januari mama's 2009 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door patrieske16, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Das balen Patrieske.. Hier soms ook mindere dagen hoor. Jamie heeft vanmorgen denk 8x op de gang gestaan.
    En dat in de winkels heel herkenbaar. Jamie kan zich verschrikkelijk misdragen.

Nu heeft hij door dat ik niet meer kan rennen.. Sterker nog niet snel kan lopen. Dus hij loopt nu steeds weg.. Ik ga dus alleen nog maar de achtertuin met meneertje in ;)

2. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Patrieske: ow meid dat is wel weer balen zeg. Maar ik denk dat als je het vol gaat houden het wel gaat werken op de lange termijn hoor.
    In de winkels... pff praat me er niet van. Meestal is hij heel lief, maar soms... pfffff. Hij kan helemaal uit zijn dak gaan als hij geen ballon krijgt, of als de ballon afgepakt word, omdat hij ermee aan het slaan is.

@ Mamalijntje: ja dat kan ik me voorstellen dat je de tuin dan niet meer uitgaat met hem...

Hier vreselijk gelachen om wat de leidster van het kinderdagverblijf vertelde. J.oshua had geknoeid met de yoghi en toen had hij gezegd: "Ikke knoeit, mag niet he?" hahaha, moest daar wel vreselijk om lachen.

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hey meiden,

@patrieske: meid wat lees ik nou toch allemaal. Maken de boys het je moeilijk? Lijkt me erg lastig... ik bedoel mijn meiden zijn ook wel es lastig en vervelend maar als ik het zo lees (beetje vluchtig doorgelezen) heb jij je handen wel echt even vol aan de boys. Dikke knuf voor jou! Houd vol, het is even bikkelen, maar als jij volhoud gaan ze dat snel accepteren en dan zal het weer rust in de keet zijn... en dan volhouden! Jij bent de baas! Je kunt het!!!!! Zet m op!

@de rest: heb niet alles meer teruggelezen dus reageren lukt dan ff niet.

Hier gaat het wel aardig... Ben laatst bij de dokter geweest vanwege steeds krampen in mn buik, heb ik al jaren last van maar nu werd het onhandelbaar, begon zelfs mn werk te beïnvloeden, doordat ik gewoon echt tussendoor even rust moest nemen zo'n pijn...en die tijd had ik gewoonweg niet... liep soms krom van de pijn...
    Nu blijkt dus dat ik een spastische darm heb. Onschuldig (gelukkig) maar lastig... Heb nu medicijnen die de spieren van de darm helpen ontspannen. Kan ik die nemen als ik echt erge last heb, vooral voor mn werk erg fijn!!! Verder kun je er weinig aan doen, oorzaken zijn er niet echt, is heel verschillend ook, soms heeft t te maken met stress, etenspatroon en noem maar op... verschild dus... Fijn zo'n lekke vaag ziektebeeld... maar goed de pillen helpen iig dus dat is fijn!!
    Heb ook gelijk een briefje meegekregen voor een borstonderzoek... niet schrikken, er is zeer waarschijnlijk helemaal niets aan de hand maar aangezien mn mams 2 keer borstkanker heeft gehad en ik laatst iets onverklaarbaars voelde toch maar ff gevraagd. HA zei dat het aanvoelde als gewoon klieren die wat opgezet waren maar hij liet me zelf kiezen: of 2 weken aanzien en terugkomen of een mammografie en echo... N.a.v. het verhaal van mn mams hebben we samen besloten voor de veiligste optie te gaan... Dus ik net gebeld naar t ziekenhuis voor een afspraak... Werkelijk wat was ik kwaad!
    Eerst duurde het een tijd voor er iemand opnam, toen er eindelijk werd opgenomen klonk ze al erg kortaf en nukkig... dus ik vragen of ze me kon doorverbinden naar de goede afdeling zodat ik daar een afspraak kon maken zegt ze: "We draaien zondagsdienst." (echt waar zo kortaf als het hier staat zo klonk ze ook... ) Ik dus zo: ja sorry dat wist ik niet... "Geeft niet" bam hoorn erop... Terwijl ik nota bene vertelde waar ik voor kwam... lekker tactvol... voor n vrouw die n mammo moet?? Belachelijk, ik was zo kwaad!!! Zet dan n bandje oid aan met sorry we draaien vandaag zondagsdiensten we helpen u maandag graag verder zoiets, of zet iig vriendelijke mensen aan de foon... maar dit kan toch niet!!!

