Nadesy: wow hij is goed gegroeid zeg! Hier moeten we 2 febr naat het cb, krijg zo wel een babyweegschaal van mijn kraamhulp te leen. Zo kan ik haar groei thuis ook volgen
Handig, al die mensen met babyweegschalen! Nadesy, goed gegroeid zeg! Succes bij de gyn! Moi, gewoon rustig aan doen. Voor je het weet ben je weer op de been en gaat Lukas al naar school Hier is gister al iemand van het CB geweest en volgende week moet ik er met Eliza heen. Ben wel erg benieuwd hoe zwaar ze nu is.... De laatste 2 dagen gaat het goed met de voeding. Nu ligt ze knock out na het badje! Heerlijk Eendje, welke voeding geef je nu dan? Poepen jullie kindjes ook zoveel?? Ik weet dat ze met bv elke luier wel poep hebben, maar is dit met de fles ook zo??
nadesy goed gegroeid zeg! moi, meis dat is normaal..laat het over je heen komen anders ga je stressen en dat is niet goed voor je bv ook niet. Euhm kindje dat lekker door heeft geslapen...wow!! wil ik ook..hier komt ryan echt om de 3 uur snachts en overdag eindelijk om de 4 uur!! Euh.....verder weet ik het ff niet meer. Ik ben bang dat het einde borstvoeding word hier..ga er aan onderdoor zo....vind het kolven niet leuk meer, er komt ook nog maar weinig na 5 uur zelfs....maar 100ml En ik heb ryan nu sinsds gisteren morgen enkel flesvoeding gegeven..dus niet gemengd! En hij slaapt veeeel meer...letterlijk iedere voeding na 5 minuten is die knock out en dan 4 uur overdag en 3 uur snachts....snap het niet, op mijn voeding was die maar wakker overdag en wakker en wakker....huilen huilen huilen!! En liet bijna 2,5 uur ertussen......met moeite!! Kolven lukt niet zo goed meer dus....terwijl ik gisteren hele dag om de 1,5 uur zo geprobeerd heb. Ryan drinkt wel bij mij zelf...maar dan is het na 5 minuten begint hij te mopperen en te trekken aan mijn tepels..en laat constant los...alsof hij er niets meer uit kan krijgen......snif. Vind het echt jammer, maar andere kant wil ik ook mee op houden wel omdat het zo een gevecht is geweest al... Ik ga morgen de lactatiekundige nog bellen voor een afspraak en word het niet beter totdat die afspraak is dan ga ik ermee stoppen....arme ryan slaapt nu tenminste terwijl met bv dus niet en hij zo moe was!!
marijke poepen..juist helemaal niet meer...snap het niet hij huilt er ook om zo ligt hij te persen maar het lukt hem niet...gisteren zijn buik gemasseerd en gefietst voor een 15 minuten met zijn benen...en zijn voeten gemasseerd zoals de VK me informeerde dat dat de darmen stimuleerde en voila...na 30 minuten ging de toeter af....prrfftprrrfftttprrrffft...en echt een volle luier..ik zag hem ook van gespannen naar ontspannen gaan en toen sliep die in! zo zielig!! Maar komt omdat ik over ben gegaan naar de fles.....
