Nijntje,praat er inderdaad goed over en huil er van dat maakt helemaal niks uit! Ik heb ook in een weeënstorm gezeten en toen was de 1 weg kwam de volgende er al achteraan. Lekker hoor dat jullie kleine man zoveel slaapt. Meiden hebben jullie misschien advies voor me! Lyah is sinds gisteren flink aan het krijsen,zodra ik haar neerleg begint ze en stopt gewoon niet,heb haar vanmiddag volgens mij ook 15 min laten huilen/krijsen.Niks helpt heb ondertussen van alles geprobeerd,ja ze word rustig als ze bij mij ligt maar dat gaat ook niet altijdHeb vanmiddag ook even flink zitten huilen,omdat ik het gewoon eventjes niet meer wist.Heb het gevoel dat ik iets verkeerds doe of ik kijk ergens over heen
Happy,dat is ook niet leuk om te horen! Naomi,agh gosie alweer koorts!Hoop dat het snel beter gaat met Isabel. Heel veel beterschap! Alice,zie inderdaad dat jullie kleine man alweer bijna een jaar is! Hoe is het verder hier?
@kim: hmm dat is dat balen meid!!! heeft ze misschien last van krampjes?? vervelend als je niet weet wat er is he, want dan kun je ze ook niet helpen! *knuffel*
Naomi,ze laat wel veel windjes,het zou inderdaad heel goed kunnen.Heb al geprobeerd met haar beentjes te fietsen maar dat hielp ook niet.Vind het zo sneu voor haar,want wil haar heel graag helpen inderdaad.Ga haar zo maar eventjes lekker in bad doen,misschien dat ze daar wat rustiger van word.
ja kun je eens proberen een badje ja. als ze veel windjes laat zou het heel goed darmpjes kunnen zijn. wat je na het badje kan proberen is met wat massageolie oid het buikje masseren. rond draaiende bewegingen over het buikje met 1 hand, van grote cirkels naar klein en weer naar groot en weer klein enz. nog een oefening is je handen op haar buikje leggen, duimen naar binnen en dan naar boven toen bewegen, dit kun je ook wisselen met je linkse hand van rechtsonder naar linksboven tot de schouder en met je rechtse hand van linksonder tot rechtsboven tot de schouder. zijn de oefeningen die ik geleerd heb bij babymassage dus je kunt het proberen. niet te hard duwen natuurlijk maar dat snap je wel
Hey meiden, Nijn: Gewoon lekker huilen! En probeer er inderdaad over te praten. Ik heb destijds ook heel veel gehuild, vooral omdat ik van de bevalling heel weinig mee heb gekregen gezien het feit dat ze me half plat hadden gespoten :x. Had gelukkig foto's om het terug te kijken en mannetje heeft bij de foto's uitgelegd wat er op dat moment allemaal gebeurd is. Maar heeft ook heel lang geduurd voordat ik alles een plaatsje had gegeven. Komt allemaal goed meisje!! Dikke Knuf!! Naomi: Zou Isabel toch even in de gaten houden als ze inderdaad zo suf is geweest. Kan inderdaad van de hoge koorts zijn gekomen. Happy: Waar bemoeien die mensen zich mee Haha.... ik ben alleen maar jaloers op het moment als ik een mooie bolle buik zie Kim: Misschien heeft ze toch wat last van krampjes. Collega heeft heel lang Infacol gebruikt. En dat hielp bij haar mannetje aardig. Zelf heb ik met Stan hele avonden liggen "fietsen: met de beentjes. Helaas kun je er volgens mij niet veel aan doen, maar blijf het wel heel zielig vinden Alice: Hoe bevalt het nieuwe huisje?? Wordt jullie kleine man alweer bijna een jaar?? Waar blijft de tijd toch Hier: Jaja eindelijk de stap genomen. Heb blijkbaar toch heel veel geduld maar dat begint nu op te raken. Vrees ook dat het wederom deze maand op niets uitloopt. Vroege zwangerschapstest is omowit en ook mijn temp is weer wat gedaald. Mocht ik wederom ongi worden gooi ik eerst alle ovu-testjes en de thermometer in de kliko :x Dan gaan we maar weer op goed geluk tot we verder kunnen. -XXX-
@kim Ik ken dat een beetje. Jaja nu al. Hij is amper een week oud. Hij gilt zo 6 uur achter elkaar en is vaak stil als je hem oppakt. Soms denk ik dat het aanstellen is, maar soms denk ik dat hij wat heeft. Lastig te peilen bij een ventje van 6 dagen. De een zegt hem laten liggen anders went hij er aan en de ander zegt lekker oppakken en bij je houden. Ja maar als hij zo. Schreeuwt hoe moet ik hem laten liggen dan? Vind het zo lastig. Je wilt ze niet laten wennen aan dingen, maar ja.... Hoe denken de andere meiden hierover? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en wat hebben jullie gedaan en deden jullie. Kan nog niet met zekerheid zeggen of hij wel of geen krampjes heeft.
