Ja hier hetzelfde. Zonder rolstoel lukt echt niet. Ja even van de bank naar de toilet haha, maar dat is alles. :(

Deel Deze Pagina