Btw dat plekje dat ik vond is volgens mij wel aant verdwijnen dus ik geloof wel wat de ha me vertelde dat het een opgezette klier zal zijn geweest... maar ga me toch laten testen... gewoon voor alle zekerheid!
    Wil ik er nog wel even bij vertellen dat niemand, maar dan ook niemand anders dit weet.... hele familie en vriendenclub weten allemaal van niets en dat houden we ook graag zo (voor degene die mij ook op hyves en twitter hebben)
    We willen niemand (en zeker niet mijn ouders) ongerust maken dus ajb mondje dicht! thanx!;)

Zo dat was weer ff mijn verhaal... moest het even kwijt even van me af schrijven... ben nog steeds blij dat dat hier fijn kan!

Liefs Nettie

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Jees, wat een onbeschofte hork die vrouw aan de telefoon zeg!! Sjonge jonge, dat kan gewoon tegen woordig maar he.. ik vind dus echt van niet! Wat the ... zondag diensten, en dan mag je iemand zo behandelen? Nou denk het niet, ligt zeker in scheiding of slechte sex gehad, zeggen wij dan altijd ;) ahaha!

Niet leuk Nettie, sterkte! Hoop idd dat het mee valt

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ja maar wat ik dus niet snap... het is een gewone vrijdag, geen feestdag oid... heb later even gezocht op internet maar ook daar staat niets over zondagsdiensten... Hoe kan ik dan ruiken dat ik vandaag niet moet bellen voor afspraken... Geef dan tenminste iets aan als je al zo nodig zondagsdiensten wilt draaien... pfff, heb gewoon staan janken toen ik man erover belde... gewoon zo onbeschoft na iets voor mij heel erg spannends... ik bedoel het is toch best een spannende stap om daar een afspraak voor te maken... bah! Snertmens... idd zal wel ongesteld zijn of baalt dat haar collega's lekker op terasjes zitten terwijl zij zondagsdienst moet draaien..:p

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Nou toen straks een hele lange mail gemaakt druk ik hem weg omdat ik weg moest,en nog wat wilde reageren maar goed plaats ik gewoon op verzenden klik:(,ipv hem weg te gooien,maar goed kijken wat ik nog allemaal weet hahaha.

==============================================

Nettie..........ik vond het zo lief wat je schreef dat ik het wel kan,en dat weet ik ook wel,het is vooral volhouden en rustig blijven zelf,maar dat laatste is eigenlijk het moeilijkste,ik heb zelf best ook een pittig karakter en ook fel en dat botst heel erg met noel dus hij krijgt dat ook over dus dat is iets waar ik zelf zeker aan de gang mee moet.
    Maar je vraag over de boys...........nou ze maken zoveel ruzie en schreeuwen en vechten echt zoals groten vechten,die kleinste doet niet onder voor de grote hoor,eerder nog dat die kleinste de grote echt pakt:$.
    Maar Noel heeft eigenlijk vooral een hele grote mond,vooral tegen mijn ouders en als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel,mijn ouders zijn zo lief voor hun en dan mogen ze zo niet doen,en Noel slaat Mart ook,of recht in zijn gezicht of schopt hem,ik zeg ook tegen Mart dat moet je echt niet pikken............mart is ook heel laks,lacht overal om,totdat ik zit te huilen en dan zegt ie er wat van,we hebben ook goed gesproken en ook echt tegen hem gezegd dat hij zich aan de regels moet houden,dus dat we samen echt op die lijn moeten zitten want ze spelen ons echt tegen elkaar uit.
    Maar al moet ik zeggen dat het vandaag een goede dag was,maar noel ging bij een vriendje spelen en hij wist ook als hij 1 van zijn sterren zou verliezen dat hij niet meer mocht gaan,dus hij was superlief..............nou komen morgen een vriendje en een vriendinnetje spelen en zwemmen en we gaan naar de speeltuin en misschien naar de Mac,maar dan moet ie weer lief zijn anders bel ik ze gewoon af.
    Maar goed dan ben ik dus alleen met Jaimy geweest vandaag en dan is dat manneke superlief je hebt er dan echt geen kind aan.

maar goed wat ik wil zeggen over je telefoongesprek,ik vind het zwaar aso dat er zo tegen je werd gesproken,ik zou ook boos zijn en ik zou dit zeker vermelden als je daar bent,hoe dat je bent behandeld.
    Maar kun je anders niet naar een ander zkh of naar een diagnostisch centrum daar kunnen ze dat ook (volgens mij).
    Maar ik snap dat je hebt besloten voor de veiligheid en dan kunnen ze beter een mama en een echo maken als het nodig is dan zijn voor jou de angsten weg(want we gaan uit van het goede he).
    Ik ben laatst ook gemoeten,ik hoefde geen echo omdat de foto's goed waren:D.
    Heel veel succes meid.

