Januari gestopt met de pil, klets gezellig met ons mee

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kim1990, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Naomi , ja we hebben er nu voor de 3 de dag ingeslapen .

Denk dat je inderdaad blijer bent als je een schoonmoeder hebt die zich nergens mee bemoeit.

Wat zie ik heb je morgen je eerste echo spannend!!

Alice , ik zou haar zelfs willen betalen om haar weg te laten gaan haha .

Ze heeft gewoon haar momenten dat ze even niet te genieten is.

Dat word nog wat als je nu zolang thuis gaat zitten :D

Weet je zeker dat je niet lek bent:p(Grapje hoor)

2. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Pinda, dikke knuffel voor jou meid!!!!!

@ Naomi, pizza, heerlijk! Maar wel goed voor jezelf en Ukkie zorgen hoor. Al snap ik dat het eten wat moeilijk gaat in deze tijd....Maar misschien vind je ook nog wel lekkere gezonde dingen om te eten die je wel verdraagt...wat dacht je van een staafmixer/blender kopen (misschien heb je die al) en dan heerlijk elke dag jezelf trakteren op een smoothie van vers fruit!! (melk mag je niet geloof ik he?) Maar met enkel fruit is ook zo heerlijk en o zo gezond!!

En tja, mijn man kan wel werken in brabant, maar hij werkt op de beurs en dat vindt hij geweldig leuk en aangezien de beurs alleen in Amsterdam zit.....en daarnaast zou hij meer dan de helft in zijn salaris achteruit gaan. Dus tja, voor hem is het eigenlijk geen optie om in brabant te gaan werken. En ik zie dat hij zo ongelofelijk blij is met zijn baan, dat wil ik hem echt niet afnemen.

@ Rosa, mmmmm nasi, dat ga ik denk ik voor volgende week eens op de kooklijst zetten :) en dan zelf de kroepoekjes erbij bakken. Thanx meid, je hebt me alweer op een dagbesteding gezet ;). Ik ga lekker de stad in naar de toko en Xenos en daarna een middagje kokkerelen, mjammie!!!
    Maarre, wat fijn dat je huisarts je zelf begeleidt met andere verloskundigen! Lijkt me echt super geregeld zo te horen! Jammer dat hij nog geen echo heeft gemaakt, maar misschien wel verstandig. Het is anders misschien teleurstellend als je nog weinig ziet of als het hartje nog niet klopt. Maarre, die 2 weken vliegen om hoor en dan heb jij je Uk ook alweer gezien :). Heeft hij trouwens al een koosnaam?
    Zelf ben ik nog niet uit over de combinatietest. De ene keer denk ik: "ja"! Als het slecht is kan ik er zelf nog over beslissen. Aan de andere kant denk ik: "nee"! Ik 'geloof' er namelijk in dat het zo zou moeten zijn als het kindje "minder gezond" is. En ik denk dat ik het mijn leven lang niet zou kunnen verkroppen als ik een zwangerschap af zou breken als het kindje toch levensvatbaar zou zijn....
    Een voordeel is wel als je gerustgesteld bent met een goede uitslag, maar aan de andere kant, als de uitslag minder goed is, dan ben je wellicht 7 maanden 'onterecht' niet op je gemak.
    Wat denk je zelf wat je wilt gaan doen?

@ Naomi, wat fijn dat je er al uit bent over de combinatietest! En ik vind dat je een mooie gedachte/mening hebt bij kinders met down-syndroom.

Ow ja, over mijn dilemma, bedenk me ook nog dat als ik thuis blijf en in het appartement dat we dan een extra appartement in Amsterdam voor manlief uitsparen en de huishoudsters ook. Klinkt als voordelen weer toch?
    (Alleen of ik 2 paarden kan blijven houden is dan wel wat onzeker....en geen oma in de buurt :()

3. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Kim, mmmm, vervelend zeg dat gedoe met je schoonloeder....probeer de momentjes maar te vermijden dat ze niet te genieten is (makkelijker gezegd dan gedaan)

Enne, ik ben er zelf ook nog niet overuit of ik niet gewoon lek ben ;). Rol 3 is er al weer doorheen....ik denk dat ik eens aandelen moet gaan nemen in wc-papier ;)

4. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Nijntje , hebben we toevallig niet dezelfde schoonmoeders :D

Daarin tegen ben ik ook geen makkelijk persoon want ben wel is zo te keer gegaan tegen ze .

Misschien denkt ze inderdaad ook wel zo over mij.

Jeetje pas na 3 maanden geen ongi dan pas opweken pff .

Hoelang is het nou al geleden .

Alice , ik zou denk ik toch even goed nadenken wat jullie allebei willen , je kan echt merken dat je zo in de stress komt .

Marissa, jij ook al ziek :(

Beterschap meis !!

Pindakoek, ja ik begrijp dat je er wel is moe van word.

Kan het soms zo zijn dat je door je eisprong die eraan komt/geweest is.

Dat heb ik namelijk ook als ik me eisprong heb dan ben ik zo misselijk als ik weet niet wat .

