januari mama's 2009 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door patrieske16, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    gefeliciteerd meid met je vriendin haar zoontje en fijn om te lezen dat alles goed is :D

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Meiden hoe gaat het met jullie?

Even een paar vraagjes:

Zijn jullie kids al zindelijk?
    Kunnen ze kleuren onderscheiden?
    Tellen?

--

Hier gaat alles goed. Jamie wil helaas alleen nog niet op het potje! Wel vind hij dingen doen met zijn handen prachtig! Kleien is favoriet! Kan hij al zijn energie op kwijt.

We hebben nog geen diagnose ivm ADHD maar dat zien we wel weer.

Hij is echt een boef! Kletst de oren van ons hoofd af en zit echt in de ikke alles zelf doen fase! Ook zijn favoriete woord: Zelf

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hoi mamalijntje..
    Hier kan mn meisje 2 van de dingen die jij vraagt, alleen is ze nog niet zindelijk.. Ze telt tot 15 (soms verder) maar vergeet soms de 14 ;)
    En kleuren onderscheiden kan ze al een hele poos..
    Het zindelijk worden gaat hier met sprongen. zo is de wc van het een op andere moment in trek gekomen, kon ik 6x achter elkaar naar de wc rennen om haar te laten 'plassen' om vervolgens geen plas te krijgen maar wanneer ze haar luier om kreeg te zeggen 'oeps, nou heb ik geplast'.. Tja, dat moet op de wc dan he ;)
    Ik ben allang blij dat ze intresse heeft gekregen voor de wc, die was eerst drama, en potje wil ze niets meer van weten.. Ik moet zeggen dat ik nog niet echt intensief bezig ben geweest met zindelijk worden hoor, ik wacht gewoon tot ik echt denk dat ze er aan toe is..

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Mamalijntje: jeetje wat herkenbaar waar jij schrijft zeg! Joshua begint nu pas een klein beetje interesse in het potje te krijgen, plassen doet hij er nog niet op. Wel kan hij tellen en ook kleuren onderscheiden.
    Ook hij kletst ons de oren van onze koppen af. Hahahaha. We krijgen steeds vaker te horen dat hij echt heel erg goed kan praten voor zijn leeftijd. Hij komt soms met moeilijke woorden aanzetten waarvan wij denken: "hoe kom je erop" hahahaha. En dan soms een makkelijk woord zegt hij dan verkeerd LOL.

Ik denk maar zo: zijn energie gaat nu naar het praten en de rest komt vanzelf wel... Hij word vanzelf wel zindelijk. Wel zijn we nu bezig met een beloningsbord met magneetjes. En we hebben hem uitgelegd dat als hij een plasje doet op het potje dat hij dan een "stickertje" mag plakken... Sinds we dit doen, wil hij ook zelf op het potje. Nu nog plassen hahahaha.
    Ook met opruimen helpt dat enorm goed :D.

5. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai mamalijntje

Jaimy deed het eerst heel goed op het potje, maar dan weer niet, ik zet hem wel geregeld er op maar als hij er om gaat huilen laat ik hem met rust dat doe ik niet, en op de psz gaat hij soms naar de wc maar ook niet echt vaak.

Wat betreft het tellen dat kan ie tot 10 en kleuren onderscheiden kan ie ook, we deden dit al vroeg samen met de wasknijpers ,ik hing dan de was op en dan gaf hij mij een knijper en dan vroeg ik de kleur en als hij het goed had dansten we een rondje en als hij het fout had zei ik de kleur, dus de kleuren van de knijpers kan die hahahah.

Kleien en knutselen en maakt niet uit wat knippen stempelen hij vind het allemaal te gek

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hooooi!

Dacht geef even ons Topic een upje :D

Hier heb ik mijn examen van cursus van het werk gehaald :D ik bend us gewoon DIK geslaagd :) Nu op naar theorie van de auto, maar om alles naar binnen te stampen met S om me heen valt me nog zwaar tegen :S Maar gaat vast en zeker ook goed komne :)

7. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Tuurlijk komt dat goed!

8. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hi!

Ben er ook nog! Beetje teveel hooi op mijn vork genomen maar lijkt nu iets beter te gaan.

Inmiddels hebben we de observatiegroep afgerond en vooralsnog hebben ze Jamie niet getoetst op ADHD. Reden hiervoor is dat het toch geen meerwaarde heeft want hij mag geen medicijnen en hij krijgt al speciale begeleiding.

Afgelopen vrijdag is hij over gegaan naar de peutergroep en dat ging heel erg goed. Wel een hele drukke groep maar het fijne is wel dat Jamie er niet bovenuit komt met zijn drukke gedrag...

Kortom we hebben gewoon een gezonde, vrolijke, puberende peuter!

--

Hopelijk gaat ook alles met jullie goed? Zie dat Patries een stuk minder online is...

9. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Mamalijntje: dat klinkt heel erg goed zeg. Altijd fijn als zulke dingen dan wel goed gaan he?

Hier ook wel goed, maar ook hier worden dingen een beetje teveel. Er is teveel gebeurd achter elkaar. Maargoed, daar ga ik jullie niet mee lastig vallen.

Met Joshua gaat 't goed. Heeft afgelopen vrijdag weer z'n griepprik gehad en tot nu toe reageert hij er nog niet op, dus ben benieuwd...

Deel Deze Pagina