@moi, wat een knapperd, en alweer een week! wow gaat snel he! @marijke, sem poepte ook erg veel (ook fv na bv) en doet ze nog steeds haha. wonderbaarlijk wat er uit zo'n klein kindje kan komen. zolang het op zichzelf staat en dus geen andere klachten zijn kan het absoluut geen kwaad hoor. @hier, heb tegen beeb gezegt voort te maken
Ik maak me ook geen zorgen over het poepen, vind het soms alleen zo vervelend die poep! Haha, en het stinkt! Antares, je hebt gelijk hoor, het moet geen strijd worden. En als je merkt dat hij het beter doet op de fles, zou ik me ook niet schuldig voelen! Escal, hahaha, er komt soms gewoon meer poep uit op 1 dag dan bij mezelf!! En hopelijk luistert de beeb naar mama! Heb jij trouwens een gevoel over het geslacht? Jij weet het ook niet toch? Ik had het bij mezelf weer eens mis, ik dacht een jongen
@Jannie, gefeliciteerd meid met jullie Femke!! @Marije, haha ik dacht altijd dat ze zeiden, de poep van je eigen kind vind je niet stinken. Hahaha nou, ik sta echt te kokhalzen af en toe. Wat een zure mosterd lucht uit zo'n klein lijfje! @nadesy, zo mooi gegroeid jullie kleine man, en nog gefelicteerd met die anders iets minder kleine man van je! En suc6 bij de gyn, hoop dat alles goed is. @escal, ja de hekkensluitster! Spannend hoor, we wachten gewoon braaf tot jij ook bent bevallen. Ook al wordt dat begin feb.. @anteres, gelijk heb je indd. Alleen jij kan die beslissing maken. Maar 1 ding is zeker, je heb er alles voor gedaan meid. En als de fles gewoon meer rust gaat geven, is ook heel wat waard hoor. @moi, oohh wat een poepie! En hier ook veel huilen hoor. Vanaf dag 1 tot vandaag heb ik iedere dag wel gehuild. Er hoeft maar iets te gebeuren of de sluizen gaan open. En echt om alles hoor, van geluk, moeheid, mijn korte lontje door de hormonen, een verkeerde opmerking. Of gewoon omdat ik zoveel van mijn meissie hou als ik naar haar kijk! @vonnnie, mooi meisje!! ze ligt er lekker relax bij in bad. Deze dame schreeuwt moord en brand als ze in bad moet... Even jullie mening/advies meiden? Floor heeft hier zoveel last van krampjes. Echt zo zielig. Ze krijgt 110cc, 2 scheppen standaard en 2 comfort. Helemaal comfort was teveel, toen uliep de poep dr broek uit. Eerst kwam ze echt om de 3 uur voor een fles, maar nu bijna heel de dag om de 4 uur. Dus drinkt ze minder als een paar dagen geleden. Zou ik dan nu het aantal cc verhogen. Gewoon op 120/125 laten dan zoals je het flesje klaarmaakt.
@Wen, nou, ze stinkt echt wel hoor! hahaha Heeft Floor nu wel minder krampjes dan? Ik zou gewoon proberen om het aantal cc's te verhogen. Eliza drinkt nu 150 cc (is per fles eigenlijk 170 cc) en komt ook zo om de 3-4 uur. Maar ja, zij heeft ook wel wat gewicht natuurlijk
Ryan krijgt flesvoeding nu 120 met 4 schepjes dus ongeveer 130cc ofzo? Borstvoeding kreeg hij vaak 150ml maar daar kwam die ook sneller op weer voor nieuwe voeding. Heb ook tijdje 50/50 gegeven en dan was het willekeurig..ene keer doorslapen andere keer snel wakker. Ik heb nu 3 flessen van 200ml aan borstvoeding staan, wil die gaan geven straks weer...wil even uit proberen hoe hij het doet op de flesvoeding... Dan ga ik live voeden en bij voeden met mijn eigen borstvoeding! Maar die opbrengst is dus van 2,5 dag...600 ml....lang niet genoeg dus...
Afgelopen vrijdag was ze 3890 gram, dus nu bijna week verder verwacht ik dat ze net boven de 4000 zit. Dat moet kunnen dan toch de fles naar 120/125 verhogen. Zelf als ze af en toe nog eens 3 uur er tussen laat. Ze drinkt ook zo snel, binnen 10 min is die fles leeg. En ze laat geen druppel lopen..
wen, ryan woog ook boven de 4100 en die drinkt dus ook meer als 120 hoor! Hij heeft echt genoeg aan zijn fles, die gaat helemaal op en hij is voldaan erna...dus ophogen mag altijd, liever dat ze iets laten staan als dat je denkt dat ze honger hebben...