Naomi, jeetje dat is ook niet veel wat je binnen kan houden :(

Hoop dat het gauw een beetje gaat .

Rosa, spannend !! je eerste echo .

5. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ben ook maar van me schoonmoeder weg gelopen dacht echt van nu sta ik op ontploffen en ben gauw weg gegaan:D

Denk laat me dag niet verpesten door haar :)

1 ding scheelt wc papier is niet zo heel duur;)

6. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Meiden ,

even een vraagje hadden jullie dat ook .

Zit nu op 6 DPO en had me toch pijn in me buik vanmiddag.

Ik voelde het gewoon echt trekken in me baarmoeder toen ik bezig was met bukken en alles :(

En daarbij ging ik zowat over me nek in de winkel vanmorgen , moest echt rustig blijven:)

Het is ondertussen wel wat minder geworden .

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Kim, goed gedaan met je schoonmoeder! Gewoon de eer aan jezelf houden!

Enne, geen idee eigenlijk wat die pijn geweest kan zijn? Het klinkt nog een beetje vroeg voor een innesteling toch? Al hoop ik echt van harte dat het zo is!

8. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Naomi: Je hebt een mooie gedachte over kindjes met Down. En het klopt, het zijn vaak hele leuke mensen!

@Alice: Ik zit zelf nog in dubio over de combinatietest. In eerste instantie zei ik gelijk dat ik het niet wilde. Dit omdat ik jong (25) ben en het niet bij mijn man en mij in de familie voorkomt. Bovendien is het een kansberekening. Stel, je hebt een verhoogde kans (1:200) dan kom je in aanmerking voor een vruchtwaterpunctie. Bij dit laatstgenoemde onderzoek is er een verhoogde kans op een miskraam en stel dat je die krijgt terwijl er niets aan de hand is met je kindje? Dat lijkt me zo erg!

Aan de andere kant wil ik de test wel laten uitvoeren. Dit omdat ik denk dat de uitslag bij mij gunstig zal uitvallen en dan is het fijn die bevestiging te hebben. Bovendien, mocht je wel een verhoogd risico hebben op een kindje met Down, dan is het misschien handig erop voorbereid te zijn. Maar om dit 100% zeker te weten moet je wel een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren en ik denk niet dat ik dat wil. Ik vind het dus héél moeilijk. Gelukkig heb ik nog even erover na te denken.

9. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Rosa, we hebben een beetje dezelfde overwegingen over de combi-test. Aan de ene kant als je zeker weet dat je geen punctie wilt. Dan zou ik het denk ik ook niet laten testen. Of weet je zeker dat je het vruchtje weg zou laten halen als je een verhoogde kans zou hebben?

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @alice: ja fruit krijg ik genoeg binnen hoor ;) ananas, banaan, appel en peer gaat er super goed in hihi. het zit hem vooral in de aardappelen! macaroni gaat ook wel.

nou meiden ik ben er van tussen ga frisbeeen met de honden (leuk als je zo verkouden bent om dan 2/2,5 uur buiten te staan pffff).
    tot morgenochtend!!

11. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Alice: Ik zou alleen in overweging nemen het vruchtje weg te laten halen als ik voor 100% weet dat het kindje Down heeft. Dit kun je alleen zo zeker weten d.m.v. een vruchtwaterpunctie en de vraag is of ik dat wil? (i.v.m. verhoogde kans op miskraam terwijl je misschien zwanger bent van een gezond kindje)

En daarnaast weet ik niet eens zeker of ik het weg wil laten halen als het Down blijkt te hebben. Misschien moet het dan wel gewoon zo zijn. Ergens denk ik ook dat je het moet laten komen zoals het komt.

12. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Alice , het zou best kunnen een innesteling want die krijg je tussen 3/5 en 10 DPO en ik zit er precies tussen maar of het zo is .

13. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Whahaha wat een verhalen pfff heb t ff snel doorgelezen maar ga niet overal op reageren hoor ben echt uitgeput net thuis van school en ff huis opgeruimd heerlijk als alles er weer voor het oog netjes uit ziet :p

@Combitest: wij laten het niet doen denk ik (heb nog niet met mn man overlegd) want het maakt ons niks uit een kindje is een kindje en vooral na de miskraam zullen we er super blij mee zijn!! :D

@Wat eten we vandaag: heb bij de appie een wokgerecht gehaald 4 dingetjes kiezen - 6 eurotjes- en wokken maar ;)

Oeeeh nog precies 3 weekjes en dan echo!! spannend maar mn borsten doen zo belachelijk pijn nog steeds dus komt helemaal goed ;).

Verder goed nieuws voor mn studie heb een minor gevonden waarbij ik de laaste periode (lees maand januari) alles thuis kan doen en de inhoud is ook nog eens super leuk! Dus helemaal blij en ik heb 2 sollicitatiegesprekken bij kinderdagverblijven voor in de vakantie en wie weet daarna ook nog als oproepkracht :D

@gaat lekker koken en eten want wordt alweer misselijk :p

14. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Lisette: Wat goed dat je een minor hebt gevonden waarbij je veel thuis kan doen. Hopelijk word het wat!

