Het werd een hartverscheurend tafereel, de begrafenis van de kleine Jesse Wickman, die met zijn vier jaar één van de jongste slachtoffertjes van de vreselijke overstromingen in Australië was. Meer dan driehonderd rouwenden namen in Ipswich afscheid van de kleuter. Weinig droge ogen toen mama Katie een brief voorlas, die aan God gericht was. "Lieve God, als je Jesse 's avonds instopt, kan je hem dan een kusje op elke wang geven, en eentje op zijn voorhoofd? Zeg hem dat U alleen maar even babysit tot wij eraankomen." Jesse verdronk op 11 januari nadat de hele familie halsoverkop in Minden bij Ipswich in twee auto's was gesprongen om aan de zondvloed te ontsnappen. De wagens kwamen vast te zitten door het water. Mama Katie, papa Brian en grote broer Cody (7) konden gered worden. Jesse glipte in de maalstromen tragisch genoeg uit de armen van een reddingswerker. (jv)
Wat erg Verschrikkelijk..... Wat een mooi ventje om te zien! Je zal het maar zien gebeuren dat je kind uit de armen drijft en zo ziet wegdrijven.. Ik zou knettergek worden!
Gatverdamme, zit op mn werk en na het lezen van mama's woorden ben ik in huilen uitgebarsten. Collega's begrepen er niets van. Wil nu alleen nog maar naar mn kleine meid Heel veel sterkte voor de nabestaanden.
vreselijk zeg idd die woorden ook van mama en wat een mooi mannetje, verschrikkelijk als je je kind ziet wegdrijven. rust zacht!
vreselijk... wat moet dat verschrikkelijk zijn om je kind te zien wegdrijven. Ook ontzettend erg voor de hulpverlener. Wat een mooi jochie! En wat een mooie woorden van zn moeder.
Verschrikkelijk voor die ouders en broer zo'n mooi mannetje te moeten missen. Ook vreselijk voor die hulpverlener dat raak je nooit meer kwijt!!
Ik zat toen in australie (wel 1000 km ervandaan) Toen ik dit bericht daar op t nieuws hoorde stonden de tranen in me ogen! Het is niet eerlijk!
Wat vreselijk zielig Zo'n beeld verdwijnt toch nooit meer van je netvlies als je dat meemaakt.... Echt prachtige woorden van de moeder!
Heb dit stukje vanochtend gelezen en moest er nog een aantal keer aan denken. Je moederhart breekt dan toch echt.