@alice: ik heb de laatse jaren altijd microgynon 30 gebruikt, alleen de laatste paar maanden voordat ik stopte stederil 30 omdat die hetzelfde zou zijn maar goedkoper is voor de zorgverzekeraar. Ik hoop niet dat het bij mij 8 maanden gaat duren. Alhoewel ik ontelbaar x liever heb dat de pil de reden is dat hij wegblijft als een vroegtijdige overgang (mogelijke optie volgens ha) We zullen zien... voor mij in elk geval nooit meer de pil, dat is een ding wat zeker is. Ik woon trouwens in Eindhoven, zojuist een vriendin gesproken en die heeft op zich wel zin om te zwemmen, maar ik ken het probleem op de een of andere manier vinden sommige vrouwen t eng om het water op te zoeken. Ik ga zo eerst plantjes kopen voor op het balkon, tijd om het een beetje op te fleuren. @nijn: ik doe geen ovutesten, op dit moment denk ik dat dat alleen maar een nog grotere frustrerende teleurstelling zou zijn. Ik wacht even wat de gyn over twee weken zal zeggen. Ik hoop voor jou ook echt dat je ongi gaat komen zodat je weet waar je aan toe bent. Het is gewoon zooooooo niet fijn als hij niet komt en je niet weet waar je aan toe bent.
Ik wilde dat ook niet, maar ik moet dat bijhouden net als het tempraturen van de ha. Zodoende. Anders had ik dat ook netig edaan. Het frustreerd elke dag weer. Ik heb jaren de mycrogynon 50 gebruikt. Is een vrij zware pil. maar heb daar geen last van gehad in de zin dat mijn ongi niet op gang kwam na het stoppen. Bij mij is het nu allemaal een nasleep van de mk. Maar...... toch...... IK GA NOOIT MEER AAN DE PIL!!:x
@nijn: Ik sluit mij er bij aan, ik ga ook nooooooooooooit meer aan de pil. Wat een ontzettende chemische rotzooi. Mijn ha heeft niks gezegd over temperaturen enzo, wellicht dat de gyn dat wel gaat zeggen en dan doe ik t natuurlijk ook.
Hey meiden , Hier even snel een berichtje We zijn ondertussen heel druk bezig om het andere huis schoon te maken , de vensterbank moest er ook uit me zus en ik zijn er 3 uur mee bezig geweest !! Omdat het vast gekit zat en de onderste vensterbank van domesta zelf begon ook al los te zitten dus we mochten nog uitkijken ook . Toen we gister druk bezig waren verging ik van de pijn in me buik waarschijnlijk te veel gedaan Zijn namelijk 8 uur lang bezig geweest , en de slaapkamer vloer wat gelijmd was wat een ramp allemaal. Vanmorgen ben ik opgestaan met hele erge misselijkheid sta elke keer te kokhalzen bah !! . Moest zelfs de tandarts afzeggen want ik denk dat het niet had goed gekomen Ik reageer even vanavond op iedereen want we gaan zo weer verder in het andere huis *zucht* O ja voordat ik het vergeet te zeggen iemand vroeg wanneer ik ging testen , gister negatief wou toch even kijken maar was te verwachten. En nu wil ik niet eerder dan zondag of maandag testen mits ik ongi ben geworden.
@ Kim, kijk je wel een beetje uit dat je jezelf niet voorbij loopt dame? Klussen in je nieuwe huis is leuk en voor het goede doel, maar het moet niet ten koste van jezelf gaan hoor! De komende dagen zijn dus nog spannend voor jou en je vriend...ik hoop echt dat jullie ook snel op roze mogen! @ Nijn en Happy, voor mij ook echt nooit meer de pil hoor. Als manlief wilt dat er geen kindjes meer van komen, dan mag hij een knipje laten zetten hoor! En dat het voor jullie al helemaal frustrerend is kan ik goed begrijpen! O ja, ik heb stediril en microgynon gebruikt, die inderdaad hetzelfde zouden zijn, maar de 2e is me toch echt beter bevallen hoor. Ik heb ook de Diane geslikt en dat is ook flink zwaar geschut...ik blijf ook echt hormoonvrij, geen pillen of iets anders meer voor mij hoor. @ Happy, Eindhoven, dat is redelijk dicht bij mijn ouders
ja mij wilden ze ook een keer wat anders geven. Waarschijnlijk de stediril denk ik dan. Daar ging ik niet mee accoord. Ik zei: de mycrogynon bevalt mij prima, daus die wil ik houden. Ik vin de mycrogynon wel de fijnste pil. Dat meot ik toegeven. Mijn zusje is aan de dianepil, maar dat is toch troep.... echt sneu. Ik zei al. Ik zou binnenkort overgaan op een andere pil of stoppen. Want straks als je later zwanger wilt worden, dan zit je met die rottige hormonen.