Jij dus over 3 weken de echo, grappig, je loopt precies 1 week achter op mij en ik heb over 2 weken de echo :)

Vanmiddag was ik echt zó moe dat ik maar een middagdutje heb gedaan. Kon mijn ogen zowat niet open houden. Verder weinig kwaaltjes alleen dat ik de nasi echt niet lekker vond. Veel te pittig/gekruid. Ik wil nu juist neutraal eten.

15. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    hai hai

wij hebben het 2 weken geleden overwogen om een combinatie test te doen,ik had al een afspraak gemaakt,uiteindelijk heb ik maar afgebeld,ten eerste vind ik het veel te duur,want ze garanderen geen 100% zekerheid,ze geven alleen een verhoogde kans aan.
    en ten tweede is de kans best klein,omdat ik nog vrij jong ben,en het in de naaste familie zeker niet voorkomt,dus wij hebben er vanaf gezien.

maar als je je er zelf goed bij voelt,moet je het gewoon doen.

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Naomi, ik lust nu trouwens ook geen (gekookte) aardappels meer. Ik vind het net schimmelbolletjes...bah....Maar als ik ze bak dan lust ik het weer wel :)

@ combi-test, tja moeilijk he? Op dit moment neig ik er weer naar om het niet te doen.

Zucht...mijn papieren waren niet compleet...manlief is wat vergeten te kopieëren, dus hij zit nu op de fiets om een AH in de stad te zoeken met een werken kopieerapparaat...Ik krijg hier stress van....o, wat ben ik blij als ik dat diploma eindelijk gewoon eens in mijn handen heb!!!

17. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Alice: Kan me voorstellen dat je er gestrest van raakt, RELAX! Gelukkig is je mannetje zo lief alsnog naar de AH te gaan om te kopiëren. Wij hebben een printer en kopieermachine in één, dat is wel heel handig.

Tja de combi-test; ik neig er nu ook naar om het niet te doen. Maar stel dat je kindje met Down word geboren zou je dan niet zoiets hebben van: had ik het maar van tevoren geweten?

18. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hee meiden,

OVer de combinatie test: wij hadden wel een afspraak gemaakt om er een te laten doen. Als we een verhoogde kans hadden gehad, haddden we ook de vlokkentest of de vruchtwaterpunctie laten doen. En als de uitslag niet goed was, hadden we de zwangerschap afgebroken. Ik werk zelf ook met gehandicapten en vind dat ze te goed doorhebben dat ze gehandicapt zijn. Ze zijn er zo vaak verdrietig om. Maar aan de andere kant is het makkelijk praten, ik sta niet meer voor de keuze om een test te laten doen. Je hecht je zo snel aan zo'n klein frummeltje.

Alice, rustig aan meis! Je bent eindelijk klaar, geniet ervan! Het komt helemaal goed. En misschien kom ik jou met een hele dikke buik tegen op de VU, en ik met een iets minder dikke. Is toch ook heel gezellig! Gaaf trouwens, dat je man op de beurs werkt! En met de huisvesting is alles goed. Je woont toch niet in Amsterdam? Want ik woon net buiten Amsterdam, 20 minuten van de VU, en daar zijn genoeg stallen in de buurt. Die van mij staat op 10 minuten van mijn huis.

Kim, fijn dat je al in je huis zit. Schoonmoeders zijn lastig, ik weet er ook weer alles van. Gelukkig is die van mij de laatste tijd weer leuk.

Naomi, veel plezier morgen!!!! Zeg het alweer, maar meen het ook echt.

Met mij gaat het ook redelijk. Ik ben nog steeds verdrietig, denk er heel veel aan, maar ben ook realistisch. Het heeft gewoon niet zo moeten zijn. Volgende keer hebben we meer geluk, kijk maar naar Lisette. Die is alweer heerlijk zwanger.

19. FEE88

FEE88 Niet meer actief

@Step he meis echt lief van je om mij ff te noemen ben er ook weer zo blij mee! Maar als je soms zoiets hebt van kun je er wat minder over praten ofzo moet je het zeggen hoor vond het toen ik voor het eerst hier kwam en net die miskraam had gehad ook heel moeilijk om alle verhalen te lezen... Weet je al of je er gelijk weer voor wilt gaan gelijk? Is het bloeden al gestopt ofnie? En een tip doe nadat het bloeden is gestopt een week later ff een test dan weet je of het hcg hormoon er al uit is... of ben je voor controle?

20. Marissa78

Marissa78 Lid

24 jul 2007
    55
    0
    0
    Ben weer wakker,heb ff flink geslapen en misselijkheid houdt zich rustig nu ;)
    Bedankt voor de lieve beterschapjes die ik net zag!
    @Kim: ook beterschap meis en Rosa las ik net geloof ik...

Mn pa denkt meteen dat ik zwanger ben hahaha....hijk wil ook zo graag dat t lukt!
    Zo schattig van hem :)

Ga ff wat crackers naar binnen werken..spreek jullie snel weer!
    Fijne aaf!

Deel Deze Pagina