Blij te horen dat het goed gaat met de kleine , jeetje hoop dat het niet ernstigs is meis ! Je krijgt de schrik van je leven als je dat hoort !! Hopelijk is dat het niet maar daar gaan we ook niet vanuit . Ik hoop echt voor je dat je snel meer duidelijkheid hebt en dat snel alles goed is !! *Kim geeft een dikke knuffel aan T84*
* Breekt even in..* Medischetaal: Normale uterus met dun endometrium. Beide ovaria vertonen het beeld van een PCO. Normaal menselijke taal : Normale baarmoeder met een dun baarmoederslijmvlies. Beide eierstokken vertonen het beeld van een Kleine Vruchtbeginsel(polycysteuze) Syndroom. (Beter bekend als PCOS) Het wil zeggen dat je geen ovulatie hebt (of haast niet) doordat je eierstokken vol zitten met kleine cystes (omdat je teveel mannelijke hormonen aanmaakt) waardoor het bijna niet mogelijk is om een follikel te laten rijpen om een eisprong te laten plaatsvinden. Een te dun endometrium (baarmoederslijmvlies) bevestigd dit. Wat je zou kunnen doen is weer contact opnemen met de Huisarts (als je nog niet terug verwezen bent). Dan krijg je een kuur Provera om een bloeding op te wekken en ook door laten verwijzen naar een Gyn om door middel van hormonen een eisprong te laten plaatsvinden. Bij Pcos kan er wel een eisprong plaatsvinden maar dat is echt minimaal. Je kan hiermee gewoon zwanger raken, alleen op de natuurlijke manier is de kans stukken kleiner dan met hulp van een medici (Gyn) in combinatie met hormonen. Als je nog vragen hebt, vraag maar raak * Breekt weer uit *
@ Nijn...PCO, dat is wel even schrikken zeg...hopelijk kan je huisarts je snel verheldering brengen. En hopelijk ben je wel gewoon snel zwanger!!! @ T84, bij jou is het ook echt even heel erg schrikken!! Zo maar zit je van de ene op de andere dag in het ziekenhuis.... Wel fijn dat het met de beeb goed gaat. Maar het is toch erg rot om te horen wat jij wellicht hebt! Heel veel sterkte meid! Doe rustig aan! Wij zijn niet meer naar de ikea gegaan, manlief heeft me met een hittepit op de bank gelegd. We gaan geen risico's nemen, net lag ik op de bank en de buiken komen toch gewoon weer op en worden licht pijnlijk, dus ik doe de komende tijd weer even helemaal niets dan rusten... @ Sammie, bedankt voor je heldere uitleg. We hoorden van Kim van je 6e IUI, hopelijk is het deze keer raak meid!!
@ Nijn, wacht eerst af wat de huisarts er over zegt. Dat is beter dan dat wij allemaal gaan zeggen wat het is e.d. Hopelijk kun je snel terecht. Sammie heeft een helder verhaal erover opgeschreven.
YEAH!!! Eindelijk wat meer zekerheid hier Ben net licht ongi geworden vanmiddag was alles weg en nu heb ik licht rood en het word ook steeds meer . Op naar ronde 9
@T84: pfffff dat is zeker schrikken meid. gelukkig dat het met de baby goed gaat.....even de vervolgonderzoeken afwachten dan nu. hopelijk valt het allemaal mee. eendebek lijkt me ook niet echt prettig nee inwendige echo voelde ik trouwens helemaal niet. @nijn: even afwachten wat je huisarts zegt, PCO is niet fijn maar gelukkig kan je er wel zwanger mee worden. @sammie: duidelijke uitleg zeg! weet ik precies wat het inhoud altijd makkelijk om te weten. hopen is deze 6e poging bij jullie eindelijke raak!! @kim: nou in ieder geval duidelijkheid dat is wel fijn! @alice: rustig aan meisje. denk dat ook wanneer het goed gaat je de rem erop moet houden. niet teveel doen en heel veel rusten, alles voor de kleine he, hij/zij mag nog lang niet komen.
Hoi meiden Ik wacht het inderdaad maar even af. Ik laat jullie natuurlijk weten als ik meer weet. Morgen bel ik de ha voor een nieuwe afspraak.