Maar jeetje ook een sapastische darm,dat is zeker balen want je kan er niet veel mee toch,het kan ineens komen zover ik heb begrepen uit je verhaal,alleen als je het hebt dan heb je pijn mediactie dan?

===============================================

mamavanj............Hahahha wat een herkenning van die ballon hahaha,ja nu lach ik erom maar dan in die winkel staat het schaamrood op mijn kaken;)

achhhhhhhh mag dat manneke niet knoeien hahaha

7. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Nettie: ow meid toch, wat heftig... ja en zo'n darm hebben is niet fijn... Kan iedere keer weer omslaan he?
    En ik zeg niets hoor, niet op hyves én niet op twitter. Maar jeetje, wat zal jij in onzekerheid zitten, vooral ook omdat je moeder het 2x heeft gehad...
    Ik duim voor je hoor meid, dat er niets aan de hand is.

@ Patrieske: hahaha, ow mij kan het niets schelen hoe hard hij schreeuwt ik geef niet toe, hoe mensen mij ook aankijken of niet hahaha

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @patries: ik vind dit gewoon een fijn zh, goede ervaringen met mn kleine meid daar, door de second opinion van laatst. Daarom belde ik hen ook. Daarbij komt ook nog dat de lokatie gunstig is, parkeergarage is makkelijk en ik vind dat ook erg belangrijk, er zijn ook zh-en waar je minder goed kan komen en parkeren. Plus dat ik in het andere zh erg slechte ervaring heb... je bent daar een nummer ipv patient en dat is in dit zh dus andersom... maar goed van vanochtend was echt even een teleurstelling maar ga er zeker wat van zeggen als ik maandag weer bel! Dat ze toch op zn minst ergens kunnen aangeven dat er een zondagsdienst gedraaid word. Op feestdagen snapt iedereen dat wel maar op een gewone 6 mei ga je daar toch niet vanuit?!
    En die darmen, daar kan je idd niks aan doen omdat ze geen oorzaak kunnen vinden... volgens mij is dit gewoon een naam geven aan iets zodat je mensen op een bepaalde manier gerust steld zeg maar, snap je wat ik bedoel? En ik heb idd med. die ik kan nemen op de dagen dat het erg is zeg maar... Ik doe ook pas 1 slikken als ik merk dat het heftiger word... (kan je voelen op 1 of andere manier, soms blijft het gelijk soms merk ik dat het alleen maar erger gaat worden... ). Het is niet echt een pijnstiller trouwens maar een med. die de spieren van de darmen verslapt zodat de kramp niet zo hevig meer is of zelfs stopt. Werkt erg goed! Heb dinsdag en woensdag gewerkt en beide avonden ook een pilletje gebruikt en werkt gelijk een stuk beter (voel wel dat het niet weg is maar het is een stuk beter te hendelen, dat is al een verademing!!!)

Och meid die boys... wat lijkt me dat heftig! Ik kan me goed voorstellen dat je moeite hebt met volhouden hoor. Maar goed van jullie om samen 1 lijn te trekken! En wat ik al zei: t vergt veel tijd, maar als je het volhoud dan heb je het straks zoveel makkelijker! (ik geloof bijv ook dat hoe "strakker" in regels je bent als ze erg jong zijn, hoe makkelijker het word als ze ouder worden, waarmee ik heus niet beweer dat je het dan in hun puberjaren makkelijker hebt ofzo hoor, maar ik geloof echt: hoe vroeger je begint met duidelijk zijn, hoe eerder je de teugels kan laten vieren. )
    Maar ik geloof echt dat jullie dat kunnen hoor!!! Zet m op! En kom gerust eens lekker van je af "klagen" hoor!! (via pb of miss msn, heb je die? kijk dan ff bij mn hyvesprofiel daar staat mijn adres;))

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Nou gisterenavond begon het weer even en er ging dus ook na 2 duidelijke waarschuwingen ging er 1 ster vanaf,en gingen we niet meer zwemmen bij Kai hier bij de oosterplas,dus toen ze weer een klein uurtje lief waren kregen ze weer een ster terug en toen zijn we alsnog gegaan.

