@remmar Ah gatsie, balen meis. Ik blijf voor je duimen. @naomi Ja logisch van de tranen. Is toch ook prachtig!!!
*Breekt even in* Nijn, ik had een bijna 9 ponder en 53 cm (zie onderschrift) Succes met de laatste loodjes! Whaaaaaaa bijna tante!!! * Breekt weer uit.*
Ze wisten tot de geboorte niet eens dat hij zo zwaar was ze haddenniet meer dan 7 pond verwacht aangezien hij met de laatste meting bij 36 weken rond de 6 pond was. Ik ben ingeleid omdat ik al weken niet sliep, hoofdpijn bleef houden en ik steeds onderuit ging achteraf bleek ik waarschijnlijk zwangerschapssuiker te hebben gehad, hier ben ik niet op getest omdat ik maar 1 kilo was aangekomen vanaf startgewicht (wel eerst 10 kwijt). Na de bevalling ben ik gestrekt gegaan en kreeg ik suikerwater, ik knaptte toen behoorlijk daarvan op.
O echt? En niet eerder in de zwangerschap symptomen gehad dus? Nou ik ben benieuwd hoe het hier gaat. Even afwachten nog.
@ Remmar, he gatver, ronde 15 ...... Heel veel sterkte meis!! @ Naomi, mooie foto!! Oke, jullie dus voor een 2e kamertje @ Sweet, pittige tijden dus voor jullie, hopelijk is het een fase! @ Kim & Nijn, hoe voelen jullie je vandaag? @ T84, Wian, Happy, Elja * zwaai * O ja Nijn, een vriendin van me kreeg een kindje van 10.5 pond...en dat is ook gelukt . Haar oudste woog maar 4.5 pond. (Echt dus van de extremen). Ze kon niet zeggen dat het gewicht voor haar uitmaakte in de heftigheid van de bevalling. (Misschien is dit ook een kleine geruststelling? )
Hier eindelijk eens lekker goed geslapen, dat was toch wel fijn . Vandaag een rustig dagje, straks eens even bedenken wat we gaan doen
Goedemorgen! Nog geen kimnieuws, jammer! Alice, fijn dat je goed hebt geslapen! Al plannen voor vandaag? Nijn, meissie, probeer de bevalling los te laten, je weet toch niet wat je overkomt, is geen voorstelling van te maken. Zoals je weet was mijn dochter 4220 gram en 52 cm, en dit was prima gegaan. Naomi, ben benieuwd naar het nieuwe kamertje! Logisch dat je moest huilen, is toch ook geweldig, een kleintje in je buik die het goed maakt?! Rem ar, oh wat jammer.. Vind het echt zo jammer voor je... Woehoeeee, we hebben een goede nacht gehad! Om 3 uur even een speentje gegeven, en daarna om half 6 een voeding. Daarna geslapen tot half 10.... Echt heerlijk!
Goedemorgen meiden, Hier alles goed. Tenminste...voor zover dat kan. Ik vind het heel lief dat jullie me geruststellen. Mijn baby zal alleen als ze me laten doorlopen tot 40 weken of langer veel groter zijn dan dit alles. Vandaar mijn zorgen. Maar goed. Ik moet toch tot volgende week vrijdagmiddag wachten totdat ik iets meer weet over wat er gaat gebeuren. De tijd gaat nu ook ineens langzaam dus wil proberen mijn gedachten te verzetten ander breekt die dag nooit aan. Kim houd ons in spanning. Denk dat ze al aan het puffen is hoor
@ Sweet, heeeeerlijk!!! Dat jullie een fijne nacht hebben gemaakt , dat vraagt om nog meer nachtjes zo Hier nog niet echt plannen, ben wat dingen aan het regelen, surfen voor spullen voor de baby en ga lekker luieren met een dvd op de bank samen met mijn zoontje gok ik zo. @ Nijn, ik denk dat ze je echt niet over tijd laten lopen hoor! En gewoon blijven aangeven bij de gyn hoe je je voelt. Hopelijk komt er volgende week wat meer schot in de zaak of komt je mannetje lekker nog eerder uit zichzelf
@alice Ja soms voel ik zo'n druk daar beneden dat ik denk dat hij elk moment eruit valt. Haha nu ik het zo typ klinkt het heel grappig. Ben wel sinds een paar dagen wat diarreeig ( sorry meiden) en ze zeiden dat dat een voorbereiding kan zijn. Maar aangezien ik me belabbert voel denk ik dat het gewoon een soort van griepje is.
@ Nijn, o, ik dacht juist dat als je ziekig bent dat de baby dan juist op zich laat wachten.... volgens mij bedoelen ze wel dat als je darmkanaal opeens flink leeg gemaakt wordt dat dat voorbereiding is, maar weet niet of dat diarreeig moet zijn.... In ieder geval beterschap! Die druk is heel herkenbaar...echt alsof hij op de deur aan het bonzen is Op de dag dat mijn vliezen braken voelde ik juist wonderbaarlijk helemaal niets, geen gerommel, contracties, druk etc....