@ Kim, niet fijn dat je ongi wordt/bent, maar inderdaad zoals je zegt meer duidelijkheid!!!! @ Naomi, ik denk ook echt dat ik veel moet rusten...het stomme is dat ik vaker harde buiken heb als ik me rustig houd. @ Nijn, hopelijk kun je snel terecht!!! De harde buiken gaan hier maar weer door en door, vannacht veel wakker gelegen omdat er weer eentje aan kwam. Ben ook alweer vanaf half 5 wakker omdat ze steeds gevoeliger worden. Ik ben dus echt blij dat ik niet naar de ikea ben geweest. Vandaag ga ik echt rustig aan doen. Ik ben alleen net even naar de super geweest (die is hier maar een paar honderd meter vandaan). Ging ook al niet geweldig, laat ik eerst het mandje uit mijn handen donderderen, 2 rijen verder struikel ik ofzo en loop tegen zo'n rek van de vakkenvuller aan, op de weg terug naar huis ben ik 2x moeten stoppen vanwege een buik en net thuis gooi ik mijn nectarines in de prullenbak i.p.v de verpakking die eromheen zat....Duidelijk zwanger dus...
T84, jeetje dat is schrikken zeg!! Gelukkig dat alles wel goed is met je kindje. Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk bot van de gyn om nu al zulke uitspraken te doen, hij had beter even het komende onderzoek kunnen afwachten. Nu zit je steeds in de stress. Heel veel sterkte meid!!! Nijn, gelukkig is en wel een heleboel te doen met PCO. Ben benieuwd wat de huisarts eraan gaat doen. Wel vreemd dat je wel heel snel zwanger geworden bent dan.. Heb je echt mazzel gehad.. Kim, je kamertje is al mooi aan het worden hoor. En je zus heeft een hele duidelijke uitleg gegeven. Ik hoop echt voor haar dat IVF niet nodig zal zijn. Naomi, leuk dat je die echo kan laten maken. Hoef je niet meer zo lang te wachten voordat je je kleine meisje ziet! Alice, echt heel vervelend dat je weer zo'n last hebt. Ga maar lekker op de bank liggen vandaag. Ik heb heerlijk uitgeslapen vanochtend. Had gisteravond gewerkt tot 11, dus had het wel nodig. Vandaag lekker vrij, dus ga straks lekker naar mn paard en dan lekker niks doen. Het duurt nog zo lang voor mn vruchtbare dagen. Pffff..
Ja ik twijfel ook of ik pco heb hoor. Omdat ik wel zwanger ben geweest en ik denk ike cht wel een ei heb. Ik denk dat er gewoon deze maand wat mis is. paar weken geleden twijfelde ik al of ik een ei had gehad. Toen liet ik ook een foto zien van die rare ovu testen. maar omdat ik ineens posi zw testen kreeg dacht ik daar niet meer aan. De verloskundige hier op de site zei ook dat ik neit perse pco hoefde te hebben. Even afwachten dus nog. Ik heb vrijdag (pas) een afspraak bij de ha. Dan zal ik het wel verder horen wat ze wilen gaan doen.
@alice: harde buiken krijg je meestal wanneer je rust denk ik. dan pas merk je dat je je overbelast hebt. ik heb geen harde buiken maar zit er soms wel tegen aan wanneer ik veel gedaan heb en dat merk ik dan wanneer ik in bed lig of rustig in de bank zit. heb wel stiekem moeten lachen om je verhaaltje naar de supermarkt hihi zouden ook echt dingen voor mij zijn
Alice, toevallig heb ik net ovutesten besteld van Zwanger en Kids. 10 midstream testen en er zater ook 4 zwangerschapstesten bij. Ook altijd handig, die vliegen er ook doorheen haha. Ik moet nog 15 dagen wachten tot de vruchtbare dagen, zal ik dan nog 10 dagen wachten met die ovutesten? Dan kan ik 5 dagen ervoor en 5 dagen erna blijven doortesten? Of eerder beginnen met die ovutesten? Ik heb sze nog nooit gebruikt, dus heb ook geen idee.. Nijn, nog even afwachten dus.. Ben benieuwd wat de HA zal zeggen..
@stephanie: ik zou een week voor je je ei zou moeten krijgen beginnen met de ovutesten, is ook zo lullig als je hem mist. hier net gebeld van fontys hogeschool dinsdag 5 oktober hebben we een gratis pretecho heb er echt super veel zin in. nog 5 weekjes en dan zien we onze kleine meid dus weer