Januari gestopt met de pil, klets gezellig met ons mee Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kim1990, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @remmar: ik heb wat fotos op mn hyves staan, misschien kun je daar ideeën opdoen?

2. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @Naomi, zit nu op de I-pad, als foto's op pc staan en ik uit bed kan stuur ik wellicht wat via PB

3. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Alice: fijn te horen dat het allemaal goed gaat.
    Is de bevalling ook een beetje meegevallen?

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    leuk leuk leuk :D

hoe gaat het met je bekken?

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Remmar lief dat je zoveel aan me gedacht hebt!

6. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Naomi: pb dan even je hyvesadres :D
    Weet namelijk alleen je voornaam en daar zullen er wel meer van zijn ;)

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @remmar: cmatthijssen.hyves.nl

ben toch al niet meer anoniem hihi dus kan het net zo goed zo doen ;)

8. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Deze bevalling was mentaal beter de doen, fysiek extreem zwaar en pijnlijk. Mocht geen pijnstillingivm BI en voorgeschiedenis van snelle ontsluiting. Bekken is totaal en gort en rug zeer pijnlijk.... Zelf geen controle over onderlijf meer :(
    Nu 2 weken volledige bedrust.....3 maanden rust en dan starten met revalidatietraject.

9. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Haha..... Ja zo kan het ook ;)

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    oei alice dat is toch wel heftig!!! hopelijk verbeterd het snel een beetje.... dikke knuffel!

11. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Oef.... Alice :(
    Weet gewoon ff niet wat ik moet zeggen.

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Tja, we wisten dit al vantevoren eigenlijk hè? Maar had me hier al volledig op ingesteld. Vandaar ook dat we geen bezoek hebben eerste 2 weken. Eerst alles op het herstel focussen. En genieten van de baby natuurlijk!
    Straks nemen de zwellingen af en kan ik krijg ik ook wel weer meer controle, heb het volste vertrouwen in een goed herstel :)

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    heel slim om eerst aan jullie zelf te denken! mensen wachten maar even hoor.

hoe vind je zoontje het?

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Die snapt het denk ik nog niet helemaal.... Maar hij vindt het reuze interessant en aait haar ook al, zo lief!

15. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Alice; ja.... Maar je hoopt toch altijd dat het iets anders verloopt. Jullie hebben wel groot gelijk dat het bezoek maar moet wachten.

Naomi: mooie taarten heb je op je Hyves staan. Vindt dat lieveheersbeestje wel heel leuk.

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @remmar: wat je zou kunnen doen is een winkeltje opzoeken in de buurt die dingen verkoopt voor taarten te maken. je hebt van die bedrukte eetpapier gevallen, ik heb hem op mn hyves staan, de prinsessentaart en hello kitty taartje van isabel.
    die kun je zo voor een paar euro kopen. als je dan je taart bekleed hebt kun je die erop plakken met beetje water en dan zou je nou zijn naam en leeftijd erom heen kunnen doen.
    zijkanten vind ik altijd lastig..... ik doe vaak een parelrand onderaan om die lelijke rand weg te werken. is gewoon een kwestie van bolletjes draaien.
    je zou ook uit groen marsepein/fondant gras kunnen snijden ( zoiets als op mn ajax en nijntje taart).

17. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @alice: ja oke echt snappen zal hij het niet, zal hier straks ook niet zijn hoor. maar wel leuk dat hij haar aait :D
    hier kroelt isabel regelmatig met mn buik en als ik vraag waar haar zusje is legt ze haar handje op mn buik hihi.

@remmar: ja die is leuk he hihi.

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    wat je verder nodig hebt:
    - bakvorm welke je maar wilt... ik pak meestal die van 24cm doorsnee ongeveer voor een normale taart
    - aardappelschilmesje om het fondant af te snijden
    - deegrollen/stuk pvc pijp om uit te rollen
    - poedersuiker om te voorkomen dat het aan het aanrecht vast plakt
    - ongeveer 600/700 gram marspein/fondant
    - evt. wat uitstekers (kan ook van de klei zijn)

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ik zou biscuitmix kopen in een taartenwinkeltje, daar staat vaak op wat je nodig hebt voor welke maat springvorm.

een normale springvorm is hoog genoeg, misschien komt hij er iets bovenuit maar het zakt toch weer iets in als je het uit de oven haalt.

zo een taart kun je in 2 lagen snijden, je zou een laagje jam kunnen pakken en een laagje slagroom/banketbakkersroom of botercreme. kan ook iets anders wat je lekker vind. door de botercreme kun je bijna alles mixen, ik heb verschillende soorten koeken al geprobeerd en altijd een succes hihi.

als je je taart gevuld hebt moet je hem nog afsmeren. gebruik hier alleen botercreme voor anders smelt je fondant/marsepein!
    dus gewoon de buitenkant voorzien van een dun laagje creme, dan is hij wat egaler en plakt je fondant goed.

fondant uitrollen en voorzichtig optillen en over je taart leggen. luchtbellen kun je eruit wrijven (heel zachtjes) het beste kan dat als je het fondant een beetje optilt vanonderen zodat het lucht weg kan. zo kun je heel de vorm mooi doen ( al houd ik vaak 1 plooitje over....)
    restant afsnijden met mesje, als er geen creme aan zit kun je dat nog gebruiken voor een volgende keer. in een plastic zakje met zo min mogelijk lucht is het nog heeeeel lang houdbaar.
    dan kun je gaan versieren ;)

20. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@alice
    oei, klinkt niet heel fijn.
    Hoop dat snel de zwelling weg is.
    Ik had het ook maar wel in iets mindere mate dan jij nu hebt.
    Maar goed dat je de erste 2 weken geen bezoek hebt geplant. Lekker rusten, bijkomen en herstellen en genieten van jullie mooie meid.
    Mocht je foto's hebben, zie ik er graag 1 via pb :D

Deel Deze Pagina