Ik heb ook zeven jaar de Diane pil geslikt. Het duurde 43 dagen voor ik op eigen kracht ongesteld werd na het stoppen, dat vind ik nog wel meevallen. Dus verder weinig last van gehad. Al wil ik ook NOOIT meer aan de pil. Voelt echt zoveel beter zonder!
@ Rosa, alles bij elkaar valt dat nog wel mee inderdaad, maar het is toch wel vervelend. Ik had vooral met de Diane veel last van de bijwerkingen. Zo, ik heb net heerlijk geslapen!! Dat doet me toch nog steeds goed in de middag toch even een paar uurtjes aan de moeheid toegeven Gaan jullie nog leuke dingen doen in het weekend? Liefs!
T84, ook op het wachtbankje Rosa, er verandert veel met je als je zwanger bent en dan vooral je eetlust . Ja he ik zit al te lezen wat er elke keer staat Nijntje , neee als het nou doorbreekt dan kunnen jullie ook verder , begrijp dat je het zat bent . Hoop gewoon dat het snel doorbreekt ik ga zelfs voor je duimen. Alice , dus je hebt lekker geshopt En groot gelijk heb je en dan vooral even een dagje met je man. Dat is ook leuk dat alles klopt via de termijnecho en je temperatuur en ovulatietesten. Je hebt zeker wel een sterk kindje hoor Na maandag heb je dus eindelijk rust , o spannend weer kijkers en nou hopen dat er wel goed nieuws uit komt. Dat word flink doorzoeken ,natuurlijk komt alles goed. Miranda, ja dat gaat erg snel dat moet je echt goed bij houden hihi. Ik ga pas als ik overtijd ben testen Pindakoek, Meis blijf wel positief hoor net wat je zegt . Het valt nog mee hoor 5 maand bezig de meeste raken binnen een jaar zwanger Happy , jeetje dat lijkt me ook echt helemaal niks 4 maand niet ongi. Ook voor jou hoop ik dat je ongi snel doorbreekt. Hier heb ik Yasmin , Microgynon en femodeem gehad omdat de eerste 2 niet werkte bij me . Maar met de femodeem had ik nergens last van .
Alice , als je het goed doet is het alleen maar beter Hier is het nog even een twijfel wat we gaan doen waarschijnlijk niet veel Morgen kijken of vriend mee gaat naar de Ikea in groningen. En zondag lekker thuis blijven met die hitte er stond op teletekst dat het namelijk 28 graden kon worden
@ Kim, ow Ikea, leuk leuk leuk!! Ik heb ook alweer in de planning dat ik graag daarheen wil. Je komt altijd wel met iets terug als je daar heen gaat . Zou wel fijn zijn als je mannetje mee gaat
Ja we waren opzoek naar een wandplank voor in de douche en die hebben ze daar wel en nog niet eens voor zoveel ook . Het is erg makkelijk om de handdoeken en wasmiddel op te leggen/zetten. Deze zochten we : IKEA | Wandplanken | Wandplanken | LACK | Wandplank
@Kim: Oh ja leuk de Ikea. Alhoewel ik het liefste op een doordeweekse dag ga want heb een hekel aan die gigantische drukte. Mijn eetlust is inderdaad veranderd, ik wil echt neutraal (zoals ik het zelf maar noem) eten. Geen pittig/gekruid eten, terwijl ik daar altijd gek op was. Vind fruit en salades nu ook erg lekker. En cornetto aarbei, mannetje was zo lief om ze te halen vandaag. Ik heb er zoveel zin in! Hahaha... @Alice: Inderdaad de pil is rommel. Vanavond en morgen is er een soort muziekfestival in het dorp met allemaal livebands. Heel leuk hoor, maar ik ben véél te moe om erheen te gaan. Morgenochtend moet ik nog drie uurtjes werken en dan heb ik zondag een familiedag, met de familie van mijn man. Weet nog niet wat we gaan doen, hoop niet iets al te inspannend. En heb jij verder nog plannen?