Vanochtend wilde hij ook weer even gaan proberen,maar gezegd dat dit waarschuwing 1 was en dat zijn vriendjes dan worden afgebeld als er sterren vanaf gaan en hij sloeg meteen om,dus voor nu en ik roep het maar niet te hard gaat het goed,en daar ben ik wel blij om.

==================================================

Nettie...........nee als je,je fijn voelt bij dat zkh moet je zeker niet weggaan,maar ik dacht ik denk even mee,misschien dat het nu een drempel geeft om weer te bellen of te gaan snap je,en dat moet je niet doen want het is erg belangrijk dat je gaat.
    En nee jij kan niet weten dat ze daar zondags diensten draaien op vrijdag,het is een normale vrijdag dus nee dat kan jij niet weten,dan hadden ze maar een bandje moeten aanzetten of zoiets.

Ik snap wat je bedoeld.........
    Maar goed de medicatie die je nu hebt helpt in ieder geval en dat is wel fijn,en naar een dietiste ofzo kan dat niet helpen,misschien dat zij een dieet ofzo hebben?

Ja volhouden is nu 1 ding wat ik zeker doe,kijk als ik naar Jaimy kijk met die extreme woede aanvallen,hij heeft nog wel woede aanvallen maar niet meer zo extreem omdat ik toch volhield en ik heb vaak alleen in bed liggen huilen hoor als hij weer zo'n aanval heeft gehad en ik kei en kei hard moest zijn,maar het werkte wel,en dat is nu ook weer dat ik dat moet doen............en hopelijk kunnen we over een aantal maandjes gewoon weer allemaal lekker normala doen.
    MSN heb ik niet,ja heb ik wel maar ik heb hem nooit aan,maar voor nu lucht het hier op en ik ben altijd blij met alle tips die ik kan krijgen.

================================================

mama van j...............Ja dat moet ik nog leren,om me daar niks van aan te trekken :(

10. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Patrieske heb je zoveel problemen met Noel meis??

11. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    nadesy............

Ja noel is echt een grote last af en toe,ik weet niet of het er aan ligt omdat we veel met jaimy bezig zijn geweest met zijn woedeaanval en daardoor jaimy natuurlijk ook veel de aandacht heeft gekregen en noel denkt als ik stout doe dan heb ik ook de aandacht al is het dan maar negatief..........dat vertelde gisteren dus de moeder van noel zijn vriendje,haar zoontje is 5 en haar dochtertje is 3 en zij heeft dit ook heel erg gehad,ik heb van haar ook wat tips gekregen............dat positieve dingen beloond worden en de negatieve niet,dat klinkt cliche,maar dus als jaimy erg stout is en noel lief dat ik dus ook die aandacht aan noel moet geven ook al zit ik er doorheen,en ergens heeft ze wel gelijk als ik terug denk,soms en ik zeg niet dat het aan ons ligt maar het kan dus wel zo zijn wat ik hierboven schreef.

Hoe zijn jou 2 jongens samen?

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Patrieske
    Moeilijk is dat he, dan vraagt hij dus negatieve aandacht.. Zulke dingen als aandacht verdelen vind ik altijd zelf heel erg moeilijk! Dikke knuff!

Nettie
    Hoe dan ook, ze had nooit zo hoeven/mogen doen tegen jou! De hork!

13. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hallo!

Ik kom ook weer even langs waaien, ik ben moehoe.. Te laat slapen, niet kunnen slapen van de warmte enz enz. Nu de hond er nog bij die soms 's nachts even van zich laat horen, maar verder gaat het hier prima! Meisje is weer naar school dus heb ik weer even rust, die heb ik besteed achter de pc, erg jammer want was er om 7 uur al uit dus had vanalles kunnen doen..

ook is meisje gister 's middags niet wezen slapen, tussen half 7 en 7 uur in bed gegaan en vanmorgen kwart over 7 was ze er weer :) Helemaal trots! Ook kan ze nu vertellen wat haar namen en achternaam is, de straat waar ze woont (en die is niet makkelijk ;)) en het huis nummer :) Dus ik ben mega trots :)

14. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    nou nog even en dan ga ik werken,en wat ben ik daar blij om hahaha,het is nu weer steeds ruzie geweest,ik doe ze beiden naar de kamer dat ze samen kunnen afkoelen,en we zijn niks leuks gaan doen,al heb ik wel weg willen gaan hoor,want ik dacht dan zijn ze tenminste rustig maar dat heb ik niet gedaan,en toch werkt het wel,ze zijn nu wel lief aan het spelen wat rusie tussendoor maar dan gaat het wel weer.