Ik heb merel vandaag ook op gehoogd drink nu 120 cc ze dronk eerst 90 cc maar blijf honger hebben toen heb ik vandaag CB gebeld en met overleg de fles verhoogt. Maar ze geeft soms wel mondje terug
Hoe vaak komt merel om de fles, om de 3 uur? Denk dat Floor ietsje zwaarder is als jullie meisje nu. Dus dan zou dat hier helemaal geen probleem moeten zijn? En meiden, bedankt voor jullie reacties. Zo fijn soms als je net even twijfeld het et jullie kan overleggen..
Joes zit nu op 120 cc om de 4 uur aleen drinkt hij zijn fles niet leeg. Hij laat meestal nog zo'n 30 cc zitten. Even een andere vraag over het poepen, ook Joes heeft 9 van de 10 luiers gepoept. Nu heeft hij sinds gisteren wat slijm bij zijn ontlasting en deze is lichtrood. Bloed? Komt iemand dit bekend voor?
al die poepluiers bij jullie :'( hier geen, enkel als ik ze help met een suppo... @ marije (dacht ik) ik gah nan pro en schakelde over op nutrilon omneo, maar heb net laatste fles weer nan pro gegeven, ze heeft de hele dag 3fl van 30-60 cc gegeten, wat echt niet genoeg is! En nu de laatste fles de volledige 135cc opgedronken, dus ze had echt wel honger! Ga zometeen als man thuis is, eens vragen wat ik nog kan doen voor het poepen want bij Noah had ik bij elke fles een poepluier... Sorry meiden ben weer alles vergeten :s Erg he!! zo ga eerst effe naar de apotheker
@marije, wij weten het ook niet nee, en heb ook niet echt een idee eigenlijk... soms denk ik wel een meisje maar is denk ik ook weer omdat veel mensen in mijn omgeving dat denken. en als ik kijken naar de zwangerschap en hoe ik draag is het heel anders als bij sem dus dan zou ik weer zeggen een jongen.... afwachten dus! @zondagskind, misschien gesprongen vaatje van het vele poepen/ drukken? zou als het vaker voorkomt anders even de ha bellen...
thnx voor de uitleg hihi. Nou ik weet het ook niet meer hoor. Poep luier gehad best een flinke en net een flesje 120 30 laten staan. Want ze was te druk en wilde niet meer. En we leggen der in bed en ja wel weer gillen dus me vriend weer flesje gemaakt snif word er zo moedeloos van. Hebben nu ook maatje groter speen voor haar. En dat dronk ze netjes op +15min maar niet langer als 20min. Maar toch nog huilen . Toch maar bellen of wachten tot we bij de CB zijn geweest? 2 feb moeten we. En poepen tja hier moeizaam en ze moet dus ook echt moeite doen. Persen en een rode boei. Krijg steeds meer het vermoede dat de voeding niet goed is. Maar je mag pas op naar een ander als de CB/arts aan geeft dat het mag pff. En welke zal dat goed zijn pff. @fles je kan toch gewoon 120+4 doen? en dan kijken of ze het op drinkt of je gooit het gelijk weg of je gooit het weg als baby niet moet.
Wen ja dat verschilt om de 3 a 4 uur komt ze om de fles maar dat was met 90 cc nu moet ik aan kijken wat ze doet met 120 cc net liet ze ook 30 cc staan viel in slaap. Din0 kan je niet cb bellen dan heb ik ook gedaan duurt zo lang voordat het 2 feb is. Moeilijk he als je meisje gedronken heb en in bedje ligt en huilt ik had dat ook met Merel alleen wel in de avond en gaf haar gisteren extra 30 cc en toen had ze bij elkaar 120 op en toen sliep ze wel. Poepluiers heb ik genoeg hier dus dat is gelukkig geen probleem. Escal voor jou spannend meid hoop dat de baby snel komt.
Reneé zit nu op 5x 150cc + 5 scheppen, laat bijna niets staan... hooguit 1 mondje Volgens het CB mag een baby met kunstvoeding 1x in de 3 dagen ontlasten. Reneé heeft elk etmaal wel minimaal 1 poepluier.