@alice: ja klopt die mag je inderdaad niet hebben. dus eet ik veel dropjes en ijsjes wist niet dat er hoestdrank was die je wel mag gebruiken die toch maar gaan halen mocht het nodig zijn. voel me echt futloos door die verkoudheid! ik hen zo een hele grote doos met tisseus en hij is over de helft leeg pfffffff. ik ben ook heeeeel benieuwd naar de echo hihi morgen rond deze tijd hebben we hem waarschijnlijk al gehad of krijgen hem dan. spannend!!!!!
@ Naomi, ga je fotootjes plaatsen hier? Ben benieuwd naar je Uk! Ik heb "verzachtende hoestsiroop met tijm" van de "samenwerkende apothekers" meegekregen. Volgens de apotheker en de bijsluiter mag die wel . Blegh, ik heb vandaag er al 2 wc-rollen doorheen geplast !!! Pffff, ik lijk wel lek! hihi
ja als het lukt plaats ik zeker een foto!!! oww die zal ik dan eens onthouden hihi. pfff dan liever een lopende neus hoor haha kan ik in ieder geval wel blijven zitten
@Naomi Spannend hoor morgen je echo. We zijn heel benieuwd naar een foto. @Alice je hebt het er op zitten? Lekker hoort. ga maar lekker thuis genieten. Je blijft nu dus gewoon lekker huisvrouw totdat je bevallen bent begrijp ik da goed?? Heerlijk hoor. Ga lekker van elke seconde genieten. Strakjes gaat je uk bewegen en schoppen @Kim Joepie, jullie zijn over.!! geniet van jullie nieuwe stulpje. Mijn schoonmoeder kan soms ook heel bemoeierig zijn hoor, weet wel wat je bedoeld. Maar gelukkig is ze vaak wel heel lief en zorgzaam. Iedereen zijn nukkigheden zeg ik altijd maar. Zal ze vast ook wel van mij denken af en toe. Ik ben ook geen makkelijke hihi.
@ Nijn, ik weet eigenlijk niet wat ik ga doen....Ik heb wel gesolliciteerd naar docent op de universiteit, lijkt me super om dat te gaan doen. Maar aan de andere kant, eigenlijk wil ik ook heel erg graag mijn andere studie afmaken en ook nog veel tijd aan de kleine besteden. En dan zitten we ook nog met ons verhuisdilemma, gaan we in het zuiden wonen en zit ik dus doordeweeks alleen zonder man of blijven we toch nog even hier in ons appartement, maar dus wel samen.... Ik weet het ook niet....iemand tips? We gaan volgende week in ieder geval op vakantie, dan kunnen we echt lekker uitrusten en nadenken over de toekomst. Hoe is het trouwens met je buik Nijn? Heb je al tekenen van een naderende ongi? Tot hoe lang mag het trouwens duren dat die uitblijft?
Meid jullie moeten doen wat jullie denken dat het beste is, maar ik wilje toch een tip geven. Als je zwanger bent ga dan niet alleen wonen doordeweeks. Echt je hebt je mannetje nodig af en toe en het is veel fijner. Stel dat er wat gebeurt ( hoop het niet) of je hebt per direct hulp nodig is je mannetje toch wel fijn in de buurt. Soms zijn keuzes maken heel moeilijk, maar ik en mijn man hebben wel geleerd dat als je iets graag wilt of er moet echt iets gedaan worden, dan moet je daar voor gaan. Al betekent dat even bepaalde andere dromen aan de kant zetten. Je bent nu zwanger. Je kind is het belangrijkste. Als je daardoor even geen werk hebt is dan balen en jammer, maar de moeite waard. Daarnaast kun je vaak ook al aan bepaalde opties zien wat je meot doen. Ik bedoel als het lastig is werk te vinden zegt dat vaak ook wat. Ik ben niet bijgelovig maar geloof wel dat bepaalde dingen om een bepaalde reden gebeuren of voorkomen. Succes met beslissen meid. Nee hier nog neit ongesteld, maar voel sinds twee dagen mijn tepels tijdens het lopen. Dus denk (hoop) dat er wel wat aan zit te komen. Kan ik eindelijk verder.