Ja daarom. Dus laat maar gaan, we zien het wel Maar je zei ooit eens dat je heel duidelijk voelde dat je vliezen braken, Wat voelde je dan? Of is dat lastig uit te leggen
@kim: en hoe gaat het meid?? heeft het doorgezet? @nijn: probeer die bevalling inderdaad los te laten, verwacht niet dat ze je de 40 weken voorbij laten gaan hihihi die druk herken ik nog wel ja van isabel had soms het idee als ze aan het schoppen/slaan was dat er elk moment een armpje of beentje uit kon komen hihi. @sweet: wat een heerlijk nachtje dan! hopelijk volgen er nog meer foto van het kamertje kan ik nog niet maken, het staat al wel in elkaar maar het kamertje wordt nog steeds als rommelhok gebruikt omdat we verder geen plek hebben om dingen op te slaan. over een aantal weken zal ik mn man eens opdracht geven de kamer leeg te halen hihi. @alice: zwaai!! hier ook geweldig geslapen vannacht hihhi. kreeg wel midden in de nacht flinke buikpijn, schrok er wel even van, maar mn buik werd niet hard gelukkig. heb maar even mn darmen geleegd en een rennie ingenomen tegen het maagzuur en toen ben ik weer als een blok in slaap gevallen toen straks onze slaapkamer een beetje opgeruimd en de 1e was aangezet. het leek wel een ontplofte boel hihi. straks wordt isabel in bad gedaan door mn moeder dus dan wil ik even stoffen boven en de douche uit doen. mn man doet het niet dus dan doe ik het maar..... moet hem echt alles vragen wordt daar soms een beetje moe van, dus dan doe ik het zelf maar terwijl het eigenlijk niet mag... de frietpan blijft lekker staan, die vertik ik te gaan tillen en zn cadeaus van zn verjaardag mag hij ook lekker zelf opruimen ga niet alles voor hem doen hoor.
Ben trouwens sinds een paar dagen ook weer alleen thuis. Werd wel een beetje gek van elke dag iemand om me heen. Heb juist mijn rust zo nodig. Er komt wel elke dag even iemand kijken, kopje koffie drinken. En het huishouden doen ze ook. Maar tussendoor ben ik alleen. Mijn man zorgt voordat hij naar werk gaat dat ik alle benodigdheden heb, maar dat is wel zo. De deur uit lukt me toch niet, dus dan is er wel iemand bij natuurlijk. Oms is het ook wel lastig met bijvoorbeeld opstaan hoor, maar ja het is niet anders
@naomi Ja dat ken ik. Nu ook hoor, mijn man doet heel veel voor me. Begrijp me niet verkeerd, ben heel blij met hem. Maar sommige dingen idd zoals de frituurpan staan dan ergens en hij bergt het niet op. Als ik er dan wat van zeg, zegt hij: ja sorry, maar zeg het me dan, ik wil alles wel doen. Ja maar bepaalde dingen kan hij zijn nek over breken en dan moet ik het nog eerst zeggen voordat hij het opbergt. Pffff typisch man. Ik las bij een ander topic van de december mama's dat kim vannacht wel haar slijmprop verloren heeft, maar verder nog geen echt weeen heeft. Maar dat zal nu ook niet lang meer duren gok ik zo
@nijn: hahaha ja inderdaad!! hij stapt ergens gerust eerst een paar keer overheen en dan ruim ik het zelf maar weer op. dan zegt hij inderdaad: zeg/vraag het dan gewoon dan doe ik dat wel. maar ik snap niet dat als hij het zelf ziet het dan niet al doet! het hoeft hier echt niet helemaal opgeruimd en schoon te zijn maar ik probeer de zooi wel te beperken hihi. hij doet ook zeker wel veel voor me dat is het niet, maar sommige dingen zien ze gewoon niet. ow spannend!! al een goed teken dat ze de slijmprop verloren is ik verloor die pas nadat mn vliezen gebroken waren hihih.
@ Naomi, groot gelijk hoor dat je niet alles doet in het huishouden hoor!! Zeker niet in jouw toestand! Gelukkig is je buik inmiddels wat beter dan vannacht @ Nijn, wat jij beschrijft klinkt helemaal als mijn situatie (qua mobiliteit dan ) en ook hier is elke middag wel iemand om te helpen. Echt superfijn natuurlijk, maar ik word er soms ook wel eens 'moe' van. Gister kreeg ik ook weer helemaal de kriebels omdat ik mijn zoon weer uit handen moest geven. Vanmiddag staat mijn bezoek nog niet helemaal vast en eigenlijk hoop ik stiekem dat ik een dagje voor mezelf heb Hihi, ik heb ook zo'n man die alles voor me doet, maar als hij z'n nek breekt over de zooi moet ik hem er toch eerst op wijzen dat er zooi staat! Oooo, fijn dat je ons op de hoogte houdt over Kim! Wauw, al haar slijmprop verloren . Ik spiek ook af en toe eens daar. Wat betreft de vliezen. Op de dag zelf voelde ik niets, maar om 23.30u toen ik nog even een plasje voor de nacht wilde gaan doen had ik enorme druk daar beneden en leek er een soort van 'bal' daar te hangen. Op bed gaan liggen en de baby was onrustig en geeft opeens een megatrap en toen KNAL was heel het bed nat om 23.45u..... Het was een minder 'spitse' druk als dat je denkt dat kleine eruit komt, maar meer echt een zware bal ofzo. @ Slijmprop, kan me niet herinneren dat ik die verloren heb....leek ook niet bij het vruchtwater te zitten trouwens....
Meldplicht!! Ik zou me hier ook even braaf melden hihi. Wat een rot nacht gehad!Me maagzuur bleef omhoog komen! Heb ik midden in de nacht warme melk met honing gemaakt,en eventjes op de bank tv gekeken.En toen weer terug naar me bedje toe maar met moeite in slaap gevallen. En wat nijntje zegt ik ben me slijmprop verloren!