@ Kim, dat zijn hele mooie planken! Alleen weet ik uit ervaring dat ze niet zo stevig zijn en je er niet al te veel op kunt leggen.... @ Rosa, ik merk dat mijn eten ook wat veranderd is. Zware dingen kunnen me ook gestolen worden en gekruid en knoflook enzo vind ik ook niet meer zo fijn. En het liefst de hele dag maar kleine beetjes, want ik zit heel snel vol! Zure dingen vind ik ook lekker, wat opzich raar is, want ik heb wel veel last van maagzuur. Morgen gaan manlief en ik weer shoppen, daarna komen 2 goede vriendinnen en gaan we lunchen en misschien even een boswandeling maken en zondag heb ik een bbq bij een vriendin die naar een andere stad verhuisd is. Vanavond gaan we maar rustig aan doen, ik had heel veel zin om leuke dingen te gaan doen, maar mijn energielevel is echt weer helemaal nul....
Tja dan kun je het beste maar rustig aan doen. Dat doe ik ook. Ik merk dat het werken me echt ontzettend zwaar valt. Als ik ga liggen ben ik weg. Vanavond ga ik het dus weer niet laat maken. Maar je gaat toch naar de BBQ? Ik dacht dat je niet ging omdat je dan met de trein zou moeten en zo misselijk bent?
@ Rosa, ik kan met een paar meiden heen rijden op de heen weg en manlief haalt me dan op tijd op. Ik voel me inderdaad nog niet top, dus als ik echt nog beroerd ben, dan blijf ik thuis. De mannen zijn nu trouwens ook uitgenodigd om mee te gaan, alleen weet de mijne nog niet of hij mee wilt....anders zou het wel makkelijk zijn.... Krijg jij trouwens al een beetje buik Rosa? Ik heb vandaag de eerste opmerking gehad dat hij al zichtbaar werd
@alice wij wachten tot de 20 weke echo ,ik heb gebeld voor een echo met 17 weken,en ze raadde me toch aan dat we beter kunnen wachten tot de 20 weken omdat je dan veel meer kans hebt om het te zien,dus nog bijna 4 weekjes wachte,en das zo om
@Alice: Ja ik krijg wel al iets een buikje. Vooral aan het eind van de dag is hij goed zichtbaar. Ik had vandaag een jurkje over een legging aan en je ziet dan echt een bolling bij mijn buik. Hoop dat het niemand op mijn werk opvalt. Onder de lange witte jas die ik draag niet, maar in gewone kleding zou het ze wel eens op kunnen vallen. @Miranda: Ow wat spannend de 20 weken echo. Dat lijkt me zo'n leuk moment en ook vooral te horen welk geslacht het kindje heeft. Heb je zelf een voorgevoel?
Alice, dan wil je niet weten hoeveel spul me zus erop heeft staan dan schrik je gewoon spontaan Meid je energie level komt wel weer omhoog , wat gezellig allemaal wat je gaat doen Miranda , spannend je 20 weken echo !! Dat is inderdaad het beste om te wachten tot 20 weken , heb al zovaak gehoord dat er iemand eerder een echo heeft gehad en die had bij de geboorte een heel ander geslacht had dan verwacht. Rosa, dat word binnenkort showen je buikje
Dat is inderdaad wel raar als je bijvoorbeeld een zoontje verwacht en je krijgt opeens een dochtertje.... Rosa, jij had als voorgevoel jongetje toch? @ Kim, misschien hadden wij dan slappe muren....of de boeken die er op stonden waren ook wat te zwaar....er staat geloof ik ook een maximaal gewicht op.... Heb vandaag weer wat last van mijn rug, ben bang dat ik straks bekken-instabiliteit krijg....