@ Nijn, nou hopelijk zijn die tepels een voorteken, het mag inmiddels wel weer op gang komen toch? Enne, hopelijk heb je inderdaad over 2 dagen je ei Tja, we willen eigenlijk beiden wel in het zuiden wonen, maar manlief werkt dus in Amsterdam, het zou er dus op neer komen dat hij op dinsdag en donderdag thuis slaapt en het hele weekend natuurlijk, ik zou hem dan alleen maandagavond en woensdagavond moeten missen. Maar hij moet dan wel heel veel reizen natuurlijk. Mijn ouders en veel van mijn vriendinnen wonen wel nog daar in dat dorp, dus ik zou misschien nog wel minder alleen zijn dan hier nu. We hebben 2 paarden en die zijn daar ook beter te huisvesten dan hier. Maar nu puntje bij paaltje komt weet ik het allemaal zo niet zo goed meer. Hopelijk komen we gewoon met 1 inkomen vooruit en blijft er nog wat voor me over zodat ik kan blijven studeren, dat zou voor mij voorlopig denk ik even de beste optie zijn.....
Nou dan zal ik echt even kijken welke opties er zijn zodat dat mogelijk is voor jou. Ik hoop het voor je. Lastig he inkomen van 1 loon, maar vaak lukt dat beter dan je denkt. Bij mij op mijn wekr begint het ook behoorlijk te rommelen met ontslagen. Wil ook graag verder studeren. Als ik zwanger mag worden en het blijft onzeker op mijn wekr, ga ik ook stoppen om te studeren en moeten we ook leven van 1 loontje. Begrijp je dus wel een beetje.
@ Nijn, oei rommelen op je werk....dat klinkt niet fijn.... Weet je, het klinkt misschien stom, maar soms ben ik ook 'bang' voor werk. Niet voor het werk zelf ofzo, maar meer vanwege de zwangerschap, ik zou dan dus helemaal als starter op de arbeidsmarkt komen en dan binnen een paar maanden al met verlof moeten gaan. Op de een of andere manier voelt dat een beetje raar aan zeg maar.... En tja, die oplossing komt vanzelf wel. Ik begin er ook steeds meer vrede mee te krijgen dat we nu in ons 3-kamerappartement blijven wonen. Het is wel wat krapjes, maar het moet wel lukken. Ukkie krijgt dan zijn kamer in de studeerkamer, de boekenkasten van de studeerkamer gaan naar de logia (een soort van overdekte serre). De pc gaat naar de slaapkamer. De kat slaapt in de woonkamer en de honden in de gang. En dan zorgen we gewoon dat we allemaal heel veel van elkaar blijven houden en leven we met zn allen dus in onze woonkamer met open keuken. Krapjes...maar moet lukken, toch? En dan inderdaad, met 1 loon maar even wat harder de broekriem aantrekken.....tja, zelf probeer ik het maar te zien dat het me de hondenuitlaatservice en het kinderdagverblijf uitspaard en dan hebben we misschien iets minder centjes om uit te geven, maar ik heb wel een berg quality-time met Ukkie. Nu alleen nog duimen dat de studie door kan gaan......
Hallo meiden! Ik heb de puf niet om alles door te lezen...,maar hoop dat alles goed met jullie gaat! Zelf heb ik me net ziek gemeld op t werk Ik weet niet waar ik last van heb!?! Vanaf begin vorige week al oververmoeid,af en toe wat misselijlk en vandaag echt over mn nekkie gegaan. De 'ophanging'van mn borsten doet ook steeds zeer,ophanging klinkt wel raar als je t terug leest hahaha) Ik zal wel n virusje onder de leden hebben ofzo of mn lichaam neemt hormonaal n loopje met me. Lig nu op bed en wacht tot manlief me komt verzorgen. Veel liefde en knuffels is de beste remedie Dikke knuf!