Volgens mij kunnen kindjes die zo jong zijn zich niet aanstellen hoor. Ik zou ze lekker bij mama nemen. Vanaf 3maanden komt dat besef denk ik pas. Zij hebben natuurlijk ook heftige veranderingen doorgemaakt, zeker bij een inleiding. Hier ook een weeenstormer trouwens, ben in 10 minuten van 2 naar10cm gegaan. Vrijdag wordt mijn ventje alweer 1 jaar oud!!! Gaat inderdaad snel. Hoe is het nu met alle kids?
@alice Ja dat dacht ik dus ook, maar sommige kijken je echt aan van " zo jij bent onervaren, jij snapt niks van een kind en verwent hem alleen maar" Stom is dat hoor. O je ventje al weer 1 jaar. Ga je iets bijzonders doen? Of alleen de familie op bezoek? Lekker van genieten hoor! Hier vandaag de laatste dag kraamhulp. Eindelijk! Ben er zo klaar mee. Was geen leuke kraamweek en ben ook niet heel tevreden over de kraamzorg, dus ben zo blij dat het einde in zicht is. Mens hing altijd om me heen. Bemoeide zich giga met alles. Kon helaas geen andere krijgen. Ja de laatste dag. Maar ja..wat is daar het nut van. Had recht op extra uren ivm mijn BI. Maar wilde dat echt niet. Moet echt even mijn eigen draai vinden. Heb gelukkig nog een moeder en zusje die me helpen en bijstaan.
even een zwaai vanaf hier. het ging vandaag eigenlijk erg goed met isabel en was daar enorm blij mee, helaas te vroeg gejuigt... net met het naar bed brengen 39,5 koorts, ze lag te rillen en maakte zich helemaal bol terwijl ze daarvoor nog lekker zat te spelen. op haar buik zag ik met verschonen allemaal rode puntjes, van die speldeprikjes. eerst mn zus gebeld maar daarna toch maar de HAP we moeten het nog even aankijken en als het verslechterd dan moeten we opnieuw bellen. bah bah vind dit nog enger dan alleen die hoge koorts
Hey meiden, Naomi: He wat eng allemaal Hoe is het vanacht gegaan?? Hoop zo dat ze er snel weer bovenop is. In elk geval heel veel beterschap met de kleine meid. Hier: Het begint spannend te worden, temp is vanmorgen weer gestegen en mn borsten doen zo zeer. Vandaag even genieten van een vrije zondag. Gisteren de kerstboom gezet en gewerkt. Vandaag dus even helemaal niets doen.
Hier net toch maar een testje gedaan. Zie een hele lichte streep op de plaats waar het streepje zou moeten komen. Of misschien wil ik het wel zien Toch wederom nog maar een paar dagen afwachten
@naomi O echt? Ja dat is wel eng ja. Wat sneu voor de kleine isabel. Hoe ging het vannacht? En nu dan?
@ Naomi, en hoe is de nacht geweest? Hoop dat het snel over is. Ryan heeft t een paar weken geleden gehad, eerst leek het alsof de parcacetemol niks deed, maar uiteindelijk wel, veel drinken geven. Maar die vlekjes? Miss warmte? @ renmar, spannend meid!! Wanneer is je nod? Ik duim voor je!
@remmar: spannend meid!! hoop voor je dat het nu gelukt is en een plakbeeb natuurlijk isabel heeft vannacht lekker geslapen, haar temp was vanmorgen 37,8 dus nog steeds te hoog. het wisselt enorm heb ik het idee, ondanks dat ze pcm blijft krijgen op vaste tijden. de vlekjes zijn er nog steeds, ook op haar rug die heb ik gisteren niet gezien. denk zelf aan de 5e/6e ziekte maar heb echt geen idee of het ook echt zo is... vandaag nog maar aankijken is het morgen nog zo bel ik de HA dan loopt ze er al 5 dagen mee...
Arme Isabel! heel veel beterschap. en je hebt groot gelijk dat je belt, het duurt echt al te lang! Spannend Remmar!! Ik ben aan het duimen. Hier een lekker rustig dagje, beetje rommel geruimd en gewassen en heerlijk naar de paarden geweest.
vanmiddag naar de HAP geweest met Isabel, ze heeft de 6e ziekte... omdat ze nu uitslag heeft zal het snel over zijn en de koorts stoppen. mocht dat niet gebeuren dan morgen als nog naar de HA. vandaag nog geen verhoging/koorts gehad!! ze is nog niet lekker maar oke dat is logisch..
@naomi Hoop dat de koorts snel wegblijft en de uitslag wegtrekt. En dat ze er nu niet mee al te veel last van heeft.
@ Naomi, heeft de 6e ziekte consequenties voor een zwangere vrouw? Of is dat de vijfde ziekte? In ieder geval heel veel beterschap!!!