Joyce................wat goed van jou meisje dat ze dat al kan onthouden en zeggen allemaal eg,echt heel goed zeg

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @joyce: wat superknap van dr zeg! Hier blijft het voorlopig bij voornaam, achternaam weet ze wel maar we moeten het dan vaak 1 keertje voorzeggen. Ze kletst wel de oren van mn kop maar het grootste gedeelte is voorledig M.taal.... hoewel ik dan wel weer erg veel snap vergeleken bij anderen, maar dat schijnt moedereigen te zijn he?:p

@patries: knuf! Zet 'm op, je (jullie) kunt het!!!

Mijn kleine meisje zit weer onder het exceem.... 2 stopdagen hormoonzalf gehad en een weekendje het eivrijedieet in de wind geslagen... lijkt me nu wel erg duidelijk... eivrij it is vanaf nu dus!
    Hoewel ik nu ook een paar plekjes verdenk dat het een waterpokje is... Ik hoop eigenlijk dat dat nog wat duidelijker word, dan heeft ze het maar gehad, je hoort dat het nl nog terug kan komen als ze het heel minimaal hebben gehad......... Afwachten maar weer dus...
    Btw nog niet gebeld met zh vandaag, voel me rot, beetje ziekig... spieren doen me zeer, keelpijn hoofdpijn rugpijn en snot all over.... bleh... Maar op tijd naar bed dan vanavond, hopen dat het morgen beter is!
    Bye!

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nettie
    Ja mijn moeder zei ook, je verstaat je eigen kind altijd, zelfs als anderen haar niet verstaan.. Nou ja, anderen verstaan dr ook, we krijgen vaak opmerkingen over haar praten in de winkel..
    Oh arme M. Ik las nu waterpokkies toch? Wat sneu! Sterkte d'r mee en voor je zelf ook beterschap!

17. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Patrieske
    Wat vervelend meid met die knullen, zo kan je zelf ook niets leuks doen.. Hebben jullie nu vakantie?

18. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Nou ik klop het af,het gaat goed vanochtend,alleen weet noel niet te stoppen als Jaimy iets niet wilt,en dat probeer ik hem nu uit te leggen eerst even zonder straf te geven,maar ik merk dat het toch steeds weer wat erger gaat worden,en noel vind het zo wel grappig,dus heb hem nu even geroepen en hem heel duidelijk en rustig uitgelegd dat het zo niet kan en dat hij dan straf gaat krijgen ,en hij zegt dat hij het begrijpt dus hopelijk valt het kwartje:D

=================================================

Nettie...........nou hopelijk trekt haar eczeem zo weg als je haar geen eiwit meer geeft,zo vervelend als ze eczeem hebben,jaimy heeft het nu ook weer erg,en vooral op zijn buikje zo zielig het jeukt zo erg voor hem,ik denk dat het bij hem vooral door de warmte komt.
    Nou meid heel veel beterschap en probeer als je jezelf wat beterder voelt toch even te bellen..........

19. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier is alles oke! Was even ziek, 3 ochtenden spugen.. Alarmbellen op en top natuurlijk, maar was ook aan de poeperrietus dus bleek buikgriepje te zijn ;)

Sinds het weekend wil mn meisje op de pot, heel gek ze had het er steeds over maar deed het niet.. En gisteravond zat ze dus op het potje met papa naast haar, heel vreemd maar het zag er zo schattig uit! En toen ging ze staan en had ze geplast, dus meteen een vel op de deur geplakt en daar mag ze stickers op plakken.. Plasje is 1 sticker, poepje is 2 stickers.. 10 stickers is een kado! En nu het eertse plasje is geweest mag ze meteen een kado kopen, een dikki dik leesboek.. Hahaha.. Hopen dat ze dan nog wel gaat plassen of poepen op het potje!

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Joyce................wat goed van haar zeg,hopelijk gaat jaimy het ook snel doen,want hij heeft het 1 keer gedaan en wil er nu niet eens meer op:$

Deel Deze Pagina