Ow arme Marissa!!! Rust maar lekker uit en laat je ventje je maar goed verwennen!!! Ik hoor de laatste tijd dat er veel mensen een virusje te pakken hebben, misschien heeft het jou nu ook te pakken? En je hebt het ook zo druk gehad de laatste tijd toch? Je lichaam heeft dan ook even rust nodig! Veel beterschap dame!! Liefs Alice
Ja dat komt echt goed hoor. Mijn moeder zegt altijd als er een deur dicht gaat, gaat er altijd wel weer ergens een open. Kan me voorstellen dat je wel "bang bent"voor werken hoor. En ja als ukkie een eigen kamer heeft komt het wel goed Je gaat zo genieten straks van je kindje..... echt dat neemt niemand je meer af dan. En inderdaad dat is een positieve gedachte, zo bespaar je geld voor een dagverblijf en de uitlaatservice. Overal zit wel iets positiefs in. En als het in de toekomst allemaal beter gaat en je een baan hebt met een lekker groot huis, kijken jullie met geluk en een beetje heimwee terug naar jullie knusse woning met jullie wondertje die daar geboren is
Thanx Nijn voor je opbeurende woorden, dat doet me goed!! En inderdaad alles komt goed!!! . Ik ga eens even lekker eten koken voor mijn Hubbie. Heb ik nu ook wat meer tijd voor, heerlijk!!! Hij is pas om 1830u thuis, maar ik ga visje-uit-de-oven maken en dat moet zo'n lange tijd in de over pruttelen, dus begin ik maar vast. Wat eten de rest van de januari-dames vanavond? Ons "wat-eten-we-vandaag?" is een beetje stil gevallen (Het moet ook over baby's, eieren etc. gaan natuurlijk, maar goed )
Pfff nou de eerste werkdag na een week vrij te zijn geweest is weer voorbij...heb het zo druk met zoveel probleemjongeren..word er soms moe van dat ik het werk heb gekozen.... Heb echt last van mijn buik en was vanmiddag gewoon misselijk..dacht komt doordat ik nog niks gegeten heb..dus ik eten..daarna nog steeds misselijk he.. Ik hoop dat het snel weer over gaat bleeh.. Sorry voor dit ego bericht..zal vanavond nog even op jullie berichtjes reageren..ga zo ff boodschappen halen..tot later dames..
zoo meiden wat hebben jullie flink gekletst in die korte tijd dat ik even weg was hihi. heb mn oppaskids weer mee terug gegeven hihi, hun vonden het niet leuk maar ik vind het wel fijn hier eten we voor de verandering pizza. kan weinig anders verdragen of ik eet niet of we eten soep/pizza of zoiets hihi @marissa: beterschap meid!! @alice: moeilijke keuzes moet je soms maken he. maar dichtbij je ventje is wel het belangrijkste nu denk ik. kan je man geen baan in brabant zoeken?? en ach overal is een oplossing voor hoor!
Dag dames, @T84: Wat goed dat je mannetje langs het hotel komt. Zo hoef je geen kans te missen. @Kim: Fijn dat jullie over zijn. Heerlijk dat jullie nu meer ruimte hebben! @Pindakoek: Het lijkt me ook zwaar werk met probleemjongeren. Maar denk je op zo'n dag dat je er spijt van hebt dat je het werk hebt gekozen (dus als het zo druk is) of denk je dat altijd? In dat laatste geval zou je moeten nadenken of je niet iets anders wil doen. Werk dat je leuk vind is wel heel belangrijk. @Alice: Lekker hoor een dagje vrij. En ik begrijp je dilemma. Het is een hele lastige keuze, maar je moet doen wat goed voelt. Makkelijk gezegd, maar weet dat alles altijd op zijn pootjes terecht komt. Hier eten we trouwens nasi. @Nijn: Wat vervelend dat je nog steeds niet ongesteld bent. Hoe gaat het verder met je? @Stephanie: Kan me voorstellen dat je 'blij' bent dat je niet nog een curettage hebt moeten ondergaan. Dat lijkt me vreselijk! Maar sowieso dat je afscheid hebt moeten nemen van je kleintje is al afschuwelijk. Dikke knuffel! Gaat het een beetje met je? @Naomi: Bah verkouden. Dat is niet leuk. Wat wel leuk is, is dat je morgen je eerste echo hebt, spannend! Ik ben heel benieuwd. @Marissa: Veel beterschap! Vanochtend ben ik naar de ha geweest. Hij heeft wat info verteld rondom de zwangerschap, de begeleiding doet hij namelijk zelf in samenwerking met regionale verloskundigen. Over 2 weken op 14 juni moet ik terugkomen voor een echo. Hij zei dat er een kans is dat er nu nog niet veel te zien is, vandaar. We moesten erover nadenken of we wel of geen combinatietest willen laten doen. @de zwangeren: Doen jullie een combinatietest? Waarom wel/niet?
@rosa: ja klopt morgen de echo!!! vind het super spannend haha. combinatietest is toch om te kijken of het kindje down heeft?? in dat geval wil ik het niet. het maakt namelijk helemaal niets uit of het kindje down heeft of niet, ik heb met gehandicapte gewerkt en vind mensen met down erg leuke mensen!
@Rosa: nee hoor ik vind het werk heel leuk om te doen vooral ook als je ziet als de jongeren vooruitgang boeken maar soms heb je zo'n dag dat ze alleen maar huilen, zich niet aan afspraken houden en dan denk je pfff...